Správa železnic hledá firmu na instalaci ETCS pro trať Dětmarovice – Mosty u Jablunkova

Slavnostní zahájení instalace ETCS na úsek Plzeň - Cheb. Pramen: Správa železnicSlavnostní zahájení instalace ETCS na úsek Plzeň - Cheb. Pramen: Správa železnic

Od ledna 2025 nebudou na tratě osazené ETCS vpuštěna vozidla bez mobilní části systému

Správa železnic se pouští do dalšího projektu instalace traťové části ETCS. Tento týden vypsala soutěž na zhotovení projektové dokumentace pro stavební povolení a realizaci stavby pro úsek Mosty u Jablunkova – Dětmarovice (trať 320).

Předpokládaná hodnota zakázky je 322 milionů korun. „Samotná instalace ETCS mezi Mosty u Jablunkova a Dětmarovicemi se předpokládá od července příštího roku do konce roku 2022,“ sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Systémem ETCS je v tuzemsku aktuálně pokryto 255 kilometrů tratí (Kolín – Břeclav). Dalších 206 kilometrů mezi Břeclaví a Petrovicemi u Karviné je ve zkušebním provozu, brzy přibudou úseky Přerov – Česká Třebová a Český Brod – Praha-Běchovice – Praha-Uhříněves.

Od ledna 2025 nebudou na tratě osazené ETCS vpuštěna vozidla bez mobilní části systému. Zatím jediným dodavatelem traťové části ETCS je v tuzemsku firma AŽD Praha.

Probíhající a plánované instalace ETCS

Projekt ETCS Termín realizace
Přerov – Česká Třebová 2018 – 2023
Plzeň (mimo) – Cheb 2019 – 2022
Kralupy n. Vlt. – Praha – Kolín 2020 – 2026
Praha-Uhříněves – Votice 2019 – 2021
Petrovice u K. – Ostrava – Přerov – Břeclav 2017 – 2020
Beroun – Plzeň 2021 – 2023
Mosty u Jablunkova – Dětmarovice 2021 – 2022
st. hranice s Německem – D. Žleb – Kralupy n. Vlt. 2022 – 2025
Votice – České Budějovice 2021 – 2022
Strakonice – Volary 2021 – 2025
Ústí nad Orlicí – Lichkov 2022 – 2023
Liberec (mimo) – Česká Lípa (mimo) 2024 – 2025
Pardubice – Hradec Králové ???? – 2024
Brno – Havlíčkův Brod – Kolín není stanoven
uzel Praha není stanoven
uzel Brno není stanoven

Pramen: Správa železnic

Tagy Dětmarovice - Mosty u Jablunkova ETCS Správa železnic
35 komentářů