Správa železnic dostala přidáno. Opraví tratě i přístřešky na ostravském nádraží
Ostrava, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vláda nedávno schválila navýšení rozpočtu Správy železnic o 3,5 miliardy na téměř 47 miliard korun. Jde o druhou nejvyšší částku
Oprava nádraží Sedlčany ? opravdu ? dá se zjitit něco více? Děkuji radakci.
Žádné investice ve výčtu uvedeny nejsou. Opravy nejsou investice. A to ani když se s nimi sveze drobné vylepšení morálně zastaralých technologií.
V tomto státě je potřeba předělat tu mentalitu, že za „normálního“ stavu (rozpočtů) se jen jezdí a nic neopravuje, a na to, aby se něco opravilo, se musí šáhnout na investice, říkat tomu rekonstrukce, udělat projekt, podojit EU, a až se to rekonstruuje, tak se na to dál kašle.
Částečně souhlas, nicméně je potřeba si uvědomit, že např. kolejnice, pražce apod. nejdou opravit. Pokud vykazují poruchy, můžete měnit vadné kusy (to je ta údržba), ale při stáří ~40 let je na zralé na výměnu skoro všechno. Podobně když po 100 letech doslouží most, je vyměněn za nový. Je to oprava, nebo investice? Stejně jako když si koupíte nové auto, protože staré už vás přestalo bavit neustále opravovat a sešrotovali jste ho. Užitná hodnota stejná – pořád máte 1 auto, odvezete 5 lidí, po silnici můžete max 90… zlepšení typu bezpečnost, výbava, lepší motor, … jsou fajn, ale podobné bonusy… Číst vice »
Opět Kladno – Řevničov, dlouhá výluka. Pokolikáte už za poslední roky? Proč se tedy celý úsek Kladno – Lužná nezavře třeba na půl roku a komplexně nepřestaví, aby byl na řadu let pokoj? Proč se to tak flikuje a cestující znechucují neustálými výlukami a NAD?
Oprava Jeseník – Hanušovice za 50 mil. Kč. Kdy tam proběhla kompletní rekonstrukce? Před dvěma lety?
Jde o dokončení dříve vynechaných úseků:
Hanušovice-Jindřichov (zvýšení rychlosti z 50 na 60)
dále mělo být: kus před Lipovou – Lázněmi – Jeseník, ale za 50M to asi celé nedají…
Přístřešky už se na 4. (chceteli IV) nástupišti opravují teď.
Oni furt jen rekonstruuji. Kdy naposledy postavili treba uplne novou trat? A ze jich je potreba hodne
Tak to vám řeknu úplně přesně. V roce 1953.
A Mošnov je vzduch? 😀
Mošnov stavěl kraj.
Aha, díky za upřesnění 🙂
A co přeložky koridorových tratí. Třeba Sudoměřice – Votice je v úplně nové stopě.
Jo. U nás v Hoštejně instalovaly cedule sektorů na nástupišti. A,A,B,C,D. Aby fíra věděl kde s tím motorakem zastavit. A teď se mění prosklení na zastávce…rozpočet tipuji na? Čtvrt milionu? Vedle v Lupěném to stejné. Ale investuje se. Čísla je třeba plnit
Takové důležité cedule se objevily nedávno i na zástavce Hrubá Voda-Smilov. Asi aby ti 2 cestující za týden, co tam jedou věděli, kde Regionova zastaví.
Jako absolventa kursu účetníctví mě zaujalo, že peníze na investice se mají použít na samé opravy … samozřejmě to může být na hraně a předmětem svévole, jestli se jedná o nějaké vylepšení, a tedy investici, nebo o pouhou opravu bez vylepšení, což investice není, ale podle zvolené varianty by se to mělo nazývat.
Suchdol- Nový Jičín má snad pokračovat modernizace s cílem zvýšení traťové rychlostí ne oprava.
Rekonstrukce v minulém roce vypadá velmi zdařile, škoda jen, že jsem nezaznamenal žádné zvýšení rychlosti. Nebo se tam na nějakém úseku rychlost zvedla? Přijde mi, že to byla jen stabilizace oblouků a celková rekonstrukce… Možná že dále na N. Jičín to umožní další zvýšení rychlosti. Protože ta 40 co tam je teď je ubíjející.
Souhlas ta 40 je otrasna má tam být i 60 km/h ..jak se to dodělá bude se zvyšovat rychlost.ale i tak je to poznat na té bezstykové kolejnice to nemlátí.zatim je udělaná půlka a letos se mnel dělat zbytek tak uvidíme..
6.5. se mělo začít, vyčetl jsem z nějakých výluk a nic, ani nenavezený materiál. A ticho, možná nic nebude a zůstane navěky 40.
Kdo mi vysvětlí, proč tady, kde je nebo bude nový kolejový svršek, musí jet vlak tak hrozně pomalu? Co konkrétně je překážkou pro vyšší rychoe, k čemu by při ní mohlo dojít?
Chce to číst pozorněji ..říkám že se tam zvedne rychlost na 50-60 km/h
60 km/h v 21. století – to je fakt neskutečné… 🙁
Kde jsou poloměry oblouků 90 m, tam by více bylo riskantní i při správném naklopení kolejí. Ale jinak souhlas.
60 km/h je bohužel maximum na dané trati – řízené podle předpisu D3…
Podlešín – Kralupy 50 (místy i 40). A nejspíš to tak zůstane i po „opravě“.
ve stávající stopě víc nedáte – to máte jako silnice III. třídy někde přes kopečky, nebo v horách – výměnou asfaltu taky rychlost nezvýšíte… rozdíl je jen v tom, že na silnici to není tolik vidět – „může“ se 90, to že člověk jede 50-60 a stejně přibržďuje do každé zatáčky (!) už nikdo nevidí… takže železnice je na tom spíš „dobře“, když se dá i „výměnou asfaltu“ zvýšit rychlost, navíc ze 40 na 60 zkrátí JD o třetinu.