Správa železnic dokončila modernizaci stanice Cheb, podchod si zachoval původní vzhled
Stanice Cheb po rekonstrukci. Pramen: Správa železnic
Požadavek památkářů byl, aby obklady a dlažba byly věrnou kopií původních z roku 1962
Tak ještě, že památkáři nechtěli zahájit opět parní provoz a na Luby a Aš M131 🙂
To snad ani není možný, že takovéto úředníky ještě platí z veřejných peněz. To je ale ostuda.
To vlnobiti v podchodu na podlaze je taky po rekonstrukci?
Neměl by při tak drahé rekonstrukci končit podchod na druhé straně nádraží, tj. do ulice Za Nádražím? Dle mapy to vypadá, že v okolí jsou průmyslové zóny, ale nejsem zdejší, možná tam moc nikdo nepracuje.
Spíš se neměla rušit ta lávka co tam byla u depa.
Dobrá zpráva, je vidět, že když se chce, tak to jde. Proč je to ale jinde takový problém a většinu nádražních budov se SŽDC snaží zbourat a nahradit ošklivými boudami nebo kontejnery nebo předělat do nezajímavé šedi? Zachování originálního stavu architektury by měla být vizitka majitelů budov bez ohledu na to, jestli má památkovou ochranu nebo ne.
… až na to, že v Chebu nikdo budovu neřešil 🙁
V článku se píše, že „Následovat by měla v příštím roce i rekonstrukce samotné památkově chráněné budovy nádraží.“ Tak z toho předpokládám a doufám, že to bude v podobném stylu.
Taky je otázkou, zda zachovat, památkově chránit a zrekonstruovat každé hradlo u trati, které je již k ničemu a jehož zdivo je poškozené vlhkostí kvůli absenci hydroizolace.
Všechno může být k něčemu (samozřejmě se nemusí všechno památkově chránit – pokud budou majitelé rozumní, nemělo by to ani být potřeba a u některých bezvýznamných hradel může být i větší zásah prospěšný). O každé hradlo může mít někdo zájem, i když je zchátralé – třeba jen za symbolickou cenu. Hned bych bral takovou chatu – někde v divokých lesích u trati, bez elektřiny, bez cesty, bez necitlivých rekonstrukcí, levně, abych si to upravil na rekreaci (což nemusí být nic náročného). 🙂 Ale SŽDC to místo toho zbourá, když to není napojené na vodovod a silnici a draze zpeněžitelné jako… Číst vice »
Ta vlaštovka je pěkná, ale ty socialistický kachličky 🙁
Kachličky ve straně nebyly.
Musel jsem si to přečíst 5x, památkáři si kladli podmínky k provozní části, jako je podchod???
A SŽ jim zobe z ruky, na místo toho, aby někdo řekl, všechno má své meze. Ještě že dovolili eskalátor, trakční vedení a elektronické tabule. Třeba to čeká další chráněné nádraží.
Bohužel je to tak, to je to, co dlouhodobě kritizuji, památková ochrana na objektech v provozu. Jo, třeba budova Pardubického nádraží, je ten samý případ. Bohužel Správě železnic nezbylo nic jiného, než se podřídit.
ANO, cesta k prosperitě je dlážděna byrokracií. V této zemi více opravujeme než investujeme. Potom se všichni diví, proč nekonvergujeme k ekonomické úrovni EU. Až bude základní silniční a železniční síť, tak se můžeme bavit o její vylepšení. Jenže tady nic nefunguje, protože to není hotové. Synergické efekty nikde!
Zrovna vzhled dlažby nemá na funkci vliv. Horží je, když je dlažba pro vnitřní prostory pužitá v místě, kde má být dlažba protiskluzná.
A nebo to předvést třeba ve sněmovně jako protokolární případ, jak úředník mrhá penězi, které nejsou jeho… kvůli zanícené tvrdohlavosti.
Ještě, že památkáři nechtějí, abychom žili opět v jeskyni…
Úředník aplikuje zákon. Nic víc, nic míň. Pláčete na špatném hrobě. Památkovou ochranu si žádá společnost a prosazuje jí pomocí státu. Zkuste na tomto fórů nadhodit, že rekonstrukce stavědla na Negrelliho viaduktu v Praze byly hloupě vyhozené peníze Počtete si. 🙂
Byl jsem tam nedavno. Marne jsem premejslel za co a komu se ten architekt chtel pomstit.
Pardubice, Cheb, Beroun, Vítkovice a jiné stavby po celé republice i mimo nádraží jsou nezajímavé kostky jakejch je všude milion.
S funkcionalismem začal konec architektury.
Vždycky při cestách po naší zemi jsem byl zklamán když jsem přijel na nádraží a byla tam kostka jako třeba v Mostě.
Lidem ze sídliště se takové stavby asi líbí protože proti paneláku je to změna.
Musíte zdůraznit přišel konec architektury v Česku (Československu). Jinde ve světě přišel od roku 1976 post- modernismus s celou řadou mimořádně zajímavých architektonických slohů, zatímco k nám přišel akorát mráz z Moskvy a pokračování funkcionalismu a nic-architektury.
Tedy k když jsou podle SŽ nic-tratě, tak …..:)
Nickolejka. 🙂
To jsou takový roztomilý názory „mě se to nelíbí tak to zbouráme (nebo zakážeme v jiných případech)“, na každém stylu je něco krásného, a zde rozhodně je co obdivovat.
Tak Cheb stal 500mil Kč … A když jsem se divil co bude stát na staničce Bystřice p H 534mil Kč tak někteří tady tvrdili že cena odpovídá. Tak já tomu asi nerozumím 🙃
Ptal jste se oprávněně.
Na ČT24 byl dneska rozhovor se Svobodou-SŽ(DC) na témata bourání drážních domků, VRT. Zhruba od 5minuty.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/12026085531-byznys-ct24/221411058020114/
Nějak se povídalo / uvádělo, že by reko měla zvýšit rychlost průjezdu na 80…. Ale podle videa od Mikuldy je pořád 60 na KV zhlaví, takže rychlostně vše při starém?
Tak samozřejmě při starém, to přeci určili památkáři. :):)
To musí nejdřív někdo povolit.
Je to krásné, jednoznačně palec nahoru (y) Stavba má moc pěkný ráz té doby, a je dobře že se památkáři starají. Ještě by bylo fajn zachovat budovu nádraží v Aši
Zachovat budovu v Aši mi přijde zbytečné. Tak obrovská budova nemá v současné době uplatnění. Navíc tam teče stropem, ve sklepě voda a všude azbest…
Ano, souhlas, památkáři do takových relativně nových staveb se nemají co plést (výjimka typ Vítkovice). Nižší budova působí přímo odporně, je to taková nepovedená instituce, která jde ze zmatku do zmatku, o personálním obsazení takových institucí si myslím svoje.
Nádražní budovy by potřebovaly úplně jiné fasády, doufám jen že tam nenechají boletické panely. Ať si v tom domě zřídí pobočku NPÚ ČR , když je to památkové a tak krásné.
Raději boletické panely, než zateplený meruňkový mor.
Jsou zdraví škodlivé. Ale nebyla by to zateplená meruňka, prostřední část sklo, možná i mírná změna půdorysu prostřední části, odstranění bočních vikýřů, …
Podchod byl hnusnej a bude dál hnusnej na věčné časy.
Je to pravda a jsem přesvědčený, že většina z těch co vám dala mínus, nikdy v Chebu na nádraží nebyli.
Tak si to tam víc udržujte q nedělejte bordel.. podchod je skvělej a nádraží je pořád nádražím..
A ani se tam nechystáme prohlížet podchod. Ale jinak Cheb pěkné historické město.
To je hnus, komunistické dlaždičky jsou fakt strašná památka.. Památkáře a jejich pravomoci zrušit, ať si najdou skutečnou prácim, a neškodí daňovým poplatníkům a majitelům nemovitostí.
No je to takový typ stavby NDR – ČSSR – SSSR . Právě ty lodžie (arkýře) na boku je styl Rusko, ta celou stavbu v podstatě ponížily. To se nikde jinde nestaví, tam dodnes Je to velká chyba NPÚ, že si si zařazení do chráněných budov vynutila.
Vlakem jsem do Chebu přijel poprvé v roce 2014 a úplně jsem si to zamiloval,ač od Hradce Králové,vracím se vlakem do Egerland několikrát do roka a oba příjezdy jsou perfektní,ať už Pendolinem od Plzně,či Krušnohorem od K.Varů..
A moc rád pokračuji vlakem dál..přes Aš až do Hranic a zpět do Chebu..třebas do čajovny..
P.S. Vlakům zdar a DYCKY CHEB ! ! ! Samotář Grey
děkujeme za cennou informaci
..nicht zu danken Herr M.
Kéž by byla snaha zachovat původní vzhled samozřejmostí , řešit by se měly důležité věci typu výška nástupišť , výtahy eskalátory a ne aby vznikal unimofmí modro šedý hnus a “ designéři “ si mastily kapsy … Unifikace veřejného prostoru obecně je zlo …
Teď ještě sehnat dizajnéra, který to udělá skvěle a za „wosumnáct tyček“ čistého. A i tak se bude někomu zdát o čertech, že dotyčný bere 33 tisíc, což je moc, čárovat tužkou dovede každý.
No nepřijde mi to zrovna povedené, celé to nějak neladí, škoda..
O tyhle stupidní kachličky staré 60 let se starají památkáři? To mi hlava nebere…..
Asi mají málo práce, když mají čas se starat o nesmysly.
Ještě tristnější je jejich práce jako investora, tady v Č. Budějovicích si opravili pro sebe hodně vzácnou budovu, a po pár letech jim plesniví omítka. kvůli stupidní chybě, kterou udělali. Ale nikomu z nich to nevadí.
Pokud je ta plíseň autentická a její kmen přenesen z původní stavby, těžko proti tomu něco namítat…
🙂
Buďme rádi, že se o ně starají. Dokud SŽ z vlastní iniciativy stavil výpravní budovy jako Karlovy Vary, Ústí nad Orlicí… nebo dělá rekonstrukce jako Staré Město u UH z těch nejlevnějších materiálů, za které by se i v devadesátkách styděli, tak to jinak nepůjde.
Škoda, že se nešlo trochu dál… Přijde mi (stejně jako u Pardubic, nebo ještě hůře Berouna), že rekonstrukcí nedošlo/nedojde skoro k žádnému posunu do 21. století. Naopak Jaroměř, Letohrad, to jsou daleko povedenější stanice. Každopádně se domnívám, že by se příslušní úředníci Správy i projektanta měli občas jet podívat třeba na nová (přestavovaná) nádraží v Rakousku nebo v Holandsku.
Mně se líbí Svinov, tam to vypadá hezky.
a v Ostravě bude „brzy“ vypadat hezky i hlavní nádraží – nadchod nahradí podchodem
To je docela škoda, ten nadchod má svůj styl a stačila by rekonstrukce z kvalitnějšího materiálu. Připomíná to mnohá nádraží např. v Japonsku.
Vždyť Beroun se teprve začal rekonstruovat před pár měsíci a je to akce na dva roky. Pokud tedy máte na mysli budovy, nástupiště a podchod se dělala v jiné akci.
Ale tam teda naopak mám pocit, že je to posun obrovský. Jako jasně, nástupiště jsou unifikovaná, ale pořád násobně hezčí, než ten rozpadající se skanzen, co tam byl. A podchod je podle mě vyloženě povedenej, pěkné velkoformátové dlaždice, dost světla, kamery a informační tabule, výtahy. Co víc chtít…
Asi by jim museli předělat hlavy.
Ale že to trvalo…🤪
Na tech nastupistich je ten podhled z tahokovu?? To bude zasvineny od pavouku…
Skoda, ze ta budova neprokoukla vice zvenci…
Jinak to nevypada spatne…
Tak budova by měla prokouknout následující stavbou.
jj, ok…
Jako nechápu proč památkáři řeší vzhled něčeho takového jako je obyčejný podchod, ale tak aspoň vidíme jak to kdysi vypadalo…
je to v jádru stejná estetika, jaká je dodnes k vidění v původní podobě na Smíchově, a to i v podchodu (pokud samozřejmě odhlídnu od špíny a nánosů)
Ano z dálky vypadá slušně, ale v podstatě hnije – to bude další etapa.
omluva – mýlka, myslel jsem budovu.
Předimenzované nádraží na konci světa.
Já bych řekl, že rozsah je odpovídající provozu. Vlaky do šesti směrů (4 tratě), končící vnitrostátní rychlíky a mezinárodní spěšné vlaky. A Cheb taky není malé město.
Tak proč kolejiště neotočit o 90°, aby mohl vlak z Plzně rovnou bez úvratě pokračovat do Ústí nad Labem?
Pokud by jste tam někdy byl nebo se aspoň podíval na mapu, tak by jste zjistil, že z Plzně se dá jet přímo na Ústí, ale do Schirdingu je od Plzně úvrať.
Schirding potřebuje dráty. Střídavý. Český.
A ze Schirdingu dál jako co a kam? Po údolí Pegnitz je to vylidněná země. Tam nebude drát snad ani do roku 2030.
Nákladní dopravci řvou, že nemají trasy.
A ze Schirdingu až do Norimberka.
Tak asi znáte nějaké paralelní nádraží. To, které zná většina lidí, umožňuje jízdu vlaků od Plzně dál na Ústí bez úvratě již nyní.
Ale vždyť může.
Viz i jiní.
Mluvíte o Chebu?
Mluvíte o osobní nebo i nákladní dopravě?
Kolejiště otočit o 90° a u toho vybourat půlku města. A nebo to nádraží odsunout do v.n. Jesenice. Jen proto aby se získalo to, co je, protože si někdo myslí, že to není.
A ty prázdné koleje pro nákladní vlaky?
Aby mohlo seřazovací nádraží nějak fungovat, potřebuje pro technologii rozpouštění nějaký počet kolejí podle počtu relací. Další nejbližší seřazovací nádraží jsou v Plzni a Chomutově/Mostě. I v tomto ohledu si nemyslím, že by nádraží bylo předimenzované.
Vlak má jet, ne zaplňovat nádraží a třetí traťovou kolej.
Spis je poddimenzovane nez naddimenzovane. Hodne chybi druhy podchod.
Nejsem si jistý z druhým podchodem, ale z těch několika návštěv v Chebu jsem neměl nikdy pocit, že by se lidi nevešli do současného jednoho.
Další trouba – ignorant. Cheb býval významné kulturní, hospodářské a správní centrum a tomu odpovídající železniční křižovatka. To ovšem když tam ještě žilo původní německé obyvatelstvo. Mně víc vadí že tam vede na západ do Německa i 30 let po listopadu neelektrizovaná jednokolejka navíc od Plzně s úvratí! Jinak kombinace bolševického a postbolševického vandalismu s památkářským fundamentalismem je vražedná.
Soudruh pamatkar bude zrejme ortodoxnim vyznavacem socialistickyho realismu. Nebo v podchdu jako svazak prisel o panictvi.
Chebské nádraží má do socialistického realismu dost daleko.
Ja ho neznam, ale kulturne chranit cokoliv z 50. nebo 60. let mi prijde zvraceny. Jeste, ze Stalina zbourali sami komousi, dneska uz by to urcite neproslo.
Tak to je hodně zploštělé vidění světa.
byl jsem tam a tý době 60. let to odpovídá i mimo nádraží takže by to bylo asi jako pěst na oko.. takže je dobře že si to zachovalo původní vzhled.
Proč by se neměly chránit stavby z této doby?
Najde se mnoho kvalitních staveb z této doby. Když zůstaneme v ČR jsou tu stavby sorely, bruselského stylu a brutalismu.
Takhle bychom mohli přijít o budovy např. vysílač a hotel Ještěd, Kotva, Intercontinentaly v Praze, bazén Podolí nebo třeba nádraží Havířov
Ano!!!
Zachraňte původní ráz nádraží Most !!!
Hlavně ten azbest. 🙂
Už se toho památkově chrání až moc.
Jenže to by národ nic neztratil. Někdy dokonce získal.
Už proto, že Kotva a Intercontinental stojí obklopeny historickou (skutečně hodnotnou) zástavbou.
Myslím že jmenované stavby jsou v dnešní době neopakovatelné (až moc nákladné)
Mluvte za sebe a ne za národl
Zlate myslenie Polska…. budovy s realnou hodnotou ostavaju a debility sa neriesia… CR, SR a HU sa maju co ucit
Copak sorela a Brusel, to je ještě aspoň pěkný. Ale ona už je tendence chránit i barabizny ze 70. a 80. let, a to je teprve humus.