Spor o kvalitu laku na A350 bude řešit soud. Qatar Airways žalují Airbus

Airbus A350-900 společnosti Qatar Airways. Foto: Qatar AirwaysAirbus A350-900 společnosti Qatar Airways. Foto: Qatar Airways

Katarský dopravce odstavil už 21 letadel A350.

Zpět na článek
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Zikmund

A není součástí smlouvy taky druh / kvalita nátěrové hmoty … co si zákazník objednal, to dostal …

Rudolf Tuček

Ono to není úplně o laku jako takovém, trup letadla z uhlíkových vláken je pokryt kvůli vodivosti kovovou mřížkou a přes tu mřížku je nějaká hmota aby byl trup hladký a ta hmota se odlupuje i s barvou, na oloupaných místech je vidět ta mřížka.

Adam H

Mám takový dotaz, jak si mohl Etihad Airways stěžovat na nekvalitu laku u A350, která se projevuje až s provozem, když žádné A350 neprovozuje a všechny stály dlouho ve Francii, a teď jsou převezené do Abu Dhabi…

Air Traveller

Ono i to, že to letadlo je odstavene, je jeho „provoz“. Ten lak zjevně degraduje s časem, i když letadlo sedí na zemi. A o to je to smutnější.

Ale věřím, že to není tak lehké dovodit a pochopit :).

Adam H

No vzhledem k tomu, že Airbus tvrdí, že to degraduje lak extrémními změnami teplot, tak sezení na zemi ve Francii by tomu asi škodit nemělo. Stejně tak sezení na zemi v Kataru.

Jiná věc je pravidelně posílat letadlo ze skoro 12 km výšky (-30°C a méně) do rozpáleného Kataru kde může být nad letištním betonem i +50°C a více a zase zptáky. To by i vysvětlovalo, že Cathay, Air France, Finnair a další takové problémy nemají.

Adam H

Doplním – problémy s lakem mají, ale ne takového rozsahu.

Air Traveller

Nechápu. Jak by to vysvětlovalo to, že Finnair a Air France (případně Cathay) tyto problémy nemají?

v létě je na ploše 50 stupnů i v blbý paříži. navic třeba AF lítá řadu horkých exotik. Cathay taky.

to jsou zase komický spekulace.

Pom

Celé mi to přijde divné. EASA nevidí důvod pro odstavení, další dopravci si to, nejspíše, vyřešili. Tak proč právě QTR musí mít takové problémy. Myslím si, že AIB má v tomhle navrch i tím svým posudkem který má ve zpracování a trochu jim tu výhru i přeji.

Walker

Jestli to dobre chapu, tak letadla neodstavil QR, protoze by chteli, ale protoze jim to naridil katarsky UCL.

To je asi tak, jako kdyby nase UCL naridilo Smartwings, aby uzemnili MAXy jelikoz jsou nebezpecny. Take by to nebylo na rozhodnuti Smartwings, ale UCL.

Ale treba se pletu a je to jinak…

Pom

Jop, máte pravdu, opravuji. 😀

Zyx

Ona je otazka nakolik katarsky ULC nezavisly a odolny tlakum statu, ktery vlastni take QTR.

Adam H

Vzhledem k fungování a struktuře celého Kataru je možné, že katarský UCL jen chystá půdu pro Qatar k vyjednávání.

Karel

Presne tak to funguje v QR. Vsude ve svete delaji drzitele AOC to co jim UCL rekne, v Kataru to je presne naopak

Y.K.

To bude tím, že EASA řeší jen bezpečnostní stránku. Jestli na to analyzovali a řekli: „no pěkné to teda není, ale bezpečnost letounu to nijak neohrožuje“ tak to není téma pro regulační úřady, ale na vztah zákazník – dodavatel ať si mezi sebou dohodnou co s tím. Evidentně se dohodnout nedokážou (ono je to dost peněz), tak přichází soud.