Spolek v Mladé Boleslavi chystá s podporou Škody Auto omezení aut u škol

Ranní špička u 7. a 8. ZŠ v Mladé Boleslavi. Foto: Bohumil Horáček / MB-net.czRanní špička u 7. a 8. ZŠ v Mladé Boleslavi. Foto: Bohumil Horáček / MB-net.cz

Školy budou mezi sebou soutěžit o co největší omezení jízd autem.

Zpět na článek
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vik

Tento týden jsem potřeboval něco u školy a právě kolem půl osmé. To jsem koukal kolik SUV tam najíždí, matka kouká než dítě zajde do školy, některé vystoupí a jdou těch sto metrů ke škole s dítětem. Úplný dopravní chaos, jak se snaží zaparkovat nebo jen na tu čekačku.

Honza

Svatá prostoto, ještě by si mohli ti novokomsomolci dát za cíl rozdojit kozla.

ABCD

Je to zásah na komoru. Ego nás lidí mimo je jiné obsahuje touhu zajistit bezpečnost dětí, mít určitý komfort a šetřit čas. Ne že bych to nějak podporoval, ale když to někdo, chce lidem vzít, tak hodně štěstí.
Tady v diskuzi je vysoká koncentrace Mirků Dušínu, máme holt štěstí, že jsme na vzácném místě…

Y.K.

Bezpečnost dětí. A proto zajedete autem až před vchod školy, kde se pohybuje většina dětí bez aut. Bravo, ale tomu říkám oximorón.

František Hučava

A když místo budou zajíždět o ulici vedle, tak tam ty děti nechodí? Počítám, že se do ulice přímo u školy teleportují.

Tohle je zase hejt na automobilovou dopravu maskovaný za starost o „chudáky děti“. Protože kdyby nebyl, tak by se diskuse netočila kolem toho, jak nejvíc znepříjemnit lidem vozit děcka autem do školy (nebo jim to nejlíp rovnou zakázat), ale jak rozumnou organizací dopravy tuto otázku nějak uspokojivě vyřešit.

původní Jakub P

V okolních ulicích se můžou rozprostřít jak ty děti přicházející pěšky, tak ta auta přivážející děti z větší dálky (nebo naopak čekající na vyzvednutí dětí po vyučování). Ta koncentrace všech přímo před vchod situaci zhoršuje o několik řádů.

František Hučava

Ono to ale zpravidla bývá hlavně tím, že ani v okolních ulicích na něco takového místo není. Kdyby bylo možno o ulici vedle v klidu zaparkovat, sotva někdo bude stát o to se s někým přetlačovat před vchodem. Když se zaparkovat nedá nikde, tak se holt dítě vysadí na blikačkách před školou. Stejně, jako to udělá třeba taxík, když nabírá nebo vykládá zákazníka, kde se nad tím kupodivu nikdo neponosuje. Ale jak říkám, když na toto bude prostor o ulici dál, lidi to budou úplně normálně používat. Akorát se mi nezdá, že by k tomuto tato diskuse směřovala. Spíš tu… Číst vice »

původní Jakub P

Sorry, ale to je váš problém, najít si místo k zaparkování, když chcete někam jet autem. Stejně jako jet s takovou rezervou, abyste měl čas to místo k zaparkování v okolí hledat. Nikdo by neměl mít povinnost tolerovat vaše motání se v místech, kde překážíte, nebo hůř, ohrožujete bezpečnost třeba blokováním rozhledu, jenom kvůli tomu, že sedíte v autě a nenechal jste si dostatečnou rezervu na věci s ježděním autem neodmyslitelně spojené, jako třeba všechen ten prostor zabraný ostatními parkujícími auty. PS. taxíky nebo kurýři stojící tak, že ohrožují bezpečnost nebo blokující průchod/průjezd mi vadí taky. Mít byznys model postavenej… Číst vice »

František Hučava

Tak to já taky můžu říct, že je to váš problém, že vám vadí auta před školou, když mně nevadí. Takhle se ale počítám daleko nedostaneme.

robert

Jakou organizací? Jsi ty nebo tvoje dítě invalidní, že ho potřebuješ zavézt až do lavice? Nebylo by lepší, kdyby z toho auta vůbec nevylejzalo a tys zaparkoval rovnou před katedrou? Vzpamatuj se, Hučavo, nejsi tady sám.

Y.K.

Předpokladem je, že ho nevysadíte na roku ulice vedoucí ke škole ale někde opodál, tak se to rozptýlí a synátor se alespoň lehce protáhne, když ujde párset metrů. A tam opravdu nebude tak husto jako před vchodem do školy. A před školou bude naopak skutečně rapidně klidněji a bezpečněji.

Mezi organizaci provozu patří i auta nepouštět na místa kde je vyšší koncentrace chodců.

původní Jakub P

Jasně, zvýšíme bezpečnost dětí tím, že přímo před vchodem do školy, v době začátku/konce vyučování necháme jezdit tunový a těžší železný klece řízený nervózními a spěchajícími lidmi. A až si tu klec kvůli bezpečí svýho dítěte poříděj všichni, začnem se trumfovat v tom, kdo ji bude mít větší, pevnější a okolí nebezpečnější. Mamataxi je klasickej příklad vězňova dilematu – pokud děti přímo před vchod nevozí nikdo, je to přiměřeně komfortní, bezpečný a relativně rychlý pro všechny. Když pár (doslova pár) lidí napadne, že svůj komfort a rychlost a bezpečí svých dětí zvýší vožením dětí až před vchod, je to většinou… Číst vice »

medvěd

Když chce mamataxi zastavit před školou, ať platí. Děti potřebují řád od malička a ne naučit, že jsou z lepší vrstvy a rodiče je všude protlačují. Musí se naučit starat o sebe a pomáhat ostatním. Dojít do školy přeci není problém. Problém je, co za individua se kolem škol motá. Za to může zkažená společnost.

Milda

To by mohli jít rodiče dětem příkladem a nejezdit do práce pár metrů autem, tak jak to mají v MB zvykem….

Gargy

Doba na draka .. do školy sme chodili vždy pěšky .. jsem byl domluvený vždy s kamarádek a chodilo nás více… prostě normální. Dneska jsou lidi zdechlí .. že je to až neskutečné

původní Jakub P

Já jezdil po Praze na gympl na kole. Po trase, na kterou si dneska kvůli, od té doby o dost narostlému, provozu aut na kole netroufnu a radši to objíždím citelnou oklikou.

Ono je jednoduchý svést to na to, že mladí lidi jsou líní chodit pěšky. Ale ona to zdaleka není jen lenost. Oproti tomu, co jsme zažili my (cca čtyřicátníci), nebo dokonce naši rodiče a generace před nimi, mají dnešní děti ve městě úplně jinej prostor pro samostatnou dopravu pěšky a podobně. Maj ho míň, je nepříjemnější a nebezpečnější. A to vše díky našim přemnoženým autům.

robert

To si ale nikdo nedokáže uvědomit.

D.S.

Takže se vytlouká klín klínem, než aby se někdo zamyslel a nepřizpůsoboval téměř všechno autům. V některých zemích na to už přišli a zavádí se třeba pěší zóny, ale u nás se bohužel auto považuje za podstatnou součást ega každého jedince.

PetrH

co tak pozoruju, naopak cyklostezek přibývá. Je nebezpečnější jezdit po silnici než za mých mladých let, to bez diskuse. Ale v 90. letech jsem žádné cyklostezky ani cyklopruhy neviděl a i tenkrát jsem měl často úzkosti, že mne zezadu sejme náklaďák.
A mimochodem, oklikou jsem jel do práce (Troja-Florenc) po cyklostezce po břehu Vltavy už před 16 lety. Připadalo mi to úplně normální. Od té doby se ta cyklostezka ještě zrychlila, už je to taková nudná cyklodálnice skoro :).
Měl jsem tehdy kolegu, který stejnou trasu bral zásadně nejkratší cestou po silnicích, přes mosty, snad chodníky, občas nadával na provoz.

původní Jakub P

Občas něco přibude, ale strašně pomalu a jen v některých částech města. Furt to není konzistentní síť, po který by se člověk dostal všude, kam potřebuje. A i z toho, co přibývá, je převážná většina takovýho charakteru, že si na to troufnou jen odvážní a zkušení jezdci. Těm to asi pomůže, ale jde o strašně malou část společnosti. Případně ti nejvíc motivovaní (kteří ale spíš hledáme ty klidnější okliky, kdekoli je to možné, i za cenu velkých objížděk. A taky nás není moc. A jsou části, kam se na kole bez jízdy v extrémním provozu nedostanete ani objížďkou, která vám… Číst vice »

Tomáš z MB

Zdravím z Boleslavi… Dost mne tahle akce překvapila, nečekal bych ji. ALE MUSÍM ŘÍCI, ŽE SE TU UDĚLALO DOST KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI POHYBU ŽÁKŮ A STUDENTŮ od mé maturity 1992 – a spíš až v posledních letech.
Ale když se rozhlédnu kolem, tak mám pocit, že to jsou „lepší“ lidé s nadprůměrným ochranitelským chováním.
A aby nebylo mýlky – jsem lékař, takže to není výlev závisti, ale hodnocení stavu.

František Hučava

Můžu vás uklidnit, celá řada dětí pořád pešky do školy chodí. Dokonce bych řekl, že většina. Jsou to ti, kteří bydlí v docházkové vzdálenosti. Ti, kteří nebydlí, se tam holt nějak dopravují. To jen tady v diskusi se vytváří obraz zlotřilého „autíčkáře“, který ráno vytáhne auto a jede s ním 200 metrů před školu, jen aby to všem natřel. Je to svým způsobem logické, s takovým slaměným panákem se mnohem lépe bojuje, než kdyby museli přiznat, že jde prostě jen o autohate, kdy veškerá racionalita šla už dávno do háje.

Tomáš z MB

Zdravím, ale vnímání „docházkové vzdálenosti“ se změnilo.
Jedna sestra vozí dítě do školy a pak jede do nemocnice, byť je to maximálně 10 minut chůze a bylo by lepší to udělat obráceně pro dítě, dopravní ruch i ekologii. Ale má na to peníze (manželovy) i čas – ale hlavně se bojí, že by se dceři mohlo něco stát (šlo by se po relativně klidných ulicích, kde je gross dopravy … doprava žáků do školy auty rodičů!). Jen se ptám, co bude chudák holka dělat, až bude studovat v Praze. A jak to bude dávat maminka…

František Hučava

Dokud chodil syn na základní školu, která byla 200m od baráku, tak jsem s ním chodil pěšky. Nyní do primy na druhém konci města ho vozím autem při cestě do práce. O moralizování a buzeraci v tomto směru nemám zájem a nevidím sebemenší důvod, proč bych měl své jednání jakkoli a komukoli vysvětlovat nebo dokonce ospravedlňovat.

původní Jakub P

Nemusíte. Ale pokud bude ulice před synovým gymplem pro auta uzavřena, aby tam nervózní řidiči mamataxi spěchající do práce neohrožovali děti, které přijdou po svých, doufám že to pochopíte, budete jezdit s rezervou a vypouštět ho z auta dál od školy. Případně zaparkujete a poslední kousek ke škole ho dovedete pěšky.

František Hučava

Podle mě se z toho zase dělá zbytečný hate a žene se to do extrému. Zvýšený provoz po ránu byl samozřejmě i u té školy, kam jsem se synem chodil pěšky, ale že by mě někdo za těch 5 let ohrožoval, to jsem si opravdu nevšiml. Pro některé zdejší diskutující je ovšem ohrožením jakýkoli automobilový provoz už z podstaty, jak pozoruji.

robert

Ne, nepochopil jsi ani to, co ti trpělivě vysvětlují ostatní. Jednak jde o ohrožení bezpečnosti a jednak ti taxikáři zdržují sami sebe už jen tím, kolik jich tam je. Všichni se tam během krátkého okamžiku prostě nevejdou. Tak nebuď líný, vysaď synka o ulici napřed a nebudeš se muset prodírat mezi ostatními. O to město usiluje.
Prostor před školou není Drive Thru jako u McDonaldu.

robert

A já nemám zájem o moralizování a buzeraci od nějakého točvolanta, který svého synka nedokáže naučit samostatnosti. Nevidím sebemenší důvod nějakým autíčkářům vysvětlovat nebo ospravedlňovat zákaz jízdy okolo školy.
Asi takhle tvůj nemožný komentář zní.

František Hučava

S hulváty nediskutuji. Maucta.

robert

Však já s tebou taky nediskutuju, hulváte. S někým takovým, kdo nevidí problém, ačkoliv ho má před očima a sám ho spoluvytváří, ani diskuze není možná. U tebe je to totiž hotová věc. Takže o čem chceš s kým diskutovat?

Z750S

Tak pro příklad… V Bakově nad Jizerou jsou rodiče, kteří své dítě vezou do školy, která je vzdálena 200m. Chápu, že je to lákavé dítě vzít cestou do práce, ale je fakt problém jít o 5 minut dřív, dítě odvést do školy, pak se domů vrátit pro auto a jet do práce? 😒
Pak se divme, že radnice v Bakově musí vymýšlet návrhy, aby se řešila dopravní situace u školy 😒

robert

Copak tamní děti nejsou schopny ujít 200 m samy? Bez dozoru? Nebo na každém rohu čeká úchylák nebo číhá auto, které by mohlo dítěti přivodit újmu?

Sova

Jsou, ale rodiče je k tomu často nevedou.

František Hučava

Nevěřím tomu, že takových lidí je jakékoli signifikantní množství nebo dokonce většina. To je jen další část seriálu, kdy se z uživatelů aut dělají nesvéprávní idioti, aby se lépe ospravedlnila další buzerace vůči nim.

původní Jakub P

Většina jich není, ani zdaleka, významné množství bohužel jo. A problém je, že pokud sedí v autech, může i výrazná menšina velmi silně zvýšit rizikovost prostředí pro všechny. Zejména pokud jsou to aspoň z části moderní auta, z nichž řada má tak neskutečně špatnej výhled z kabiny, že nechápu, jak je možný, že dostanou homologaci. A zejména, když značná část té menšiny spěchá.

Proto je třeba z ulic před školami dělat pěší zóny. Kdo potřebuje dítě přivézt autem, ať jede včas a vypustí ho v nějaké sousední ulici. Nebo zaparkuje a ke škole jej doprovodí pěšky.

robert

Hučavo, mně je fakt jedno, čemu věříš.
Bohužel někteří točvolanti jako ty jsou nesvéprávní idioti. Že mezi vámi není nějaká kolegialita, už není můj problém. A už vůbec to není problém města nebo jiných účastníků provozu využívajících jiný druh dopravy.

František Hučava

Nevšiml jsem si, že bychom spolu pásli slony či jiný dobytek.

robert

To je fakt, tys ho musel pást s někým jiným. To ale nic nemění na tom, co jsem ti napsal. Odhaduju, že tvůj přístup k silničnímu provozu se odráží i tady. Prostě princip – já jedu, uhněte, ostatní se uskromněte a vůbec mě neotravujte s nějakými zákazy a omezeními.

Pražec

„Pro ty rodiče, kteří vozí děti autem do školy z daleka a jinou možnost nemají, projekt nabídne taková místa pro vyložení dětí, kde nebudou zvyšovat dopravní ruch u školy a odkud jejich děti samy bezpečně dojdou do školní budovy.“

Tak tohle bych vypíchnul jako opravdu smysluplnou část projektu.
Možná by se i v Praze hodila podobná „přestupní“ místa, a to nejen pro děti. Nástupy a výstupy spolujezdců na červené či na přechodu nemá rád nikdo. Takováto místa v centru by mohla zatraktivnit spolujízdy.

ABC

někdy mám pocit že hlavní snahou je aby se v co největším okolí stanic metra nedalo ani zastavit…. Chodov, Opatov….

původní Jakub P

Nejsou na Chodově i Opatově K+R místa hned u metra? Plus na obou místech je P+R a na Chodově navíc obří parkoviště obchoďáku.

ABC

Ne, na Chodově fakt nejsou. Ani jedno. A když chci někoho jenom vyhodit u metra tak se nepojedu motat do garáží obchoďáku.
Na Opatově jsou pak 3 K+R místa v každém směru. A policie si tam ráda kasíruje, když někdo zastaví mimo ně. Kupodivu téměř výhradně státní ač bych toto čekal spíš od měšťáků.

původní Jakub P

Na Chodově jich bylo asi pět v tom podjezdu pod obchoďákem ve směru od kruháku a docela bych se divil, kdyby je zrušili. Druhým směrem se dá z podjezdu zajet na to parkoviště obchoďáku, vysadit a prakticky hned z něj vyjet. Celkově se po něm člověk musí „motat“ asi tak 30 metrů tam a zpět. Na Opatově jsou 4 v každém směru a pak je ještě pár míst u vjezdu do sběrného dvora. Ani u jedné té stanice jsem nikdy neměl problém někoho vysadit a na Chodově ani nabrat. Možná proto, že nepoužívám přístup „já jedu autem, všichni mi musíte… Číst vice »

ABC

A nikdy jste neporušil předpisy, že

původní Jakub P

Že bych nikdy v životě neporušil předpisy říct nemůžu.

Ale že bych to někdy udělal při vysazování nebo nabírání lidí u jedné z těchto dvou stanic metra, o tom skutečně nevím, na to je to tam opravdu příliš jednoduché udělat legálně.

ABC

Jo a klidně se divte, ale pokud v tom podjezdu nějaké K+R bylo (což si nemyslím), tak ho skutečně zrušili.

původní Jakub P

Myslet si můžete co chcete, ale v srpnu 2019 tam očividně bylo, když to tam projíždělo streetview auto.
https://www.google.cz/maps/@50.031708,14.4901072,3a,43y,151.46h,87.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCaMVSXUkxc2fHhICU6E2Vg!2e0!7i16384!8i8192

František Hučava

Tak to smysluplné nepochybně je. Akorát to dopadne, jako když se někdo snaží postavit parkhaus aby se uvolnila místa v ulicích – NIMBYsti začnou okamžitě řvát, že to „přitáhne do okolí další dopravu“.

Y.K.

A Hučava ráčí bydlet u autostrády, když je takový anti NIMBYsta a propagátor ježdění kamkoliv to jde?

Kebab

Správně. Mamataxi je mor a typický příklad nadužívání auta, pokud nejde např. o dopravu z jiné obce. Navíc platí “Co se v mládí naučíš…”, takže tohle omezení aut smysl má. Na rozdíl od mnohých jiných…

Surio Mario

Dost velký problém vidím v tom, že mamataxi se stalo součástí společenského statusu školáků. Už jsem slyšel od několika lidí, že vozí děti do školy autem, aby se jim spolužáci nesmáli. Před 15 lety bylo totéž s mobily – kdo neměl ještě ve 2. třídě mobil, ten byl loser a socka. Dneska se podobná šikana týká dětí, které rodiče nepřivezou až přede dveře školy. Co na tom, že ti z aut mají kolikrát pupek jako 50letý pivař, ale přijeli autem, tak jsou něco víc. 🙁

Ruda

U nás byl divného ten koho rodiče přivezli do školy. Značilo to neschopnost jedince dojít do školy sám . Když jsem byl do školy vězeň radši sem se nechal vysadit dal od školy a zbytek došel ….

Šejdr

U nás úplně stejně. Kdyby mě na 2. stupni chtěli rodiče vozit nebo vodit do školy, tak bych radši každé ráno utekl, než si nechat udělat ostudu před spolužáky. Byl bych mezi nimi za kapitálního troubu, který je tak mimo, že ho ještě musí do školy doprovázet rodiče. Doba se holt změnila, dneska je v módě vozit si zadek i na pár set metrů a být tlustý už od dětství.

František Hučava

To jsem teda ještě nidky neslyšel, kde to proboha žijete, abych se tomu místu zdaleka vyhnul?