Správa železnic chystá opravu lokálky z Kutné Hory do Zruče, na dva a půl měsíce zastaví provoz
Nádraží Zruč nad Sázavou. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Odhadovaná cena zakázky je 220 milionů korun, vlaky po akci nezrychlí.
Nápadně podobný článek. Kdo od koho kopíroval? https://kutnohorsky.denik.cz/zpravy_region/chysta-se-oprava-trate-lokalky-z-kutne-hory-do-zruce-cestujici-svezou-autobusy-2.html
Když se orpavy nedělají, je to špatně. Když se dělají opravy, tak je to taky špatně, má se dělat velká rekonstrukce. Když se dělá projekt velké rekonstrukce, tak je to taky špatně, protože se má dělat bez projektu oprava. Nedejbože, kdyby kraj tu rekonstrukci požadoval, jako někde u Ústí – co si dovolují vyskakovat.
To je zase oprava jako noha, kdyz se nezrychli doprava…
Když si dáte opravit auto a ono po opravě nezrychlí budete mít taky pindy na servis?
Pokud se bude opravovat dva a půl měsíce a za každou minutu budu platit třeba tisícovku tak si piště, že budu chtít pořádné navýšení parametrů.
Jakože tam privezete Feldu a řekněte hele chlapi, jeslti to nebude mít parametry jak Porsche tak neplatim, je to jasný? Tak nějak?
Nepletete si opravu s přestavbou? Jako dávat do VW Polo třílitrový šestiválec, to fakt není oprava.
Pokud je oprava za 220 milionu, cekal bych alespon nejake zlepseni/zrychleni/zvyseni propustnosti/pridani ETCS/castecnou elektrizaci. O nicem z uvedeneho nevim a rychlost se take nezvysila.
Ta částka ovšem není v EUR…
Profesore, tohle je ale demagogie. Tady se bavíme o hromadě štěrku, železa a dřeva. Vše se vyndá a vrátí nové, lepší, pevnější. U toho auta jde pořád o původní krám se všemi limity. Takhle to vypadá, že je hlavním smyslem akce právě to utrácení.
Toto fakt nemá cenu, buď udělat pořádnou akci nebo tam klidně zastavit provoz… nic mezi a nejen tady 😉
Je pravdou, že pokud je trať řízena predpisem D3, může být max. traťová rychlost 60 km/h?
V zásadě ano, ale pokud tam byla vyšší rychlost před účinností tohoto předpisu, může se ponechat (Poláky, Vejprtská, možná i jinde).
Ano, s výjimkou tratě Chomutov – Vejprty, kde je nahoře v horách povolena rychlost 90 km/h, která tam směla zůstat i po zavedení režimu D3. Netuším, zda je ještě nějaký jiný podobný případ v ČR (kdyžtak mě někdo doplňte), jinak platí pro tratě D3 max. rychlost 60 km/h.
Z Opavy do Hlušic je tuším 70 na D3.
V principu ano.
Jen je to vysoce nebezpečné a proto je na tratích s provozem dle D3 dnes maximální rychlost omezena opět na 60 km/h a stejně je to stále vysoká hodnota. Z bezpečnostních důvodů bych to viděl raději na maximální rychlost 40 km/h.
Je.
Existuje sice výjimka, ale ta je historicky a umístěním zdůvodněná.
Predpis D3 pripousti i vyssi rychlost za predpokladu instalace adekvatniho technickeho zarizeni zjistovani volnosti trati.
3d) 100 km/h na širé trati, na kterou je jízda vlaků a PMD do příslušného prostorového oddílu dovolována zabezpečovacím zařízením, které splňuje podmínky právních předpisů pro jízdu rychlostí vyšší než 60 km/h a zjišťuje volnost prostorových oddílů technickým zařízením.
Ale to je skoro organizace provozu podle D1.
Asi tak. Nevim jestli na trati dle predpisu D1 da považovat třeba telefonické dorozumivani za adekvátní technické zařízení 🙂 Naopak některé tratě D3 po opravě by úseky třeba s 80tkou snesly, ale tam to predpis bez vyjimkydph neumožňuje.
Nedá, což je vcelku pochopitelné. Stačí si příslušnou pasáž vyhlášky Ministerstva dopravy přečíst pořádně a hlavně několikrát a bude to jasné. Pořádně a několikrát zmiňuji proto, protože je to tam značně krkolomně napsáno a nemyslím tím nějakou nevhodnou narážku na nižší IQ u čtenáře této vyhlášky. Fakt je to tam hodně divoce napsané.
Jak takové zařízení vypadá? Tipoval hych, že radioblok už je D4.
Třeba takhle: https://aksignal.cz/produkty/doz-d3-dalkove-ovladani-pro-trate-d3
Ano, tratě vybavené Radioblokem se řídí podle předpisu SŽ D4.
Dívám se do starých plánků a ve Zbraslavicích by měl být jen ústřední zámek. To tam neposadí aspoň recyklovanou reléovku, když už se to dělá? Ať to má přínos?
A Kutnohorský oblouk zase nic? 😏
Tohle je skoda ze se nerealizuje, s elektrizaci až do města by to přineslo mnohem rychlejší spojení s Prahou.
Tohle už se nedá slušně komentovat.
Svoboda ven!
A proč?
Proč by SŽ neměla na této trati provést opravu?
Koukám, že jednou na tu neschopnost řešit „bezuzdné utrácení investičních peněz“ proti nedostatku provozních peněz zajdem…
Opět musíme utrácet, když nemáme připravené účelné projekty?
Tady má smysl pouze úsek po KH město. Když už nejsme na poli schopni postavit 1300 metrů oblouku, proč to nenapojíme od vlečky do ČKD…
Tohle zrovna není lokálka zralá na zrušení. Ta trať má potenciál minimálně po Malešov a myslím, že kdyby se do ní skutečně něco nainvestovalo (přeložka, elektrizace), budou přepravní proudy úplně jiné.
Samozřejmě. Ta trať má smysl tak daleko, jak daleko se dá vyjezdit 60 min. takt v jedním, nebo dvěma motoráky podle rozhodnutí objednatele. Navíc je do Zbraslavic více méně rovná a strašně snadno zrychlitelná.
Je potřeba trať zrychlit pro dosažení systémové jízdní doby 60 min Zruč – KH a vybudovat výhybnu pro odstranění pobytů ve Zbraslavicích. Do Malešova jsou poměrně slušné školní frekvence.
A ta systémová hodina je bez oblouku dosažitelná jakými opatřeními?
Přeložkami tratě (místními, nijak dramatickými) plus zaústěním třeba do přednádraží (samozřejmě je trochu v cestě budova, ale přeložka typu oblouk je zároveň prodloužení tratě).
Přeložka tratě s sebou nese územní rozhodnutí,to je problém. Opravit něco ve staré stopě je oproti tomu lala.
Nijak dramatické přeložky, ale je v cestě budova. Cože?
To je do budoucna k ničemu. Po reko 230 se uzel KH (při očekávatelném zachování utaženého HB) rozvolní a lokálka bude muset taky. Pak vyjde Malešov utaženější a pobyty ve Zbraslavicích se taky zkrátí.
Taky je do budoucna spíše snaha jezdit s tím právě z vyjmenovaných důvodů až do Kolína.
Protože napojením na vlečku vynecháte právě KH město, jak píšete to nejdůležitější.
Tak zrovna tady jsi teda úplně vedle. A ten nápad s ČKD by to právě pohřbil definitivně, vždyť bys tak objel město…
Vy jste mě nepochopili. Já chtěl kolej z vlečky napojit směrem do KH město, nikoliv do Zbraslavic.
A fakt je to rychlejší, než úvrať u depa? Levné by to vzhledem k nutné celkové sanaci vlečky taky nebylo. Za mě by hlavně pomohla zastávka „KH centrum“ pod Vlašským Dvorem.
Pokud bych tam jezdil s Ešusy od Sp, tak by to asi rychlejší bylo…
Nicméně i tak je to kravina a dnes už asi nemá smysl ani odstranění úvrati v KH. Budou tam jezdit Panteři, úvrať bude relativně rychlá. Jen to zadrátovat…
Tak zastávka u Vrchlického by se Japoncům určitě líbila. 🙂
V Kutné Hoře to chtělo vzhledem k přepnutí ŽST na střídavinu kapku radikálnější řešení – někde v prostoru Tank ONO rozplet a nákladní spojku okolo silnice 38 do Hlízova. A ze současného nádraží udělat malou zastávku pro rychlíky a osobáky, zbourat staniční budovou a ten oblouk udělat z původního kolínského zhlaví se zastávkou uvnitř mezi zastávkou lokálky a zastávkou hlavní tratě a elektrizovat úsek do KH města. Ale to jaksi nepatří do této diskuse.
Sem patří, že manekýn měl řešit DZZ do Zbraslavic a dalších míst, když už neumí dělat D 3.
K čemu by to bylo dobré? Jen pro tu slabou nákladní dopravu?!? Pro osobní dopravu vůbec, vždyť by vlaky jezdily mimo městskou stanici.
V 80km úseku VRT Vysočina I do Světlé n.S. se zvažuje nádraží poblíž Černína. Nahoře VRT, dole lokálka. Samozřejmě by zde vznikl přestupní uzel na autobusy + parkoviště do okolních obcí. Ta spádová oblast totiž není až tak malá a liduprázdná, že by se zde nevyplatilo v nějakém rozumném půl / hodinovém taktu zastavovat (linka R9).
To by si samozřejmě vynutilo následnou investici do modernizace i této lokálky.
Když jsem po této trati v létě jel, tak nás paní průvodčí ve stanici Zbraslavice upozornila, že se klidně můžeme jít projít, protože tu vlak čeká 20 minut na křížení.
VRT terminál Pučery je sporná záležitost s velmi problematickým ekonomickým efektem plus výrazně negativním dopadem na kapacitu tratě (mnohem větší heterogenizace tras vlivem vyšších rychlostí).
Kutnohorsko je prostřednictvím serveru vrtaci.cz proti VRT, tak si rozmyslete co vlastně chcete.
Já jsem pro nějakou stanici obsluhy tohoto území. Lepší se mi jeví Pučery, ale Bahno by taky mohlo být zajímavé.
Řeší se jen Pučery, Bahno ne. Tam je poptavka fakt minimalní. Pučery jsou celkem na hraně smysluplnosti, ale zase tou stanici lze obcim ze strany SŽ nabidnout nejaky benefit z VRT, co jineho z toho budou mít místní…jako bylo by zajimavy v usecich bez tunelů udelat podle VRT cyklostezku, ktera by byla i obslužná komunikace…, ale je to drahý, ale pak by to melo vyznamny benefity pro obyvatele i pro obce.
Přitom krásným řešením by byla extra kolej na tělese VRT pro Sp Praha – Český Brod – Pučery nebo něco – popř. někam (třeba i ta Zruč). VRT nezpomalí (a lokálně se nepřetíží „příměstem“), pro místní jasné přínosy (a možných zastavení i více), jen ono se prostě nechce.
S tou cyklostezkou jste prodražil zemní práce na VRT tak minimálně o 50%
Jestliže do Malešova je 23minut,bylo by lepší a optimální křižovat tam než čumět 20minut v Zbraslavicích!
Zmíní se lokalka a už se hafo lidí předhání, jak by ji zrušilo. To je nějaká povinnost, tvrdit u každé lokalky, že je zbytečná? Mně přijde, ze kolejové spojení Posázaví s Kutnou horou blbost není. Netuším, kolik lidí to používá, ale jak tu někteří píšou, určitě by bylo možné zrychlení ve stávající stopě. Docházkové vzdálenosti na mapě nevypadají jako nejlepší, ale není to ani taková tragédie jako kralovická lokálka. Navíc nutno zapocitat, že trať v Kutné hoře navazuje na rychlíky do Kolína a Prahy a ty nejsou pomalé. Malešov-Praha za 1h27 nebo Zbraslavice-Praha za 1h54 mi nepřipadá nepoužitelné. Zvláště když… Číst vice »
Zatím jediní, kdo tu píše o nějakém rušení (čeho?), jsou jeho odpůrci…
Ty středočeské lokálky se budou rušit do té doby, dokud jim bude OŘ Praha záměrně škodit vlastní neschopností, jako tady.
Bohužel neschopnost zvýšit traťovou r rychlost na novém svršku v rámci 200M opravy s absurdními výmluvami na přejezdy je zarážející, přitom kraj trať zrychlit požaduje.
Co je absurdního na tom, když norma povoluje na přejezdu s křížem maximálně 60 km/h? A občas na takových přejezdech nejsou rozhledové poměry, které ani tu 60 nedovolí, úprava poměrů je skoro na stavební povolení (zpravidla je hodně nutné odkopat nějaký kopec), pokud jde.
Čtěte ještě jednou. Přejezdy nemají co determinovat rychlost na traťových úsecích.
Ale determinují. Podle zabezpečení.
Jak si myslíte, že by to mělo vypadat, aby nedeterminovaly?
Jak konkrétně mi propad rychlosti na přejezdu omezuje úsek, kde přejezd není?
Kde přejezd není, rychlost je omezena TZZ a směrováním trati.
Jak konkrétně je rychlost do 100 km/h na trati řízené dle D1 omezena TZZ v případě, že tomu (v>60) geometrie trati zásadně nebrání?
Třeba tím, že je nutno předělat návěstidla (předzvěsti) na zábrzdnou vzdálenost 700 m.
To jsou silná slova. Takže příslušné zákony a ČSN neplatí? I když vlastně proč ne, prezident republiky si taky občas ohne ústavu, jak potřebuje, tak proč ne my.
Které zákony a ČSN determinují rychlost tak, že přejezdy ovlivňují na NTR na místech, kde přejezdy nejsou?
Prováděcí vyhláška k zákonu o dráhách a přejezdová norma nepřipouštějí na přejezdu bez technického zabezpečení vyšší rychlost než 60 km/h (včetně rozhledových polí přejezdu, tj. několik set metrů před ním). Na jiných místech je teoreticky vyšší rychlost možná (pokud bude trať adekvátně zabezpečena), ale na lokálkách těch míst bude minimum.
Létat do vesmíru dovedeme, ale přidat ke křížům světla nedovedeme ….
To není o technice o dovednosti, ale o penězích.
Nejvyšší čas, aby se na zabezpečení přejezdů finančně podílely i obce, jako je běžné v zahraničí. Na Správu železnic je toho k financování už moc.
Tohle je ošemetné, obce vám řeknou, že žádnou dráhu nechtějí.
Podílet se musí především samotná silniční doprava. Kvůli ní to je a hlavně kvůli nekázni řidičů . Minimálně by se tak měla podílet z 80%.
Absurdními? Kolik se do 200M na celou trať vejde PZZ?
Kdo zakazuje OŘ zvednout rychlost na trati po opravě se vznikem propadů na přejezdech, na nichž může v následujících letech dle financí dodělávat PZS?
Bez dodělání PZZ je rychlost na přejezdu omezena na 60 km/h a ze 60 km/h snižována ještě rozhledovými poměry.
Dodělá-li se PZZ je možné rychlost zvýšit podle směrových poměrů a zabezpečení trati, asi je nutná nějaká rekolaudace. Co na to OŘ netuším, ano je to práce vypapírovat.
Na to jsou už nějaký ten pátek dané standardní postupy. Ale bez TZZ to nepůjde a to zase nemá cenu dělat bez těch přejezdů, kde by stejně bylo mnoho omezení. V praxi je to samozřejmě o „traťováckém“ vs. „zabezpečováckem“ balíku peněz.
Malešov – Praha by se dal z 1h21-1h38min určitě zkrátit na třeba 1h7min ve stávající stopě (až na přeložku u KH pro odstranění úvrati). Ta trať by podle mě mohla být docela atraktivní.
Tak pokud bude úsek VRT od Poříčan do Prahy smíšený, pak zrychlení nastane určitě.
Ta lokálka má potenciál. Prvním impulsem ale musí být modernizace, přímá jízda a elektrifikace až do Kutné Hory-město, která by umožnila přímé vlaky do Prahy.
Ach jo. Proč se tato oprava, když už trať bude x měsíců zavřená, nemůže spojit alespoň se zabezpečením či zrušením pár těch přejezdů? Případně dálkovým řízením stanice Malešov (kde je nyní podstatnou část dne a celé víkendy výluka dopravní služby, tj. nejde používat například pro překládání křižování) nebo obnovením výhybny Červené Janovice.
V Malešově je celkem zánovní reléovka, buďte za to rád. Ta trať je zralá spíš na D3.
Na přeložení křižování do Janovic by vlak od Kutné Hory musel mít zpoždění aspoň půl hodiny, do Malešova hodinu. Jak často by se to asi využívalo?
V hypotetické výhybně Červené Janovice vám chybí jedna dopravní kolej. Máte tam pro ni pozemek ve vlastnictví dráhy? A ZZ k tomu. Což je taky investice nikoliv oprava.
To by se vážně nenašel jediný přejezd, který by se dal zrušit?
Vlaky křižují, BUS ale nemusí někde stát na protijedoucí. A i tak jede vlak celou trasu něco přes hodinu (KH hl.n. – Zruč). Za kolik to ujede auto? Já bez zastavení jedu 40 minut!!! Tak není co řešit, hlavně to bude opravené a tiché.
Tohle je jen údržba nikoli investice. Koncepci rozvoje bych si představoval jako 1km dlouhou přeložku v Kutné Hoře, co by odstranila úvrať a zrychlila tak vlaky o 4 minuty, pak zabezpečení přejezdů minimálně do Malešova a elektrizaci minimálně do Kutné Hory město, tak aby mohly jezdit do Kutné Hory přímé spěšné vlaky z Prahy. Jenže koncepci rozvoje železnice u nás nikdo nedělá, a tak se musíme spokojit s konzervací.
Rychlost se samozřejmě smí zvyšovat i bez investice, a zrovna na téhle trati by to šlo moc pěkně. Jenom se to v OŘ Praha nedělá. Před nechráněnými přejezdy by holt musel zůstat tontr do doby zabezpečení, ale vypracování projektu gpk a zvýšení rychlosti na trati to nijak nebrání. Nebránila by tomu ani D3, lze trať udělat na vyšší rychlost a zavést omezení na 60 do doby instalace ZZ, jako třeba v Mikulášovicích.
….. se to v OŘ Praha nedělá….
A co takhle vyměnit ty pohodlné strejdy za jiné, kteří by to začali dělat?
Haha, no o útok na tenhle přístup v Praze se pokouším několik let 😉 zatím bez úspěchu, protože místní „železničáři“ si vždy všechno ospravedlní. Zabetonovalo se tak v posledních letech umělé snížení rychlosti na mnoha tratích, kde šla výrazně zvyšovat. To vše za ušetřených pár set tisíc za projekt :‘)
Hlavně toho nejarogantnějšího strejdu z PO Praha …..
Takže za 220 milionů, možná více, pokud se bude pak opravovat zbytek trati, zachováme současný stav, přičemž ten je naprosto zoufalý. Autobus dnes jede něco přes hodinu, vlak přes hodinu a půl. Už jsme zase u toho, že SŽ nemá koncept, nemá plán. Současný stav je takový, že je skoro k ničemu, to už tam ten vlak nemusí jezdit vůbec. Ale SŽ (a MD s ní, to pokud vím rozhoduje o zrušení tratí) nemá odvahu říct: „Zrušíme, aby to nežralo další zbytečné peníze.“ anebo „Vylepšíme tak, aby to dávalo smysl, i když to bude stát něco navíc.“ Nevím pro jakou… Číst vice »
Bohužel by to nestálo „něco navíc“, ale „několikrát víc“, takže by museli říct „zrušíme to“, ale to „nikdo“ nechce udělat.
Stálo by to navíc několik set tisíc za srp a projekt gpk k tomu. Přejezdy se dělat nemusí, návěst „rychlostník“ známe. Tohle je jenom alibismus jednoho OŘ, zatímco všechny ostatní pracují odlišně.
Opravdu všechny? Spíš bych napsal, že se občas najdou světlé výjimky, ale většina pracuje stejně.
Arogance moci je v SŽ prostoupená do morku kostí …..
To je mi jasné, nicméně ani to, že by to stálo několikrát víc nutně nemusí být překážka, to závisí na potenciální poptávce. Myslím si, že stlačit čas osobáku Zruč – KH pod hodinu je na 36 km celkem reálné i v současné stopě. O kolik by se pak zvýšila poptávka, to by měla nejlépe vědět právě SŽ.
Já osobně bych proti zrušení (třeba dočasnému na pár desetiletí, než by byly peníze na pořádnou modernizaci) asi nic neměl.
Systémová hodina Zruč – KH a nová výhybna, jak má SČK v plánu dopravní obslužnosti, trať výrazně zatraktivní i bez problematického oblouku.
Nojo, OŘ Praha a „oprava bez projektu“. Samozřejmě, že zvýšit rychlost bylo bez problému možné i s přejezdy, jen by musel být vypracován projekt gpk jako v ostatních OŘ. V Praze se pouze zabetonuje původní stav novým materiálem.
proč nezmodernizují i zabezpečení trati? Nechají tam kříže? Normalně měli dát světla případně i závory, pak by mohli povolit i rychlejší jízdu vlaků.
Tak co, kdopak se tu opět ujme svého oblíbeného pruzení o tom, jak by bylo dobré tu náhradní autobusovou dopravu za vlaky zavést trvale a trať zrušit?
Vždy jsem tuhle trať miloval. Vyvolává ve mě vzpomínky na dětství, když jsem jezdil nejdříve na Pančavu na hájenku ( dnes soukromé a vedle pila), strejda tam jako lesní inženýr bydlel s rodinou. A pak, když si postavili baráček v Týništi, kam se dříve chodilo pěšky po kolejích z Bykáně, protože v Týništi zastávka nebyla.
A prosím také o poádný výřez okolo tratě. Už při středně silném větru to v úseku Zbraslavice – Zruč věčně stojí před spadlým stromem.
220 milionů za obyčejnou zanedbanou údržbu. Podle toho, co se píše v článku, kdyby se dělala údržba průběžně jak má, k žádné takové výluce by dojít nemuselo. Všechny závady z článku se dají průběžně salámovou metodou odstraňovat bez výluk a velkých investic. SŽ prostě nezklame. Takže díky šlendriánu zase daňovej poplatník vyplázne stovky milionů za lokálku, která si na takové investice nikdy nevydělá. A navíc ještě poslouchat přechytřelý řeči šotoušů, jak by bylo lepší trať zrušit a nahradit cyklostezkou, jsem zvědav, z kolika hrdel a klávesnic takové názory přijdou.
Asi nevíte co je „šotouš“ 🙂
Šotouš je ten železniční fanoušek, co má jiné názory, než železniční fanoušek, který o šotoušovi mluví 😉
A navíc to platí recipročně
Jak se čistí lože a vyměňují kolejnice a pražce bez výluky?
herbrikovo bracha nadzvedne sinu, chvili ji podrzi a peta mezitim vymeni prazec za novy. to je prece jednoduchy.
od 22:00 do 4:30 ? . v koline n/r se jiz 2x menila runway bez omezeni provozu. presne takto. kazdou noc 100metru. pouzivala se nejaka prisada do zivice a do betonu aby to rychle tvrdlo. cca v r 2022 (+-) toho bylo vsude plno. muvky nemaji reflektory? nebo v cem je zase problem?
r 2002 . pardon
A ještě to po kouskách vyjde prej levnějc 🙂
a průběžně by to nic nestálo?
Tak samozřejmě můžete to dělat 10 let v týdenních výlukách po 20 milionech. To by bylo určitě lepší ( ironie)
Zrychlení 0 😱
Opět nebude konkurenceschopný vlak individuální automobilové dopravě. Z SŽ se mi brečet.
Za 220M? Na zrychlení by se musel i upravit spodek, to by prostě stálo určitě o hodně víc
Díval jsem se na mapy.cz, na to jak ty koleje vedou, a jestli je to ta trasa, co si myslím, tak by to asi potřebovalo i narovnat, Jinak je podle mě bez šance, že by ten vlak byl konkurence schopný proti autům nebo autobusům, ale omlouvám se, pokud se pletu..
Nemusel. Rychlost by tam zvednou šla, minimálně v celé délce na 60, což by ani přejezdům nevadilo. Jenom OŘ Praha nechce, protože se to tu nikdy nedělalo. V Ústí by dávno byl projekt i zrychlení.
Dík, teď jsem se ještě díval na na IDOS – Zruč nad Sázavou – Kutná Hora, a ono to zrychlit asi ani nejde (od Zbraslavic to stojí zhruba co 2-3 minuty). To se na tu 60 snad ani nerzojede a už to musí brzdit (sry za nadnesenost).
Jde, naprosto v pohodě. Ty zastávky jsou od sebe okolo jednoho a půl až dvou kilometrů, na to se už vyplatí rychlosti až k devadesátce (za předpokladu moderních DMU). Na celé trati by se deset minut dalo nahnat celkem v pohodě. Nejvíc samozřejmě do Zbraslavic, kde by prostě vyšlo několik rovinek „na kilo“ a spousta dalších míst s rychlostmi okolo osmdesátky 🙂
Největší brzda je ta úvrať, ta ty cestovní doby posouvá do pekla.
Nemáte pravdu, větší brzda je nemožnost křižovat bez pobytů při současném udržení návaznosti v Kutné Hoře v celou.
Není největší, ale zdržuje.
Je v úvahách tzv. Kutnohorský oblouk, aby se úvrať odstranila, ale stále se ji nedaří prosadit. Očekával bych , že se prosadí až po konverzi napětí, kdy budou moci jednotky od Kolína jezdit bez napěťové komplikace skrz Kutnou Horu hlavní.
Problém s Kutnohorským obloukem je, co tam bude z Prahy jezdit? Pokud Sp, bude příliš pomalý oproti R (nádraží v KH není pro celé město špatně přístupné, řada částí ho má blíže, autobusy nezrušíte a rozvezou vás od R stejně). Vedením z KH města neřeším spojení do Čáslavi (spousta autobusů, částečně ani spojení do Kolína třeba z Kaňku – bus nepůjde zrušit). Jak často se bude jezdit, jednou za hodinu? To také není příliš atraktivní, v tom intervalu mám už dnes rychlejší R9. Výkony v úseku Kolín – KH hlavní se budou dublovat („vlakodrom“), nebo snad vlaky ve Světlé ukončit… Číst vice »
R9 po výstavbě VRT tudy jezdit nebudou.
Očekával bych, že vlaky do Zruče budou stále jezdit z KH hlavní v prokladu s přímíma vlakama od Kolína a budou navazovat na vlaky Kolín – Čáslav (a dál).
No právě. Proč by měli cestujicí jet pomalejším Sp, když mohou dojet na rychlejší R jezdící stejně často?
Pojede spěšňákem, protože rychlíky (R9) tam nebudou a s přestupem někde po cestě to o moc lepší nebude.
Ten spěšňák tam pojede proč? Proč by v takovém případě měl kraj odřezávat Čáslav, která chce do Prahy taky? Ukončení v KH městě prostě nedává smysl.
Vždyť to píšu, rychlíky tam jezdit nebudou. Čáslav může být obsloužena prokladem dalších spěšňáků, který dá z KH hodinový takt do Prahy.
Příklad může být takový, že od spěšňáků do KH město bude přípoj do Čáslavě a Třemošnice, Opačně bude spěšňáků do Čáslavě bude přípoj v KH do Zruče.
pridej par stovekmilionu na vymenu krizu a zrychleni bude.
Na kříže jsem zapomněl
Některé kříže by se v pohodě daly jen vytáhnout a už je nevracet. Např na polní cestě u Malešovskeho hřbitova nebo u zastávky Bykáň. Naprosto zbytečný přejezdy kde projíždí max pár traktorů ročně a přitom to jde snadno objet.
A takových je mezi Malešovem a Zručí ještě minimálně 10.
„My všemocní a vševědoucí železničáři vám určíme kde potřebujete cestu“.
To jsou všichni drážní zaměstnanci praštění kolejnicí po hlavě nebo proč furt máte poct že vám musí všichni ustupovat?
Jak kdyby nestačilo že už teď by většina lidí žijících kolem tratí ty tratě nejradši zrušila protože z nich nemá žádný užitek ale jenom překážku…
Mám rád vlaky, mám rád autobusy, mám rád svoje auto, mám rád svoje kolo, běžky, nohy atd. Přesouvám se tak, jak se mi to: hodí, chce, co je rychlejší, co mi teď momentálně vyhovuje, co je finančně výhodnější, atd atd. Jsou fanatici, pro které je můj přístup na veřejnou popravu. Železnice má význam, tam kde ten význam opravdu má. Nemůžeme nutit lidi, kteří bydlí v okolí kvalitního silničního spojení, aby se vláčeli s bagáží 1,5 km na zastávku lokálky, po deseti kilometrech přestoupili na páteřní lokálku a pak ve stanici na hlavní trati sedli do rychlíku. Když mají za obcí… Číst vice »
Zpomalení taky 0.
Bez opravy by mohlo nastat.
Pro zrychlení je potřeba zabezpečovací zařízení, jak pro přejezdy tak i tratě a stanice.
A možná nějaká výhybna?
Pouhou opravou tady ne, to už je na nějakou investici.
Možná by nebylo od věci se domluvit se StČ krajem, jestli na této trati hodlá dlouhodobě objednávat dopravu.
Tohle není o tom, jestli kraj objedná nebo neobjedná dopravu. To je o tom, jestli MD trať zruší nebo ne. A kromě osobní dopravy je tu ještě nákladní.
Jenže pokud kraj objednává dopravu (podle mě je rozsah dopravy je úměrný významnosti tratě), tak je pro MD politicky neprůchodné trať zrušit.
Ano, hodlá a to i přesto, že na mnohých tratích, kde už je (nebo bude) zastaven provoz, jezdilo cestujících podstatně více, než tady (a tím neříkám, že se tady má osobní doprava rušit, to v žádném případě ne, jen často dost postrádá logiku výběr tratí ke zrušení provozu).
To by mne tedy zajímalo, které máte na mysli. A nezkoušejte to zamlouvat jen na poslední, nejméně vytížený úsek Zruč – Zbraslavice.
Třeba Čisovice – Dobříš v kladiva, Vlašim – Trhový Štěpánov nebo Mělník – Mšeno v kladiva a o víkendech v zimě. Tam bylo rozhodně více cestující h, než v úseku KH město – Zruč n.S.
Nemáte pravdu, čísla jsou za KH městem vyšší než Dobříš, zbytek dokonce cca dvojnásobně.
A jinak, já rozhodně nejsem ten, kdo by řešil vytíženost až na samém konci tratě. Narozdíl od mnohých zde přítomných milovníků rušení vlaků totiž vím, že cestující se mají vždy sčítat v místě maximálního profilu, jinak to nedává smysl.
Pán je zastánce všechno zrušit…
Jak jste na tuhle hovadinu přišel?
Jestli si mě pletete s Vtvt, tak si radši znova přečtěte můj nick.
a z polabi se do posazavi bude jezdit kudy? spojka bosice- becvary je zrusena , brzo bude i nesjizdna , ko- rataje je provoz osekan do janovic . nepojizdena trat chatra a skonci rozkradena a zarostla , ted vas napadlo ze by mohl stč kraj zrusit tohle . takze pres prahu nebo pres svetlou ns. ano , nyni se jevi zbytecne . a až budou potreba? ja nevim co bude za hodinu , vi nekdo co bude za rok? kdo tusil pred deseti lety ze kurovcove drevo bude odvazeno vlaky po lokalkach? a jak prisly vhod. trate jsou preci strategicke… Číst vice »
Kolín -Rataje: no zrovna tuhle lokálku jsem měl na mysli, když jsem ten příspěvek psal. Trať luxusně opravená a pak se tam málem zrušil provoz osobních vlaků.
Zato třeba úsek od Sázavy do Čerčan opravený není, a tam jezdí 810+010 nacpané lidmi.
Doufám, že u Sázavy lithium nenajdou. A nevím, co s tím vším má společného autobazar v Polabí.
Nebo nebýt líný a podívat se, co kraj třeba v plánu dopravní obslužnosti o trati píše 😉
Co je to dlouhodobě? Každej vám to může zaručit nejdál do krajských voleb.
To není pravda. Když se uzavře dlouhodobá smlouva o objednávce provozu, která bude objednávku na této trati garantovat (viz třeba smlouvy v Ústeckém kraji), tak se jednoduše a prostě dlouhou dobu vlaky jezdí, bez ohledu na volby.