Autobusy

Spor mezi United Buses a provozovatelem Zvonařky graduje. Od pátku mu zakážou vjezd

Odjezdové stání 48 na autobusovém nádraží Zvonařka v Brně. Foto: United Buses
Odjezdové stání 48 na autobusovém nádraží Zvonařka v Brně. Foto: United Buses
United Buses odmítá platit požadované částky, od pátku mu provozovatel zakáže vjezd.

Provozovatel ústředního autobusového nádraží Zvonařka ČSAD Brno holding nevpustí od zítřejšího dne do areálu vozidla společnosti United Buses. Důvodem mají být nezaplacené faktury. Dopravce jejich výši rozporuje kvůli dlouhodobě problematickému umístění odjezdového stání.

V dopise, který má redakce k dispozici, vysvětluje majitel a provozovatel autobusového nádraží ukončení služeb tím, že dopravce dosud neuzavřel novou smlouvu a dluží na poplatcích za leden a únor.

Dopis majitel autobusového nádraží zaslal v pondělí, zákaz vjezdu bude platit od pátku. ČSAD Brno holding současně požádal provozovatele rezervačního systému AMS, aby přestal prodávat jízdní doklady United Bus ze Zvonařky. „Obchodní vztah s vámi zmiňovanou společností delší dobu řešíme. Věřím v jeho dořešení. Protože se však jedná o obchodní vztah, nemohu v tuto chvíli sdělit bližší,“ odpověděl předseda představenstva ČSAD Brno holding Antonín Grund. Firma patří společnosti Tourbus, se kterou United Buses v minulosti soupeřily například na lince do Českých Budějovic.

Jednatel United Buses Karel Bílý upozornil, že firma má podle zákona na změnu licence 14 dní a nelze změnit jízdní řád prakticky ze dne na den. Podle něj se majitel autobusového nádraží k dopravci chová dlouhodobě diskriminačně hlavně kvůli umístění na odjezdové stanoviště 48 během rekonstrukce. „Zejména pro ty, co Zvonařku neznají, je velmi obtížné ho nalézt. Běžně nám volali cestující, že náš autobus nemohou najít,“ vysvětlil Bílý. Firma proto faktury vrátila a dožaduje se výrazné snížení částky za použití autobusového nádraží. Za využití zastávky požaduje Tourbus 174 Kč bez DPH za každý autobus.

 

Odebírat
Upozornit na
guest
95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kernteriér

Možná by se hodilo uvést, že i zítra, jako i další dny, by měly autobusy na linkách UB jezdit že Zvonařky ze stanoviště č. 48.
https://www.unitedbuses.cz/l/zatim-stale-z-uan-zvonarka/

Chronosphere

Ta úvodní fotka je super, konečně vím jak vypadá autobusová zastávka rekonstruovaná za evropské peníze.

mauricio

Účelná fotografie. A mimo to, tato zastávka opravdu nebyla rekonstruovaná za evropské peníze. To jste se o pár metrů a pár zastávek netrefil.

mauricio

Jo, jasně, tam mělo být účelné tvrzení. Omlouvám se. Fotografie je samozřejmě zcela v pořádku, tvrzení p. Chronosphere nikoliv.

mauricio

Tak ještě jedna oprava. ÚČELOVÉ tvrzení. Achjo.

Prazak

Zvonařka, to je pojem. Jaká ochranka, takové vedení. A zkuste najít plánek nádraží na jejich webu. Webmasterovi zapomněli říct, že při rekonstrukci byla stání přečíslovaná. Ale co bychom chtěli za těch pár usmolených milionů.

Zdrasa

Ač do toho sporu nevidím, musím uznat, že to nástupiště 48 je tam naprosto zastrčené a je téměř nemožné ho najít.

V létě jsem s United Buses odtamtud jel. Poprvé ze Zvonařky, nebrňák a i když jsem měl vyhrazenou čtvrt hodinu, dobíhal jsem bus 2 minuty před odjezdem, protože jsem nemohl najít, kde to nástupiště je. Plán nádraží? Nikde. Logické číslování kvůli rekonstrukci taky nefungovalo. Když jsem se ptal lidí tam, taky nevěděli. Až když jsem běžel na druhou stranu se ptát do obchůdků, konečně jsem objevil.

mauricio

To je ale Váš problém, že se neumíte orientovat na poměrně malém prostoru. Nikoliv problém provozovatele nádraží nebo dopravce. Stanoviště 48 je viditelné už zdálky a je řádně označeno přesně tak, jak všechna ostatní nástupiště.

TomasN

Lzete. A víte to moc dobře.

Chronosphere

Éé uvědomujete si, že cestující je váš zákazník?🤪

mauricio

Asi není povinností dopravce vodit zákazníka za ručičku a ukazovat mu, kde má nastoupit do autobusu…

Jiří Kocurek

A proto mají na nádraží Pragotron a hlásí nástupiště.

Zdrasa

Já žádné vození za ručičku nepotřebuji, bohatě by mi bývalo stačilo, kdyby tam byl nějaký plán s nástupišti. Víc nechci.

UNITED BUSES

Vážení čtenáři, dovolím si zde krátké vyjádření. Společnost UNITED BUSES do poloviny ledna 2021 platila za nástupiště 48 v hotovosti. Za období od srpna 2020 do konce roku 2021 to byla celkem částka 197 000 korun. Za tu dobu nebyl nikdo schopen udělat k nástupišti za ty peníze značení a ani vyměnit osvětlení stanoviště. Na toto nástupiště jsme byly přesunuti údajně z důvodu rekonstrukce. Skutečnost byla zcela jiná a psalo se o tom i zde na Zdopravy.cz Po novém roce začalo jednání o uzavření nové smlouvy. Smlouvy, pokud jsou jak je prezentováno vedením AN, pro všechny dopravce stejné, jsou jednostranně… Číst vice »

Jiří Kocurek

Opravdu v hotovosti, tedy nikoliv bankovním převodem? To by bylo hodně zvláštní…

Josef Petrák

Platby v hotovosti si vynutil Tourbus kvůli těm reklamovaným fakturám.
Po výměně správcovství z Tourbusu zpět na ČSAD na začátku roku pak vznikaly zajímavé paskvily, které sotva odpovídají zákoně o DPH a představě o daňovém dokladu. 🙂
https://www.facebook.com/retrobuspv/photos/p.1690730864420006/1690730864420006/?type=3
Aneb Kdo to teda účtuje?

mauricio

V čem konkrétně tento doklad neodpovídá zákonu? Už jsem se na to ptal mnohokrát i přímo na FB dopravce z Prostějova, a nikdy mi nikdo nedal kompetentní odpověď, místo toho mi byl příspěvek smazán.

Já jen, že každej říká, jak je to špatně, ale když má říct v čem, tak mlčí.

Josef Petrák

IČO/DIČ odběratele musí být uvedeno.
Jsou tam dva subjekty – který platí?
Subjekt, který by to tedy správně měl účtovat (ČSAD Brno Holding, Tourbus od 1.1. nebyl provozovatelem nádraží a neměl právo něco takového vystavovat), nemá opět uvedené IČO/DIČ.
Povinným údajem je i informace dodavatele, kde/jak je zapsaný do Obchodního rejstříku
A protože to je faktura a ne zjednodušený daňový doklad, musí být vyčíslená i výše daně.

mauricio

Děkuji za rozšíření obzorů.

mauricio

Duchovní majitel a strůjce UB kdysi také nějaké tyto doklady ukazoval na FB (nebo o nich jen mluvil – teď nevím).

Celkem mě překvapuje, že si na to provozovatel nádraží nedává pozor – není celkem problém ho na tom nachystat. Zejména za situace, kdy se vedou tyto žabomyší války, bych očekával, že se budou snažit, aby to bylo v cajku, a nešlo to pak proti nim.

M19

Oni vám trošku kecají, prostě manipulace. Na faktuře je vše co tam má být. Identifikace odběratele dle zákona musí být na daňových dokladech nad 10 tisíc. Razítko není povinná součást dokladu a není žádný předpis, který by určoval co na něm musí či nesmí být napsáno. Takže i kdyby dávali razítko s kačerem Donaldem, tak to není nic protizákonného. Provozovatel a ten kdo vybírá poplatky nemusí být ta samá osoba. Obdobně na značkové benzince je obvykle provozovatel někdo jiný než čím jménem vám prodává PHM. Přesto peníze vybírá provozovatel. Je to věc smluvního vztahu mezi nimi, když jak zde dotyčný… Číst vice »

Josef Petrák

Pokud by Tourbus byl v tomto roce provozovatel Zvonařky, porušilo by ČSAD Brno holding podmínky dotace na rekonstrukci.

„Identifikace odběratele dle zákona musí být na daňových dokladech nad 10 tisíc.“
Ano, tomu se říká zjednodušený daňový doklad. Pokud ale daňový doklad nazvu fakturou, tak bez ohledu na částku musím splnit náležitosti faktury.

M19

Provozovatel klidně může být ČSAD Brno holding a.s. Tourbus je dceřiná společnosti ČSAD Brno holding, je součástí holdingu ČSAD Brno holding a.s. Vybíráním poplatků může pověřit koho chce. Provozovatel a ten kdo poplatek vybírá nutně nemusí být jedna a ta samá osoba. To je věc jejich smluvních vztahů a to těch vám jako třetí straně dle vašich vlastních vyjádření vůbec nic není. Nemusí porušovat vůbec nic. Do deseti tisíc nemusí nic takového být ani na faktuře. Fakturu totiž zákon nezná. Do deseti tisíc korun je to stále jen zjednodušený daňový doklad (tedy pokud jej vystavuje plátce DPH), nastudujte si ten… Číst vice »

ABC

jen malá technická – antedatovat

mauricio

Tedy dopravce neakceptuje podmínky provozovatele nádraží, nechce za ně platit – a ještě má tu drzost řešit to soudní cestou.

V čem jsou služby na st. 48 jiné než na ostatních stanovištích? V mnohých ohledech je to stanoviště lepší než ostatní. Už jsem to psal dříve, že by si z toho dopravce mohl udělat slušnou reklamu – strategicky umístěné stanoviště, kde nikdo jiný nezastavuje. Jenže ono je asi lepší udržovat při životě tyto nesmyslné žabomyší války škodící oběma stranám.

Když tu dopravu dělat neumíte, tak ji nedělejte.

Chronosphere

To myslíte vážně toto? Obrátit se na soud je podle vás drzost?😀 Já si být jistý správností svého postupu,tak se směju,a ne hystericky reaguji na Z dopravy.

mauricio

Nikdo tady histericky nereaguje, naopak se tu celkem na úrovni diskutuje. Každý dává svůj úhel pohledu na věc. Já, protože do celé té situace trochu vidím, dávám úhel pohledu takový, jaký dávám. Jinak bych nic nepsal, neboť by to bylo pouze mlácení prázdné slámy.

Tomáš Gottschalk

Být Vámi tak ten Grandu zkousnu. Vyšší cena se Vám vrátí ve vyšším počtu cestujících. Jet ze Zvonařky je za trest.

Aleš

Ano je to tak. Zvonařce se vyhybam jak čert kříži. Toto nádraží je zoufalství nad zoufalství stejně jako jeho provozovatele. Do rekonstrukce se nasypalo tolik peněz. Jak to tam bude vypadat za 5 let. Stejně jako před tím. Holubi to začínají osirat už teď.

mauricio

Já bych řekl, že hlavním problémem toho zkousnutí je, že není u Grandu kde parkovat autobus. Nemusím snad zdůrazňovat, že na Zvonařce nemožno (jen pro linky, co tam jezdí, resp. mají smlouvu a platí vjezdy), u starého Tesca též nemožno, všude jinde je to buď placené a nebo nedostupné, případně zcela nemyslitelné.

Vševěd

A v Praze problémy nemáte?

Jaroslav

Dovolil bych si pripomenout, ze na rekonstrukci autobudoveho nadrazi byla poskytnuta velka dotace z verejnych prostredku…

mauricio

A?

Y.K.

No ty ceny za „zastavení“ jsou dost komerční, na to že se nádraží dotuje.

mauricio

Nemíchejte jabko a hrušky. Dotovala se z části rekonstrukce, a to vůbec nesouvisí s tím, jak jsou nastaveny ceny za služby na AN. Když si půjdete koupit auto a dostanete na něj dotaci (ať už formou přímé dotace nebo formou nějaké půjčky nebo daru), také si budete stěžovat, že pekárna zdražila rohlík? Někde níže (nebo výše) byla diskuze o tom, že je problém v tom, že AN je soukromé. Ano, s tím by se dalo souhlasit. Otázkou je, zda je v dnenší dlouhodobě udržitelné, aby to bylo státní, resp. městské. To totiž samo o sobě nezaručuje, že to bude automaticky… Číst vice »

Y.K.

Hm? Proč by to nemělo souviset? Jestli jsou ceny komerční, na co tržby jdou a proč se to dotuje? Co je cílem dotace (pro poplatníka)?

To s tím rohlíkem a „mým autem“ nějak nechápu, větší absurdnost vymyslet nešlo? Tady snad dotují vybavení pekárny a ne moje auto, pokud jde o váš příměr. A čekal bych, že to na cenu rohlíku bude mít dost zásadní vliv. A podobně jako u té zastávky by mě zarazilo, kdyby mi nabízeli nakřáplou věc dobrou akorát na strouhanku za 6 kč. Za to bych také nechtěl platit.

Domis

A na nádraží jsou některá zcela nová nástupiště zcela nevyužitá, protože počet hran neodpovídá reálné poptávce. A když pak přidělí Tourbus nástupiště staré místo některého z volných nových za veřejné peníze modernizovaných? Není to v rozporu s principy využití dotací? A jak to asi měl v projektu, když o dotaci žádal? …

J.R.

Domis: Staré nástupiště nabízeli pokud to dobře chápu v době rekonstrukce a nyní by měli už užívat nové. Problém podle všeho je, že za leden a únor využívali staré nástupiště a majitel AN chce užívání uhradit. Nezbývá než se nezeptat společnosti UB: Proč nebyla úroveň nástupiště a cena za případné přemístění v době rekonstrukce ošetřeno smlouvou? Smlouvy pokud vím se podepisují před užíváním (Něco jako, že podepíšu smlouvu o pronájmu bytu, ale bez toho aby ve smlouvě byl uveden stav a umístění bytu. Taky by mě po dvou měsících bydlení a oznámení, že to platit nebudu protože jsem čekal něco… Číst vice »

Josef Petrák

Nejsem UB, ale vím odpověď. Do konce 2020 byl provozovatel Tourbus a s tím byla smlouva, platilo se hotově. Kvůli přijetí dotace na rekonstrukci ÚAN muselo ČSAD převzít správcovství zpět na sebe a uzavřít se všemi nové smlouvy… Probíhalo jednání o podmínkách viz vyjádření UB výše. Vzájemně odsouhlasenou smlouvu UB podepsal a odeslal, ČSAD ústy majitele opět odmítlo podepsat.

Mimochodem, zákon 111/1994 Sb. definuje, že označník a provoz linky schválené úřadem musí vlastník strpět. Ty poplatky se vybírají za dodatečné služby. 🙂

ABC

Pak by tedy mohli jezdit na Grand zadarmo, když tam stejně není možnost parkovat, ne? (ano, kdyby jim nechali změnit licenci)

Josef Petrák

Grand v licenci je. Měnil by se jen JŘ. Tak jako tak je to horší alternativa ke Zvonařce. Zvláštní, že majitel raději ničí vlastní business a zákazníky vyhání.

ABC

Jasně, mě spíše zajímal ten fakt že vlastník musí strpět označník – ale vjezd k němu si může v podstatě libovolně zpoplatnit pod záminkou služeb, které možná ani reálně poskytovány nejsou?

Josef Petrák

Zákon 111/1994 Sb. je v tom trochu bezzubý. Autobusák považuje za pozemní komunikaci. Licence se uděluje, pokud zvolená trasa jde veřejně projet. Dopravce má povinnost trasu jet, pokud na to má licenci a schválený JŘ. Něco jako zabránění jízdě po pozemní komunikaci soukromou osobou v zákoně nemá oporu.

Pavel Skládaný

Kdepak ke Grandu, tam jezdí jen úpadkové firmy křiklavých barev. V Brně se stále pořádají referenda, z nichž vyplývá, že lidé si strašně přejí odsun nádraží na jih. V oboru autobusové dopravy je toto vroucí přání již splněno krásným a oblíbeným nádražím na Zvonařce.

T478.5

Problém vidím v tom, že podobná infrastruktura není státu, ale soukromých firem. A bohužel, i při stavbách nových/rekonstrukci starých terminálů jsem i v roce 2020 zažil, že investorem byl zdejší „tradiční“ dopravce, což je prostě do budoucna potenciální problém.

Ludvík

Majiteli nádraží nemusí být přímo stát, ale spíše města. Myslím, že by to byli nejlepší vlastníci ze všech možných. Je v jejich zájmu nabídnou cestujícím a dopravcům ty nejlepší podmínky.

Josef Petrák

Na druhou stranu zrovna v Brně je „městské“ nádraží ještě dražší než to soukromé… a o dost.

Jaaa

Tak Grand je trochu jinak atraktivní.

kakov

chápejte pojem stát spíše jako veřejný sektor, řada lidí pojmem stát myslí obecně nesoukromé vlastnictví

Jiří Kocurek

Ikdyž to bude města/kraje/státu, tak může nastat situace, kdy dopravce prostě nedostane a nedostane možnost, ikdyž splní všechny podmínky. Stačí, aby to měl pod rukama „správný“ člověk, který někomu dluží velikou „laskavost“. Totiž mafián ve státní správě není nic nemožného.

ukulele

Klasické devadesátky. I s kulisama.

wimmer

V devadesátkách by k tomu ještě přibyla nějaká vražda. Doufám, že k tomu nedojde, tady je to velmi nepravděpodobné.

Kernteriér

Borec s nožem v zádech tam před pár lety běhal taky.

Jussi

Nejsem na straně ani jedné ze společností, ale provozovatel nádraží tam United Buses musí pustit? I když je tam evidentně nechce? Naopak, pro United Buses neexistuje jiná možnost – nějaká zastávka, jiný autobusák, kde by se k nim správce(majitel) nechoval takhle debilně? Byť chápu, že platit 50 000 za stanoviště pomalu na konci nádraží je divný, tak pokud maj smlouvu takovou, že není stanoveno, kterého stání se to týká, je asi blbý nápad neplatit nic a neočekávat potom reakci. Mě přijde, že v kapitalistickém státě by majitel autobusáku měl rozhodovat, koho si na svůj autobusák pustí, ale fakt je, že… Číst vice »

Petr_bus

Tak on je problém hlavně v tom, že vlastník (provozovatel) nádraží provozuje linku stejným směrem a uplatňuje dvojí metr. Když už není schopen konkurovat službama, tak to zkouší takto. Ale co chtít od Tourbusu, že…

M19

Tam je hlavní problém v tom, že někdo dluží peníze a odmítá zaplatit.

Petr

Jednou ze skutkových podstat zneužití dominantního postavení je odmítnutí přístupu k infrastruktuře. Jak by ale konkrétně tuto situaci hodnotil UOHS, to nevím.

Josef Petrák

Dle zákona musí. O tom, jestli někde bude/nebude zastavovat autobus, rozhodují krajské odbory dopravy při vyřizování žádosti o licenci na linku. A poplatky se neplatí “za vjezd”, ale za služby. Vjezd dle zákona musí být zdarma.

Jussi

Odpovím Petr-ovi, Petr_bus-ovi a josefu Petráku: Podle toho co píšete, je to jak jsem si myslel – přijde mi to zvláštní, že provozovatel autobusáku je zároveň provozovatelem autobusové dopravy, protože takhle vznikají akorát potíže. V (hypotetickém) čistém kapitalismu by to mělo být tak, že majitel autobusáku tam pustí jenom toho, s kým se dohodne (dle toho kolik mu zaplatí, jestli mu nějak konkuruje apod.) Když tu máme tohodle kočkopsa, že autobusák a dopravce je jedna společnost, ale infrastruktura musí být pro všechny, pak se pořád budou dít tahle svinstva, jako je nástupiště pro určité dopravce někde (v nadsázce) v polích…… Číst vice »

kakov

si říkám, proč nejezdí od Grandu?

Josef Petrák

Protože stojí ještě víc – 170 ÚAN vs 300 Grant za jeden vjezd, je hůře dostupný ve špičkách, není tam kde odstavovat autobusy a je na hraně kapacity. Navíc pak cestující nemají ty přestupní možnosti jako na ÚAN.

Gwann

obdobně tuším ČSAD Liberec sabotoval žluťáka a skončilo to u soud/UOHS pokutou pro UOHS a příkazem tam žluťáka pustit. tady bude asi motivace podobná.

díky že hoši na sebe upozornili, aby si jich město a kraj všimlo. myslím, že je na čase ty busy nechat jezdit odjinud. ovšem neměnit územní plán, aby si tam moc nic jiného než tohle či parkoviště nepostavili

Gwann

…pokutou pro ČSAD….

Y.K.

To je dost drsná cena za zastavení u hnusné plechové boudy.

Blume

No to je retro! Devadesatky jsou zpet.

mauricio

Pokud neuzavřu smlouvu a neplatím za vjezdy, tak pak se nemůžu divit, že budu odstraněn.

Je to logická matematika.

mauricio

Prozatím 27 kusů lidí pravděpodobně utíká z obchodu bez placení…

Vševěd

A Praha se UB líbí? Ať nám poví kolik platí za vjezdy do Prahy!

Petr Řihák

Za takovou zastávku by měl platit provozovatel nádraží,dopravci!!!!

mauricio

Však dopravci platí.

Alex

Nauč se číst.

mauricio

Já číst umím. Autor píše, že by měl platit provozovatel nádraží, dopravci. Tedy provozovatel nádraží A dopravci. Není mojí chybou, že autor neumí učivo 4. třídy ZŠ.

X 1

Brr.No!?!

Pe.tr

Nová firma s novou linkou ale ta zastávka je solidně zajetá . Místo reklam rudou hvězdu a doplnit text jako ..se Sovětským svazem na věčné časy nebo úkoly druhé pětiletky splníme a mohou tam natáčet film z okupace , kulisy jsou na místě .

timom25

Nie často sa riešia konkrétne náklady dopravcov, ale tak zo srandy: koľko si za zastavenie účtuje napr. Brno grand/zvonařka, Praha Florenc/Černý most, Bratislava…? Rozlišuje spoplatnenie aj špičku a sedlo? Čo množstevné zľavy? Pokuty za meškanie a blokovanie iného autobusu? Dik za odpoveď

Tomáš Gottschalk

Tak ať jezdí od Grandu, řekl bych že s DPmB by se dalo domluvit snadněji a teď tam skoro žádný provoz není, s ohledem na blížící se výluku Bezpráví by se chtělo říct Bohužel

Josef Petrák

Horší dostupnost ve špičkách.
Ještě vyšší poplatky než na Zvonařce.
Provozovatel neustále indikuje hrozící vyčerpání kapacity.
A samozřejmě chybí přestupy.

Tomáš Gottschalk

Tak za víc lovů víc muziky. Ve špičkách bývá vopruz procpat po Nádražní, ale ausgerechnet přestup na vlak a MHD je oproti Zvonařce luxusní.

Kernteriér

Ale na další autobusové linky už je přestup horší. Především IDSkové 104-109.

Tomáš Gottschalk

IDS termínály jsou rozesety po celým štatlu. To není zrovna moc přesvědčivý argument.

Kernteriér

Pro přestup z dálkové linky na „dálkovou“ integrovanou je tímto místem ÚANZ. Z dálkové autobusové na vlak bude přestupů méně, to už by dotyčný nejspíš jel vlakem celou štreku s jakž takž garantovanou návazností.
Grandu nemůžu upřít, že se ve vztahu k cestujícím v poslední době zlepšil, ale jeho dostupnost a kapacita jsou stále stejně tragické.

Jirka Hlavička

Je středa 24.3. – co tedy platí?
– „Provozovatel ústředního autobusového nádraží Zvonařka ČSAD Brno holding nevpustí od zítřejšího dne do areálu vozidla společnosti United Buses.“
– „zákaz vjezdu bude platit od pátku.“

Josef Petrák

To bude v Brně mrzení.
Zároveň může majitel nádraží žádat AMS o co chce, ale spoje jsou místenkované z jiného systému.

M19
Josef Petrák

Ano. Všechny místenky drží jediný systém. AMSBus je jen prodejce napojený na rezervační systém dopravce.

M19

AMSBus je prodejní systém. E-shop UB je jen e-shop.

Josef Petrák

Až na to, že za tím “eshopem” stojí rezervační systém, který určuje co a za kolik je v prodeji. AMSBus toto sám nezmění. Dostává informace od UB.

M19

Ano, rezervační systém AMSbus dostává informace od jednotlivých dopravců odkud kam a za kolik má prodávat. Někteří prodávají jízdenky i dalšími kanály. To nic nemění na tom, že AMSBus je rezervační systém a e-shop UB je e-shop. To, že případně užívá algoritmus, který umí dynamicky měnit cenu dle poptávky je jen funkce e-shopu.

Josef Petrák

AMSBus funguje ve dvou režimech – 1. má data u sebe a pak je jak eshopem, tak rezervačním systémem, který drží inventář; nebo 2. je jen eshopem, který se na cenu a kapacitu musí doptat externího rezervačního systému dopravce, systém dopravce místenky vystavuje.
Tady je to ten druhý případ.
Takže kromě toho, že ČSAD Brno Holding nemá co vstupovat do smluvního vztahu mezi UB a ČSAD SVT Praha, tak navíc AMSBus ani nedokáže data modifikovat. A i kdyby mohl, jízdní řád schválil Odbor dopravy Jihočeského kraje a jen ten z moci úřední ho může změnit.

M19

AMSBus je rezervační systém, UB je prostě e-shop. Někteří tomu mohou honosně říkat rezervační systém, ale nic víc než prodávat své vlastní jízdenky to neumí. To, že je e-shop napojený na rezervační systém AMSBus na věci nic nemění. ČSAD Brno holding vstoupilo do smluvního vztahu s ČSAD SVT Praha jak? Že někoho k něčemu vyzvalo? V tom případě není důvod věc jakkoli medializovat, neboť ostatní by vstupovali do obchodních vztahů mezi UB a ČSAD Brno holding a to podle vašeho vlastního vyjádření vlastně vůbec neměli dělat. Jestli bude AMSBus prodávat lístky ze Zvonařky či na ni nemá se schvalováním jízdního… Číst vice »

Josef Petrák

AMSBus není jediný rezervační systém v Česku. UB používá rezervák Bileto, ne AMSBus.
AMSBus tady vystvuje pouze jako další eshop.

M19

AMSBus je jediný skutečně relevantní rezervační systém u nás. To, že nějaká data do něj proudí i z nějakého prakticky neznámého okrajového rezervačního systému je nepodstatné. To, že jej sám provozujete na věci nic nemění. Zjevně to bude pro dopravce významný kanál (AMS Bus) když to tak významně řešíte (nikoli kategorického požadavku, nařízení, příkazu či něčeho obdobného) od majitele a provozovatele autobusového nádraží, který není vlastníkem rezervačního systému jako takového. Není žádný důvod nevěřit, že by ČSAD SVT Praha nepostupovalo dle platné smlouvy. Ovšem s nimi smlouvu má dopravce nikoli vy jako provozovatel malého rezervačního systému. Tuto službu dopravcům neposkytujete… Číst vice »

Ondřej

Na Brno dobrý