Společnost OAD Kolín uvedla do provozu 20 nových autobusů na plyn

Nové autobusy SOR na plyn pro OAD Kolín. Pramen: OAD KolínNové autobusy SOR na plyn pro OAD Kolín. Pramen: OAD Kolín

Okresní autobusová doprava Kolín (OAD Kolín) dnes slavnostně uvedla do provozu dvacet nových autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mirek

Stejně smutný, že Ropid určuje už i vzor potahu sedaček, ale nemá vliv na to, že dopravce nakoupí technicky zastaralé a pro cestující nepohodlné vozy…

Vlad

„Plynové motory mají výrazně tišší chod.“ 🙁
V centru Opavy mně pod okny jezdí téměř všechny linky zdejší místní dopravy. Autobusy na CNG (Iveco) jsou o něco málo (apoň některé) hlučnější, než jejich dieseloví předchůdci (Iveco).

Guest

„Plynové motory mají výrazně tišší chod. Úroveň hluku plynových autobusů oproti naftovým je díky měkčímu spalování nižší o padesát procent vně vozidel a o 60 až 70 procent uvnitř vozidel“ tak určitě 😀 jednak to řve v zásadě stejně jak CN 12 a starty těhle zmetků jdou slyšet přes celý autobusák, navíc některé kusy zní jak vysavač a duní to, že to není snad ani možné.

Apollo

mě by zajímalo kdo dával Panu Surovi podklady pro článek 😀 Já plně s vámi souhlasím že ty CNG im SORy řvou jak vysavače , mají pomalí rozjezd a každou chvíli hnijou na dílně ,

Kubrt

Jednak ten článek psal pan Šindelář a jednak tato tvrzení nejsou názorem autora, ale citace pana Pípala z OAD. Stačí to číst pozorně 🙂

KarelF

Tak on SOR je dle mne zmetek jakýkoliv. Prostorově pro cestující jak na stání tak na sezení je SOR hrůza v srovnání s Karosama se nedá SOR srovnat. A podobně prostorově, aby to bylo ucházející na sezení a stání, kočárky snad nějaká Iveca z V.Mýta?

Martin V.

To, že běžná masmédia publikují zcela zavádějící ilustrační fotografie, mě sice štve, ale tak nějak jsem si na to už zvykl. Ovšem u mého oblíbeného dopravního serveru bych takovou zradu fakt nečekal, pane Šindeláři…

Fotka ukazuje NS12 (tedy novou plně nízkopodlažní kastli), ale v článku u konkurence http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=16359&secid=7 jsou „stříhači s rouškami“ vyfoceni před řadou autobusů CNG12, což je starý „hrbáč“ – dvoudveřový typ low-entry, tedy něco zásadně jiného. Nejde mi o barvu laku autobusu na fotce, ale o typ, což je zásadní informace v článku zamlčená. Snad toho nechci tak moc, nebo jo?

Martin V.

Díky za výměnu fotky, takhle je to hned lepší. 🙂

Jakub

Proč zase tato fotografie prototypu elektrobusu? Ty CNG autobusy mají starý design – viz příspěvek na Twitteru od PID.