Infrastruktura Železnice

Spor o nové logo SŽDC finišuje, úřad dal nepravomocně za pravdu správci kolejí

Nové logo SŽDC. Foto: SŽDC
Nové logo SŽDC. Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyhrála zatím nepravomocně spor o zápis nové ochranné známky, kterou chtěla původně už rok využívat. SŽDC už začala soutěžit firmu, která nové logo ve firmě zavede

Rozhodnutí potvrdila Iveta Matajová, vedoucí oddělení sporných řízení Úřadu průmyslového vlastnictví. „Námitky byly zamítnuty, rozhodnutí byla doručena zástupcům účastníků řízení do datové schránky,“ řekla Matajová. Podle ní může ještě namítající podat do 13. prosince rozklad. Obsah rozhodnutí není veřejně přístupný.

Podle zdrojů serveru Zdopravy.cz se spor týkal samotného námětu loga. Studio Marvil, které nové logo navrhlo, mělo doložit letecké snímky zhlaví, podle kterého vznikl motiv kolejí a kolejové spojky v logu.

SŽDC už ve čtvrtek vypsala soutěž na aplikace nového loga. Pod názvem Realizace jednotného vizuálního stylu organizace Správy železniční dopravní cesty se skrývá zakázka s odhadovanou cenou 3 miliony korun, jejíž vítěz má zpracovat například reklamní produktové kampaně na činnost SŽDC nebo šablonu pro webové stránky. Má také označit novým logem budovu generálního ředitelství.

Pro používání nového loga je nutné v rámci SŽDC připravit několik základních činností, které v souvislosti se zavedením nového loga a nového vizuálního stylu vyžadují dostatečný časový prostor. Proto SŽDC připravila veřejnou zakázku na realizaci jednotného vizuálního stylu, aby urychlila termín spuštění implementace nového loga,“ vysvětlila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

SŽDC už letos v polovině roku začala kvůli dlouhé době sporu u ÚPV používat prozatímní logo.

17
Diskuze

avatar
7 Komentáře
10 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
14 Autoři komentářů
JmfjvzaměstnanecRomaneroVít JůzaPetr.R Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
zaměstnanec
Host
zaměstnanec

SŽDC rozhlašuje, že výpravčí má v průměru 35 000 kč výplatu, ale ve skutečnosti nemá ani republikový průměr. A při současném patovém vývoji kolektivního vyjednávání nabízí SŽDC nárůst mzdy o 3%. To už tomu rozumím.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Už jsem to komentoval několikrát – logo se skutečně povedlo a je jen dobře (a v zásadě nutné) , že ho společně s novým vizuálním stylem začne SŽDC zavádět. Existoval ještě plán (za Jirky Koláře) ji přejmenovat na firmu „Česká železnice“ , ale to už je podle mě trošku překonaná záležitost.

VRT
Host
VRT

Ano, mohli jsme se jmenovat „Správa železnic“. Pak jsme přemýšleli nad „Česká železnice“. Nakonec budeme Správa železniční dopravní cesty. Což bude většina novinářů číst a psát jako Správa železniční a dopravní cesty.

Petr.R
Host
Petr.R

a proč je tam vůbec to dopravní? Já to pochopil tak, že se starají jen o dopravní cesty, kdežto koleje v depu, odstavný koleje, nástupiště, cesty před a za nádražím, včetně cest a ramp na vykládku a nakládku o ty se bude starat kdo?
Ta fotka té reklamy je z jakého státu?

Romanero
Host
Romanero

Jo, ten název to je jiná, ten se nepovedl.

Romanero
Host
Romanero

Jistě že každá firma potřebuje logo a svoje barvy. Navíc tohle logo je hodně povedené. Snad potom konečně začnou lidi vidět rozdíl mezi ČD a SŽDC. SŽDC je česká železnice a je vždy první ve styku s cestujícím. Myslím že velké Ž je ideální symbol i co do navigace apod.. palec nahoru!

Jiří
Host
Jiří

Přijde mi to jako plýtvání. Koleje navíc stávající logo připomíná více než nové a řekl bych že je i vkusnější…

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Kdyby se raději starali o koleje …. několik tratí neprovozuschopných, několik velmi špatně provozuschopných, mnoho nekonkurenceschopných omezeně využívatelných a využívaných vzhledem k zabezpečení, rychlosti a „zoptimalizování“, ale raději řeší logo …

Indian
Host
Indian

Na náhody nevěřím, tak by mne zajímalo za jakým účelem dávají první písmena anglického hesla slovo WAR (válka).

Kubrt
Host
Kubrt

Iluminátům už nestačí chemtrails, tak nás začali ovládat i zdánlivě nevinnými hesly, která podprahově konzumujeme na každém kroku. Naštěstí je mezi námi dost bdělých spoluobčanů, kteří nám, méně obdařeným, neustále otvírají oči a ukazují, jak je to ve skutečnosti. Děkujeme.

K.S.
Host
K.S.

A když půjdete dál, tak tam máte i era – éra, nebo když podle rozpalu písma tak eel – úhoř. Třeba vyhlásili válku úhořům 😀
Nebo… jsou jejich vznášedla jsou plná úhořů…

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

K čemu vůbec potřebuje STÁTNÍ ORGANIZACE nějaké logo, co bude stát takřka 4 mega? To se nám to hoduje, když nám lidi pučujou. A pak svým zaměstnancům dávají trička z Bangladéše kvalitou odpovídající triku z tržnice.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Snad každá firma by měla mít logo, ne? Zvlášť když stále více komunikuje s veřejností.
Zde máte například ekvivaletní firmu britskou: https://www.networkrail.co.uk/
Povšimněte si prosím loga vpravo nahoře.

Ohledně ceny, koná se soutěž, což by mělo určit odpovídající cenu.
A nejde jen o logo, ale o spoustu grafické práce kolem.
Jen mzda jednoho grafika vyjde tak na milion ročně.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Skoro by se člověk začal ptát firem v okolí, zda mají logo, případně za kolik milionů, případně zda jim nechybí, kdyby nebylo jasné, že je to blbost!

Jan
Host
Jan

SŽDC práve potrebuje kvalitné logo ako soľ, pretože ním budú okrem iného označené (takmer) všetky železničné stanice v republike. Takže logo SŽDC bude defakto robiť marketing všetkým dopravcom, ktorí po sieti SŽDC. A preto by malo byť kvalitné.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Chyběl mi na stanici záchod, chyběla mi čekárna, chyběly mi jízdní řády nebo personál podávající informace a prodávající jízdenky, chyběly mi tam vlaky, ale nikdy na žádné stanici mi nechybělo žádné logo!

Jmfjv
Host
Jmfjv

Velmi trefně popsáno. Naprosto souhlasím.

Partneři


Newsletter

Výběr editora