Dopravci Nákladní doprava Železnice Železniční průmysl Zprávy

Společnost EP Cargo Invest převzala poslední ze série tří objednaných vectronů

Nová lokomotiva Siemens Vectron pro EP Cargo Invest. Pramen: Siemens

Společnost EP Cargo Invest ze skupiny EPH převzala v úterý na Smíchovském nádraží poslední ze série tří objednaných lokomotiv Siemens Vectron. Celkem tak je v majetku EP Cargo Invest už osm vectronů; firma byla v roce 2016 prvním českým odběratelem nového stroje od Siemensu.

Lokomotivy skončily ve flotile půjčovny LokoTrain, kterou EP Cargo ovládlo v roce 2015. „Své využití naleznou v přepravách skupinových dopravců EP Cargo, Locon a RM Lines a budou k dispozici k pronájmům i ostatním dopravcům v regionu střední Evropy,“ uvedl člen představenstva EP Cargo Invest Radim Kotlář.

Smlouvu na dodávku tří vícesystémových lokomotiv Siemens Vectron MS uzavřely obě strany loni v dubnu, EP Cargo Invest tak využila smluvní opce.

„Od roku 2016 společnost Siemens Mobility Česká republika prodala na českém železničním trhu 37 lokomotiv Vectron. Lokomotivy jsou nasazovány na vozbu jak těžkých nákladních vlaků, tak i důležitých expresů v osobní dopravě,“ řekl generální ředitel Siemens Mobility v České republice Roman Kokšal.

Lokomotivy pro společnost EP Cargo Invest mají výkon 6 400 kW a dosahují maximální provozní rychlosti 160 km/h. Jsou vybaveny potřebnými národními vlakovými zabezpečovači včetně evropského zabezpečovače ETCS. Lokomotivy jsou schváleny pro provoz v České republice, ve všech sousedních zemích, v Maďarsku a v Rumunsku. Jejich polep má vyjadřovat „kladný přístup k moderním technologiím“.

Společnost Siemens Mobility prodala již přes 1000 vectronů 50 zákazníkům. Lokomotivy jsou schváleny pro provoz v Rakousku, Bulharsku, Chorvatsku, České republice, Finsku, Německu, Maďarsku, Itálii, Nizozemí, Norsku, Polsku, Rumunsku, Srbsku, Slovensku, Švédsku, Švýcarsku, Turecku a nově i v Belgii.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
žlutý klandr

EP Cargo je docela progresivní a jako první u nás nakupuje moderní techniku, například vagony systému Innofreight.

karel

Jsem jediný komu se tento nátěr nelíbí? Méně je někdy více

Mýval

řekl a karel a odeslal místo jednoho komentáře rovnou 2 xD

Bubák2003

Jestli mohu Karla upřesnit,tak je to polep😉 a zároveň bych se zeptal,jaké barevné řešení by se mu líbilo?

žlutý klandr

Mně se líbí. Až ho Tillig vyrobí, tak si ho taky koupím:-).

karel

Jsem jediný komu se tento nátěr nelíbí? Méně je někdy více…