Správa železnic chce znovu vydat tištěný jízdní řád pro veřejnost, zahájila tržní konzultace
Správa železnic se chce po roční pauze vrátit k vydání tištěného jízdního řádu pro širokou veřejnost. Připravuje proto zadání veřejné
Správa železnic se chce po roční pauze vrátit k vydání tištěného jízdního řádu pro širokou veřejnost. Připravuje proto zadání veřejné
Měl jsem zájem koupit si KJŘ na letošní rok za jakoukoliv cenu po té, co jej vydal zdejší portál. Nevím v jakém vyšel nákladu, ale už jsem utřel hubu – vyprodáno. Takže nějaký zájem určitě je! A pro ta jelita, co v papírovém neumí hledat: Přílišné spoléhání na elektroniku se vám nemusí vyplatit. Představte si situaci, že se ocitnete na nějaké zastávce, kde nějaký dobrák strhnul vylepený JŘ a je tam mizerný nebo žádný signál GSM. Moje osobní zkušenost, kdy jsem měl sice z netu vytištěné spojení, ale na místě jsem se pak zdržel déle, než měl původně v plánu.… Číst vice »
Mně teda přijde pohodlnější nainstalovat si do mobilu off-line jízdní řády. Jsou tam nejen vlaky, ale i autobusy a MHD, jsou tam průběžně zapracovávané změny, umí to vyhledávat spojení. A mobil s sebou stejně nosím, takže přírůstek hmotnosti batohu je nula a zabraný objem také nula. Kdybych s sebou měl všechny ty jízdní řády nosit papírově, neměl bych v batohu nic jiného.
Hurá, lepidlo do ruky a opravovat!
Vrbo, a nutí vás k tomu někdo?
K čemu je knižní jízdní řád? Na šotovýlety? Normální člověk, který neplánuje projet co nejvíce tratí, ale požaduje cestu s max. 1 přestupem (lépe s žádným, v autě také nepřestupuje) a plánuje výlet na Karlštejn, cestu za kamarádem do Pardubic nebo pracovní cestu do Ostravy, ten vážně nepotřebuje studovat jízdní řád celé trati s poznámkami pod čarou a spojení si elektronicky najde okamžitě (ne jako zdejší přispěvatel Pravděpodobnost, u kterého je dle jeho vlastní slov téměř nepravděpodobné, že by spojení našel elektronicky pod 2 minuty, zatímco v tlusté knize, co nosí v kapse stále u sebe jako jiní mobil, to… Číst vice »
Však si jej kupovat nemusíte, je to fakt čistě dobrovolné!
Zkuste si najít má vyhledávací třeba Neratovice – Luzna. To Vám najde super blbosti. Musel jsem to hledat složité přes jednotlivé tratě. A když jeden s 4 dětmi a mění se to za provozu a za cesty, protože zpoždění, no bylo to … pak se nediv, ze rodiče do školky chtějí autobus či se domlovaji na auta
V Zürichu, Linci si na nádraží může každý cestující vzít malý sešitkový jízdní řád. U nás si ho může stáhnout z www a uložit do mobilu, nebo vytisknout. Ovšem lidi byli naučený mít kapesní jízdní řád s sebou v tašce nebo doma v kredenci. Zkrátka jsme zpohodlněli – chceme vše pod nos ! Tak čemu se divíme…..že to není zadarmo !
na co proboha? vše je dnes na internetu! obyčejná šotoušovina postrádající význam
Je to sotousovina, ale pokud se vydaří pro vydavatele rozumně ekonomicky, proc ne? Na knižním trhu jsou tisíce zájmových titulů, tak proč ne KJR.
Je to pro lidi co s tim umi delat. Novejsi technologie pro lidi se nedelaji efektivnejsi, ale bIbuvzdornejsi. Takze stara technologie (pokud ji clovek ovlada) je casto rychlejsi nez ta nova. Samozrejme nova technologie optimalizovana na rychlost je jeste rychlejsi, jenze tohle se lidem nedava
Jizdni rad: natahnu se dozadu, vezmu, nalistuju a vidim na formatu A4 vsechny vlaky na dane trati. (cca 5 sekund mozna mene) Mobil: zapnu, cekam, cekam, cekam, zase cekam, najdu pds a vidim na formatu A6 vsechny vlaky na dane trati. (cca 30 sekund podle okolnosti) Notebook: totez jako mobil ale misto 30 vterin tak minuta az dve Vyhledavace spojeni: casove totez jako mobil/notebook ale najde mi to spojeni jenom v dany den. Takze treba nevim jestli neni lepsi jet uz v patek nebo az v nedeli kvuli lepsimu spojeni a musim hledat pro kazdy potencialni den zvlast (coz je… Číst vice »
Přesně. Jsem stará konzerva a chci mít knižní jízdní řád. A rád si ho zaplatím. Vždy stál kolem stovky a to jsou dnes 2 lepší nanuky, nebo 3 piva.
Jsem téhož názoru, a nemusí jít lepší termín – mnohdy počítač některé kombinace nenabídne, byť by byly vhodnější (a stačí třeba i nějaká plánovaná pauza na cestě). Vyhledávač to taky zvládne, ale ne po pouhém zadání „z A do B“ a to pak člověk musí rozkouskovat a tužka s papírem přijde na řadu stejně.
Ano. Mám rád knižní jízdní ŘÁD.
Přesně tak. Litoměřice – Děčín východ přes Ústí hl.n. Ale přípoj v Ústí Střekov – Děčín hl.n. nenabídne jen proto, že to je Jančura a ne ČD…
Hlásíte se?
Knižní jízdní řád k cestování patří jak k velbloudovi hrby.
Pokud někdo touží po jízdním řádu v tabulkové podobě, jsou jednotlivé JŘ volně ke stažení na webu… https://portal.cisjr.cz/ Jinak samozřejmě IDOS nebo Můj vlak (pro vlaky ČD), kde není třeba se starat o aktuálnost dat, nehledě k možnostem vyhledávání a zobrazení spojů. Papírové vydání je už jen kuriozita pro sběratele, nemyslím, že by tomu měly SŽ nebo ČD věnovat úsilí a finance.
Muj vlak s idosem je typicka aplikace pro ovci ktera chce jen rict odkud kam chce a pak se tam nechat prepravit. Jeste ne tak davno jsem dokazal najit rychlejsi spojeni nez idos ale uznavam ze uz tak dva roky umi hledat i spojeni ktere jede (kus cesty) opacnym smerem.
Takze po nekolika letech se jim to podarilo vytunit na uroven jakou jsem dokazal poskytnout s papirem v ruce.
Zatim ale porad vedu v tom ze kdyz se me zeptate tam vam reknu ze je lepsi jet pozitri protoze misto 3,5 hodiny pojedete jen 3,2 hodiny.
Dokážete s papírovými jízdními řády spojení zjistit i v kombinaci s autobusovou dopravou a mhd? Dokážete zjistit aktuální cenu jízdného a provést cenovou optimalizaci? Vypadá to, že knižní jízdní řád nepoužívají ani provozní zaměstnanci ČD, resp. již hodně let jsem je s knižním JŘ neviděl s terminálem denně – jsou zaměstnanci ČD také „ovce“?!
Vyhozené peníze! Možná by měla Schillerová šetřit na SŽ místo na obcích.
Jestli chcete argumentovat vyhazovanim penez tak zhruba polovina lidi nezavita do male obce jak je rok dlouhej.
Vyhozeny penize obce zrusit!
Mluvíme o situaci, kdy SŽ (SŽDC) ten jízdní řád stejně vydává/vydávala, tj. tu redakci, sazbu a nalezení tiskárny stejně prováděla, a šlo jen o to, že z trucu a ze zásady odmítla těch výtisků nasekat tolik, aby tím uspokojila poptávku. Až to nebude tisknout ani pro vnitřní potřebu, tak už bude situace jiná.
Loni také slibovala a jak to dopadlo.
Správa železnic nikdy veřejně jízdní řád nevydávala, v první větě je chyba. Správa železnic vydávat jízdní řád nemůže a ani nebude, proto hledá firmu, která by zajistila vydání a distribuci jízdního řádu. Jízdní řád vždy vydávaly České dráhy. A pokud jde o tištěný knižní jízdní řád, už po několika týdnech platnosti nového jízdní řádu se začaly měnit desítky tabulek kvůli požadavkům dopravců a objednavatelů vlaků. Zhruba třetina tabulek se změní od 14. června. Jiný než sběratelský význam knižní jízdní řád v dnešní době nemá.
Vidíte, a přesto to někteří koupí, a i já se KJŘ rád nechám na cestách inspirovat – samozřejmě funkčnost spojení ověřuji jinak.
‚Třetina tabulek se změní‘ – no, ferovější by bylo napsat, jakého procenta vlaků se změna týká, a vůbec nejzajímavější by bylo, u jakého procenta je změna opravdu kritická. Takový údaj asi ale neexistuje.
Hmm a jaký teda má význam vydávání KJŘ pro služební potřebu, když je to během pár týdnů k ničemu?
Mmch na Slovensku vydává správce infrastruktury ŽSR KJŘ po celou dobu od jejich transformace a problém v tom nikdo nevidí. Ačkoliv jsou Slovenské železnice obecně v rozkladu, toto je jedna z velmi mála věcí, která tam dává smysl – JŘ vydává nestranná autorita a odpadají tak hádky o mazání/nemazání vlaků konkurence.
Potíž je v tom, že až do loňského roku byly vyhlášeny dva nebo tři pravidelné termíny změny JŘ a veškeré změny se provedly k těmto datům. Nyní je pravidelná změna pouze v polovině června a dopravci si vydupali změny v jízdním řádu kdykoli – přibude vlak, ubude vlak, změní se odjezdy či příjezdy, atd. Nejsou to třeba nějak zásadní změny, ale na knižní jízdní řád se moc spoléhat nedá.
no nevim, pokud to budu chtít na papíře není nic jednoduššího než si to celé stáhnout z webu, vytisknu na laserovce a nechám slepit do knihy. Cenový rozdíl jednoho kusu domácí produkce a toho co bude v prodeji nebude markantní.
PS.. proč je diskuse světle šedým písmem které není skoro vidět ? jste normální??
No teda lepší je si to koupit než stracet čas tisknutím a lepením.
Kupte si brýle. Je to vidět dobře i na osvicenem mobilu.
Tady je příklad, jak inteligentní člověk vyprdne hovadinu.
A vlaky jsou taky zbytečné. Každý cestující si přece může natisknout svůj vlastní vlak na 3D tiskárně.
Šotoušků, kteří to zaplatí je dost. Tak proč ne.
Jasně, všechny starší občané jsou šotouši a šotoušky, blbečku.
Já nejsem šotouš a mám hodně jízdních řádů a normálně je používám k vyhledávání..takže netrepej nesmysly.
Základní rozpoznávání znak šoutouše – tvrdí o sobě, že není šotouš.
Navíc je starší, neumí s PC a nemá internet. Ale píše tu do diskuze.
Tys nikdy ani sotouse neviděl ani nevíš co to znamená..joudo
Jen z dálky. Do vlaku lezu jen na oficiální akce. Jinak služební vozidlo s řidičem.
Tak to vás obdivuji, Ne každý má svoji vlastní služební lokomotivu i s řidičem.
Šotoušením si na to nevydělátete. 🙂
a pouziva k tomu papirovy jizdni rad pripojeny bezdratove na CdWifi
Bardzo dobrze. Dla wszystkich przewoźników, nie tylko CD i wszystkich zarządców infrastruktury, nie tylko SŻDC!
Ze by se nekdo na GR SZ chytl za nos?
No už je to ták.
palec nahoru 👍 teď ještě přestat rušit znělky…
Aha, co tak najednou? To byl pruzkum trhu minuly rok asi spatny. Kazdopadne jeste jednou diky tomuto webu, ze se vydani ujal. Muzete jen orientacne sdelit, kolik se jich prodalo? 🙂
VSECHNY
Jak vlastně bylo úspěšné vydání knižního JŘ společností Avizer Z? Splnilo očekávání, šli by jste do toho znovu pokud by Správa železnic JŘ nevydala?
Nevím, jaký byl náklad, ale vyprodaný byl rychle.
Myslíš, že by od Avizeru bylo taktické to zveřejňovat?
Tak proto se neptám na čísla, ale asi i to slovní hodnocení by mohlo ovlivnit to jestli by se toho nechytil další subjekt.
Necháme se tedy překvapit. 🙂
Proč by nemohli zverejnit kolik byl náklad?
To je dost citlivá obchodní informace, její zveřejnění, nebo odpvěď – byť ne kvantitativní – na Myšpulovy otázky, by konkurenci napověděla, jak celá akce s vydáním KJŘ z hlediska Avizeru dopadla, jestli půjdou do případného VŘ na nový KJŘ, s čím se přihlásit do VŘ atd.
Když je poptávka na trhu, tak proč nevydat.