Správa železnic chystá modernizaci stanice Železný Brod
Stanice Železný Brod. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podchod se ve stanici budovat nebude, přístup k vlakům bude centrálním přechodem.
Podchod se ve stanici budovat nebude, přístup k vlakům bude centrálním přechodem.
Neříkala před časem SŽ, že už úrovňové přechody ke kolejím dělat nebude?
tady je podchod zbytečný, stačí přechod, kde se mají lidi pořádně rozhlédnout
Tak teď je snaha na těchto úrovňových přechodech dělat závory nebo alespoň blikače.
Blikače bez pozitivky, aby se dav naučil „nebliká to = nic nejede“
Tak on to přejezd nebude, tak k čemu pozitivka?
Musím se do Bohuňovic, Šternberka a Uničova podívat, co tam vlastně nacpali.
Taky by to chtělo využít první koleje u budovy, ne jak třeba v Jaroměři.
Tady běžně vlajy zastavují i na první koleji.
Chtel bych se zeptat, kdy se to predelavala stance Zelezny Brod naposled? 2010? To instalovane zabZar se vyhodi? Kolik z te minule investice prijde vnivec? Proc SZ(DC) neudela investice s trvanim alespon 20 let?
Silně pochybuju že tam je nové zabzar. A jestli jo tak pitomost je především nové zabzar bez nového kolejiště.
Uprostřed kolejiště tam dělali místo jedné koleje supervelké nástupiště; řízení a zabezpečení provozu se tam také muselo nějak měnit s ohledem na změněné kolejiště i na to, že v úseku na Starou Paku je to dálkově řízené a na Tanvald osiřelo nádraží Jesenný a později byla velká oprava trati. Jde o to, jestli postupné změny na sebe smysluplně navazují, nebo ne … nevím, pozoruji jen jako cestující.
To jeste opravdu nevite jak SZ(DC) hospodari: Ta „modernizace“ byla 2009/2010 a tohle jsem nasel kdesi
…. Po modernizaci stanice je dopravna napojena na dálkové řízení – staniční zabezpečovací zařízení je nyní III. kategorie, tj. decentralizované elektronické stavědlo ESA 11 (obch. ESA 33) s panely elektronického rozhraní EIP, ovládané ze zálohovaného jednotného obslužného pracoviště (JOP) – na kolejích jsou pak pro indikaci volnosti trati instalovány počítače náprav Frauscher…..
Uz tehda se rikalo ze to modernizace hlavne rozpoctu AZD 🙁
Lektore, nechceš se už konečně přejmenovat třeba na studenta?!?
Termín modernizace je 2027 a když nebudou peníze, tak třeba 28 nebo 29, takže se to k těm 20 letům od roku 2010 celkem priblíží…
ještě by to chtělo ty nízkopodlažní vlaky..na Tanvald už na to Arriva totálně rezignovala a kraji je to zjevně jedno, po kamarádech se pokuty asi nevyžadují..
Přesně tak, tam když jede Desiro jednou za týden, tak se jedná o zázrak, jinak tam jezdí 845. Hlavně že měli plno keců jaké zlepšení přijde s Arrivou. A pan Sůra také mlčí, ale když třeba ČD nenasazovaly zhruba týden RS1 do Frýdlantu, tak s článkem neváhal ani chvilku.
stejně tak ČD dostaly hned pokutu, když jim Stadler nedodal RS1 včas..to bylo pár měsíců, Arriva už dva roky nenasazuje co má, ale ticho po pěšině..stejně tak u MD mají zjevně nějakou protekci, protože na požadované řazení nemají ani nyní dostatek jednotek a to pořád modernizují další a další kousky z Německa, nebýt covidu, tak by to byl totální průšvih..na R14 pořád jezdí dvě jednotky sotva z 50%..
Na stanici Železný Brod mám velmi podivné vzpomínky. Přestupoval jsem tam v zimě a už kolem 16.30 mne vyhnali z čekárny, že ji zavírají. Přitom vlaky jezdí až do 23.30. Důvod, proč musí být cestující v mrazu – prý ochrana hotovosti v pokladně. Velmi neklientské myšlení. Nepochopitelné.
Netýká se, žel, zdaleka jen Železného Brodu.
Je zaujímavé, že Arriva ani ČD v Horní Lidči tento problém nemá a čakáreň tam funguje od prvého vlaku po posledný…
nj, tady se chválilo, že se prodlouží kanál Odry do Bohumína, to se tu jásalo a zase se ukázalo, že směřování Carga po železnici je utopie a je to doloženo v článku, že se redukují koleje v zastávkách…když je někdo dutej, tak mu není pomoci
Koleje v zastávkách redukovat nelze. Tam je jedna kolej (na dvojkolejkách dvě), už z principu.
Spíše lze řešit, jestli v zastávce budou nástupní hrany pro všechny koleje. A postavit Kačerov tak, aby tam vlak jedoucí Krč – Malešice zastavit nemohl, podobně v Chuchli není potřeba stavět při odklonech přes Chuchli (Radotín-Krc).
Stanice Železný Brod je opravdu velmi silnou konkurencí pro transevropské průplavy.
Totiž kdo příčentný by táhl dálkový vlak přes Železný Brod a následně zubačkou přes hory, když je může objet přes Zittau nebo Meziměstí? Lokální manipulák je zcela mimoběžná záležitost.
Spíš to objede přes Děčín nebo Ostravu, v nouzi přes Lichkov.
Kdyby už přes Žitavu nebo Zawidow, tak to přes Železný Brod není marné, ale na hlavní dopravní tepnu to neaspiruje.
Přesně tak ten manipulák dvakrát do týdne to naprosto rozhodí.
No konečně, tohle je hodne stary nádraží a pro nektere i nepřehledné, mohli by dat v Turnově zastreseni, a ne nechat odevremy plac… Jinak smad se čd domluví i s.mobilni.i operátory a na některé sve vysílače nechají dát 4g/5g mobilni vysílač, kde je dira ve smeru na malou skalu a pak ve Spálově, tam by stacila spolupráce, jistě by to šlo 😉 nove je 5G signal z turnova až nekam za dolánky kde tonpak spadne z 5G na uplnou 0, a až za tunelem se chytne 4G a za brodem tonopet spadne na 0 a až u jesenyho se opět… Číst vice »
Pokud ten signál mobilních operátorů využijete na studium češtiny, tak myslím, že správci infrastuktur Vám vyhoví.
aby jsme se z toho xG jednou nepodělali
Jasně, za volantem si ho taky neužije, tak proč by bylo ve vlaku. Noviny si přece může koupit papírové.
Já vám poradím. Mobil dejte do batohu a koukejte se z okna…
Ne všichni ve vlaku jsou výletníci. Opravdu to není tak, že všichni, co tam jezdí vyjeli odněkud na výlet.
Totiž cestou na ranní toho z okna není moc vidět.
V zimě obvykle není vidět ani cestou do práce a ani z práce.
Zrovna v popsaných úsecích bych bez ohledu na jakékoli úrovně xG koukal mnohem raději z okna, byť bych tam třeba jezdil denně. Snad jen nějaký ten bod G by mohl dostat výjimku, pravda, ale na mobilu ani tak… 😉
Do 5 let by tedy trať 030 měla být víceméně v normovém stavu. Teď ještě zkulturnit a ideálně i zrychlit na této trati rychlíky. Neví někdo jestli MD využije možnosti vypovězení smlouvy, kterou má do konce tohoto roku a vypíše výběrko na dopravce od prosince 2024? I vzhledem k nutnosti ETCS na R14 by to byl logický krok, byť času už není mnoho.
arriva má smlouvu do 2027 ne?
Je možnost výpovědi k začátku GVD 2025, přičemž tak musí být učiněno nejméně 2 roky předem.
A já myslel že si toho olejoveho dopravce provozujícího německý popelnice nemůžou všichni vynachválit.
Já určitě, zejména pro:
-neexistující rezervační systém
-nedodržování kapacity souprav
-absenci odpadkových košů u sedadel
-mnohdy spatná tepelné pohodě a vydýchaném vzduchu při vyšším počtu cestujících
„vydýchaném vzduchu při vyšším počtu cestujících“
Rýpavá: To se přece nestává, když tím všichni přestali jezdit, tak bylo prorokováno.
A koho by jste tam chtel?
Rezervace na techto vlacich? Neznam kdo tam za dob CD jel na rezervaci.
Odpadkove kose vsude mozne se rozlucte, je to trend ve verejne dopravce a tak to zastihne drive ci pozdeji Vas.
V pátek nebo neděli se na rezervaci jezdí i jezdilo poměrně dost a ty vlaky jsou plné. Mimochodem, když zmiňujete ČD, tak i za těchto dob se místa označovala.
Koše – je zajímavé, že jinde to jde. Je to prostě maličkost, ale dosti viditelná a zbytečně to kazí celkový dojem z veřejné dopravy. Navíc pak mají cestující větší tendenci nechávat po sobě bordel. Prostě to nepůsobí dobře.
U všech dopravců jedu na rezervaci, když mi ji e-shop vnutí …
– rezervační systém tam funguje, byť označení poloviny míst jako expresní rezervace bez aktualizace, která místa jsou prodaná, je takové ekonomické řešení, – problémy s nedostatečnou kapacitou tam nepozoruji – že nemají u sedadel děti na hraní odpadkový koš, v tom máte pravdu – zápasy o stav oken podobně jako v jiných vlacích – tedy kromě těch s tím moderním příšerným průvanem, který, když se porouchá, tak je to ještě lepší. – voda k načepování zdarma bez omezení je velké plus – dokážu si také představit lepší nebo jiné soupravy; je možné, že, pokud by se měl vylepšit jízdní řád… Číst vice »
Když jedete třeba pátečním 1070 nebo nedělním 1073 a je nasazená jen jedna jednotka, ano i to jsem několikrát zažil, tak to problém je. Vodu neřeším, tu mám vždy svoji.
Stejně tak neřeším jestli bylo něco celkově subjektivně trochu lepší nebo horší, ale konkrétní věci. A doufám, že v ideálním případě se za 2 a půl roku dočkáme podstatného zlepšení.
Správa železnic by mnela tu trať zmodernizovat, v prvni řadě, to nádraží až potom.
Taky možnost, začít něčím jiným. Otázkou je, zda se správa po několika zmenách plánu nedostala k tomu, že se má zrekonstruovat napřed nádraží v Brodě.
Jen že centrální přechod je krokem zpět. Vím to z vlastní zkušenosti. Cestující se chovají jak ovce a hlásit si můžete co chcete. O ústní domluvě nemluvě.
Dráty tam pověsit zapomněli, kapacitu dopravní cesty tam různými úpravami jako mnohde jinde nevylepšili, ale zmrvili, ale jinak na všech 3 směrech ze Železného Brodu v minulých letech během mnoha výluk udělali mnoho práce, uvedli trať do slušného stavu, na Starou Paku vyházeli výpravčí ze Semil a Košťálova a dálkové řízení, a pokud se nakonec dostane na další kultivaci nádražích v Železném Brodě a Semilech a konečně také něco na dosud opomenuté Malé Skále, tak to je skutečně „až potom“ dle Vašeho přání.