Správa železnic chce znovu vydat tištěný jízdní řád pro veřejnost, zahájila tržní konzultace
Správa železnic se chce po roční pauze vrátit k vydání tištěného jízdního řádu pro širokou veřejnost. Připravuje proto zadání veřejné
Správa železnic se chce po roční pauze vrátit k vydání tištěného jízdního řádu pro širokou veřejnost. Připravuje proto zadání veřejné zakázky s názvem „Tisk, distribuce a prodej knižních jízdních řádů pro rok 2021“. Před zadáním zakázky se rozhodla využít předběžné tržní konzultace.
„Cílem je představit základní informace o zadání připravovaného tendru a získat informace potřebné pro správné a objektivní nastavení zadávacích podmínek. Konzultace bude probíhat písemnou formou a je otevřena širšímu okruhu relevantních účastníků,“ uvedla mluvčí Správy železnic Kateřina Šubová.
Jak vyplývá z pozvánky k účasti na předběžných tržních konzultací, jsou uvažovány tři základní varianty zadání: veřejná zakázka s povinností následné distribuce tištěných jízdních řádů, rámcová dohoda, nebo koncese malého rozsahu. Rozhodnutí padne po tržních konzultacích. „Vyhlášení předpokládané veřejné zakázky by pak mělo proběhnout během letních prázdnin,“ doplnila Šubová.
Pro letošní rok vydala Správa železnic knižní jízdní řád pouze pro svou interní potřebu. Zdůvodňovala to průzkumem trhu. Jízdní řád se nicméně dostal i do běžné distribuce, neboť jej vydala společnost Avizer Z, která je provozovatelem webu Zdopravy.cz. Využila přitom data zpřístupněná Správou železniční dopravní cesty (dnes Správa železnic) a ministerstvem dopravy. Poprvé od 2. světové války tak došlo k tomu, že železniční jízdní řád v knižní podobě vydala soukromá společnost. Alespoň částečně se tak podařilo zaplnit hrozící mezeru v knihovnách dlouholetých sběratelů.