Správa železnic buduje ETCS mezi Plzní a Chebem, vyjde na miliardu
Správa železnic zabezpečí za miliardu trať Plzeň - Cheb novým systémem ETCS.
Správa železnic osazuje evropským zabezpečovacím systémem ETCS další větev české koridorové sítě. V úterý poklepáním na kolejnici slavnostně zahájila instalaci na úseku Plzeň – Cheb. První práce nicméně již proběhly, začaly na sklonku loňského roku. Hotovo bude v srpnu 2022.
Jako první začala už loni výstavba radioblokové centrály (RBC). Balízy budou nainstalovány ve stanicích a ve všech mezistaničních úsecích v lednu a únoru příštího roku. Součástí stavby je rovněž vybudování nového zabezpečovacího zařízení ve stanici Cheb.
Práce ve stanici Cheb budou zahrnovat i úpravy rozhlasu pro cestující, informačního a kamerového systému. Ve výpravní budově jsou naplánovány stavební úpravy pro umístění nové stavědlové ústředny, místnosti pro sdělovací zařízení.
Stavbu provádí AŽD Praha, náklady přesahují miliardu korun bez DPH.
Systémem ETCS je v tuzemsku aktuálně pokryto 255 kilometrů tratí (Kolín – Břeclav). Dalších 206 kilometrů mezi Břeclaví a Petrovicemi u Karviné je ve zkušebním provozu, letos přibudou úseky Přerov – Česká Třebová a Český Brod – Praha-Běchovice – Praha-Uhříněves. Od ledna 2025 nebudou na tratě osazené ETCS vpuštěna vozidla bez mobilní části systému.