Správa železnic chystá nová nástupiště za 122 milionů ve stanici, kterou neprojde ani tisíc lidí denně
Vizualizace nástupiště ve stanici Semily. Foto: Správa železnic
Správa železnic chystá po loni dokončené rekonstrukci výpravní budovy v Semilech další investici do této stanice. Za 122 milionů chce
Proč pořád cpou do těch vizualizací pro lokálky to TGV?
Asi proto, že jsou jejich 3D modely volně přístupné, a ostatní by si museli vymodelovat nebo někomu zaplatit.
Já se vždy snažím pochopit „vo co go“, ale tentokrát se pominul někdo fakt fest nebo jsem magor já. 120 mega za zvedlý nástupiště, vydlážděný, s nějakou lavičkou, možná zábradlím, přístřeškem, který je v této konfiguraci pro veřejný prostor danájský dar (jako daňový poplatníka mne zajímá funkčnost, odolnost, trvanlivost, bezúdržbovost, jednoduchost a obstojný vzhled) a hlava mne to nebere. Zvláště s dodatkem o redukce kolejiště. Na dopad koronakrize do peněz v zemi raději ani nemyslet, ale jako důvod k redukci se jeví jako zásadní. Ale… Předpokládám, že chapci na SŽ(DC) chápou, že se jezdí u jejich firmy po kolejích, a… Číst vice »
Doporučuji pročíst PDOLK – zde jsou uvedeny plánované akce do roku 2023. Mimo jiné nástupiště v Semilech a Železném Brodu. Nicméně pravdou je, že pokud dochází k rekonstrukcím stanic včetně nástupišť, dochází k drastické redukci kolejiště, zkrácení kolejí apod. Stále jenom slyšíme o podpoře železniční dopravy, ale když se podíváte nazpět, neudělalo se v oblasti infrastruktury zejména pro nákladní dopravu téměř vůbec nic. Stále jenom slyšíme p. Illiaše, jak je všechno super. V modernizovaných stanicích není v zimním období zajištěn přístup na manipulační koleje, neboť ta skvělá „Dobrá správa“ neinstaluje na dotčené výhybky ohřevy – dopravci vemte si koště a… Číst vice »
V diskuzi občas zazní, že se bočním nástupištěm zkrátí cesta do centra. Zkrátí se leda tak o šířku kolejiště, tedy o nula nula nic. Semily jsou jednou z mála stanic, co má už dlouhá leta bezbariérový podchod https://mapy.cz/s/nuvovumaru
Pokud dojde k peronizaci, nebylo by od udělat pořádný komfortní pěší přístup do města.
jsem divnej já nebo ti dnešní architekti …. dneska už střecha neslouží k tomu co vždycky???!!!
Doufejme, že popisky odpovídají. Ten nesmysl vlevo dole se tedy realizovat nebude. Střecha je to pěkná, ale chybí tomu prosklená fasáda, která by zastavila déšť. Pak by to ale bylo něco úplně jiného než zastřešení peronu.
Nový a mnohem jednodušeji vypadajcí návrh by mohl fungovat docela dobře. Méně je někdy víc.
Ne, je to v pořádku. Nejde o to, aby na tebe nepršelo, ale aby se projeb*la hromada peněz daňových poplatníků a projektant jede na procenta z hodnoty zakázky.
A není on třeba první místopředseda STAN Jan Farský náhodou původem ze Semil (a dokonce bývalý tamní starosta)?
https://www.starostove-nezavisli.cz/nasi-lide/predsednictvo-stan/farsky-jan
Spojitost hledejte u jistého poslance ANO ze Semil.
TGV Atlantique, v Semilech. Soudruh Potěmkin by nevycházel z úžasu.
Kdepak, PSE. Atlantique ma strechu jako kazde jine TGV, tohle ma nad kabinou snizenou, to melo jen PSE. A jezdilo i modre.
I strecha na prvnim vlozenem voze odpovida. Pekny model.
Muzejní vlak na supermoderním nádraží v otvoru po granátu (semiláci prominou). Autor jede na sakra dobrým matroši!
Budou to kvůli tomu šrotu i drátovat, nebo je to další reko Caterpillar?
Nečekejte na přednostní místo v krematoriu :(((
Ale zas ten počet cestujících na vizualizaci odpovídá. Lidi mějte rozum, to je jenom provokace a všichni jsme se nechali nachytat. U další koleje nástupiště žádný…………..atd. Ale alespoň se odreagujeme od pandemie.
Jestli tohle má být Design ty zastávky…tak tam bude hezky pršet, když bude mirnej vítr
Bohužel, větru a dešti neporušíme. Ale tu střechu, tu bychom vytvarovat mohli.
Zajem MD je zrychlit R Liberec-Pardubice o 20.minut, aby vynalozene prostredky do postupne opravy trate byly oduvodnene. Nepocita se nahodou v tomto smyslu o krizovani vlaku v Semilech? Take se uvazovalo o protoceni severoceskeho taktu o pul hodiny.
To těžko, pak by to nemělo přípoje vůbec nikde.
Jediná stanice, kde přípoje mají smysl je Stará Paka, jinde jsou buď skoro zbytečný nebo je hodnější použít jiný vlak.
Železný Brod – přípoje ve směru Turnov – Tanvald i Pardubice/HK – Tanvald. (zrovna ze ŽB přesouvat křižování a tím pádem i přípojovou skupinu by bylo dost nevhodné; mj. by pak nevycházela kombinace uzlů ŽB + o půl hodiny dříve/později Tanvald).
Turnov – přípoje různými směry (uzlová stanice čtyř směrů!).
Křižování rychlíků v Železném Brodě a možnost přestupu na Tanvald je ideální v zimě i v létě. Spíš bych doporučoval, aby se tam křižovali i osobní vlaky, ale ty připojení na Tanvald bohužel nemají. No možná … jednou …
Nové perony to nezrychlí, chtělo by to zlikvidovat rychlostní propady, asi nejvíc bije do očí zbytečná 30tka u Bělé. Samozřejmě i místa s jinými neduhy dát do kupy.
Jinak třeba s Desirem se tam dají vyrobit zajímavé časy.
Konečně zas nějaká dobrá zpráva! Málem to vypadalo, že je svět nějak porouchanej. Tak dobrý.
Jinak bych ještě dodal, že tohle má potenciál!
Dalším pozitivním aspektem samozřejmě je zajištění bezbariérového přístupu, tím více v situaci, kdy přes Semily konečně jezdí (a to na Os vlacích) nízkopodlažní soupravy.
V situaci, kdy konfigurace terénu (převážná část města na opačné straně než nádražní budova; „zanádražní“ prostor směřující k centru města „o patro níže“ než kolejiště) logicky vybízí ke zřízení podchodu (namísto obcházení přes přejezd či uzoučkým podjezdem), je navržené řešení logické (oproti případné verzi „poloperonizace s úrovňovým přístupem přes koleje“).
Vidím, že budoucnost R14 bude růžová. Líná souprava řady 843 s dvojicí Btn. Která je většinu dne kapacitně naprosto nedostatečná nahradí TGV v dieselové verzi s dostatečnou kapacitou. Že by konečně byla R14 slušná rychlíková linka? Ne ta komedie co je to dnes?
Není jenom Praha, lidí žijí i jinde. Praha tam jsou nadlidi nebo co
Jako by snad všechny stanice a zástavky vlaku byly v Praze bezbariérové.
Jako by snad celá republika měla čekat na to, až se vše zmodernizuje v Praze.
To zase ne, ale alespoň počkat po přesunu Brněnského hlaváku
Nějakých 122 milioný Brněnský uzel stejně nespasí 🙂
To ne. Tam to máme 30 miliard za odsun, 15 miliard za SJKD, aby se vyřešil problém pro těch „pár“ lidí, kteří chtějí do města a 12ka je na supermoderním teminálu u Zvoanřky nepobere. Pak ještě několik „málo“ miliard na vyřešení problému s nákladní dopravou. A ne, nákladní tramvaj z Mendláku na Nové sady to neřeší. A zákaz vozit Starobrno po silnici tuplem nic neřeší – přivezou Staropramen.
Pojďme raději přesunout celé to Brno…někam třeba kolem Tatabáni…:D
Nepřijde vám tady ten boj proti Pražákům trapný? Autor to porovnává s MB či Žel. Brodem, ne s Prahou. A našel byste desítky důležitějších stanic s chybějícím/mizerným terminálem/nástupišti než jsou Semily (a ano, pár z nich je i v Praze)… Prioritizace staveb je prostě u nás furt taková podivná…
Ono v Semilech to jaksi brzdí jinou stavbu. A to je základní důvod.
Jak to vypadá s rekonstrukcí žst. Malá Skála? Nějak si vybavuji, že byl plán posunout nástupiště blíže centru, ale na něčem to ztroskotalo (mám tušení, že na nesouhlasu místního zastupitelstva). Posunulu se to nějak dále?
Jinak souhlasím s autorem, že Železný Brod by si zasloužil rekonstrukci jako sůl. Přestupovat tam není zrovna pohodlné, navíc tam spousta lidí přestupuje s kolem nebo běžkami. Zde bych jako ideální viděl široké nástupiště s kusou kolejí uprostřed.
To ano ale nemusí ta nádraží takhle sprasit
S akcí se pokračuje, čerstvě byla uzavřena smlouva o dílo na zhotovení záměru projektu stavby, předchozí smluvní vztah byl osmým dodatkem ukončen.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/12031420 (z 24. 3. 2020)
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/5195864 (dodatek č. 8 k předchozí smlouvě).
Ohledně peněz bych se ptal spíš na to, k čemu stanice o 800 cestujících za den potřebuje takto rozměrnou budovu.
Ta nástupiště vypadají poměrně střídmě a celé to vypadá, jako něco co odpovídá významu stanice.
Už jsme v nějakém tom století, ne? Do Semil dojíždí i dost seniorů na různé ouřady, protože to je okresní město. Starší a hendikepovaní občané mají všude problémy s nástupem do vlaku, kde není peron 550 mm. Za každou stanici jen dobře, kde proběhne přestavba nástupišť.
Však nástupiště je v pohodě, mluvím o tom velkém baráku.
Ten velký barák tam stojí už 150 let.
To není omluva pro zbytečnost. Dříve se nevyužité budovy normálně bouraly, teď by lidi nejradši udělali památku i z paneláku…
– Podchod zajistí zlepšení přístupu ve směru od města (dnes možný jedině oklikou či nelegálně přes koleje) – K žádnému takovému zlepšení by v sousedním Železném Brodě nedošlo (tam by peronizace naopak znamenala prodloužení přestupních dob) – Jak správně uvedli předřečníci, eventuální existence podchodu nesouvisí s obratem cestujících ve stanici, ale i s dalšími faktory (viz mj. moje první odrážka) – V Mladé Boleslavi je mnoho dalších úskalí (kde peronizace = vznik dvou ostrovních nástupišť za cenu o to výraznější redukce počtu kolejí pro – tam důležitou! – nákladní dopravu; tzn. došlo by tam přesně k tomu, na co autor… Číst vice »
V MB hlavně není co opravovat. Nějaká rekonstrukce Čejetičky hl.n. v pustině za městem je nesmysl. MB je třeba vyřešit až v rámci elektrizované dvojkolejky z Prahy výstavbou slušného nárdaží ve městě…
Tak ono hl.n. v MB slouží hlavně jako přestupní bod mezi tratěmi, kterých tam je opravdu dost a rekonstrukci by si opravdu zasloužilo. Je to jeden z nejdůležitějších přestupních bodů ve středních Čechách a působí opravdu ohavně.
Naštěstí to ale vypadá, že není záměrem konzervovat nádraží v nevyhovující poloze, takže se počítá se spojkami, díky kterým zůstanou v Čejetičkách jenom vlaky od Všetat. No a pro ty není potřeba dělat rekonstrukci na dnešní rozsah provozu.
Tragická zpráva za 120 milionů opravíme stanici v okresním městě a ještě k tomu vytrhneme nepoužívanou kolej.
Plány jsou to hezké, ale realita bude bohužel jiná, protože se bude odvíjet od peněz, které budou v celém hospodářství. 🙁
Berme to z té pozitivní stránky: Nevidím v plánu žádné modré zábradlí!
To že nevidíte, neznamená, že tam nebude. Na těch prezentovaných pohledech totiž není skoro žádný pohled na druhé boční nástupiště na opačné straně kolejiště.
K tomuto nástupišti není vizualizace nějaké vlaštovky, a vzhledem k tomu, že za ním je svah, tak tam zábradlí bude.
Jinak by k tomu TGV měl architekt domalovat nějaké trakční vedení a stožáry, aby se ten obrázek přiblížil alespoň trochu realitě.
Asi viděl Mission: Impossible, tam jezdilo TGV taky bez drátů, aby mohl být Tom Cruise na střeše…
… a vrtulník vletět do tunelu :))). Ty jsou tady za rohem, takže inspirace?
To si beru osobně!!!
Tak nejvíc mě pobavilo na té vizualizaci to TGV. To tam pravdu nikdy nepojede 🙂
Něco takového tam už na osobních vlacích jezdí. Ale jen dvouvozové soupravy.
Ten původní návrh nástupiště to je teda šílenost.
Mně se zrovna líbí.
Zde můžeme názorné vidět, jak je vedení SprŽel zcela nekompletní. Když už investuje, tak tam, kde to není třeba. Ale aby konečně zaplatila rekonstrukci Kozí dráhy, jejíž tristní stav sama zavinila, to ji není po chuti. Podpořte prosím petici, děkuji všem.
https://e-petice.cz/petitions/chceme-vlaky-na-kozi-drahu.html
*nekompetentní.
Lepší nápad, jak vyhodit peníze z okna byste asi hledal marně, že?
A co třeba přesně opačný pohled… Investuje přesně tam, kde například kraje něco opravdu chtějí. Třeba Semily… „jako prioritní stavbu nová nástupiště označil krajský organizátor dopravy Korid LK“. Nebo na jižní Moravě elektrifikace do Hustopečí, Židlochovic a Zastávky, případně Boskovická spojka (vše chce KORDIS pro IDSJMK). Ústecký kraj například Litvínov. Pokud by byla dlouhodobá a stálá koncepce pravidelné osobní dopravy po Kozí dráze, věřím, že by se na ni peníze našly…naopak bez dostatečné poptávky po dopravě od objednatele se nenajdou nikdy (což je sice předzvěst konce několika tratí, ale ekonomicky to smysl dává). Turistický provoz do 10 vlaků týdně určitě… Číst vice »
Doplnění – Vlaky na trase do Litvínova s max.10 cestujícíma.
V Semilech je to, jak jsem se informoval hlavně z důvodu toho, že tam u toho bude stát terminál dopravy, protože současné autobusové nádraží leží v místě přeložky silnice přes město. Proto na to tlačí i jiní.
Nechť to také potom jiní zaplatí – město nebo Kraj prostřednictvím koordinátora IDS…
Podle této (ne)logiky by SŽDC nemusela platit skoro nic. Skoro všude by se dalo tvrdit „ať si to zaplatí kraj/nákladní dopravci/soukromí osobní dopravci“ atd.
Ne. Právě od toho je SŽDC coby správce infrastruktury. Tedy pokud jde o úpravu železniční části. Protože ta autobusová část (ten terminál) bude bezpochyby budován jiným subjektem (kraj, případně město než SŽDC.
Zde se město spojilo se SŽDC. Navíc chtějí žádat o dotaci z EU, stačilo kritikům pár vteřin hledání na internetu.
Jasně, protože když to půjde z městkého rozpočtu, tak se ty peníze nebudou muset vybrat na daních.
A Brno má v plánu si samo zaplatit přesunutí nádraží za bratru >100mld?
Vojtěch a proč jako? Semily si budou terminál stavět sami za své. Jen se spojí obě stavby do podobného termínu. Je zde razantní zlepšení pro cestující, protože budou přestupovat vedle sebe. To je podle vaší logiky špatně. Naštěstí pro místní, to vy rozhodovat nebudete.
Všechny elektrizace kromě Židlochovic a možná Boskovic přinesou lidem v JMK delší jízdní doby nebo přestupy. Pojedu do Hustopečí, courákem 50 minut, hlavně že nebudu muset přesedat! To vám nikdo jezdit nebude. 😁
Jasně, do Boskovic se odstraní přestup/úvrať, což možná přinese kratší jízdní doby.
Takže termínem „všechny“ myslíte evidentně pouze ty Hustopeče.
Obávám se, že těch pár kusů z Hustopečí to nějak zvládne, ale ty stovky co jezdí za Zastávku u Brna budou kvičet blahem. Na nějaké bateriové ptg (obdoba Rakouska) v těch kopcích snad nevěří ani politik.
Myslíte ty stovky z Popovic, Rapotic a Kralic? Nebo jakých stovkách mluvíte?
Majitel jedné rozhodující logistické firmy, který by mohl dosáhnout změny dopravního módu do jediné fabriky, která přichází v úvahu, nechce o železnici ani slyšet. Konstatuji bez komentáře. Možná, že to dnešní krize změní. Moc tomu ale nevěřím. Tolik k potenciálu Kozí dráhy, která byla neefektivní pro nákladní dopravu už při svém vzniku . A to nekomentuju , že za ty peníze by se jinde udělalo více muziky. Píšu za ŽESNAD.CZ , protože se na realitu díváme střízlivě. Jinými slovy obecně – vypadá-li to, že mají KDEKOLIV (Semily například) přepravy hlavu a patu, jdeme do toho. Je-li to šotouství, jdeme pryč.… Číst vice »
A možná do toho jdete i proto, že typicky v Semilech to není (z hlediska nákladní dopravy) o milionových nákladech na vybudování cílového stavu, ale udržení – pro nákladní dopravu – toho stávajícího. Plně souhlasím, železniční systém jako celek neohrožují redukční snahy ve vztahu k liniovým součástem sítě (nikomu nepotřebné NĚKTERÉ regionální dráhy), ale spíše koncipování parametrů BODOVÉ infrastruktury (což to platí i pro osobní dopravu, viz prodlužování nástupišť v hotových Chotovinách s ohledem na potřeby vznikající při realizaci stavby SuVo). Souhlasím i s názorem redukovat síť, nelze-li rozumně předpokládat (ani do budoucna) využití části sítě, ale současně zachovat ochranu… Číst vice »
Pane Sládku, problém ŽESNADu je v tom, že kouká pouze na to, zda v konkrétní stanici se naloží najednou alespoň 15 vozů, nejlépe kontejnerových. Pokud by to bylo míň, tak už se to „nikomu nevyplatí“ a jdete od toho. Manipulační plochy podél kolejí skoro nic nestojí, mají prakticky nulové náklady na údržbu. Rampy v porovnání s ostatními taky nepředstavují žádný majlant. Ve většině stanic rampy a manipulační plochy byly (pravda, některé v dost bídném stavu a zralé na kompletní rekonstrukci) a jak by se nám dnes hodily, např. pro zmíněný kůrovec. Jenže ani ŽESNAD se nám nesnaží pomáhat tyto VNVK… Číst vice »
Teda trefovat se zrovna do Semil ve chvíli, kdy se staví nové peróny v Pačejově nebo Červeném Újezdu u Votic, mi připadá trochu mimo mísu.
Vysoké peróny by měly být standardem ve všech stanicích, pokud zrovna místní prostřednictvím svých volených zástupců netouží po tom chodit na vlak daleko a lézt do něj přes koleje z nízkého nástupiště (Malá Skála). A řešit, že Semilech to bude dřív než v Železném Brodě – máte to zapotřebí?
Asi tak, taky jsem v textu hledal zmínku o třech ostrovních nástupištích a nevím čem ještě. Ale rozčilovat se nad jednou zastřešenou hranou (se kterou se sveze obnova bůh ví čeho ještě), to mi fakt hlava nebere.
Za 122 milionů…
122 milionů je v kontextu železničních staveb malé číslo.
Pro srovnání, až tato stanice bude potřebovat nové zabzař, tak to 122 milionů to nebude.
Moderní staniční zab. zař. už tam je skoro 10 let, bylo vybudováno v rámci DOZkizace úseku Stará Paka – Železný Brod.
To ukáže až výběrko.
Pořád nechápu, co se Vám na tom nezdá – ve 21. století přece nejsou dvě krytá nástupiště s podchodem zkracujícím výrazně docházkovou vzdálenost a přiléhajícím autobusovým terminálem, žádný přemrštěný luxus.
Tak nedalo mi to a zádání jsem si stáhl a pročetl, tak stavební náklady jsou 99 mil. (zbytek činí náklady na projekt, výkupy a celkově přípravu stavby a taky 10mil rezerva). A ty stavební náklady tam jsou dokonce rozepsány – např. podchod pod třema kolejema 27 mil, dále žel. svršek 20mil, nástupiště + zastřešení 21 mil, zabzař 10 mil. a další)
Pokud to chcete mít ještě zamotanější, tak nedávno v tiskové zprávě Správa železnic uvedla, že nástupiště bude za 150 milionů.
Copak Votice, to je koridor, to pochopím, ale že stát hodlá vyhodit skoro 4 miliardy za nějaký Uničov – regionální trať, a nikdo ani nepípne, tomu nerozumím.
Uničov je pilotní projekt výhradního provozu pod ETCS. To zas musím ocenit, že jednak nebude výhradní provoz rovnou na nějaké vytížené trati a jednak, že když už byla vybrána nějaká regionální, tak taková, kde to povede na nezanedbatelné zrychlení.
A nepsal jsem o Voticích (i když i tam je to beztahovské nádraží poněkud diskutabilní), ale o Červeném Újezdu – zastávce skoro kilometr od nejbližší zástavby.
Zase redukce kolejí, zase snížená možnost využití pro nákladní dopravu. To má být snad sabotáž? Ta redukce a nemožnost nakládek, vykládek je nesmysl a mělo by to být v připomínkách jako nepřípustné. A nejen v tomto případě.
V rámci projednávání projektové dokumentace bude ŽESNAD.CZ určitě ledacos připomínkovat. Takže zatím klid, pánové.
Cože? ŽESNAD se zajímá o nějaké bezvýznamné regionální tratě se stanicemi, ve kterých nejsou koleje, kde by se dal naložit a vyložit jedinej vagón a notabene tam přes den kvůli takttakttakt 810 a 843 protáhnout jediněj vlak… Vy jste už asi dlouho neviděl současnou otimalizovanou železnici, co? 🙁
Ano, zajímá. Kůrovec. Buďte bez obav. Máme ( i já osobně) v ŽESNAD.CZ docela slušný přehled od Aše po Břeclav. Ale jednu důležitou věc musím říct obecně – samozřejmě se do značné míry projektuje do šuplíku – ale my nevíme, co se ze šuplíku vytáhne do realizace a proto nelze podcenit NIC. Zkušenosti posledních 20-25 let nám dávají za vyučenou. Nikdo nemá věšteckou křišťálovou kouli. Ani my, ani vy.
A nechtěl by jste o tom napsat článek? Velice mě zajímá pohled ŽESNAD na budoucnost železniční infrastruktury.
Pohled je samozřejmě veskrze pozitivní. Zejména ve velikosti TT. 😉
* (dělám si srandu)
Moderní nákladní doprava potřebuje něco úplně jiného, než manipulační kolej někde v podhorské vesnici. Moderní nákladní doprava potřebuje hlavní tahy tak uzpůsobené, aby se dokázala vyrovnat s úspěšně rostoucí dálkovou a příměstskou osobní dopravou. Potřebuje budovat dlouhé předjízdné koleje, na kterých by mohla před osobkou uhýbat, a potřebuje je často, aby se mohla uhýbat rychle a neztrácela při předjíždění hodiny času. Potřebuje budovat přesmyky, které jí umožní překřížit silné proudy osobky – jako třeba ten v Hloubětíně. Potřebuje peronizovat stanice na dvojkolejkách, aby nemuselo 2000 i více tun zastavovat u vjezdu, než vystoupí a nastoupí hrstka cestujících u protijedoucího osobáku.… Číst vice »
No, vyzdvihovat v případě dlouhých a těžkých nákladních vlaků zrovna nějaké „lochnesky“ je trochu mimo, byť někde to jinak nepůjde. Ovšem současný systém, který popisujete, má za následek, že na kolejích je něco kolem 10 % nákladů, zatímco nestíháte opravovat silnice a obce i krajinu nežádoucím způsobem zaplavují kamiony, protože překládka je prostě drahá. Mít do budoucna železnici už jen pro průvoz a sami sebe zásobovat výhradně těmi „levnými“ auty se všemi důsledky, které si venkoncem zaplatí každý sám, asi není to pravé, byť by to tak mnozí rádi viděli.
Ano, víme a toto všechno už od začátku řešíme a klademe na to největší důraz, nejsme idioti. Nicméně mám dvě poznámky k vašemu komentáři : v případě přesmyku v Praze jde o Libeň, v případě Semil jde o rezervu pro kapacitu na kůrovcovou kalamitu.
Tleskám, protože žst. Semily je ve stávajícím uspořádání prakticky jediným posledním místem v širokém okolí, kde lze rozumně naložit budoucí značné objemy kůrovcem napadené dřevní hmoty.
Pro srovnání užitečné délky stávajících manipulačních kolejí č. 5 a 7 činí cca 360 m, v budoucím stavu by měla být pouze jedna manipulační kolej č. 3 délky 100 m (jak je uvedeno v článku).
A pokud se vozí jak ostošest na Vysočině, bude se vozit i zde, tomu s jistou dávkou optimismu věřím.
Nezbývá než fandit Vašemu snažení.
Nákladní dopravy spočívala třeba v nakládce dřeva. Tak tady v podhůří žijeme :)))
za chvíli půjde také o jiné nakládky a vykládky – až se neviditelná ruka trhu po…
Neviditelná ruka trhu zkrachuje. Do pěti let!!!! Už od roku 1776, kdy byl tento termín prvně použit. Nějaký Adam Smith.
„Moderní nákladní doprava potřebuje něco úplně jiného, než manipulační kolej někde v podhorské vesnici.“
Semily nejsou podhorská vesnice, ale okresní město.
Semily sice byly okresní město, ale pořád se bavíme o sídle o osmi tisících lidech.
A to je málo? Nejsme v USA ani Číně.
Vy máte asi pětiletou praxi pouze s TT kolejšitěm, co? A pak s pozorováním vláčků na trojkolejce u Úval… … tywoe – za pár měsíců uvidíte ten ekonomickej vývoj – to se z toho všichni posereme, včetně vás Briane Griffine …
„za pár měsíců uvidíte ten ekonomickej vývoj – to se z toho všichni posereme, včetně vás Briane Griffine …“
Teda vy jste se rozpumprdlíkoval… 😉
Když už jste mne teda přímo oslovil, tak mám jednu otázku: jak si představujete ten mechanismus, který v nadcházející době nouze převede nákladní zásilky ze silnice na železnici? To by mě fakt zajímalo.
Slyšel jste třeba už něco o snadno překládatelných kontejnerech?
To je sabotáž, a trvá již dlouho
Řízená EU, dotačníma titulama, nadnárodníma korporacema vlastnícíma spediční firmy a dalšími šmejdy… železnice byla a je totiž příliš levný dopravní prostředek a to se se systémem „spotřebovávat, produkovat a vydělávat“ vůbec neshoduje. Všeho do času …
Béé želelznici všichni ubližují … beéé beéééé když zakážete nadnárodní korporace, a kapitalisty, tak bude levnější vozit chleba vlakem a dojede čerstvý!
Když chce někdo vydělávat an přepravě, tak zvolí tu variantu, která znamená nižší náklady. Pokud zvolí výrazně dražší variantu přepravy, tak vydělá míň. To je naprostý ekonomický základ.
A kdo přiveze do Motolské nemocnice hajzlpapír, to je šmejd! Správně si mají zřízenci dojet na Smíchovské nádraží.
Nakládky/vykládky tam jsou, nebo je to co by kdyby? Připadá mi, že se nejvíce křičí tam, kam žádné cargo nejezdí a v dohledné době ani nebude.
Pan ušatá je z Brna a plácá totéž stále, protože nemá nic lepšího na práci. V Semilech pravděpodobně nikdy ani nebyl.
Ppokud myslíte mne, tak z Brna nejsem a v Semilech jsem byl vícekrát. Máte smůlu.
Tuhle tam byly nějaké kmeny. Jestli je tam ještě uhloprodej, to se někdy podívám. Sklady s rampami mi připadají, že spíš slouží jiným účelům, není kolej u nich, asi ji vytrhali indiáni.
Nakládka stromů je několikrát do roka, vykládka uhlí je jen náhodná, spíše to vozí autem a plochu historicky jen využívají k rozvozu. Nakládací rampa na opačné straně sloužila k nakládce štěrku z blízkého lomu. Dnes už štěrk vozí nákladní auta, takže se na rampě nic nenakládalo cca 25 let. Sloužila jen provizorně při rekonstrukci kolejiště.
Strategickej záměr EU, podpora tranzitu nákladní dopravy po koridorech, destrukce regionální železniční sítě a podpora spedičních společností – no a teď to jde všechno do kopru – žádnej peróóón nebude a věřím, že brzy ani žádná SŽ(dc) – penězovody dotekly, bude potřeba vrátit vše do normálních kolejí, jestli to tedy půjde …
Tak aspoň k něčemu bude koronovirová krize, že se snad tyto nesmyslně drahý zakázky neuskuteční. Navíc opět s redukcí manipulačních kolejí, kdy za rok či dva zjistí že budou chybět.
Jakube přesně, je to velká šance pro návrat zboží zpět na koleje, protože se globální svět zkrátka přetransformuje … Věřím tomu …
Jojo, škola ve Vizoviích potřebuje nová okna. Pojede to vlakem! Manipulákem z Lidečka do z Valašského Meziříčí, tam se to rozřadí na vlak do Přerova. V Přerově se ten vagon přeřadí na vlak do Starého Města. Odtamtud pojede manipulák do Vizovic. Jen bude potřeba ten vagon ve Starém městě opět doložit, podobně jako ho dokládali už v Lidči něcím, co se ve Starém městě vyložilo. Okna pro vizovickou školu zabírají sotva čtvrtinu prostoru vagonu, tak proto se musí doložit. Je přece nesmysl vozit jenom dvě tuny. No a s velkou slávou po dvou týdnech ta okna dorazí do Vizovic. Škola… Číst vice »
Tak jestli budou v ceně i ta TGV… sice teda evidentně PSE, ale s ojetinami si tu poradíme dobře :)))
TGV už v ČR bylo. Nabourali ho 🙁
To TGV v projektu je to nejlepší na tom
Ale aby se pak nezjistilo, že TGV nemůže podobně jako v Tanvaldu vysunout schůdek u dveří, aniž by takovéto nástupiště odřel. 🙂