Správa železnic hledá firmu na instalaci ETCS pro trať Dětmarovice – Mosty u Jablunkova
Od ledna 2025 nebudou na tratě osazené ETCS vpuštěna vozidla bez mobilní části systému
Správa železnic se pouští do dalšího projektu instalace traťové části ETCS. Tento týden vypsala soutěž na zhotovení projektové dokumentace pro stavební povolení a realizaci stavby pro úsek Mosty u Jablunkova – Dětmarovice (trať 320).
Předpokládaná hodnota zakázky je 322 milionů korun. „Samotná instalace ETCS mezi Mosty u Jablunkova a Dětmarovicemi se předpokládá od července příštího roku do konce roku 2022,“ sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Systémem ETCS je v tuzemsku aktuálně pokryto 255 kilometrů tratí (Kolín – Břeclav). Dalších 206 kilometrů mezi Břeclaví a Petrovicemi u Karviné je ve zkušebním provozu, brzy přibudou úseky Přerov – Česká Třebová a Český Brod – Praha-Běchovice – Praha-Uhříněves.
Od ledna 2025 nebudou na tratě osazené ETCS vpuštěna vozidla bez mobilní části systému. Zatím jediným dodavatelem traťové části ETCS je v tuzemsku firma AŽD Praha.
Probíhající a plánované instalace ETCS
Projekt ETCS | Termín realizace |
Přerov – Česká Třebová | 2018 – 2023 |
Plzeň (mimo) – Cheb | 2019 – 2022 |
Kralupy n. Vlt. – Praha – Kolín | 2020 – 2026 |
Praha-Uhříněves – Votice | 2019 – 2021 |
Petrovice u K. – Ostrava – Přerov – Břeclav | 2017 – 2020 |
Beroun – Plzeň | 2021 – 2023 |
Mosty u Jablunkova – Dětmarovice | 2021 – 2022 |
st. hranice s Německem – D. Žleb – Kralupy n. Vlt. | 2022 – 2025 |
Votice – České Budějovice | 2021 – 2022 |
Strakonice – Volary | 2021 – 2025 |
Ústí nad Orlicí – Lichkov | 2022 – 2023 |
Liberec (mimo) – Česká Lípa (mimo) | 2024 – 2025 |
Pardubice – Hradec Králové | ???? – 2024 |
Brno – Havlíčkův Brod – Kolín | není stanoven |
uzel Praha | není stanoven |
uzel Brno | není stanoven |
Pramen: Správa železnic