LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Správa dálnic a silnic. ŘSD se změní na státní organizaci, aby mohlo lépe platit odborníky

Nový most na silnici I/35 v Hořicích. Foto: ŘSDNový most na silnici I/35 v Hořicích. Foto: ŘSD

Ministerstvo definitivně opustilo možnost přeměny ŘSD na akciovou společnost po vzoru rakouského ASFINAGu, kterým se léta zaklínalo.

Zpět na článek
62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan W.

Dobrý den. Udivuji se nad tím, kolik „odborníků“ na danou problematiku tu je. Nechápu, kam sklouzává naše společnost…? Kritika, kritika a kritika. Téměř v anonymitě, to se to píše. Když se má ale většina z Vás skutečně vyjádřit, nejste schopni dát dohromady ani souvislou větu a nebo zvednout zadek a jít k volbám. Kdyby si každý hleděl toho, co mu skutečně jde. To by náš stát vzkvétal i bez politiků….. Jenže tenhle stát je plný specialistů. Každý je doktor (přeci jsem si to našel na internetu), každý je dopravní inženýr (přeci mám řidičák) a každý by stavěl silnice lépe (přeci… Číst vice »

Insider

Odkud tuto informaci čerpáte?! Zatím šel jen věcný záměr zákona a ten byl v mezirezortu totálně shozen pro diletantské zpracování. Aktuálně to podle mne není na stole nejméně do voleb, protože do voleb se to stejně projednat nestihne.
Prosím zdroj!

PetrJ

Logické. Budování infrastruktury je jeden z veřejných statků, když to nezvládají soukromníci z vlastní iniciativy a zdrojů. Státní podnik je jedna z právních forme podniků jako státní instituce. Navíc nový název plně vystihuje podstatu dosavadního ŘSD.

Magadancz

A to stačilo doplnit zvláštní platovou tabulku pro ŘSD do příslušného předpisu pro odměňovaní zaměstnanců příspěvkových organizací…

PetrJ

Nestačilo.

Jan Schmidt

to by bylo moc levné…. takhle se utratí za různé konzultační analýzy, pomoc s reorganizací, advokátní kancelář za přípravu změny zákona, PR agenturu za nové logo a korporátní identitu… a hlavně to Babiš s Havlíčkem budou komunikovat jako něco zásadního

medvěd

A za 2 roky zjistíme, že jsme mimo mísu. Ale už to zpět nepůjde. Splnili však stakanovci úkol a budou prémie. A po volbách napodzim – ejhle – nejsou chechtáky. Tak jim lidi utečou do soukroma.

Petr

Jde totiž o prachy z mýta, tohle si stát nenechá vzít…to tak ještě aby si akciovka samostatně hospodařila s takovými miliardami, když je můžeme použít na zalepení děr v rozpočtu

Jaaa

Myslím, že jste vystihl pravou podstatu.

Ivo Havlíček

Vážení, vyhlašuji pro zájemce z řad nás poučených laiků a v některých případech nesporných odborníků na dopravní problematiku, malou anketu na téma nového názvu státní organizace, která se bude starat o naše cesty. Vyslovte nahlas středně rychle (Varianta A) : Správa silnic a dálnic, Správa silnic a dálnic, Správa silnic a dálnic, a potom vyslovte nahlas ještě rychleji (varianta B): Správa dálnic a silnic, Správa dálnic a silnic, Správa dálnic a silnic. Jsem samozřejmě zvědav jak budou hodnotit výslovnost obou nabízených názvů ostatní účastníci této rozpustilé diskuse, ale mně se mnohem lépe říká var. A). Navíc je tento název více… Číst vice »

Tom

Taky mě hned napadlo, že by to chtělo prohodit.

Honza

Asi nechtějí zkratku SSD. A co teprve kdyby byl název Česká správa silnic a dálnic… 😀

PetrJ

Hmm, není to nepatřičný respekt?

Davadu

Zkratka SSD by mohla v lidech vyvolávat očekávání, že se něco zrychlí (HDD vs SSD).

Zatímco zkratka SDS je jak bylo řečeno výše i zkratka pro vrtáky, takže když se nic nezmění a stále to budou vrtáci, tak je to vlastně cajk.

Honza Sz

Každopádně webové stránky http://www.sds.cz jsou pro ně mimo – má je registrované Strana demokratického socialismu – doufejme, že nástupnická organizace ŘSD se nebude snažit přiblížit chováním poslednímu slovu v názvu této partaje… 🤭

PetrJ

Co Vám socialismus udělal, že ho máte v takové nelásce? Lidé, co se umí řídit asim, tak činí a spolupracují a ten zbytek, co to neumí, je v lidském duchu řízen. Dosud nikce na světě takový přirozený socialismus nebyl a to je asi důvod… Pro pořádek, nejsem členem SDS…

Petr

Jako že za tabulkové platy, které jsou výrazně nižší, než za stejnou práci u soukromníka seženou odborníky? tak to určitě.

Martin

No to je teda vtipne… tak Asfinag funguje nezavisle jako a.s., zatimco u nas se podridi RSD statu a ten v ni bude utapet penize…

PetrJ

Zkuste pochopit, že na právní ani organizační formě nezáleží, záleží výhradně na lidech. Jako vždy a jako všude.

PetrM

čili klasika – měli jsme ty nejlepší úmysly, ale dopadlo to jako vždy…

Gwann

autor: viktor černomyrdin

PetrJ

Pokud to tu místní vrchnost povede tak jako v devadesátých ta ruská, tak nás chraň Pán Bůh. Myslím ale, že většina národa ví, že to chce ke kormidlům kormidelníky a ne hráče a sluhy.

Alf11

Pokud budou i tak fungovat jako Rakousku tak jen dobře.

Romino

No to nebudú, keďže to bude státni organizace s.o. Keby išli na a.s., ako sa plánovalo, je tam trochu iný tlak, aj z účtovného, obchodného, majetkového hľadiska, ale aj za hľadiska riadenia spoločnosti a tlaku na vrcholových manžérov. Ale evidentne sa „nechce“, lebo keby sa „chcelo“, bola ideálna možnosť to teraz urobiť. U nás to tiež „sprasili“. Miesto jednej ŘSD máme na malom Slovensku NDS, a.s. (100% akciovka štátu pod Ministerstvom dopravy SR) a Slovenskú správa ciest (SSC), ktorá je tiež príspevková organizácia ako ŘSD a je to jedna veľká katastrofa zabudnutá v minulom storočí a socializme. Má na starosti… Číst vice »

Autovservisu

Číslování silnic z dob Československa máme taky. Sem tam sice něco přečíslovali, třeba I/18 na I/35 a II/150 (některé úseky), II/488 na I/69 a pár dalších, ale to na SK taky. S převedením původních silnic pro motorová vozidla na dálnice taky nechali na většině návěstí před křižovatkou číslo dálnice v modrém rámečku (což je blbě, má být v červeném, ale aspoň je dobře to číslo). Ale třeba když se někde postaví (kousek) dálnice a souběžná silnice se převede do II. třídy (třeba II/611), zůstane opět na většině směrových tabulí a návěští před křižovatkou označena jako původní (v tomto případě I/11).… Číst vice »

PetrJ

Opakuji, je to v lidech, ne primárně v penězích či právní formě.

Zlámalík

Nebude. Z principu nemůže.

Radim

To nebudou, na to zapomeňte. Tato organizace nebude moci disponovat přímo s příjmy ze známek a mýta. Také si nebude moci půjčovat na fin. trzích nebo nakupovat pozemky do tzv. „foroty“, proto si myslím, že to není dobrý způsob transformace.

Gejza

Bravo! Asi tak po deseti letech upozorňování na nutnost změny právní formy kvůli odměňování zaměstnanců se to konečně připravilo.
Takhle efektivně se také řídí ty firmy ANOfertu?

Jan

Ach, to bude krása! Nepochybuji, že nové ŘSD (ať se bude jmenovat jakkoli) nabere za statisícové platy skvělé “odborníky”, např. takového Ťoka (J&T děkuje za mýto), Kopřivu (nepovede-li se mu opět obrátit kabát), Voplatkovou (někdo musí zajistit komunikaci)… Na druhou stranu, když budou škodit tam, snad nám dají pokoj na kolejích – ale to je ošklivé a malé přemýšlení 🙁

Pavel Q

A bude také soutěž na nové logo za několik mega a tiskové zprávy, že se nemá užívat zkratka SDS ale jen celý název?

Zlámalík

Rozeslané na hlavičkovém papíru ŘSD…

Pavel Q

Doufám, že mezi odborníky také počítají právníky, kteří nejsou schopni připravit stavbu tak, aby ji soud neshodil kvůli nějaké banální chybě, na kterou aktivisté prívem upozorní. 🙂

radosto

Takže po vládě ANO zůstanou jen změněné názvy, které nikomu nevadily (holt se na začátku dokumentu udělala zkratka a ta se používala) a byly zažité.

K.S.

Proč zase 3 písmena místo dvou? A proč zase jiná logika než u SŽ? Vždyť mohli mít takovou snadno zapamatovatelnou zkratku 😉

M.S.

A jak si to představujete, když se starají o dálnice a silnice? Společný název – Správa Komunikací? Nebo Správa Vozovek?
Aha – Správa Silnic – SS – to by bylo ono! 😉

Miky

A organizacne by se clenila na jednotlive divize.

Gwann

ne, navrhnul bych spíš ST = správa tankodromů.

jinak pokud toužíte po cedulích S.S. na každém kroku, vydejte se do itálie, ono to totiž znamená strada statale, státní silnice (aka naše 1. třídy)

Zrzek

A logo by se nemuselo řešit, sice jednou se už použilo, ale co na tom. Může se tvrdit, že to znázorňuje dvě zatáčky za sebou. Pro jistotu bych vedl přerušovanou čáru středem písmene, aby to vypadalo jako silnice.

Jiří 3

Dneska jsem se dozvěděl něco nového. Dodnes jsem si myslel, že ŘSD je jako SŽ, taktéž státní organizac.

Mech

Podstata se nezmění, jen se utratí prachy za zbytečné přejmenování.
Když už, tak se to mělo udělat komplet na akciovku a v rámci toho vyčistit ten chlív.

rychlodráha

Takže zcela opačně než by to mělo být.

Jaaaa

Ha, ha, ha. Jakože SŽ má prachy na odborníky? Tak leda na „odborníky – chovné koně“. Tabulkové platy SŽ jsou směšné.

Petr

No, když SŽ vloni kradla lidi z ČD-Telematiky, na penězích rozhodně nešetřila. Takže ano, prachy tam jsou (jako moc legálně je věc druhá).

Jaaaa

Výborně, díky za info, dobré vědět. Odteď s „jsme státní organizace, máme tabulky“ neuspějí.

qěcy

No tak si něco zjistěte z Katalogu zaměstnání SŽ a uvidíte, kdo má tabulkové mzdy (ne platy) a kdo smluvní.

Mzdy v s.o. se řadí do soukromého, nebo státního sektoru? Jsou to mzdy, nikoliv platy.

😉

Facepalm

Správa silnic by měla takovou údernější zkratku.

K.S.

😀 😀 😀

Alibaba

Údery blesků… 🙂

M a R

Správa silnic a dálnic by znělo líp. Ale zase by tu byla zkratka SSD a pletlo by se to s diskama 🙂

Jaaaa

Proč by se pletlo? 🙂

Tomāš

Protože České dráhy se pletou s cédéčkama 🙂

Jiří Kocurek

Přidal bych ještě „Česká“ a k tomu navíc zákaz používání zkratek.

Jiří Kocurek

Tak přidávat česká netřeba, zákaz zkratek ano: https://cs.wikipedia.org/wiki/Slovenska_demokratska_stranka

radosto

Zákaz používání zkratek? Co to prosím je? Hrozí za to trest odnětí svobody? Nebo co? 😀

Jaaaa

Nevím, my to běžně používáme a ještě kvůli tomu nikoho na kobereček nebrali.

Jiří Kocurek

Ále, to když se SŽDC přejmenovávala na Správu železnic, tak padaly námitky, že se to bude plést se Slovinskými železnicemi (SŽ). A tak SprŽel vydala pokyn, že se název „Správa železnic“ nesmí zkracovat.

Gwann

já myslím, že právě ta zkratka by z toho udělala tu pravou švandu. stejně jako tvůrce vlnovky před ostravou, ostravské dopravní stavby

Kubrt

SDS jsou zase vrtáky, člověk si nevybere. Mě se taky SSD říká líp.

Gwann

tak vrtáci to jsou, to by šlo

Jan Pytela

Otázka je, proč vůbec měnit ten název, že 😉

Mech

Aby bylo co prezentovat a hlavně aby se točily prachy.