Správa železnic buduje ETCS mezi Plzní a Chebem, vyjde na miliardu
Slavnostní zahájení instalace ETCS na úsek Plzeň - Cheb. Pramen: Správa železnic
Správa železnic zabezpečí za miliardu trať Plzeň - Cheb novým systémem ETCS.
Co na tom proboha stoji miliardu? Predpokladam ze byl jediny uchazec – AZD?
mohl jste see přihlásit taky.
Malé domů….
A už to ETCS v CR funguje nebo stále AŽD sosá money?
Zatím funguje na trati Kolín – Česká Třebová – Břeclav a někteří dopravci ho v rámci zkušebního provozu i používají.
tam, kde je osazeno a uvedeno do provozu, ano. trat na breclav uz nejaky cas jev provozu
Ale zase musíte uznat, že je to geniálně vymyšlený, ne?
Čerpáme dotace, krmíme kamarády a jako bonus zlikvidujem ty osiny v zadku, co se tu pokouší o konkurenci Cargu.
No a šotoušci dostanou Pozor vlak.
Win-win-win-win.
Tak snad už je v tom jasno!
Pastva není pro všechny.
Vaše Ministerstvo Dopravy. 🙂
No samozřejmě!
Jako budovat na jednokolejce ETCS, no to je vrchol…
A v čem je to vrchol? Na jednokolejce je přece násobně více možnosti ohrožení…
vy budete asi odborník 🙂
naopak, tam se hodi nejvic!!
Utíkejte do Liberce. Tam vám vysvětlí, proč mají zabzař na jednokolejce do Jablonce a na dvojkolejné části sítě to není. Třeba tady: http://tram.webzdarma.cz/texty/siglib.htm
Jednokolejky nemusí být zabezpečené?
Na jednokolejku je mnohem levnejsi PZB a kort pri rychlostech do 160km/h..A o spolehlivosti etcs,si budem psat v roce 2025……
A na dvojkolejce by to PZB levnější nebylo?
Pro zabezpečení všech železničních tratí v ČR systémem PZB (včetně staničního Ls), by vyšlo asi ani ne na polovinu ceny ETCS. ETCS instalovat pouze tam, kde jsou, či se dají předpokládat kapacitní problémy a samozřejmě, kde se má jezdit více jak 160 km/h. Celé by to vyšlo asi na polovinu nákladů než výhradní ETCS. A ještě by byl zajištěn bezpečný a kontrolovaný posun. Dalším finančním plusem by byl fakt, že by šlo rozvinout spolupráci s Němci (DB Netz, DB Systém Technik apod.) a jejich výzkumu a provozu ETCS. Bylo by to nesporně levnější a provozně rozumnější, než vymýšlet jakési národní… Číst vice »
I kdyby tomu tak bylo, bude instalace na roky…Jak DB, tak DR, pzb taky neměli všude hned.
Proti balizam má v českých poměrech magnet nevýhodu – vně koleje se krade bezpečněji.
Drahé to je proto že u nás se udělá studie proveditelnosti, pak projekt pak se hledají peníze pak se udělá změna pak nová studie pak nový projekt pak zase peníze pak se to na čas odloží a pak zase znova a nakonec to stojí ty velký peníze.
ETCS žádnou studii proveditelnosti nemá, ani na evropské úrovni
Měli spíš poklepat na balízu.
To nejde.Tím by ukázali, že celé ETCS je choulostivý nesmysl.
Může mi někdo vysvětlit, proč je to tak drahé? Vždyť je to jen 100 km …
Protože je v tom ten Cheb – ten tu cenu navyšuje.
Kolik z toho je ten cheb?
Ale no tak…
Všechno je dneska drahé, ty firmy si na sebe včetně všech svých zaměstnanců a nákladů potřebují vydělat … já bych pochopil, kdyby to stále i několik milionů!
Ono u průmyslových věcí jsou takové ceny normální. To jen nám sockám s 20k čistého se to zdá drahé.
A to je se vším. Pro běžného člověka dát 4 miliony za byt je ranec jako blázen, ale 4 miliony i pro menší firmu jsou v podstatě větší drobné.
No vidíte a malé dopravní letadlo stojí dokonce zhruba dvě miliardy a má jen cca 40 metrů.
Tak se mi to líbí! Tak to má být.
Pěkně od JDZZ!
Která verze traťové části se zde použije ?
Dnes již a pouze jen 3.6.
ETCS L2, BL 3, SRS 3.6.0, systémová verze 1.1 (zpětně kompatibilní s BL2 a 1.0).
Děkuji.
Musím říct že mě udivilo kolik verzí a hlavně navzájem nekompatibilních existuje. Je to trošku smutné, ale asi pro to pro vývoji byl dobrý důvod.
Ještě jedna taková doplňující, jak moc se liší systémová verze 2.0 ? Že je zcela zpětně nekompatibilní ?
Verze tracksidu 2.0 (nebo 2.1) používá v paketu 3 („dlouhý paket“) „Národní hodnoty“ strukturovanou sadu národních hodnot pro výpočet brzdných křivek, které může správce infra změnit a mobilky, co používají harmonizovaný brzdný model (BL3) pak tyto hodnoty přímo využívají při výpočtu. Verze tracksidu 1.1 používá „základní“ paket 3 („krátký paket“) a tato strukturovaná sada národních hodnot je přenášená extra paketem (pk203) spolu s paketem 3 – starší mobilky dle BL2 paket203 ignorují a mobilky novější dle BL3 ho použijí – je zde tedy zajištěná zpětná kompatibilita. Verze 1.0 tracksidu používá pouze paket „základní“ paket 3 („krátký paket“) a žádnou sadu… Číst vice »
A to nemělo řešení nebo se nechtělo? K čemu jsou „národní hodnoty“ u něčeho co má vést k tomu, že by mašina mohla přes hranice?
Protože dopravní předpisy v jednotlivých zemí nejsou jednotné.