cargo

Správa železnic buduje ETCS mezi Plzní a Chebem, vyjde na miliardu

Slavnostní zahájení instalace ETCS na úsek Plzeň - Cheb. Pramen: Správa železnicSlavnostní zahájení instalace ETCS na úsek Plzeň - Cheb. Pramen: Správa železnic

Správa železnic zabezpečí za miliardu trať Plzeň - Cheb novým systémem ETCS.

Zpět na článek
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
smekal

Co na tom proboha stoji miliardu? Predpokladam ze byl jediny uchazec – AZD?

Radek

mohl jste see přihlásit taky.

Berťa

Malé domů….

Démon

A už to ETCS v CR funguje nebo stále AŽD sosá money?

Petr Šimral

Zatím funguje na trati Kolín – Česká Třebová – Břeclav a někteří dopravci ho v rámci zkušebního provozu i používají.

Dalibor

tam, kde je osazeno a uvedeno do provozu, ano. trat na breclav uz nejaky cas jev provozu

Luděk S.

Ale zase musíte uznat, že je to geniálně vymyšlený, ne?
Čerpáme dotace, krmíme kamarády a jako bonus zlikvidujem ty osiny v zadku, co se tu pokouší o konkurenci Cargu.
No a šotoušci dostanou Pozor vlak.
Win-win-win-win.

X 1

Tak snad už je v tom jasno!
Pastva není pro všechny.

Vaše Ministerstvo Dopravy. 🙂

Luděk S.

No samozřejmě!

Odpadlík

Jako budovat na jednokolejce ETCS, no to je vrchol…

Petr Šimral

A v čem je to vrchol? Na jednokolejce je přece násobně více možnosti ohrožení…

Démon

vy budete asi odborník 🙂

Dalibor

naopak, tam se hodi nejvic!!

Jiří Kocurek

Utíkejte do Liberce. Tam vám vysvětlí, proč mají zabzař na jednokolejce do Jablonce a na dvojkolejné části sítě to není. Třeba tady: http://tram.webzdarma.cz/texty/siglib.htm

Y.K.

Jednokolejky nemusí být zabezpečené?

LS-90

Na jednokolejku je mnohem levnejsi PZB a kort pri rychlostech do 160km/h..A o spolehlivosti etcs,si budem psat v roce 2025……

Petr Šimral

A na dvojkolejce by to PZB levnější nebylo?

X 1

Pro zabezpečení všech železničních tratí v ČR systémem PZB (včetně staničního Ls), by vyšlo asi ani ne na polovinu ceny ETCS. ETCS instalovat pouze tam, kde jsou, či se dají předpokládat kapacitní problémy a samozřejmě, kde se má jezdit více jak 160 km/h. Celé by to vyšlo asi na polovinu nákladů než výhradní ETCS. A ještě by byl zajištěn bezpečný a kontrolovaný posun. Dalším finančním plusem by byl fakt, že by šlo rozvinout spolupráci s Němci (DB Netz, DB Systém Technik apod.) a jejich výzkumu a provozu ETCS. Bylo by to nesporně levnější a provozně rozumnější, než vymýšlet jakési národní… Číst vice »

Honza Vrba

I kdyby tomu tak bylo, bude instalace na roky…Jak DB, tak DR, pzb taky neměli všude hned.
Proti balizam má v českých poměrech magnet nevýhodu – vně koleje se krade bezpečněji.

Milda

Drahé to je proto že u nás se udělá studie proveditelnosti, pak projekt pak se hledají peníze pak se udělá změna pak nová studie pak nový projekt pak zase peníze pak se to na čas odloží a pak zase znova a nakonec to stojí ty velký peníze.

Démon

ETCS žádnou studii proveditelnosti nemá, ani na evropské úrovni

libcha

Měli spíš poklepat na balízu.

medical_examiner

To nejde.Tím by ukázali, že celé ETCS je choulostivý nesmysl.

Jakub K

Může mi někdo vysvětlit, proč je to tak drahé? Vždyť je to jen 100 km …

Dušan

Protože je v tom ten Cheb – ten tu cenu navyšuje.

smekal

Kolik z toho je ten cheb?

Luděk S.

Ale no tak…

Vít Jůza

Všechno je dneska drahé, ty firmy si na sebe včetně všech svých zaměstnanců a nákladů potřebují vydělat … já bych pochopil, kdyby to stále i několik milionů!

Kamui

Ono u průmyslových věcí jsou takové ceny normální. To jen nám sockám s 20k čistého se to zdá drahé.

A to je se vším. Pro běžného člověka dát 4 miliony za byt je ranec jako blázen, ale 4 miliony i pro menší firmu jsou v podstatě větší drobné.

Y.K.

No vidíte a malé dopravní letadlo stojí dokonce zhruba dvě miliardy a má jen cca 40 metrů.

Luděk S.

Tak se mi to líbí! Tak to má být.
Pěkně od JDZZ!

Radiátor

Která verze traťové části se zde použije ?

Petr Šimral

Dnes již a pouze jen 3.6.

Dušan

ETCS L2, BL 3, SRS 3.6.0, systémová verze 1.1 (zpětně kompatibilní s BL2 a 1.0).

Radiátor

Děkuji.
Musím říct že mě udivilo kolik verzí a hlavně navzájem nekompatibilních existuje. Je to trošku smutné, ale asi pro to pro vývoji byl dobrý důvod.

Ještě jedna taková doplňující, jak moc se liší systémová verze 2.0 ? Že je zcela zpětně nekompatibilní ?

Dušan

Verze tracksidu 2.0 (nebo 2.1) používá v paketu 3 („dlouhý paket“) „Národní hodnoty“ strukturovanou sadu národních hodnot pro výpočet brzdných křivek, které může správce infra změnit a mobilky, co používají harmonizovaný brzdný model (BL3) pak tyto hodnoty přímo využívají při výpočtu. Verze tracksidu 1.1 používá „základní“ paket 3 („krátký paket“) a tato strukturovaná sada národních hodnot je přenášená extra paketem (pk203) spolu s paketem 3 – starší mobilky dle BL2 paket203 ignorují a mobilky novější dle BL3 ho použijí – je zde tedy zajištěná zpětná kompatibilita. Verze 1.0 tracksidu používá pouze paket „základní“ paket 3 („krátký paket“) a žádnou sadu… Číst vice »

Leinad

A to nemělo řešení nebo se nechtělo? K čemu jsou „národní hodnoty“ u něčeho co má vést k tomu, že by mašina mohla přes hranice?

Rudolf 33

Protože dopravní předpisy v jednotlivých zemí nejsou jednotné.