Správa železnic chce urychlit výluku u Černošic, betonáž proběhne zítra
Demontáž poškozeného sloupu v Černošicích. Foto: Správa železnic
Správa železnic věří, že trať bude do 21 dnů plně průjezdná.
Správa železnic věří, že trať bude do 21 dnů plně průjezdná.
21dní? to tam rovnou udělají údržbu trati, prořezaní dřevin, montáž etcs a ještě něco? 😀
Tady u silnice by se okolo těch sloupů hodily zátarasy, něco na způsob co byly u protitankových příkopů, takový ty zabetonovaný profily U.
Stačila by svodidla.
Toť otázka?
Taky by mohla zúžit již tak úzkou silnici, a jestli by měla potřebnou tuhost.
Jejich klad by byl v průběžném chránění celé linie rozhraní silnice/železnice.
a minové pole kolem
a protitankové ježky.
A musi to byt kus betonu v zemi? To neslo nejak provizorne vyvrtat do zeme diru a dat tam sloup? No asi ne.
Asi taky mam tu zivotni stavebni fakultu 😀
Nikoli, ta patka musí mít určitou hmotnost z důvodu statické stability …. některé „železnice“ do vyhloubené díry vsazují předem vyrobený blok mající armovací vložku s trny se závitem na něž se nasadí stožár TV a „přišroubuje“. Jinde armovací vložky umístí do díry a zalijí betonem … nebo jsou – podle místních podmínek kombinovány obě metody ….
Ďábel se skrývá ve slově „kotevní“ – takový stožár totiž dopíná trolejové vedení a působí na něj mnohem větší síly než na obyčejný „trubkáč“, který „jen“ nese a vychyluje vedení. I proto má příhradovou konstrukci, která je z úvodní fotografie dobře patrná. Pro rychlý úvod doporučuji popolárně-naučný modelářský článek zde: http://www.mojett.cz/38608 (čte se to opravdu dobře a je tam spousta obrázků).
Koukám, že se nám tu vyrojilo mnoho absolventů stavební fakulty Vysoké školy života.
Ale tak zase kopnout si do SŽ není od věci, ne nadarmo se říká když se nechce, tak je to často horší než když to nejde. A že se v pořádnym mrazu betonovat venku nedá je jedna věc, ale boha je to patka sloupu ne Černobyl, udělat z případu venku případ uvnitř s topením není zase taková věda.
A napadá vás třeba, jak dlouho by se tam muselo topit, že byste musel zavřít silnici (a tak např. měnit trasu autobusu v místě, kde objíždka není moc kudy?
A fakt vám v tomto případě připadá, že s SŽ nechce?
já jako chápu, že na to prostě není postup, takže to klidně padne na §1, ale boha nebavíme se tady o nějaký stavařině na úrovni Guggenheimova muzea. jasně, je to napínací sloup, takže ta patka nebude žádnej drobek, ale to že je v zimě zima a občas se musí holt něco i udělat by snad na sž vědět mohli. ale třeba se pletu a tohle řešej poprvý, tak třeba příště se nebudu stačit divit, 2 dny po nehodě už tam bude vylitá nová patka ve vyhřejvanym stanu.
Na D1 taky betonovali mosty v mrazu ve vytápěném stanu. .. A do další zimy řešili reklamace. Beton potřebuje svou teplotu a promrzlou zem stan nevyřeší a taky potřebuje svou dobu zrání.
Zaráží mě jedna věc, že kvůli dvěma, třem kubíkům betonu musí přijet celý vlak. Ale budiž, asi ten železniční beton má specifika, takže nemůže přijet 1 poloprázdný domíchávač.
Ale ať jen nekafrám: Přeju jim, ať vyjde počasí a beton jim nenamrzne.
A když by přijel domícháváč, tak zas budou posměšky, že to musí vozit po silnici, že si to dráha neumí dovézt po kolejích.
Na tom vlaku je bagr, bednění, betonárka – vše v jednom. Obsluha tuto práci dělá denně, svou práci ovládá, takže nejsou potřeba 3 externí firmy, které budou půl dne přemýšlet, kde začít
Ta kolej je stějně vyloučená, tak asi není důvod vyjíždět ze zajetých kolejí.
Pane Kocurku. Jedná se o kotevní stožár na stejnosměru. Dle svých zkušeností odhaduji minimálně 10 m3 betonu. Typ Hp 100d. Mám pocit, že max do domíchávače je 9 m3. A do budoucna vás prosím, nechte si vaše bludy jinam.
Také by to šlo vyřešit pumpou (dosah standardně cca 30 m), s tím, že beton dovezou domíchávače. A myslim si, že na betornárce namíchají beton lépe než na vlaku. Samotná betonáž zabere méně než dvě hodiny, navíc díky dlouhému rameni pumpy se beton leje rovnoměrně v ploše.
Jasně, takže pumpa, dva domíchávače, jeřáb, návěs s bedněním… to bude jistě jednodušší než tam přivejzt ucelenou soupravu s obsluhou, která provádí rutinní práci. A jako bonus se u toho ještě bude muset uzavřít přilehlá ulice.
To dává smysl!
Když je to rutinní práce tak to už tři týdny čekali na co ? Na předpis ? Jinak dosah pro pumpu netřeba , je to u cesty a mixi jsou i na dvanáct kubíků . bednění minimum .
X dnů byly celodenní mrazy, v noci běžně pod -18. Stačí nebo potřebujete hlubší analýzu ?
Možná jste si toho nevšiml, ale 14 dní teď nepřetržitě mrzlo, konkrétně u Berounky to nad ránem běžně atakovalo -20. V takových teplotách se betonuje akorát tak v budovatelských románech o industrializaci Sibiře, nebo v případech, že nevadí velmi podstatné navýšení ceny
Je to čtrnáct dní co mezi Vysokou a Bukovinou na budoucí dálnici betonovaly most . Ale je to jenom most , ne hlavní sloup na nejhlavnější trati . Cenu neřeším , platí to pojišťovna a záleží na zdůvodnění a stejně za rok pojistky zdraží . Navíc tam teče jenom Labe , ta Berounka je Sibiři blíž , minimálně České .
Vy jste tedy blabolil
Jasně proč namíchat beton přímo na místě, když ho můžeme vézt z x kilometrů vzdálené betonárny a v domíchávači se beton cestou ochlazuje.
PB 18, která tam určitě přijede, je také řízena počítačem jako stacionární betonárny. Beton se do základu určitě nelije, je sušší. Tedy deka určitě. Je to C25/30-XF1(CZ), který se pak ručně vibruje. Také bude potřeba odvézt přebytečnou zeminu (další auto), jak tam dostat bagr (na podvalu?). Není skutečně jednodušší, když toto vše mám na jednom vlaku?
A to napřed musí rozbít 10 m3 starého betonu a odvézt ho, nebo starý základ nechají být a vybagrují raději díru vedle v hlíně?
Vybagrují.
Beton rozbijí a vybagrují.
Pak je zajímavé, že 10m3 betonu rozhodí jedna plechovka s blondýnou…
Ten beton představuje patka do níž je stožár zapuštěn nebo připevněn k armatuře pokud je patka nebo armatura hnutá, tak se musí rozbít ….
Deset kubíků betonu váží minimálně dvacet tun a je z devadesáti procent v zemi . Madam měla cca tunu a půl vážící auto a rychlost maximálně padesát Ta s patkou nehnula . Deformovala jen horní , profilovanou čás
Ona nerozbila základ ale sloup, trubko.
To není první případ tohoto typu. Vzpomeňte si, jak jedna Fabia vyřadila čtyři Pandury na tři roky (a armádu stála jejich oprava 95 mil. Kč). https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2782553-armada-ma-ucet-za-srazku-peti-panduru-s-fabii-zaplatila-celkem-95-milionu
Přesně tak, protože ty Kocourkovi bludy už se fakt nedají. Rozumí úplně všemu, já bych mu dal nejraději pětikorunu, ať už jde přispívat někam jinam…..
Je divné, že nakonec se to vyřešilo domíchávači.
Ten domíchávač má cca 4 kubíky betonu. Po kolejích by tam dojet mohl, ale jednak by musel mít pomocný kolejový podvozek, jednak řidič by musel mít licenci pro řízení drážního vozidla, tak jako ho mají hasiči SŽ v Liberci, kde mají silniční vozidlo s
Tak se ledy pohnuly . Ani měsíc to netrvalo a za tři týdny bude hotovo . Super zpráva . Zahřálo mě to u srdce a pevně věřím , že pokud nastolený trend SŽ udrží tak za padesát let tu máme první kousek VRT trati
Další tlučhuba co běžně bagruje a betonuje v – 18°C. 😉
Dobra zprava, nakonec vsechno jde opravit i driv a vlaky budou jezdit bez vylukoveho radu.
Preci jedna takovato nehoda nemuze ovlivnit tisice dojizdejicich kazdy den na nekolik tydnu.
Tezko rict zda za to muze spatne PR (viz. predchozi clanek) nebo se udobrilo pocasi.
to že se udobří počasí je v předpovědi už od minulýho tejdne
No, to je prave otazka, je to predpoved… a nemusi vyjit…
Na týden dopředu už většinou vychází. Že bude o víkendu -20 když v pondělí předpovídaj +10 příliš pravděpodobné není.
ta pravděpodobnost je zhruba 1:3…
Ne, předpověd před týdnem tvrdila, že mrazy můžou být až do 20.
Předpověď na více jak 24 hodin dopředu je čistý odhad, nejpřesnější je 3 hodiny dopředu, pak přesnost klesá. Ještě před 7 dny hlásily mrazy i přes den až do této soboty, teď už předpověď ukazuje teploty nad nulou už na zítra.
Ale ne, opravdu má každá předpovědní situace jinou pravděpodobnost úspěchu. Někdy jdou fronty a vzduchové masy předpověditelněji a někdy méně.
Jasně, SŽ se lekla článku na Zdopravy 😂. Předpokládám, že byl spíš činěn tlak ze strany dopravců a objednatelů.
Copak článku, ale těch perel v diskusi!
Jestli je úmysl dávat pesimistické odhady, tak to nepovažuji za špatné.
Naopak mě štvou příhozy zpoždění, nejlépe po pěti minutách, v situaci kdy už je známo že to bude více 😀
Jo, zvláště v situaci, když už se ví, že vlak nejede.
Proto, když se stane nějaká mimořádka, většinou přičítám k odhadovanému zpoždění +15 minut 😃