Spor o elektrické koloběžky graduje. Praha 2 podá na Lime trestní oznámení
Koloběžka Lime S. Foto: Lime
Vedení Prahy 2 podá trestní oznámení na provozovatele elektrokoloběžek, společnost Lime, pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení. Důvodem
Vysvětlí mi někdo, jak zaparkovaná koloběžka může sloužit podnikání???
Tím, že čeká na zákazníka, který za její použití zaplatí? Principiálně je to stejné, jako čekající taxikář.
Nebo vy ty koloběžky nepovažujete za podnikání? Charita to přece není.
Praha se koloběžky snaží zakázat, zatímco ve Vídni mají majitelé předplatní jízdenky volné minuty každý měsíc… E-koloběžky jsou ideální pro doplnění mixu mobility (na poskoky v řádu pár minut jsou suverénně nejrychlejší a nezpotíte se), ale mnohem víc je tu vidět potřeba kvalitní infrastruktury. Zbytek lze řešit poměrně jednoduše pomocí pokut, ale pro oblasti bez cyklostezek je jediným řešením rozšíření červené zóny, protože po silnici tím fakt nikdo jezdit nebude 😉
že kočka není pes a Praha není Vídeň…. problém je, že „citróni“ mají z předražených koloběžek těžkej vejvar. Snaží se to PR prezentovat jako „sdílení“. Většina zákazníků jsou cizinci, kteří se do Prahy jezdí tak akorát ožrat a zašukat si. A se stejným přístupem používají koloběžky – nemají zábrany, kašlou na „slušnost“, jsou si vědomi, že jim postih de facto nehrozí, tak proč sobectví držet na uzdě? No a těch pár slušnejch zákazníků není vidět. Firma místo jednoznačného příkazu v mnohých jazycích „jezděte po silnici“ pro svý zákaz íky předvádí mistrovství světa v divení a politických kotrmelcích. Politici, místo toho… Číst vice »
Konečně, prosím i o zbytek Prahy… tohle není žádné sdílení ale pronájem!
Zajimavy je, ze cyklisty na chodniku, cyklisty v protismeru, cyklisty nedavajici prednost na prechodu, cyklisty jedouci po prechodu a dalsi bezne nesvary cyklistu nikdo neresi, ackoliv jsou mnohem nebezpecnejsi, ale na tomhle nekdo vydelava, tak mu zavistivi Cechacci musej delat naschvaly.
z meho pohledu je cyklista stejnej idiot jako kolobezkar, pokud jezdi po chodniku. Takovym patri dat z fleku litr pokutu.
Bydlim na nejmenovanem sidlisti a okolo baraku mi vede jednosmerka. Kazdou hodinu ji projedou desitky cyklistu v protismeru, dalsi desitky jedou stejnou ulici v protismeru po chodniku. Jeste nikdy jsem nevidel resit to policajty, krome situace, kdy automobilista vyjizdel z parkovaciho mista a srazil cyklistu v protismeru. K memu naprostemu uzasu dostal pokutu on za nedani prednosti v jizde?!?!
To je zajímavé. Já viděl úplně tu stejnou situaci. Taky na nejmenovaném sídlišti. A pokutu dostal cyklista.
Vše je v lidech.
Jo, to se děje pravidelně. Jako cyklista se snažím chovat dle pravidel, a štvou mne cyklisti, kteří tato pravidla nedodržují. Dokonce mne jeden takhle seřval, že stojím na semaforu chránící přechod a nejedu dál přes něj na červenou a zdržuji ho.
Cyklisté většinou chtějí, aby je řidiči respektovali, ale tímhle si místo respektu budují akorát despekt.
Jsem rad, ze to takhle vidi i cyklista a potvrzuje to muj nazor, ze i mezi nima jsou slusni lide. Bohuzel po neprijemnem fyzickem konfliktu kterej jsem mel, kdyz mi na chodniku cyklista malem srazil dvoulety dite a jeste na me zacal rvat, ze si „toho smrada nehlidam“, nejsem v tyhle veci uplne objektivni.
No já mám dnes slušnej zářez. Byl jsem v Práglu služebně a jeli dva na koloběžce Ulice Dlouhá.. druhej neprojel. Můj (dosti plný) batoh byl značně proti. Borec do něj napálil rovnou přes celý obličej, z boku. Koukal kamsik a trefil nme. Vzhledem k tomi že já + batoh máme cca 140kg, ustál jsem to na pohodu. Takže dnes 1:0 pro chodce! Já jemně zakolísal, on skončil v kotrmelcích. Myslím, že na dnešní výlet do Prahy bude dlouho vzpomínat. Obsah batohu nedoznal žádného poškození :-). Stav koloběžky jsem nezjišťoval.
Plus opravdu v ČR, že by se někdo inspiroval Rakouskem. Na téměř každém chodníku nebo části cesty je cyklostezka. A má asvaltový povrch. U nás se dělají ty nesmyslné dlažidce, které stejně nemají dlouhou životnost. A v Praze pak kosty.. Jako v historickém centru to chápu.. Ale jinak..
ve větších městech je cyklostezka sprostým slovem. Realizace je drahá a obtížná (nájezdy místo obrubníků, značení), navíc s mizivým výsledkem (cyklisté a bruslaři logicky neradi vidí, když každých 200-500m musí křižovat silnici a dávat přednost vozidlům).
1. je to obycejna pujcovna
2. meststi polocajti by meli jit do ulic, a kazdeho kolobezkara na chodniku potesit alespon litrem poluty.
3. nespravne zaparkovane kolobezky „uklidit“ jako nespravne zaparkovane auta, a vyda za pokutu+ polatek za uklid.
problem by se sam do mesice vyresil
Jsem pro.
Zvláštní komunikace. Třeba Slováci řeší některé věci líp.. Například se dohodli s provozovatelem, že v pěší zóně omezí rychlost.
to mate pravdu s temi Slovaky… napriklad estebaku posilaji vladnout do Cech…
Myslis, ze to patri na dopravni web? Nechces si s tim skocit na forum24?
no.. patri. je to jedno z brilantnich reseni problemu Slovaky.
Ale my Slováci sme ho v ČR nevolili. Volili si ho voliči v ČR…
Slováci ho exkomunikovali a čeští tupohlavové si jej poslušně zvolili. Tak tak…
Copak Sandra…
Je to paradox. P2 Ma největší problém s IAD v Praze a obrovský potenciál pro rozvoj e-cyklo a mikrobility. Přitom nula km cyklostezek, minimum vyhrazených pruhů, generel jen na papíře. Možná, kdyby nabídli alternativy, nemuseli by limisti jezdit po chodníku.
Bydlím v Praze 2, v Šafaříkové ulici. Žádný problém v koloběžkách nevidím, pokud někdo porušuje zákon, ať ho pokutuje policie, ale ne firmu.
To by ale policisté museli také někdy namísto ježdění auty chodit.
A tak provozovatel koloběžek poskytne data o zákaznících policii. Za jízdu vozidla je odpovědný řidič. Policie vezme seznam zákazníků čitající desítky či spíše statisíce záznamů a začne jednotlivé podezřelé předvolávat k podání vysvětlení. Případ se podaří připravit za 15 roků. Nabráno 500 nových policistů, šílená kriminalita, kriminalita mládeže! Po 15 letech budou od soudu odcházet s tresty 3 až 8 roků, jelikož nižší nelze ze zákona uložit. Bude potřeba desítky tisíc míst ve věznicích.
„A chtěl jse se svézt?“ Kladná odpověd = příprava obecného ohrožení. A nabíhají bodíky jak policie úspěšně řeší kriminalitu…
Bláboly. V Praze je většina uživatelů elektrovozítek mladých zahraničních turistů, právě ti vesměs nerespektují nic a nikoho, natož se dostavovat někam podávat nějaké vysvětlení.
Nejde o žádné SDÍLENÍ koloběžek. S nikým ji nesdílíme, prostě nám ji PRONAJÍMÁ firma, která to má jako byznys.
Tento argument je tu pořád dokola :). Sdílení neznamená zdarma. Pronájem je sdílení – míň vozitek, než uživatelů.
Ano, ale o sdílení se jedná v případě, že půjčuji – i za peníze – něco, co jindy sám používám. Toto je půjčovna – firma, která nakoupila vozítka za účelem půjčování. Jde o jistý významový rozdíl, který je z reklamních důvodů snaha zakrývat. Čímž nijak nerozporuji i klady služby jako takové (akorát ten následný svoz dává „ekologičnosti“ oproti autům trochu na frak).
Napadlo Vas nekdy, ze ta firma to nemusi nutne delat za ucelem cisteho zisku, ale naopak, ze zisk je potreba, aby tahle sluzba mohla fungovat? A tedy i ti co nemaji/nechteji vlastni kolobezku mohli tu sdilenou vyuzit? Odlehci to MHD, IAD atp. Je jen nutne, aby ten cely koncept nebyl resen komunisticko/socialistickou cestou, ale rouzmne a to v postizenem CEsku asi proste nejde.
primarnim cilem je tvorba zisku. jinak by to neslo
Primarni cilem nemusi byt tvorba zisku, ale tvorba zdroju na provoz.
Soudě podle hodnoty poskytovatelů na burze tomu tak nebude 🙂 Byznys je to výborný – koloběžka má tržby v hodnotě pořizovací ceny (300€, za 1 den v pohodě 15€) klidně během 2 týdnů, takže demoliční chování opilých a turistů zisk firmy nijak neohrožuje.
to jako vám má věřit, že to Lime dělá z ryzího altuismu? i vy idealisto….
Budete se muset smířit s tím, že termín sharing economy se ustálil pro pojmenování firem se specifickými byznys modely. A je pořádný rozdíl, jestli se bavíme o Uberu nebo AirBnB, kteří pojmu „sdílení“ zneužívají pro obcházení regulací, nebo jestli se bavíme o pronajímateli aut, který se radši nazve Carsharingovou společností, než Půjčovnou-aut-bez-pevného-místa-pro-začátek-a-ukončení-pronájmu.
obecne ohrozeni?
to je spis divadlo pro volice. tohle nema sanci
Proč by měla být kolektivní vina a proč by firma měla nést odpovědnost za své zákazníky?
Když jezdec na koloběžce udělá kravinu tak dat pokutu jemu.
A komu se nelíbí odstavování koloběžek na veřejných místech, ať k tomu udělá legislativu – když online zamykáním vracím auto „půjčovně“ platí na mě značka zákaz stání, takže ať půjčovna nahlásí fízlům kterej user to měl půjčený.
Každé kolo nebo koloběžka používající k pohybu jinou než lidskou sílu, tedy elektromotor, by měly být považovány za motorové vozidlo.
Welcome to EU
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie_vozidel
ano, presne tak. se vsemi z toho vyplyvajicimi pravy a povinnostmi pro majitele, provozovatele i ridice. minimalne tedy SPZ, TK, povinne ruceni, nutnost ridicskych prukazu, zakaz vjezdu a jizdy po chodniku, etc.
Kolobezka co umi 25km/h a ma 300W je srovnatelne s autem? Jake prasky to uzivate? Uvazoval bych o zmene po konzultaci s lekarem ci lekarnikem. Anybrz, to co tvrdite je nesmysl.
Až budou chodci chodit po chodníku také oněch 25 km/h, pak nechť tam jezdí i takovéto elektrokoloběžky. Předpokládám, že jste chodec a jako takový tuto situaci uvítáte.
Musite nutne „nenapadne“ manipulovat s tim co pisu? Prazdny chodnik, pak proc nejet az 25km/h? Plny chodnik, tak proc kolobezku nevest ci propletat se s maximalni opatrnosti?
Pane LMQ, pohybuji se dost často po Starém Městě a koloběžkáře co jede po chodníku rychlostí chůze jsem snad ještě neviděl. Vždy jsou o dost rychlejší, odhadem cca 15 až 20 km/h. Chtěl byste se s ním na chodníku srazit?
Je to bohuzel o lidech. Konkretne pri mych proporcich by floutka na kolobezce dost mrzelo me srazit 😀
Aj staré zetory chodili len 25km/hod…
RZ a TK jsou pro silniční motorová vozidla.
Ale jiste, pujcim Vam kolobezku a zkuste si hodinu v provozu mezi auty. Pak budete mluvit jinak. To co tvrdite je nesmysl, ale tvrdte si to klidne dal. Cele je to o lidech.
proc bych si mel pucovat kolobezku? bud jdu pesky- chodnik, nebo jedu – silnice. jednoduche, nezaludne. nechapy prooc se ty vymysli porad nejaku ale
Znate Prazskou dopravu, silnice? Co treba varianta, ze se bezpecne na silnici s kolobezkou neda jet? Kvuli stavu silnice a beohlednosti ostatnich ucastniku provozu? Neni to proste a cernobile, ac by to bylo fajn, ze?
Takže (e)koloběžkař trpící bezohledností na silnici se má přesunout na chodník a tak být obdobně bezohledný k chodcům? Taková je bohužel většinová praxe. Pochopíte, až oslavíte šedesátiny a více. Já je atakuji a předběhnu i vás, takže bych měl mlčet?
Coze prosim? Koho ci co atakujete? A ja vubec nemluvim o tom, ze vsechny kolobezky maji nutne jezdit po chodniku, ja mluvim o tom, ze situace neni cernobila a je nesmysl pokutovat uzivatele kolobezky jedouciho po chodniku, kde se chova jak ma a nic neprovedl. Bezohlednost zde nesmi mit ale misto, tedy dusledne trestat.
Obecné ohrožení? To je ale pitomost…
V téhle republice začíná být trestní oznámení a jeho podávání ne kde koho/co velkou módou. Třeba se vrátíme ke středověkému právu a budou se tu za chvilku odsuzovat i zvířata. Pak tu máme mít výkonnou policii, když tam kdejaký politický jouda denně podává papír za papírem.
Ještě terorismus nebo genocida by to třeba mohla být
Pokud je adresné a viník je identfikovatelný, tak proč ne, jako v obdobných případech?
Nepatří to nikam. Jezdí na tom to nejhorší, co se pohybuje po městě. Bohužel hrstka slušných uživatelů doplácí na 99% bezohledných jezdců. Je to ještě horší než cyklisti
Škatulkování, to by nám šlo. Ať se pohybují jakkoli, vždy jde o konkrétní lidi s konkrétní mírou bezohlednosti. Automobilisté sami by si mohli vyprávět, ať už jde o jízdu či stání. A že ty ohleduplné nevidíte? Tak to je celkem přirozené… Bohužel blbost dneska kvete, ale za to nemohou ani kola, ani koloběžky, ba dokonce ani ty s pomocným motorkem (i když tam by to chtělo jezdit spíše vozovkou než chodníkem, a k tomu tedy znát pravidla).
Je člověk jedoucí na elektrokoloběžce chodec? A člověk jedoucí na normální koloběžce? A člověk na kolečkových bruslích? A člověk na elektrických kolečkových bruslích?
Člověk na (elektro)koloběžce je cyklista, člověk na (elektro)bruslích chodec ….
Ale pokud ty brusle mají kolečka, je přeci také cyklista. 🙂 A ti rychlí na chodník také ne-e.
NN, ti neohleduplni idioti na chodniku nemaji co delat, pripadne je za tio chovani ma tvrde postihovat policie. Proc ohleduplny uzivatel kolobezky co vi, ze na chodniku nema nikdy prednost a naopak musi davat pozor protoze kazdy jim zavineny pruser bude mit tezke nasledky, by nutne musel byt zlem a byt nucen klickovat mezi auty? Vyzkousel nekdy nekdo z pritomnych ty tolik diskutovane kolobezky??? Hadam ze vubec, ale cechacsky kecat Svejkovske rady a nesmysly, to ano…
Komici