Správa železnic dokončila rekonstrukci kolínské nádražní budovy, výtahy teprve chystá
Opravené nádraží v Kolíně. Foto: Městský úřad Kolín
Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila opravu odbavovací budovy na nádraží v Kolíně. Cestující se dočkali například nového informačního
Budou výtahy i tak velké, aby se tam vešla i více než jedna štíhlá mamina s kočárem nalepená na dveře, kdy zbytek dětí už musí cupitat po schodech? O jízdním kole, nebo skupince s kufry na kolečkách nemluvě.
Designmanuál grafického stylu SŽDC – nedodrženo (pod logem oranžová zkrátka místo modré)
Grafický manuál k Sm 118 – nedodrženo.
Tak ať mi někdo řekne, k čemu ty dokumenty od grafických studií za těžký peníz tedy vznikly.
Co takhle rekonstrukce stanic i v JMK? Třeba Tišnov a Blansko jsou jedno z nejvytíženejších stanic vůbec a nemají ani pořádné nástupiště.
Rekonstrukce ŽST Tišnov
Trať: J2D – žst. Tišnov
Stav Příprava
Zahájení realizace 2025
Konec realizace 2027
Stavební správa Východ
Kraj Jihomoravský
Předmětem stavby je kompletní přestavba stanice Tišnov, která zahrnuje rekonstrukci železničního svršku a spodku, přestavbu ostrovních nástupišť a zřízení bezbariérového přístupu a informačního systému. Vybuduje se nové staniční zabezpečovací zařízení, dále dojde k zajištění protihlukových opatření.
Zdroj: https://www.stavby.szdc.cz/
Blansko asi nic. Ve stavbě Adamov–Blansko, BC, je jenom mezistaniční úsek, v Adamově a Rájci-Jestřebí se peronizace chystá, ale o Blansku nic nepíšou. Ale v mapě není vše, co se připravuje, třeba náhrada přejezdu na rájeckém záhlaví nadjezdem tam taky není.
Neví někdo jestli a nebo kdy se otevře nádražní restaurace?
Prej otevřou až navezou pivo, rum a buráky. 😉
Nadrazka se nabizi na pronajem formou vyber.rizeni. A misto toho fajn bufetu s chlebicky, rizky apod. bude Pizza 🙁
Pro cestující fajn, ale v budově SŽDC hned vedle, která prošla jakousi rekonstrukcí, kdy Ukrajinci zprasili co mohli a zázemí pro zaměstnance v nájmu zůstalo na úrovni 50. let minulého století. Takhle křivé omítky po sekání, vedení elektriky v lištách, rozbité dlaždice na podlaze nahrazeny úplně jinými, atd. atd. – takové fachmany bych chtěl mit doma… Ale hlavně, že si GayŘet SŽDC potřese pacičkou, přestřihne pásku a culí se do médií…
tak je nejak kolektivne urgujte, at to u te firmy reklamuji. komentar na webu to asi tezko zmeni.
Nechápu těch 216 mega. Výtahy v Kolíně jsou i s extra podchodem, balíky ee tam dávno nevozí, tak proč je jen nezrekonstruovat? Aha, nemohly by se patřičně napakovat nečí kapsy penězi daňových poplatníků.
A ta díra na Starokolínskou měla být dávno společně s lávkou pro pěší na železničním mostu namísto nesmyslného zvedání, které se stejně nikdy používat nebude.
Výtahy v zavazadlovém tunelu, pokud vím, původně jako osobní přestavěny být měly, ale protože ten zavazadlový tunel není nikde přímo úrovňově propojen s podchodem pro pěší, tak by to při nedokonalé spolehlivosti výtahů a známých aktivitách vandalů a feťáků byla velká hloupost: nechtěl bych číst vaše výlevy poté, kdy byste i při pětiminutové přestupní době s kufrem třeba ze 2. na 5. perón separátním „výtahovým“ tunelem bez schodišť až pod tím 5. perónem zjistil, že výtah na něj nefunguje, a poté i že třeba navíc nefunguje ani výtah na sousední 4. perón. Ale zase by pak asi měla větší tržby… Číst vice »
S kufrem určitě polezu do výtahu… nestraš nesmysly, vše se dá řešit.
Proč mi tykáte, nevycválaný hulváte?
Kde nejsou eskalátory (zejména i ve směru do podchodu), tak výtahy jsou silně v permanenci: asi příliš často vlakem nejezdíte.
Kolín nejsou pražské Holešovice, kde to funguje ještě vcelku v pohodě, a ani Libeň, kde už je to horší: v Kolíně by bylo třeba překonávat rozdíl nivelet dvakrát navíc!
Každý hlupák ví, že z lavičky ze železa po 5 minutách studí prdel ať venku či vevnitř. To nám opravdu bude tak dlouho trvat, než se posuneme zpět ke dřevěným lavkám, se železnými držadly potaženými dřevem tak, aby pobyt na nich nestudil a zároveň se tam nemohli usalašit bezdáci..?
Sgrafitové výmalby byly v rámci rekonstrukce opraveny? Ty jsou moc pěkné, stejně třeba v Klatovech, na Smícháči, i jinde!
Neboj i grafittové výmalby budou…
Chce to pravidelnou údržbu a ostrahu a ne jen tyhle velké akce jednou za x let. Ano, stojí to peníze. Bohužel, kolínské nádraží společně likvidují vandalové, tuláci, fetky i bezdomovci.
Bohužel se to netýká jen Kolína
To máte pravdu. Na druhou stranu mi vždy populace v Kolíně, Příbrami a na Kladně přišla v rámci středních Čech jako ta nejhorší.
Nějaký fotky by byly?
Byly, právě jsme doplnili.
Super, děkuji 😉
Hezký nádraží. Teď už jen ochránit ho před hromadou pitomců , poškozující vše a všechno. A kdyby kuřáky odstranili z prostoru u vchodu do haly , budu se tam každé rano i těšit.
Jo, bohužel, přednádraží nevydrželo čisté (bez nedopalků) ani 14 dní, tak jsem zvědav, jak dlouho to vydrží v richtigu uvnitř.
Tak buď jsou v Kolíně prasata, nebo, což tipuju já, zmizely popelníky kvůli vágusům co je vybírají. Kam potom zahodit vajgla?
Kam s vajgly?
Tam, kde se šetří a mají trochu rozumu, udělaly vyhrazená místa pro kouření (rauchenbereich).
Kouříš ve žlutém čtverci s popelníkem? Gut.
Kouříš kdekoliv jinde v prostoru nádraží? Kamera, cvak = 20€.
Kašli na hulení, je to drahý a kazíš so zdraví. Stejně před nádražím nemáš co hulit, jelikož jsou tam zastávky autobusů a tam jak známo to zakazuje zákon. Že si to v Kolíně vysvětlují po svém je smutná věc.
Před budovou je vyhrazený prostor pro kuřáky.
Nemuseli ho tam dělat, nebyl by tam ten svinčík a nehoufovala by se tam různá pochybná individua.
Co je na něm hezkého? Bílá barva, příšerný vzhled. Původní barevné schéma se mi líbilo více.
Je to rozhodně lepší než to ponuré prostředí, co tam bylo.
Asi budeš vodník nebo zelený mozek, když se ti líbily ty příšerné brčálové kachlíky.