cargo

Spor o řidiče na Českolipsku. Firma se u soudu domáhá, aby krajskému dopravci zakázal jejich nábor

Nové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD Liberec. Foto: Liberecký krajNové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD Liberec. Foto: Liberecký kraj

Soud zamítl žádost o předběžné opatřením, kterým se sesterská firma současného dopravce snažila zastavit nábor řidičů.

Zpět na článek
50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Konečně, naše soudnictví je opravdu výborné, hodnota jednoho řidiče je tedy 436 619, takovou cenu má život jednoho řidiče, to znamená, že když řidič ve výkonu povolání nedobrovolně ukončí život, tak případná jeho životní pojistka by byla vyplacena částkou 436 619, tak konečně znám cenu jednoho lidského života v korunách českých, opravdu obdivuhodné.

Franta

To jste ale úplně vedle. To je cena pracovních smluv a celého týmu řidičů. Představte si, že máte třeba firmu s padesáti programátory, kteří dělají software na zakázku. Nebo tým advokátů. Když je taková firma v nájmu, tak je její majetek pár notebooků, stolů a židlí. Pak už jen ti zaměstnanci pod pracovní smlouvou. Když někdo bude chtít takovou firmu koupit, tak prostě kupuje to, že tam má X lidí s nějakými znalostmi, zkušenostmi, kontakty u zákazníků atd. Rozhodně to není cena jejich života, protože mu můžou dát všichni po koupi firmy výpověď. Když jim ale zachová stejné podmínky jako… Číst vice »

Jozifek

To jste napsal pěknou hloupost . Nejedná se o cenu lidského života ale o hodnotu práce kterou ten člověk může vykonávat.

Jinak lidský život byl vyčíslen v souvislosti s úmrtím při dopravní nehodě tuším na 2 200 000 Kč .

Karel Kouba

Tak ono je zatím trošku něco jiného. Krajský dopravce přetáhne řidiče, což je ok. Bohužel je to snaha pana Půty zahnat Lípáky do kouta. Oni přestanou jezdit pro nedostatek řidičů a Půta to využije, podívejte zle ČSAD, my to zajistíme líp. A také nějaká ta pokuta za neodjete spoje se bude hodit do černé díry zvané ČSAD Liberec. Vítejte v tomto kraji.

Jarka

Začarovaný kruh, to by se pan Linka divil, co se dnes děje v ČSAD

montikvera

To mi připomíná tržiště, na kolik vyjde kus????/

Franta

To je zcela normální. Pokud je ten kus hodnoty řidiče, tak je jeho cena malá. Ale už třeba v IT jsou lovci hlav = head hunteři, kteří se specializují na to, že přetahují za odměnu lidi z jedné firmy do druhé. Extrémní případ, je když chcete přetáhnout zaměstnance, jehož kvality jsou ve světě zcela výjimečné a jsou takoví lidé na světě jen třeba 3. V takových odvětvích jsou na to připravené i právní vztahy. Je to například sport. Kolik je hodnota Ronalda, Messiho, Simy, Součka, Pastrňáka atd. se můžete normálně dočíst. Takže třeba Coufal byl Slavií prodán do West Ham… Číst vice »

Jarda

mě by spíš zajímalo, kde jsme, když se zadavatel dopravy rozhodne bez soutěže vybrat sebe?

Gwann

a proč ne? úřad nesmí mít vlastní uklízečku dokud neporovna její plat s platem firmou dodávané uklízečky?

Gwann

PS: jediné divné je, že kraj může a stát nemuze

bohyn

Omyl. Muze kraj i stat. Pokud je vlastnik a zadavatel vyhradnim odberatelem sluzeb od dane firmy. Takoveto servisni firmy ma treba MV – NAKIT; MF – Statni tiskarna cenin. Dalsi ministerstva maj mozna svoje jine, ja o nich nevim.

Gwann

tak až zadá MD českým drahám opět vše na 15 let bez podmínek, tak si počkejte na EK. V rakousku to nedávno vyzkoušeli

bohyn

Takhle to nefunguje. MD neni vyhradni odberatel sluzeb CD. Tim jsou krom MD kraje, cestujici, zakaznici CD Cargo a zakaznici CD Telemetrika a kdovi co jeste.
EK se do toho moc nemontuje, dokud se v ramci takoveto zakazky necerpaji dotace. Na to dojelo treba MV, kteremu sluzby poskytovala Ceska Posta, odstepny zavod. Proto se odstepny zavod oddelil a vznik z nej NAKIT.

Jaaa

Hmm, nebo celostátní veřejné vlakové dopravy? 😉 😉 😉

Vlk

Tak hlavně ČSAD Liberec bych nikam ani nepouštěl. To je firma, která už měla být dávno zrušena ! Žebráci a utrpení celé této dopravy !

Gwann

ty woe, ocenit 71 řidičů na 31 mio…tak tím znalcem bych být nechtěl…vzhledem k tomu, že obvyklý zaměstnanec má 2M výpovědní lhůtu….

Vít Jůza

Nerozumím tomu, z jedné strany je o firmě Busconnect jako o otrokářské společnosti, jejímž majetkem je 71 otroků – řidičů, z druhé strany je tam ale řeč o zaměstnancích.

Jarda

asi o tom, že bez řidičů nemůže dojezdit kontrakt do konce a Kraj kanibalizuje zdroje

Jarda

před dokončením

Leinad

Dobrý zaměstnanec něco stojí 😀 třeba špičkový fotbalista. A člověkohodiny se dají koupit od agentur.
Samozřejmě může dát výpověď sám za sebe, nebo dokonce nepřijít a počkat na paragraf kvůli absenci. Ale není fér, aby Real naváděl Sparťany k něčemu takovému, aniž by zkusil dohodu o prodeji hráče.

Vít Jůza

1. Novodobý otrokářský systém ve sportu také neakceptuji. V naší sportovní jednotě nikoho nekupujeme ani neprodáváme ani nedržíme a vůbec neděláme ze sportu kšeft.
2. Uvedené ocenění neodpovídá pouhému nájmu pracovní síly. Kdyby jako aktiva byly uvedeny kontrakty s řidiči a oceněny nějakými nanejvýš desetitisíci, dejme tomu, pokud jsou uvedeni přímo řidiči, jsou považováni tedy za majetek – otroky, tomu odpovídá i celý popsaný způsob jednání firmy Busconnect a částečně i jejich ocenění – větší zřejmě není proto, že to otroctví je přece jen značně na vodě.

bohyn

A taky si muze spolu s tim paragrafem vykoledovat nahradu skody 4,5 nasobku mzdy (usly zisk + sankce od objednatele + naklady na vykryti spoje a je v tom raz-dva za plnou palbu). A to zamrzi.

kosmik68

Opravdu soud odsoudil řidiče k tomu že nesmí uzavřít pracovní smlouvu se společností ČSAD Liberec když má už jednu se společností Bussconect? To je odsoudili v nepřítomnosti že nesmí dát výpověď?

Pepa z depa

Můžou, nevolnictví bylo zrušeno už v 19.tém století 🙂

Pepa z depa

Oprava, o dto let dřív, omluva…

Jaaa

Řekl bych, že tohle je protiústavní.

On.

Správně, přístup můj zaměstnanec můj otrok. (Ironie) Vlastně jaký to má mít efekt, nový dopravce řidiče nebude potřebovat dřív než v prosinci tak proč by je od léta platit za nic. Jen v prosinci převléknou uniformy. Starý nebude muset vyplácet odstupné a nový bude mít zaměstnance pod smlouvou.

PIDofil

Také to nějak tak vidím – ale jde hlavně o to, že majitelům současného dopravce se nepodaří prodat celou firmu dopravce Libereckého kraje, takže jim zbydou autobusy bez řidičů, čemuž se pochopitelně snažili zabránit.

PIDofil

Pardon, oprava překlepu: správně má být „prodat celou firmu dopravci Libereckého kraje“ (= Libereckému kraji)!

Jan Hojsák

Tak. A českolipští autobusáci nebou mít v prosinci co žrát. Už teď jsou v tomto oboru plné stavy, a když ČSAD Liberec nabírá, využije této možnosti dost zájemců, nejen z řad byvalých zájezdových řidičů. Je to k českolipským dost nefér.

Radek

Plné stavy? Kde jste to slyšel a viděl? Busconnect alias ČSAD Česká Lípa v čele se soudružkou dopravní manažerkou pořád hledá řidiče, podívejte se na vývěsku UP Česká Lípa. Stejně jako Busline.

Radek

Plné stavy? Kde jste to slyšel a viděl? Busconnect alias ČSAD Česká Lípa pořád hledá řidiče, podívejte se na vývěsku UP Česká Lípa. Stejně jako Busline.

Tom

Moc nechápu, proč by se měl zakázat nábor řidičů. Přijde mi to nelogické. Podle mě se jedná o běžnou situaci na pracovním trhu.

Jindra

Stále mám divné pocity, jak je možné, že Liberec nemá svůj krajský soud, nýbrž pouze pobočku v nejošklivějším krajském městě v ČR.

Leinad

Už za Marie Terezie byly policejní okresy jiné než soudní okresy a mělo to i své výhody.

Jindra

Ale je krajské zřízení a myslím, že pouze liberecký a tuším zlínský kraj nemá vlastní krajský soud.
Tahat do toho Marii Terezii mi připadá jaksi mimo.

Vít Jůza

Od soudních okresů se v minulosti odlišovali ne policejní, ale politické okresy.

Miky

Okresni sprava byla zavedana az po zruseni vrchnostenskych (panskych) uradu v roce 1848.

Vít Jůza

Je to možné tak, že se ponechaly staré kraje a něco nechalo podle starých krajů, a přitom se zřídily nové kraje a něco dělalo podle nových krajů.

Miky

Soudy jedou dle kraju z roku 1960 – Liberec byl v Severoceskem kraji.

Peeetr

Kapitalismus se nám už dokonce navrací k feudalismu a nevolníkům.

Vít Jůza

Aneb: Už delší dobu jsou zaměstnavatelé nevolníky zaměstnanců, proč to nezkusit zase i obráceně?

Josef Král

To snad není možné. Když se rozhodnu, že změním zaměstnavatele, nikdo mi nemůže bránit.

Vlk

Zaměstnavatele si můžete kdykoliv vybrat, necméně, mezi námi, kab byste chtěl v té dopravě v Libereckém kraji jít ? Vždyť to je bída s nouzí, jeden dopravce horší jak druhý….

Leinad

Zaměstnanec samozřejmě může dát výpověď.
Otázkou je férovost účelové náborové kampaně typu „po zaučení si nechte vyplatit odstupné a pojďte k nám.“

LiborV

Máte někde ukázku/fotku takového inzerátu ze strany ČSAD Liberec?

slsp

Zo stranky CSAD Liberec:
„Výsledkem jednání o možném uzavření pracovní smlouvy může být následné uzavření pracovní smlouvy, která bude obsahovat pro jednotlivé pracovní pozice nástup do zaměstnání na hlavní pracovní poměr (HPP):

a) Řidič s řidičským oprávněním skupiny „D“ a profesním průkazem skupiny „D“: 1.11.2021

b) Řidič s řidičským oprávněním skupiny „D“ : 1.11.2021

(https://www.csadlb.cz/index.php/nabor-zamestnancu-ceska-lipa

Kde tu prosim vidite vami uvedenu formulaciu?

Vít Jůza

Dík za odkaz, na kterém je k věci víceméně všechno! Soudce navrhovateli vyhověl jen z malé oprávněné části, mimo jiné přitom v odůvodnění poznamenal „Pracovní poměr není možné zaměňovat s nevolnictvím.“.