Správa železnic dokončila modernizaci u Valašského Meziříčí, rychlost zdvojnásobila
Modernizace trati Hustopeče nad Bečvou - Valašské Meziříčí. Foto: Správa železnic
Vlaky mohou úsekem Hustopeče nad Bečvou - Valašské Meziříčí nově projíždět rychlostí až 160 km/h.
25. Jsem vezl vlak do Lhotky nad Bečvou. Byl jsem tam asi po roce a půl a dobrý. Stanice 1A.👍👍👍
A pro rozkaz sis šel? Žádná stezka, žádné kozle se zarážkami. Takové nedomrlé
Fíra si chodí pro rozkaz? To je mi novina. Snad jen někde v rámci dobrých vztahů, když ho vezmou k dopravě ale určitě ne ze zhlaví.
https://zdopravy.cz/160-km-h-napric-valasskem-nove-tunely-szdc-zkouma-zrychleni-trate-na-slovensko-14491/ je dobré se zajímat o změny na celém úseku z Hranic do Horní Lidče a ne o jednu z etap
Tak takhle má vypadat každá modernizace trati.
Myslíte včetně té výhybky na 50 na vjezdovém návěstidle 1S (první traťová kolej) od Hustopečí nad Bečvou ? Já bych očekával, že tam budou vjezdové výhybky alespoň na rychlost 100.
Tohle je VÝSMĚCH …..
Jo no… chci vidět jak dopadnou výhybky na Vsetíně, kde to bylo tragické už před 20ti lety když jsem jezdil do Rožnova do školy. Rychlík (když odjížděl z jiné koleje, než 4.) jel přes ty výhybky 20km/h (nebo 30?) a díky tomu měl ve Valmezu minutu zpoždění na příjezdu 😀 (a na odjezdu 2 minuty, protože takové mraky lidí prostě neměli promítnuté do GVD).
Jednak není samotná stanice hotová. Druhak kolik vlaků bude po té výhybce jezdit do odbočky? Zastavující Os, když je předjížděn rychlíkem. Tak u něj se moc nespěchá, stejně bude čekat na ten rychlík.
A nebo rychlík, až bude objíždět nákladní vlak, který se na jinou kolej nevejde.
Byls někdy ve Lhotce? Nebyl, že?
Ma ten usek alespon 50/100km? Nebo o jakem zrychleni se tu mluvi? Desitky minut nebo obvykle sekundy a to jeste u specialniho vlaku?
Nemá. Ale když je teda generálka zbytečnost, tak 5 km dlouhá pomalá jízda 10 km/h asi nikomu vadit nemůže.
PS: Už tam byla, bláťáky z ValMezu až do Lhotky.
Časová úspora pravidelných jízdních dob při jízdě expresního vlaku se zastavením pouze v ŽST Valašské Meziříčí 1,5 minuty pro lichý směr jízdy, 1 minuta po sudý směr jízdy, rovněž úspora při jízdě osobního vlaku se zastavením ve všech stanicích 1,5 minuty pro lichý směr jízdy, 0,5 minuty po sudý směr jízdy.
Je to tedy typický trapas alá Ejpovice a Soběslav-Doubí, kdy na obou krajích zůstává rychlost V = 80 a 60 km/h a klasika tou V = 155 km/h jede na dráze nějakých pouhých 3 600 metrů, tj. asi 83 sec.
Když to rozkouskujete až do Prahy, tak vám vyjde 60x po 1-2 min.
Bývaly totiž doby, kdy tahle „zbytečnost“ neexistovala a cesta do Prahy zabrala 6,5 hodiny a ne 4,5 hodiny.
Jak píšu. Stačí celou tu stavbu rozkouzkovat na mezistaniní úseky. Pak to vyjde, že je to špatně a můžete nadávat.
Nové spojení je taky k ničemu, Hrabovka stačila.
Zrychlování trati je obecně přínos, ale ne tak, jak to dělá SŽ, která si oblíbila dělat úseky na V = 200 km/h nebo V = 160 km/h pro a) Pendolino, které tam nikdy nepojede, b) se sousedními rychlostmi V = 60/80/max.100 km/h, takže vlak by se na tu 160/200-ku dlouze rozjížděl, pak by maximálně pár desítek vteřin touto rychlostí jel, aby následně okamžitě brzdil – to je celé k ničemu minimálně energeticky a i z pohledu technologie jízdy vlaku. Jediná rozumná stavba z tohoto pohledu je Sudoměřice – Votice, kde na obou koncích je na vstupu V = 160 km/h… Číst vice »
Mšenka náš vzor. Namísto generální opravy by se ty peníze mohly prožrat…
To NENÍ podstatné, ale pro ohlupování prostého lidu v rámci PR „jak jsme dobří“ to postačuje. To, že je možné jezdit 160/200, když doma na vsi lze po silnici jen 50 je ohromující. Podobně naklápěcí skříně …. pravděpodobnost, že tam pojede vozidlo s naklápěcí skříní (je jich zatím jen 7 a není patrné, že by ČD nebo jiný dopravce o nákupu podobného krámu uvažovali) připadá do úvahy pouze v případě nesjízdnosti úseku ze Žiliny do Českého Těšína a s „košickým Pendolinem“ by se muselo jet odklonem …. Bohužel na TK nechodí lidé obeznámení s realitou a pak se do světa… Číst vice »
Samozřejmě, to je jako když se trvalé omezení 10 na mosteckém zhlaví na někdejší trati z HLN do výhybny Vítkov zvýšilo na rychlost 35 ….
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/08/mapahranice.jpg,že by třeba kvůli tomuhle,nevim co máte s Ejpovicema z Rokycan do Plzně je pro klopidla 160 a pro klasiku 120 a 160
Řeč je výhradně o 200-ce pro Pendolino v Ejpovickém tunelu a tam to lze po minimální dobu (cca. 29 sec.) pouze v jednom směru (do Plzně).
200 tam nikdy pendolino nepojede,tunel byl projektovanej pro vrtku na 200,ale ta se nezačala stavět,tak z toho na ejpovický straně vzniknout takový prasopes na 160.
Zajímavé, ale proč jenom jedna polovina trati? To by mohlo přinést zkrácení doby jízdy z Hranic to Valašského Meziříčí, ale jen za předpokladu dobrého spojení a vozidla, které tu 160km rychlost využije!!! A to myslím i osobní zastávkové vlaky, nejen expresy. Jinak je celá akce k ničemu. Aspoň že se cestující dočkali ve zmíněných stanicích moderního prostředí hodného 21. století.
Jen by mě zajímalo, proč na stejné trati o kus dál v úseku Bystřička – Jablůnka opravili pouze 1 kolej, druhou nechali tak.
No přece aby za rok mohla být zase další výluka několik měsíců
Dělat obě koleje naráz jaksi nejde. Napřed jedna, potom druhá. Nicméně nějak se jim nedaří a trvá jim to.
A co Blansko ? Když se chce…..😀
A předpokládám že se dělal jenom svršek, takže tam nechali 80km/h že…?
Bude se rekonstruovat i stanice v Hustopečích, aby zmizela stovka mezi dvěma úseky na 155, nebo se čeká na Godota v podobě napřímené tratě Hranice – Hustopeče?
Černotín je opravený, onen Godot v podobě tunelů by tu zastávku zrušil. Tak snad na ty Huspopeče brzo dojde. Teď to nešlo kvůli provozu.
Proč se tam ta rychlost zvyšovala na dvakrát? To se čekalo na nějaký štempl od DÚ?
U nás na severu je to podobné – Řetenice-Oldřichov-Bílina už je hotovo několik měsíců, ale jezdí se původními rychlostmi.
Co jsem slyšel, tak tam se ještě musí dodělat TV.
No rychlosti na trati hezké. Ale v osobáku max 100 km/h, protože nic modernějšího než řadu 460 tam člověk nepotká. Což je mimochodem jeden z důvodů, proč protihlukové stěny – ječící brzdy.
Dockej času a budou panteři
Dočkám, ale dožiju?
Pokud budete naživu 1.1.2043, tak budete jezdit i spolehlivými vozidly tehdejší zahraniční produkce.
Hustopeče jsou stále 100 km/h a Valmez 60 kmh, v úseku dlouhém 8 km stejně vlaky tu rychlost příliš nevyužijí.
Ve Valmezu všecko zastavuje, takže nějaké vysoké rychlosti na průjezd jsou zbytečné. Jinak západní zhlaví ještě není hotové a je tam stahovačka, jestli se nepletu.
Takže rozjezd od perónu a hned pak jenom setrvačnosí. Pro nákladní vlak to musí být eňo ňuňo, má to ke stahovačce mnohem blíž než.
Dnes zastavuje – zítra nemusí.
Jste úplně stejný jako ministerští potentáti, kteří také plánují celou síť jenom pro svoje vláčky a že by tam třeba chtěl jezdit i nikdo další naprosto neřeší.
Stéblová – Opatovice je nějakých 7 km, tam je taky 160 km/h a Panteři jej běžně využívají.
460 umí 110
Rekonstrukce super, trať to potřebovala jak sůl. A teď trochu negativ. Ten 100 km/h ostrov v žst.Hustopeče nad Bečvou je proč? Dále, v žst. Lhotka před okny výpravčího vyrostla PHS, asi na pouštění filmů, zeď máme ale přístupový chodník žádný. Kusá 5.a 7.SK. je na co? Ale třeba tam my z Carga zase odstavíme nějaký šrot. A na zhlaví do VM dva super krakorce, holt byli v projektu, tak se musely postavit. Ale jinak pozitiva převažují, viz. posunutí oblouku na Hustopečském zhlaví ve Lhotce. Teď uz jen počkat, co bude na Vsetíně.
V Hustopečích se děla jenom nutná oprava. Nevím nevím, jak by se to vyjezdilo, když by z Valmezu až do Hranic města nebyla možnost vykřižovat vlaky. Asi v dalším kole.
Holt se to dělá za provozu, dokonce i DEZA požadovala sjízdnou vlečku během stavby a jen minimální omezení. Vypravují těch vlaků docela dost.
To je přece jasné
A nevíte, kdy ŽSR otevře přeložku mezi Púchovem a Žilinou, aby zase jezdily expresy až do Žiliny?
No počíta sa s tým od nového grafikonu, teda od 12/2021, ale aj to len jedna koľaj, druhú nestihnú, v tuneli boli nejaké problémy s geológiou, takže sa to natiahlo. No už teraz je to výrazne kratšie (je tam vata v GVD, lebo beží reko Žiliny), keďže väčšia časť trate medzí Púchovm a PB už ide už po novom telese, moste a v novom teneli, zatiaľ tiež len po jednej koľaji, i keď už je tam aj druhá, resp. sa dokončuje. Zatiaľ je to na 120 od Púchova, k Považskej sa to znižuje, keďže sa ešte robí na vedľajsšej koľaji… Číst vice »
A jak je to s přepínáním Žiliny? Pokud vím, tak se uvažovalo, že bude udělaná napůl – Do Púchova už střídavé a na Čadcu a Ostravu ještě stejnosměr s přípravou.
To netuším, ale asi tak jednoduché to nebude, teoreticky by to šlo rozdeliť. Skôr sa asi prepne Púchov – Strelenka št.hr. (po dobudovaní Žiliny, resp. úseku Púchov-Považská Bystrica), už dnes musia chodiť dvojsystémové rušne kvoli Púchovu, ktorý už je prepnutý niekoľko rokov na striedavú. Žilina samotná asi tak skoro nebude, i keď bude pripravená, je tam problém aj s nákladnými HDV ZSSK CARGO radu 131 na Ostravu, uvidíme….Ale možno to spravia pol na pol, resp. zadná časť stanice pre prechod nákladných vlakov bude eštre jednosmerná….ŽSR veľmi nekomunikuje v tejto veci, aspoň nie verejne 🙂
Někde jsem ten plán na přepínání viděl. Kvůli pozdější rekonstrukci do Jablunkova to právě mělo být uděláno napůl. Ani se moc nedivím, že se tím nechtějí chlubit.
Je pravda, ze je asi usporne tocit Ex2 v Puchove, ale to take znamena nastupovat do preplnenych kosickych R, coz je vec, ktera neni idealni pro ty co jedou jen do Ziliny, nebo dale na BB. Ti do Kosic maji lepsi prestup v Puchove, souhlas, nebo zavest hrana-hrana v Ziline, coz nebyvalo, problem ale nastane, kdyz R v Puchove nepocka a nastane cekacka 2h.
Idealni by bylo obnovit relaci Praha- Puchov-Zvolen
Pokud jsou Valasske expresy zkraceny po Puchov, mohly by se tam prodlouzit i ty 2 pary okrajovych spoju, co zacinaji a konci na Vsetine.
Bohužel při převedení provozu ze staré tratě okolo přehrady do tunelu nebyla přenesena i býv. odbočka Milochov, takže je CELÝ úsek Pú – PB jednokolejný :-(.
A když má sudý rychlík v Považskej 15 minut zpoždění, tak pokud lichý rychlík jede včas, dispečeři ho pustí jako první a teda sudému rychlíku zvýší zpoždění o nějakých 6 minut a v Púchově mu ujede Valašský expres. :-((
Když už…tak se měla zrekonstruovat i stanice Hustopeče n. B., kde je průjezdní rychlost 100 km/h. Vznikl zde stejný paskvil jako Ostrov n. Oslavou…..
To asi bude, a to v rámci akci ETCS+DOZ Hranice-Vsetín…při DOZ-izaci by měly být nahrazeny stávající RZZ elektronickými stavědly, ale ještě bude dost záležet na tom, jak to vyjde ekonomicky. Ve ValMezu a Vsetíně ta ESA44 určitě bude – bo uzly, ale ty Hustopeče jsou dost s otazníkem – každopádně bez ESY by tam byla nejspíš jen nějaká provizorní ETCS-úvazka skrze průjezd stanicí. Uvidíme….
Proč se stavějí velká návěstidla, když má být za 4 roky plné ETCS?
A ty 4 roky tam bude ke každému vlaku chodit výpravčí s rozkazem „návěstidlo se neobslujhuje, po rozkazu k odjezdu smíte odjet“?
Nové zabezpečovací zařízení – tak to si asi moc spolehlivě nezajezdíme. 😀
to je užasné jak se podařilo zmodernizovat pár kilometrový úsek na 160km/h a jen za dva roky .-) když takhle budeme pokračovat dál, tak za dalších 100 let ten koridor bude možné projet 160km/h téměř celý 😀
Tak ono by bylo rychlejší to tam od Hranic až na Vsetín selé na dva roky zavřít, neprojelo by ale ani kolo.
To se nedá nic dělat…
Ponechme teda stranou, že 9 není pár. A že se nepracuje na jednom jediném místě, žeáno. Ale kdo chce nadávat, toho realita nezajímá.
ano, SŽDC by měla dostat metál o prezidenta za rychlost jako rekonstrukce u nás probíhají
Jasně, buď absolutně bez chyby. Nebo stači jedné pochybení a pak je absolutně všechno špatně.
A jak dopadla studie tunelu Hranice – Teplice n. Bečvou? Co Vsetín, už začala rekonstrukce nádraží?
Vsetín začne v září bourat.
A studie dopadla prý špatně a nic nebude.
Já slyšel že studie vyšla tak špatně, že dokonce navrhla částečné zjednokolejnění celé tratě, aby ekonomika alespoň trochu vyšla.
To je absurdní ukázka kvality současných hodnotících metod.
Zase obecná zaklínadla SprŽel – „až 160 km/h“ a info o rychlosti pro klopidla. A nic o tom, na jak dlouhém úseku ta magická 160 je (a zda je to úsek celistvý, nebo rychlostní cimbuří). Plus to, že
klopidla tam pravidelně jezdit nebudou. Pořád jich je jen 7 a tak to (minimálně po velmi dlouhou dobu) zůstane. Ono by to jinak nevypadalo tak bombasticky, že? Ach jo… :-/
Velmi bych se divil, kdyby klopidel bylo někdy v Česku více. Úspora času při jízdě je mizivá, náklady na pořízení a údržbu oproti normálním soupravám řádově vyšší. Státy ani kraje do takové objednávky už nikdy nepůjdou, komerčně jsou nyní výhodné jen dlouhé tratě a ty brzy nahradí VRT. Stavby přizpůsobené na klopidla jsou vyhazováním peněz. Ač třeba stavebně ke přizpůsobení nedochází, tak stejně jsou vícenáklady při různých homologacích, při umisťování návěstidel, při plánování stavby, atd atd, tam kde by mohlo být jedno číslo musí být dvě čísla. To vše kvůli jednomu jedinému důvodu – aby to SŽCZ (potažmo politici prostřednictvím… Číst vice »
Naprosto souhlasím.
Pokud je trať rovná anebo za drahé peníze rovnaná, pak se samozřejmě nevyplatí. Mohou mít význam na klikatých úsecích, například v tom úseku z Hranic do Milotic, pokud by se nevyplatilo mít vedle stávající tratě potřebné pro místní obsluhu (nebyly-li by Os vůbec nahrazeny autobusy) ještě dálkový tunel.
Klopidla by měla smysl třeba na rychlících Praha – HB – Brno. Ale jak bylo řečeno, jsou drahá, složitá, navíc mají negativní vliv na trať (vy uvnitř díky náklonu ty síly necítíte, ale trať je cítí), takže se na to každý vykašle.
S tim negativnim ucinkem na trat bych to tak dramaticky neviděl. Zalezi na funkci mazani okolků a taky na hmotnosti. Takze pendolino co vazi vuz prumerne 55t tu trat“neposkodi“ vice nez vlak s uhlim kde budete na 80t. a rychlost bude nižší.
Tak nějak.
To se spíš vyplatí čekání na „Vectrona“ pro rychlost 230 km/h.
Brzy nahradí VRT……to brzy je samozřejmě myšleno rozsahem časování v českých železničních kruzích? Tipuju že ty klopidla by stihla klidně generálku, možná i dvě, než je na těch dálkách to VRT nahradí:-)
Klopidla by byla fajn, kdyby se skutečně využíval jejich potenciál o 1/3 rychlejší jízdy.
Pokud je mezi V130 a Vk/V270 naprojektovaný rozdíl 10 km/h, pak je to celé k ničemu.
Pokud je dopravní cesta zaskládaná pomalými soupravami, tak tuplem.
—
Ale jinak se klopidla na západ od nás s úspěchem provozují právě na meziregionálních spojích, které vy tak negujete. Někdy by neškodilo kouknout i jinam, že to jde, když se chce to dělat pořádně.
Myslím, že ta 155 je od oblouku za zastávkou Milotice nad Bečvou a je až po oblouk před Lhotkou. Tedy souvislý úsek v možném maximu, co to šlo… I na úseku od oblouku před zast. Černotín až po Milotice byla dělány dílčí úpravy a rychlost se tam z těch dřívějších souvislých 80 km/h taky zvedla na max. 120 Km/h. Mezi Hranicema a Hustopečema není autoblok, ale dvě automatická hradla. Tak tam to asi výš nejde… I výměny svršku se tam dělaly jen místy… Z Hranic města dk tomu Černotínu nic, tam je jen 70 km/h
Když tak mě někdo doplňte, či opravte…
Ještě tam byl mezi Hranice město – Hranice propad na 50km/h. To už asi odstranili. Nebo?
Kdy zacne rekonstrukce nadrazi a okoli stanice Vsetin?
V září.
Diky Michal Berg! Jsem skutecne zvedav, po desetileti prazdnych reci a neustalych odsunu…
Jestli tu trat neco muze docela zrychlit, tak hlavne nejak vyresit samotne zausteni do stanice Hranice, protoze ted to je nekonecna jizda. nejlepe nejakou prelozkou rovnou nekde od Milotic
To by znamenalo vykopat tunel cca 3,5km dlouhý, https://mapy.cz/s/ducenazupu . Vyplatilo by se to ekonomicky? (nevím, ptám se)
Těžko říct, to je výpočet s hodně proměnýma, ale Valmez a by takové spojení mohlo dost nakopnout i v dlouhodobém horizontu.
https://zdopravy.cz/160-km-h-napric-valasskem-nove-tunely-szdc-zkouma-zrychleni-trate-na-slovensko-14491/
Nebylo by to snazší k Bělotínu? Nevím, jen se ptám.
Nebo kolem připravované silniční Palačovské spojky se zapojením do Polomi. Tam by stačil tunel do 1 km poblíž Dubu. Hlavní trať Hranice – Suchdol n.O. přetrasovat souběžně s plánovanou odbočkou VRT do Hranic, starou trať mezi Polomí a Jeseníkem rozpojit a oba konce napojit na novou trať do Valmezu kolem Palačovské spojky. Kromě zrychlení trati z Valmezu do Hranic by vzniklo i nové přímé rychlé spojení Valmezu a Ostravy.
A hodit přes palubu cestující do Teplic nad Bečvou a Hranic města. Přijde mi, že tyhle stanice mají největší obrat cestujích hned po Valmezu, Vsetínu a Hranicích (za městěm).
Ale on se někdo potřebuje povozit dvoustovkou…
Těm nákladním vlaků nepochybně…
Vypadá to zvláštně, když rekonstrukce / modernizace dalších mezistaničních úseků je v nedohlednu. Jako taková katedrála v poušti.
Opravdu ty ušetřené 2 minuty stojí za přepisování jízdních řádů?
Ty dvě minuty jsou bonus navíc. Ta trať potřebovala a potřebuje opravu jako sůl. Pokud vše budete jako debil přepočítávat na ušetřený čas, tak se u nás nespraví nic a tratě se rozpadnou.
Primárním cílem oprav a modernizace, je zajištění odpovídajícího technického stavu drážního tělesa.
Nenarážím na potřebnou opravu, ale na zmínku a vyzdvižení zkrácení jízdní doby, což je v kontextu stavby naprosto minoritní.
Díky, chtěl jsem se právě zeptat o kolik minut to zrychlí, tak to alespoň někde zaznělo. …
Řekl bych, že 2 minuty jsou oproti „normovanému“ stavu. Loni (a možná i předloni?) byla mezi Lhotkou a ValMezem padesátka…