Správa železnic chystá velké budování požárních stanic, zatím má zkolaudovanou jednu
Největší podnikový hasičský sbor dostane místo provizoria nové stanice. V úterý otevřel první.
Největší podnikový hasičský sbor dostane místo provizoria nové stanice. V úterý otevřel první.
A jsou to tedy hasiči SŽDC nebo jak? Jsem myslel, že sama Správa železnic tudle zkratku zakázala používat a přitom na fotkách je toho plno. Tak jak tedy?
Nechci se nikoho dotknout, ale největším podnikovým sborem jsou vojenští hasiči, kteří mají napříč republikou mnohem více stanic, než HZSP SŽ.
Na místě zásahu, pokud jim nebude hořet přímo pod okny bude vždy dřív krajská jednotka (z JPO 1) resp. městská (z JPO2). Mají samostatní drážní hasiči skutečně smysl? Mají nějakou speciální techniku, kterou krajské HZS nemají?
(Není to útok na jejich existenci, jen zájem neznalého o fundovanou odpověď.)
Určitě mají, stejně jako jakákoli jiná podniková jednotka. Udržují vybavení a know-how specifické právě pro drážní prostředí, tj. zásahy na nepřístupných místech, velké množství osob, těžká vozidla, velké úniky ropných látek, trakční vedení. …
Speciální techniku mají, málokterá městská jednotka má tank 😀
Nejdůležitější speciální technikou, kterou disponují pouze HZS SŽ, jsou zkratovací sady trakčního vedení
Z toho trianglu se dá vyjet pouze přes železniční přejezd (na výběr jsou dva). Mají v hasičárně nějaký „čudlík“ na výpravčího (dispečera), aby jim při výjezdu preferenčně uvolnil přejezd?
Nic takového tam není. Říkal jsem už od začátku, že je to poměrně nešťastné umístění.
Čekal bych, že ten tank bude připravený v naloženém stavu na podvalníku…
No jasně. A při každém cvičení by ho sundávali. Nebo naopak jednou za uherský rok při skutečném nasazení by ho dovezli k zásahu a tam nenastartovali 🙂
Ten tank většinou úplně nespěchá na místo zásahu
Docela by mě zajímalo, jestli mají v čeští železniční hasiči nějaké železniční stroje (ať už vyprošťovací či hasící). Nevíte?
Mají dvoucestná vozidla, čistě železniční myslím žádné.
Je to tak.
V Přerově by mohli zbourat ty budovy u bývalé myčky vozů a tam jim postavit ..nové zázemí
Jestli myslíte, jak je stávající mycí portál (tedy pokud tam ještě je), tak zde není dostatek místa a navíc je zde provozována VNVK, která by se musela rušit a to nikdo neudělá. Ideální je využít stávajícího místa a po částech celý areál přebudovat.
Ono to není jenom o místě. Musíte mít vodu, elektřinu, dobré napojení na silniční infra atd.