Správa železnic chystá rozšíření Centrálního dispečerského pracoviště za 1,6 miliardy korun

Podle Správy železnic stávající budova již nemá dostatečnou kapacitu.
Správa železnic plánuje velké rozšíření jednoho ze dvou centrálních dispečerských pracovišť (CDP) ve své síti. Za 1,6 miliardy korun chce v Přerově postavit novou budovu, ze které bude dálkově řídit provoz na dalších tratích, kde jsou dosud výpravčí.
Tento týden zadala zakázku na zpracování projektu sdružení Moravia Consult a Sudop Praha za 33 milionů korun. Moravia Consult zpracovával již záměr projektu.
„Mezi hlavní důvody stavby patří nedostatečná kapacita technologických místností, nedostatečná kapacita a nevyhovující ergonomie současných dispečerských sálů a nedostatečná kapacita energetického zdroje,“ řekl mluvčí Správy železnic Jan Nevola.
Nová budova bude o čtvrtinu větší než stávající objekt, bude mít šest pater. Počítá se se zřízením šesti dispečerských sálů, ve kterých bude v cílovém stavu pracovat 107 zaměstnanců ve směně. „Dále je v budově vytvořena prostorová rezerva pro řízení provozu na vysokorychlostních tratích na území Moravy a Slezska,“ dodal Nevola.
Správa železnic plánuje z Přerova postupně dálkově řídit provoz na tratích z Brna do Přerova, Blažovic do Veselí nad Moravou a z Brna do Havlíčkova Brodu.
Druhé CDP je v Praze na Balabence, u toho zatím kapacita stačí. „Konvenční tratě určené k zapojení do CDP Praha budou postupně zapojovány do dispečerských sálů stávající budovy. Pro řízení plánovaných vysokorychlostních tratí dojde v areálu CDP Praha ke stavbě nového objektu,“ dodal Nevola.