Spor o pruhy pro autobusy. Praha 4 nechce jejich prodloužení na Jižní spojce
O případném prodloužení vyhrazeného pruhu zatím nebylo rozhodnuto. Má vzniknout kvůli opravě Barrandovského mostu.
Vedení Prahy 4 se nelíbí záměr prodloužit na Jižní spojce ve směru na Smíchov po dobu rekonstrukce Barrandovského mostu vyhrazený jízdní pruh pro autobusy. Podle radnice to může způsobit prodloužení kolon a následně problémy pro MHD i auta v několika křižovatkách v Krči. ČTK to sdělil místostarosta Zdeněk Kovářík (ODS). Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která organizuje pražskou MHD, ČTK sdělil, že jde o předběžný návrh a o konkrétním opatření zatím nebylo rozhodnuto.
Technická správa komunikací (TSK) bude letos opravovat vrchní část Barrandovského mostu, kdy bude průjezd snížen v každém směru ze čtyř na tři jízdní pruhy. Po mostě jezdí autobus číslo 125 spojující Skalku, Háje a po Jižní spojce jede na Smíchovské nádraží.
Kolony jsou podle Kováříka na Jižní spojce sice obvyklé, avšak tři jízdní pruhy je dokážou pohltit a běžně tak nezasahují až ke křižovatce Jižní spojky s Budějovickou, Michelskou a Vídeňskou. „Její průjezdnost je klíčová pro nejvytíženější autobusové spojení okolo Thomayerovy nemocnice, kde jezdí více než 20 linek. Podobně klíčové jsou křižovatky Vídeňská – Zálesí a Zálesí – Štúrova, zejména druhá je ohrožena snížením kapacity Jižní spojky,“ uvedl Kovářík.
„Ukradení jízdního pruhu“
O případném prodloužení vyhrazeného pruhu ale zatím nebylo rozhodnuto. „Zatím se jedná o předběžný návrh různých podpůrných preventivních opatření při připravované rekonstrukci Barrandovského mostu, která by měla pomoci autobusům MHD při očekávaných dopravních komplikacích při zúžení Barrandovského mostu,“ uvedl Drápal. Kam a zda bude pruh prodloužen, podle něj není zatím jasné.
Kovářík připustil, že rozhodnutí zatím nepadlo, avšak radnice nesouhlasí ani se samotným záměrem. „Ukradení jízdního pruhu kvůli podpoře jedné autobusové linky významně ohrožuje více než 20 linek, proto je tento nápad pro Prahu 4 naprosto nepřijatelný a nemůžeme s tímto nápadem v žádném případě souhlasit,“ dodal.
Oprava mostu začne letos na jaře. Loni stavební firmy pracovaly ve spodní části konstrukce, takže doprava na frekventovaném soumostí omezena nebyla. Letos se to změní. TSK počítá s tím, že po celou dobu oprav bude most průjezdný ve třech ze čtyř pruhů v obou směrech. Při rekonstrukci budou vyměněny mostní svršky na všech mostech, ze kterých se soumostí skládá. Součástí bude i oprava nájezdových ramp ze Strakonické a Barrandovské ulice. Práce potrvají do roku 2026.
ČTK