Správa zdražování železnic. Cena nové přeložky u Nového Strašecí stoupla čtyřnásobně
Zastávka Rynholec. Foto: Správa železnic
Správa železnic projekt rozšířila o most místo přejezdu s účelovou komunikací, zdražení reflektuje podle Správy železnic vývoj cen.
Bulvární nadpis.
takže kilometr jednokolejné „dráhy celostátní“ s parametry lokálky za půl miliardy. Za to se na západě v průměru stavějí 2kolejné VRTky
co na to Luděk?
Ale vitam, ze bude odstranen urovnovy prejezd, jen tak dale. Odstraneni prejezdu za rozumne zdrazeni vystavby urcite stoji. Je otazka, jestli toto zdrazeni bylo rozumne. Osobne bych v teto lokalite na miste SZ postavil trat uplne novou v zarezu bez urovnovych prejezdu na sever od obci s novymi zastavkami – na severu se mi jevi prostor na vyrazne vyssi rychlost nez v temer pravouhle zatacce, ktera se postavi ted na jihu – prestoze i tato uprava bude uzitecnou casovou usporou a zvysenim bezpecnosti. A puvodni trat bych rekultivoval, cyklostezky zvysuji bezpecnost na silnici.
Ale na zacatku byl omyl :).
🤮
Všichni vidíte jen koridory a VRT ale jinak nic z toho co?!
Porovnání neporovnatelného, cena nestoupla čtyřnásobně. Jde o to o kolik se rozšířil rozpočet, původní cena musela dokonce klesnout o ten přejezd.
ach ten nadpis.
trošku to degraduje… na takový idnes revue až ahaonline 🙁
Nestrannost v praxi, autorova nenávist Správy železnic je až do očí bijící 🙂
Autor je naopak vděčen Správě železnic za spousty námětů 😀
Takový holubník…kde jinde ho mají…😁
Do očí bijící jsou spíš předražené zakázky SŽ.
Díky, že na to někdo upozorňuje.
sorry jako, ale zkrácení jízdní doby na Buštěhradce o minutu a půl za 500 mio, je šílenost maximální. podobné kšefty brzy pošlou náš stát do „nucené správy“ kvůli zadlužení.
přínos nula celá nula nic, náklad děsivý.
uvědomujete se, kolik je půl miliardy? tohle je naprostá šílenost.
A co byste navrhoval? Nechat tunel spadnout? Cestující vystoupí z vlaku, vezmou to přes kopec a za tunelem nastoupí na druhou soupravu? Nebo rovnou trať zavřít? Zas tak nevyužívaná ta trať není.
ona kazda oprava musí znamenat zkrácení jízdní doby?
Běžná údržba se dělá průběžně, nečeká se až se trať rozpadne.
„Napojení nového a starého stavu je nutné provést v přímé koleji.“
Cože?
Divné, ale třeba nechtějí složený oblouk.
Mezilehlá přechodnice do existující koleje bez projektu je opruz.
Bohužel ta trať by si zasloužila přeložit skoro celá tak, aby by mohla plnit páteř pro Rakovník, Nové Strašecí a Stochov, v lepším případě dokonce Tuchlovice, Žehrovice a Doksy… Ale je jasné, že je ještě asi 100 prioritnějších staveb, tak snad obsazenosti aspoň trochu pomůže modernizace Praha-Kladno…
V tomto případě je možné být radikálnější
1. převedení tratě k podzemnímu nástupišti hl.n.
2. rozsáhlé přeložky hned od Dejvic tak, že až do Hostivic to bude jeden souvislý úsek. Z Hostivic do Kladna, z Kladna do Rakovníka…
3. Vlivem přeložek bude max. rychlost 160 km/h (ev. více) v takřka celé trase.
Titulek je laciný bulvár. Občas by tu neškodilo, kdyby autoři ubrali na kvantitě a přidali trochu na kvalitě svých výstupů.
Děkujeme systémovému specialistovi Správy železnic za hodnocení. Škoda, že jste se i nepodepsal:-)
Gratuluji, právě jste odhalil trollí farmu, kterou Správa tajně buduje! 🙂 Nejsem nekritický obhájce všeho co můj zaměstnavatel dělá, ale tenhle článek mi přišel trochu přes míru, tak jsem pouze slušně a věcně vyjádřil svůj názor. Jedinou svoji chybu vidím v tom, že jsem to psal ze služebního PC, tak mne klidně nahlašte, udělá-li to vám radost. Pokud toužíte po mém jméně, tak je vám jistě známé ze zadané emailové adresy (ne služební). Jinak nevidím důvod se tu podepisovat pravým jménem. No nic, obědová pauza končí, dodrtil jsem to na (soukromém) telefonu a jdu zas něco dělat, abyste měl o… Číst vice »
Kdybys radši v práci pracoval ty vyžírko flákačská. My ty daně neplatíme proto, abys brouzdal po netu.
Hanba vám, Václave! Takhle se opít za bílého dne a ještě k tomu v opilosti psát do diskuze, to je teda úroveň.
To jste mi to teda nandal! Ale moh jsem dopadnout hůř, mohl jste mne poslat třeba k lopatě 😄
A už zase, šmejd se fláká za peníze daňových poplatníků. Posílat tě k lopatě nemá smysl, takovej lempl jako ty by se o ní akorát opíral a překážel. Ty bys ses prací neuživil, ty úřednická špíno.
To už tady zase dlouho nebylo. Zveřejňování identity administrátorem a současně novinářem a inteligentní Vašek…
Tedy chválit státního zaměstnance za to, že místo práce brouzdá na netu a ještě se za to ani nestydí a používá k tomu pracovní prostředky, by dle tebe bylo projevem inteligence? Tak to pak jo. Nejsi taky přisátý na státním cecíku? To by vysvětlovalo tvoje morální hodnoty.
Ničí identitu jsem nezveřejnil. Jistě víte, kolik je na SŽ systémových specialistů.
Myslím, že adresář AD ČDT neslouží k tomu, abyste si mohl zjišťovat identitu pisatele do diskuse.
Toto je typické zneužití informace – nevynesl jste nic ve veřejném zájmu.
Je dost s podivem, že vůbec máte k AD nebo Exchange přístup, popřípadě vám takový přístup někdo zprostředkovává.
Pokud ma pristup do intranetu, tak automaticky ma pristup i k tomuto, stejne jako vsichni zamestnanci. A nemusi to byt primo AD/postovni system (vetsina nema Exchange a to ani na SZ)
S tim se neda z principu nic udelat. Nicmene nechapu proc do toho pletete CDT.
Jasně, mám přístup do intranetu SŽ a klíče od Dlážděné:-)
Ono ma pristup tolik lidi, ze by me to neprekvapovalo, ze znate nekoho kdo vam to overi. To ze tam nejste osobne vidim.
Nevidim na tom ani nic spatneho u specializovaneho novinare, kdyz se to nezneuziva.
Me spis zaujalo jak pan ze SZ (Jaaa) do toho zakomponoval CDT. No evidentne ma v IT na draze „prehled“.
Má, SŽ je připojena přes ČD-T.
To je komplikovanejsi, takto to brat nemuzete. Takto tam muzete rovnou dat CZ NIX. Co ma spolecneho pripojka do internetu s AD/postou atd.?
Nicmene tady vidite proc jsem pro to aby IT pro drahu zajistovala jedna organizace jak to bylo v minulosti. Jen ten prostup z internetu do intranetu resi CDT, SZ i CDIS.
Pán vložil svůj email obsahující jméno a příjmení jako registrační. a jelikož už první čísla IP adres SŽ umím nazpaměť vzhledem k vysokému počtu trollů z této organizace při jakémkoliv trošku kritickém textu SŽ, tak stačilo zadat jméno a příjmení do googlu ve spojení se Správou železnic. Je dost s podivem, že se pouštíte do takových soudů, aniž byste k tomu měl dostatek informací. Jsem poměrně háklivý na lidi, co kritizují, aniž by se uráčili uvést své jméno. Mohu s panem Šimralem či níže panem Cermanem nesouhlasit, přesto si jich vážím, že se dokáží podepsat. Rozhodně má pak taková kritika… Číst vice »
Pokud jste se k tomu dostal přes sociální síť nebo profesní web, pak samozřejmě o zneužití informace nejde (publikuje je autor dobrovolně), tedy se omlouvám.
Nicméně bych tedy řekl, že počet vlastnich zaměstnanců SŽ kritizujících vlastní organizaci (přestože se to nesmí) nad těmi ji hájících je v těchto debatách mnohem vyšší.
Ti hájící jsou poněkud urputnější a zaslepenější:-)
Každopádně pokud chcete, aby zde diskutovali jen ti, kteří se mohou podepsat, tak tu asi moc lidí diskutovat nebude…
a co děláte v okamžiku vašeho příspěvku vy?
jakkoliv netrpím láskou k SprŽel, tak nazvat osádku šmahem šmejdy…mno, to už připomíná třídní nenávist let padesátých.
Nenazval jsem osádku šmejdy, jen toho jednoho konkrétního. Jinak když tě to tak zajímá, já dělám za vlastní a ten, kdo mě zrovna platí, ten mě platí za výsledky a ne za to, jestli někde sedím, nebo předstírám činnost.
„Jde přitom o přejezd, který vede jen přes účelovou komunikaci v rámci areálu Českých lupkových závodů“.
Viděl autor toho článku ten přejezd? Jezdí tam „jen“ jeden náklaďák za druhým, přejezd se zanáší lupkem a celý přejezd je tak rozmydlený, kolejnice tam jsou v luftě a SprŽel si ho ani netrufá pořádně rozebrat, protože se obává, že by ho už nedala dohromady.
Jen pro doplnění, ten přejezd jsme loni opravovali, takže co se týče koleje, tak by měl být snad zatím v pořádku, ale co se týče odvodňovacích žlabů u přejezdu, tak do toho se netroufli pouštět. Otázka je, za jak dlouho bude zase tak rozmlácený, jako před tím.
Celou trať do Chomutova plánovali zadrátovat už komunisti. Tenkrát tu byl dost silný provoz nákladní dopravy. V cestě stál bohužel rynholecký tunel, mělo se pár let čekat, až se okolí tunelu vytěží a pak se měl tunel zlikvidovat a celá trať elektrifikovat. Dopadlo to jak to dopadlo.
Uvedu to na pravou míru: Těch 120 M musel být nějaký odhad od boku před zadáním projektu, který jen dlouho zůstal na neaktualizovaném letáku. Už v roce 2018 byly náklady vyčísleny na 419 M, takže ten nárůst zdaleka není čtyřnásobný a reflektuje růst cen. K tomu je potřeba dodat, že tato cena už byla za v článku popsaný rozsah prací. Pro odpůrce „zdražování“ snad ještě informace, že oprava tunelu bez přeložky by stála víc a zastavila provoz na cca 1 rok, ve stavbě se počítá s výlukou na cca 2 měsíce. K samotné přeložce: Jejím primárním cílem je náhrada havarijního… Číst vice »
Takže primárním problémem se jeví komunikace Správy min vůči veřejnosti … dávno se ví, že všechno (skoro) bude jinak, ale co je komu do toho a co se namáhat.
Tedy Vaše vysvětlení je asi ok (nedokáži odborně posoudit, ale nemám důvod Vám nevěřit) a Správa by tradičně potřebovala nakopat.
https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631600406.pdf Tento leták byl aktulizován v březnu 2020.
Díval jsem se. Asi aktualizovali něco jiného, než tu cenu. Nechci je omlouvat, taky tam mají uvedeno „… jsou uvedená data pouze orientační“
I ten popis neobsahuje to, co změnili. Je to pouze sklizeň práce stavebních správ a jejich přístupu ke komunikaci. Když mají čas jejich zaměstnanci trollit v diskuzích, mají jistě čas upravit leták.
Pokud narážíte na mne, tak se SSZ máme společného leda pana generálního 😎
Je vás tu podstatně více, nebuďte tak vztahovačný:-)
Přeji pěkný den,
Měl by jste si ověřit informace z více zdrojů než jen z netu. Projektanti co to mají na starost mají většinou ty aktuální informace a znají i historii toho projektu. Ono to navýšení že 120mio na 499mio opravdu vyznívá pro SŽ dost negativně, ale to že mají chybu v letáčku, tak z toho nemusíte dělat hned závěr, že to tak skutečně je.
Částku 120 milionů uvedla SŽ i loni na dotaz k této stavbě. A mimochodem, stále tam ta cena je, i po vlně hejtů zaměstnanců SŽ zde v diskuzi. Tuhle organizaci proto není možné brát už jakkoliv vážně.
Za tuhle cenu by mohli těch sotva deset lidí, který pokračují z Kladna na Rakovník přepravovat luxusní taxislužbou a ještě by ušetřili. Další důkaz státem utopených miliard v železnici. Vypadá to, že do voleb se chtějí občanům, resp. nové vládě ještě na poslední chvíli pomstít nasekáním dluhů pro splácení na několik dalších generací.
Jako že se podle vás má tato trať, která spojuje Prahu s dvěma okresními městy, zrušit? Zkuste to navrhnout místním, ti vás ukamenují ještě dřív, než to řeknete.
Nemohli by to udělat v trase uvažované „přeložky“?
Že by spojili příjemné s užitečným…😂
A jakých „sotva deset lidí“? Viděl jste někdy na této trati osobák o víkendu?
Přepravní poptávka končí v Kladně a tam je plánována dokonce nově elektrifikovaná trať, což je v pořádku. A cestující z Rakovníka už dávno našli efektivnější způsoby dopravy, nežli drncání 1,5h v motoráčku Arriva.
Že přepravní poptávka v Kladně končí není pravda. Je vidět, že jste tam nikdy v životě nejel, jinak byste tuto lež sem nepsal.
Ta trať se v prvé řadě musí stát konkurenceschopnou dálnici, a to půjde jen elektrizací a přeložkami. Leží na velkých sídlech a je škoda, že veškeré plánované stavby se zarytě drží existující stopy a elektrizace je sprosté slovo. Správa Železnic by se spíše měla jmenovat Údržba Železnic a soudě dle kvality údržby (viz Černošice) nedělá svou práci úplně dobře.
Ze větší sídlo lze považovat jen Kladno a tam je elektrifikace plánovaná. Dokážete si vůbec představit, kolik desítek miliard by stála trať do Rakovníka v nové stopě, když jen tato stavba spolyká 0,5 mld. korun? Postrádá to jakéhokoliv významu a ekonomického smyslu.
Možná by stačilo podívat se do mapy, co ta trať může obsluhovat a i těch měst a obcí, co tu je, včetně podniků atd. Že není dosud modernizovaná, není důvodem k jejímu rušení či nevyužívání. A proč by měla stát úprava tratě do Rakovníka několik desítek miliard? Myslíte, že je to tu jako v Dejvicích, kde si diktují určité skupiny obyvatel a my to platíme?
Jako že trať(e) Praha – Kladno – Rakovník – Bečov – Vary by se měla stát konkurenceschopnou D6?
Kladno se již téměř realizuje (i když bohužel opět v téměř stejné a podle mě ne úplně optimální stopě, která míjí jak Unhošť tak většinu Kladna), Další sídla jsou například Tuchlovice, Stochov, Nové Strašecí, či Rakovník. A na této trase by to mělo být konkurenceschopné dálnici.
Ono se to také v dávné minulosti různě uvažovalo, včetně například docela odvážného návrhu pokračovat do Strašecí od Stochova přímo a tunelem pod ním. Jo, ke jsou ty časy.
Vy se taky vyjadřujete ke všemu, ačkoli nerozumíte v podstatě ničemu…
Alespoň částečně. Akorát že z Rakovníka ne do K.Varů, ale do Chomutova – tam přestup na Sp Plzeň – Ústí nad Labem…
Tunel už měl být dávno pryč z důvodu špatného stavu. Padající výdřeva a v zimě rampouchy značných velikostí poškozují vozidla. Odstranění nebezpečného přejezdu na ČLUZ bude další bonus.
Zkrácení jízdních dob o 1,5 min. bude mít význam tak max při zpoždění. Vlaky tu skoro všude čekají na čas, nebo se plouží sníženou rychlostí. Také proto většina lidí dojíždějících z Rakovníka do Prahy používá rychlejší autobusovou dopravu.
Možná si pak někdo troufne změnit láta tradiční grafikon a začne se jezdit rychleji…
A bude hůř, dostavba D6 za Šustnu, co již běží, dopravu busy ještě zrychlí!
Řešení je už na světě.
Nynější cestující ještě rádi přesednou do vlaku, i kdyby to byla 810 a Btax…
Osobně bych si tipnul, že to zkrácení času bude poněkud větší – posuzuji z praxe, jak to tam dnes jezdí a jaké parametry tam budou po úpravě. Troufnul bych si to odhadnout na min. 3 minuty.
Aby stoupla cena 4x asi v pořádku není, ale jelikož jsem z Rynholce, tak za mě je ten most místo přejezdu v areálu ČLUZ ok. Kdo to tam totiž zná, tak ví, že přes přejezd jezdí auta z povrchovýho dolu (náklaďáky, dumpery, nakladače) a ten přejezd je vždycky plnej jílu a lupku, kterej se tam těží, což je i při jízdě vlakem znát. Navíc se sníží riziko případný srážky s výše zmíněnou pracovní technikou. A když na to koukám, tak ta přeložka je nakonec o kus delší, což je asi další faktor nárůstu ceny oproti původní variantě. P.S.: slyšel jsem,… Číst vice »
To by důl mohl přispět.
Stačilo by, aby v souladu s legislativou očišťoval svoje vozidla..
Otázka je, jak dlouho se z lomu bude přes tento přejezd ještě vozit lupek. Pokud je to 50+ let, pak OK. Ale jestli to za 20 let zkončí, tak to asi nebude nejlepší investice.
Podle původních plánů se prostor těžby měl podstatně rozšiřovat, proto se tam také vystěhovávaly vesnice. Pak se to zpomalilo, ale údajně se s tím do budoucna počítá.
Co je to „zkončí“? To je něco srbsky?
Investice tohoto rozsahu do trati kde v soupravě sedí tři a půl člověka,protože slušná obsazenost je až od Kladna, je vskutku pecka.
Máte pravdu, služná obsazenost je až od Kladna, ale směrem na Rakovník. Minimálně o víkendu je mezi Kladnem a Lužnou větší poptávka po přepravě, než mezi Kladnem a Prahou vlakem.
Mínusujte si jak chcete, ale je to tak. Mnohokrát jsem na této trati zažil jízdu skoroprázdným Sp vlakem z Prahy do Kladna a poté přestup do plné 814 směr Rakovník. Většina vystupovala v Lužné.
Ano, v rámci šotosrazů čtyřikrát do roka v Muzeu v Lužné. Jenže infrastruktura by měla sloužit celý týden a celodenně a kor takto nákladná infrastruktura a ne jen pár víkendů v roce. Na této trati to trochu zachraňují Stochov a Kačice ale i tak je to většinou na sólo motor.
To rozhodně nebyl žádný šotosraz, ani náhodou. Ale skupina většinou starších lidí, kteří jezdí na výlety do Křivoklátských lesů. A ti tam jezdí stále, ne „jen pár víkendů v roce“. Zažil jsem tam vlak plný důchodkyní i v zimě.
Ale i v pracovní dny se tam jezdí, ne že ne. Jakékoli návrhy na zrušení této trati jsou absolutně mimo a nikdy nikdo normální nic takového nenavrhoval.
Kdo tam jezdí častěji, tak má zcela jiné zkušenosti. Pravdou je, že je to každý den jinak. Velmi slušná obsazenost není jen do Kladna, ale až do Stochova. Zajímavé ale je např. obsazení večerního vlaku do Kladna kolem 21. hodiny, kdy to jezdí jedna 810 a tam i ve všední dny (tedy před epidemií) byl motor třeba plně obsazen. A to různě, jak v zimě, tak v létě (tehdy ale plnější). Čím to je, nevím, ale mluvit o pár cestujících je jen naprostá neznalost skutečného stavu.
To jsem zvědavý, jestli tam bude takový nával i po amputaci zmíněné nekrózy…
To vše závisí na dalších investicích do tratě. Jakmile se do Kladna bude z Prahy jezdit za 25 minut, bude to také jinak i do Rakovníka či Žatce apod. Obdobně na Kralovice a jiné. Navíc z Kladna do Žehrovic byla dvoukolejka a je tam možná bezproblémově rychlost 100 km/h, takže i tato obnovená úprava by pomohla a Rakovník by mohl být cca za hodinu.
V podstatě nikdy se nezastávám žádného státního úřadu ani nikoho jiného. Dnes ale musím napsat, že tento titulek je značně žumpoidní vyjádření jakési osobní nenávisti autora a je také dokladem autorovy malosti a neschopnosti dosáhnout nadhledu k novinářské práci nutného. Takováto vyjádření patří snad do komentářů nebo esejí, ale ve zprávě absolutně nemají co dělat.
Co je v titulku nepravdivého? Chápu, že psát o tom, že na jednu stavbu půjde čtyřikrát více peněz, je pro někoho projevem malosti😀
V Titulku píšete „Správa zdražování železnic“, rozumím tomu správně, že jste proti investování do železnice a jen by jste udržoval současný stav?
Nerozumíte.
Takže udržovat současná stav je špatně, investovat je také špatně..
Obávám se, že jste si ten text příliš nepřečetl. Nikde nepíšu, že je špatně investovat.
A titulkem „Správa zdražování železnic“ jste tedy myslel co?
Že projekty na SŽ výrazně zdražují oproti původním předpokladům.
Tak to ovšem titulek měl znít jinak, viz. komentář od „aaabbb“ níže.
Ano, ale těch čtyřikrát více peněz tam nepůjde jen tak z nějakého rozmaru, ale minimálně z části z důvodu zásadních změn stavby – nový nadjezd, několik nových propustků, oprava delšího souvislého úseku trati, jiná geologická situace, než se předpokládala, a v neposlední řadě prostě jiná situace na trhu. Před několika lety byla situace zcela opačná, stavby silniční byly soutěženy za vyšší ceny, a železniční stavby hluboko pod odhadem – to je prostě fungování trhu a vytížení stavebních firem. Za pár let to může být zase úplně opačně. Jaké je podle Vás řešení? Odložit všechny železniční stavby o 10 let, až… Číst vice »
Řešení je na poskytovatelích peněz. Tedy MD a SFDI. Ale tam zjevně vůle k řešení chybí, protože tento systém jim vyhovuje.
Neodpověděl jste na otázku: zda by jste byl pro to odkládat železniční stavby, až nebudou mít stavební firmy zakázky a budou tím pádem ochotné jít s cenou níže?
To je výslech? Zkuste se nejprve podepsat.
Jedna maličkost – podle zde zveřejněných příspěvků ve skutečnosti nejde o čtyřnásobné zvýšení ceny, ale podstatně nižší a to ještě z důvodu rozšíření prací – rozsahu stavby..
Souhlas. Změnu v rozsahu stavby pan Sůra (záměrně a hloupě) neřeší. Jestli se např. namísto jednopatrového domu postaví třípatrový dům je redaktorovi jedno. Výsledek je senzace, že stavba je 4x dražší 🙂 Bože… 😀
Tedy opět další manipulitavní nadpis a článek.
Tak když zůstaneme u domu: bydlíte v jednopatrovém domě. Místo něj si postavíte třípatrový?😀
Tady by to chtělo pořádnou přeložku mezi Rakovníkem a Kladnem a ne pouze takový kousek. Ta trať má slušné předpoklady pro pořádnou příměstskou železnici a navázat na modernizovanou trať z Prahy do Kladna.
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=13.9131909&y=50.1581216&z=12&rm=9fIsixY6LSgm0g-Vgd0g6xgx0-8h61gP95I1g8Sgl1RGkS0fi1go0PKgy0gZFgp1gcNhD0gdagz1gN5gv08Rg71N0gV1Fih-0ebYgf1elgW1fmzVnE2hgney.gU1Ekgy0G0gtNPahON-khV1ZFhN1Ll530A3ghnIJhINFigg1SEge0YGgn0gqdge1g3-g90gZFgyNgSng31ga0gRngfVgtNhFGUGVmWg8-V0QIT9OMV1N-WNLV8GJyT0J48nFrgNnflchCGevyglnfVKhx9eUPgW0fe8SNHWgN9fh3RnH6T9GphA1f6tgQ92EXnJ-g51HWgtgE9g50f5bh2nfQEg.NfZ.hL9fc4g70KGgy8GghA0fl8hFNfZAhu1f4pgq10fh8nMT
Doporučuji použít odkaz které mapy nabízí, vypadá to lépe
https://mapy.cz/s/rasosebeja
Buďte radikálnější!
Takhle tam bude hodně nízká rychlost…
Znáte zkrácené odkazy na mapy.cz? Když zvolíte možnost „sdílet“, tak vám to takový odkaz vygeneruje. A k tomu návrhu, na mapě to vypadá moc hezky, ale vyšlo by to i sklonově? Myslím tím hlavně pro nákladní dopravu, protože ta tu také jezdí..
Bylo by to cca 7 km tunelů, což u nás asi nikdy nikdo nezaplatí. Sklonově by to vyšlo kromě úseku Lužná – Řevničov, kde by 20/1000 pro osobku nevadilo a náklady (moc jich tedy není) by mohly dál jezdit starou vlásenkou. Ale ta trasa není moc chytrá. Jak píše níže Cestující…, lepší by bylo obsloužit ty větší obce jižněji.
Dokázal bych si představit přeložku Tuchlovice, Kamenné Žehrovice, Doksy, Velká Dobrá. Tyto obce mají dohromady kolem 8 000 tis obyvatel. Naproti tomu Kačice 1200, Srby 170 a jinak je tam les a srnky.
Jako pěkný, ale terén na tý trase znáte? Já jen, že v tělese navržený tratě by to znamenalo minimálně jeden dlouhej tunel, možná 2, hluboký zářezy, vysoký náspy kolem Merkovky atd. Tohle je mimo realitu 🙂
Hezké. Jaké jsou sklony? Kolik km tunelů? Ty klikyháky mezi Lužnou a Řevničovem tam nejsou jenom pro parádu. 😉
Pro začátek by stačilo zpřístupnit stanici Stochov z druh strany…
Namalovat skoropřímku do mapy umí každý. Prozradím vám tajemství – takové ty šedé čáry v mapě jsou vrstevnice. Vaše trasa, která tak „logicky“ a nádherně spojuje Lužnou s Řevníčovem téměř rovně, bez těch „zbytečných“ oblouků, by měla sklon skoro 30 promile.
Pro Vás a pro všechny nad Vámi. Samozřejmě byl můj plán brán jako megalomanský s tunely a mosty, tím pádem dost nereálný. Jenže na druhou stranu, aby dokázala tímto směrem od Prahy konkurovat železnice dálnici a přitáhnout lidi, tak by stejně bylo potřeba investovat plno peněz. Všude kde to vede do šílených kopců by samozřejmě byl tunel. Jediný co by asi i na tunel bylo moc je úsek Lužná – Řevničov. Při zdvoukolejnění do Lužný nebo Rakovníka a eletrifikování třeba až do Varů by z toho mohla být alternativní cesta do Varů. Něco jako Z Phy na Brno přes Havlíčkův… Číst vice »
přijde mi ale že před lužnou je velký problém ten menší oblouk, ten větší dál od lužné by měl jít narovnat dle návrhu, tam sklony snad takový problém nejsou. jinak ty další oblouky u rynholce a za strašecím není dobrý nápad rovnat jak navrhujete
Všechny ty oblouky mezi Lužnou a Řevničovem jsou se sklonem cca 10 promile.
Přímá vzdálenost mezi začátkem a koncem těch oblouků je cca 2,5 kilometru, délka v ose koleje cca 7,5 km.
Směrem dál z Lužné na Krupou je klesání podobné (5-10 promile).
Dopravní situaci Louny – Praha by snad měla řešit mostecká větev VRT.
Pokud jde o směr Chomutov + Kadaň – Žatec – Praha, tak tam snad bude nějaké další rozšíření napojující se na mosteckou větev VRT.
Trať z Rakovníka sama o sobě asi investičně neunese takové obří investice. Muselo by opět dojít k napojení na Žatec.
Snaha směrovat moderní rychlou trať dál na Bečov a Karlovy Vary by asi narazila na nedostatek poptávky.
Ale ony ty původní varianty vypadaly podobně, i když ne vždy tak odvážně. Pokud si pamatuji, tak v celé trase byla rychlost od 80km(h až po 120 km/h. Ale kde dnes najít ty návrhy, nevím, zda to je v nějakých archivech nebo to má třeba i SŽ někde v šuplíku?
>můj plán brán jako megalomanský s tunely a mosty, tím pádem dost nereálný.
Pak jen nevím, proč ho prezentujete.
Já bych mohl podobně navrhnout třeba tunel z Prahy až do Karlových Varů na rychlost 300 km/h.
Přesně tak. Pokud by se tam ta trať měla napřímit, pravděpodobně by se to neobešlo bez tunelů. A ty takovou přeložku mohou docela slušně prodražit. Mně třeba nejlépe vychází takováto trasa: https://mapy.cz/s/jolalupema , která by při sklonu kolem 10 promile vyžadovala jen asi 2 km dlouhý tunel. I to mi při současném významu té trati připadá docela hodně na to, aby to vyšlo nějak rozumně ekonomicky.
To je dobrá šílenost. Možná by to chtělo spíš lokální přeložky a jednu velkou ze Strašecí rovnou do Rakovníka.
Rovnou z Kladna do Rakovníka, protože v Novém Strašecí žádná navazující lokálka není…
Vše bylo plánováno v řadě variant, ale nikdy v této zemi nebyla dána přednost železnici, na rozdíl od silniční dopravy, kde se sypaly a sypají desítky miliard a ještě se tomu fandí. Bohužel.
Mykl Skala
Tohle se prostě může stát. Třeba u přípravy stavby Rekonstrukce nástupišť v žst. Adamov tvořil prvotní odhad vycházející ze zpracovaného, neschváleného záměru projektu také téměř polovinu toho, co stavba bude ve výsledku stát. Došlo k rozšíření stavby, které nikdo dopředu nepředpokládal – demolice technologické budovy a výstavba nové kvůli pár nevyhovujícím centimetrům vůči trakčnímu vedení, výstavba parkoviště na požadavek města, nové opěrné a zárubní zdi. Anebo prodloužení třetí staniční koleje pro dlouhé nákladní vlaky či úpravy výpravní budovy, které neměly být součástí. Nakonec tohle vše stavba zahrnuje, a je to jen dobře, ale přirozeně se zvedla cena. Poučení z toho… Číst vice »
Chápu, zvýšit cenu projektu na čtyřnásobek je u Dobré správy standard. Však to nejsou vaše peníze. Taky byste plánoval stavbu domu financovaného ze svého a rozpočet zvýšil na čtyřnásobek, aniž by se zásadně zvýšily vaše příjmy?
A tím chcete naznačit co? Že přínosy z rozšíření této konkrétní stavby nejsou ekonomicky obhajitelné? Možná máte pravdu. Pak ale předpokládám, že k tomu máte nějaký vlastní rozbor o který byste se mohl se čtenáři podělit. Nebo to stavíte jen na pocitech a emocích?
Takto už začínám chápat, jak například mohl někdo dopustit vznik té slavné poloperonizace při výstavbě koridoru. Ta „úspora“ ještě vyjde draho, až se to bude jednou napravovat.
Já to celé vnímám jako důsledek vnitřního dluhu na „železnici“, který je prostě velký a je to vidět všude (jak na infrastruktuře, tak na vozidlech).
Tím pouze konstatuji, že původně stavba měla stát 120 milionů korun a nyní je odhad půl miliardy.
No ale pravda taky je, že – s drobnou nadsázkou – za úplně jinou stavbu.
Řešící ale stále to samé.
Původní návrh stavby řešil ten nevyhovující přejezd jak? A jak řešil stav propustků?
Když to vezmete do důsledků ad absurdum, tak se nemusí vlastně dělat nic, protože i původní návrh stavby řešil, jak jezdit ze Stochova do Strašecího, což vlastně jde i dneska a bez úprav.
Ano. Stále řešící koleje…
A jde stále o stejný rozsah prací?
V Adamově nikdo nepředpokládal 740 m dlouhé vlaky? Vždyť to je na stole už poměrně dlouho, pro tratě evropského významu…
A to je ta chyba. Ten první projekt byl špatný.
Nepíšu, že je nikdo nepředpokládal. Píšu, že neměly být součástí stavby. Nakonec se tam správně prodloužení zařadilo.
4×640 tam jako Os určitě jezdit nebude…
A nákladní vlaky to přece profrčí, když jim nebude překážet Ex3 ani R19…
„demolice technologické budovy a výstavba nové kvůli pár nevyhovujícím centimetrům vůči trakčnímu vedení“
Tak jo. Místo úpravy stavby ji raději celou zbouráme. Dobrá správa.
Hlavní problém je v tom, že kvalita přípravy staveb a informování veřejnosti je ze strany SŽ naprosto tristní. Stavby které připravují jsou morálně zastaralé už ve fázi přípravy a letáky, kterými o nich informují, nemají téměř žádnou informační hodnotu (srovnejte třeba s ŘSD). Kvůli špatné přípravě jsou pak čísla, kterými se ohánějí naprosto mimo realitu. Nicméně je fakt, že kvůli příliš regulovanému prostředí a způsobu rozdělování peněz se do železnic mnoho firem nehrne a místní monopoly (AŽD, EŽ, ŽPSV, …) pak šroubují ceny do astronomických výšek.
No z té mapky se nabízí trasovat prelozku spíš vpravo od Ryholce ne? Pak by došlo k eliminaci oblouku a trať by se zkrátila.
No jenže vpravo je kopec.To by musel být vyražen kilometr dlouhý tunel.
Kopec, který chtějí těžaři odtěžit.
Nechápu, proč jste dostal 4x mínus. Tohle řešení se možná zdá náročné, ale bylo by vyloženě praktické. V daném místě (někdy v minulosti tu byl odkaz na geoportál, kde bylo vyznačeno ložisko suroviny) by se prostě napřed vytěžil hluboký zářez, tam by se přeložila železnice (asi s kouskem tunelu severně pod Rynholcem) a pak by se dotěžil zbytek mezi původní a novou tratí. Zkrácení tratě o cca 900 m.
Máte pravdu, pokud se ještě pamatuji, tak nějak se v tomto smyslu s tím počítalo.
Může mi prosím někdo povolaný, nejlépe ze Správy železnic vysvětlit, proč nové spojení ze Stochova do Nového Strašecí není vedeno v přímé stopě severně od Rynholce? I kdyby měl být vybudován mezi těmito stanicemi tunel, tak přeci natrvalo zkrátí jízdní dobu cestujícím do Prahy… Vzhledem k tomu, že se i do budoucna dá očekávat růst populace menších sídel ve Středočeském kraji vzhledem k ceně bytů v hlavním městě… Investujme do lidí dojíždějících za prací jako jinde ve světě… Okolí Madridu, Paříže, Berlína i jinde je protkáno mnoha celostátními i regionálními dvoukolejnými a elektrifikovanými tratěmi… PS: Za toho ignoranta se omlouvám,… Číst vice »
K likvidaci tunelu mělo dojít již v druhé polovině 80-tých let. Dokonce byl zpracován i výlukový jízdní řád. Pak z toho sešlo.
*80.