Správa železnic dokončila modernizaci u Valašského Meziříčí, rychlost zdvojnásobila
Vlaky mohou úsekem Hustopeče nad Bečvou - Valašské Meziříčí nově projíždět rychlostí až 160 km/h.
Vlaky na trati z Hranic nad Moravě do Horní Lidče a dál na Slovensko jezdí rychleji než v minulosti. Správa železnic dokončila rekonstrukci úseku Hustopeče nad Bečvou – Valašské Meziříčí. Přinesla zvýšení traťové rychlosti z 80 až na 160 km/h a tomu odpovídající zkrácení jízdních dob vlaků.
„Přínosy této stavby mohli pocítit cestující v dálkových vlacích už v průběhu letošního roku, kdy se traťová rychlost zvýšila nejprve na 120 km/h a přibližně v polovině června na současných 155 km/h. Naklápěcí soupravy pojedou v uvedeném úseku ještě o pět kilometrů za hodinu rychleji. Jízda po bezstykové koleji je přitom klidnější a pohodlnější než dosud,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Stavba je kompletně popsána v letáku Správy železnic.
Práce na rekonstrukci začaly před dvěma roky, zakázku za 1,66 miliardy korun získalo sdružení firem Strabag Rail a Elektrizace železnic. Celkem 85 % nákladů pokryla evropská dotace.
V celém úseku došlo k rekonstrukci železničního spodku, ke zřízení nového železničního svršku, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení. Rekonstruovány byly všechny železniční mosty a propustky, část propustků byla zrušena. Součástí stavby byla i příprava na dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově.
Zkušební úsek s novými pražci
V úseku Hustopeče nad Bečvou – Lhotka nad Bečvou byl zřízen zkušební úsek železničního svršku s novým typem betonových pražců. Součástí prací byla i úplná přestavba a rozšíření silničního nadjezdu v Hustopečích nad Bečvou v lokalitě Valcha na silnici III/03561. V lokalitě Střítežík byl vybudován železniční most, který zajistí mimoúrovňové křížení budoucí cyklostezky s železniční tratí podjezdem. Ve Lhotce nad Bečvou na náspu silnice III/03562 v pokračování za nadjezdem železniční trati vznikl nový chodník oddělený betonovými svodidly od vozovky silnice.
Kompletní přestavbou prošla stanice Lhotka nad Bečvou. Vzniklo zde nové ostrovní nástupiště s výškou 550 mm nad přilehlými kolejemi s mimoúrovňovým, bezbariérovým přístupem novým podchodem. Přístupové rampy a schodiště včetně části nástupiště dostaly zastřešení. Zcela přestavěna byla velká část výpravní budovy, do které byla umístěna technologie umožňující ovládání nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.