Spojka u Postoloprt ožije po 16 letech osobní dopravou. Začíná jezdit spěšný vlak Louny – Most
Jednotka RegioSprinter společnosti Die Länderbahn CZ v barvách Ústeckého kraje. Foto: DLB CZ
Ranní vlak míří zejména na dojíždění do škol a zaměstnání. Naposledy po spojce jezdily rychlíky Bezdrev.
Další obnova lokálky, super!
To není obnova žádné lokálky, to je zavedení osobního vlaku na provozované železniční trati. Nic nemění na tom fakt, že ta provozovaná trať je dost slabě využita a že tam dlouhá léta žádné osobní vlaky nejezdí.
Je to jen spojka (triangl) před žst. Postoloprty mezi trati Louny- Postoloprty a Žatec – Most. Takže žádná lokálka. Podobných“ tratí „bez os. dopravy je v okolí více-např. Spořice-Dubina, Louny Předměstí-Postoloprty, Žatec západ- Velichov, Obrnice- Zlatníky,Třebušice- Most.nové…
Jezdí po diskutované spojce nějaké nákladní vlaky, nebo se do Loun jezdí přes Lenešice? Děkuji za info.
Podle potřeby zákazníků a nápadů dopravce 🙂 …zrovna v sobotu a neděli se navážely vozy na vlečku Elektroporcelán Březno u Postoloprt. Sice šlo jen o dva vlaky, ale možná naštěstí, protože kvůli délce vlaku a nutné technologii na vlečku to nemohlo jet celé.
Proč je ten Sp vlastně tak pomalý? Cca 30 km za 40 minut, to je vpodstatě jako osobní vlak po té druhé trati, který ale staví všude. Přitom trať přes Postoloprty je celkem rovná a elektrifikovaná, není to žádná lokálka.
Dej si do Idosu Louny-mesto – Most
Rychlá je z Vrbky do Obrnic. Z Loun je to courák40-60 km/h, který přejíždí triangly u Loun Předměstí a Postoloprt 40 km/h. Navíc je to trochu oklika.
Bezdrev by šel asi taky vrátit – v sezoně o víkendech. Jenže by se musely domluvit ÚK, PK, JČK a zaplatit si to. Ale zase zrovna tito 3 by to i zvládnout mohli. Takže by stačil jen hlas lidu.
A k čemu by obnova rychlíku Bezdrev byla dobrá?!? K převážení jihočeského vzduchu o atmosférickém tlaku do severních Čech?!? Nebylo by lepší ten vzduch před převážením stlačit kompresorem a převážet v kotlovém voze určeném k přepravě stlačených plynů?!? Já jen, že takhle by se ten jihočeský vzduch neředil vzduchem středočeským a dovezl by se v čisté formě až do Mostu v mnohem větším množství. Klidně by pak šlo v případě potřeby vypustit i část jihočeského vzduchu přímo na zastávce Křivoklát :-):-):-).
Vylučujete, že by byl zájem? Kdyby to byl vlak pro výletníky, čili stavěl třeba Křivoklát a Domoušice, a hlavně když by z Obrnic jel místo do Mostu do Teplic …
Ano, lze stoprocentně vyloučit, že by byl adekvátní zájem. I dnes se dá takto jet , jen jsou potřeba dva přestupy a není to pomalejší než původní Bezdrev. Kdyby davy lidí o takové spojení měly zájem, tak by v přímé podobě stále existovalo. Jel jsem v devadesátých letech několikrát jak Bezdrevem, tak později i Antibezdrevem a už tehdy byla obsazenost nic moc a dá se říci, že už tehdy byla kapacitně odpovídající souprava pro Bezderv ta, která jezdila na Antibezdrevu – tedy motorový vůz 842 s přívěsem. Železnice je tu byla (a je stále) pomalá a auto už tehdy začínal… Číst vice »
Měl jsem na mysli výletníky na jeden den, čili na sever tak maximálně z Berouna a Rakovníka.
Bezdrevy skončily prosincem 2008, jen pro upřesnění. Ještě v říjnu téhož roku, před změnou času, jsem si na stanovišti projel celou trasu.
Vlak lze doplnit do KJŘ společně s dalšími změnami ze změnových listů na http://prelepky.wz.cz
Louny by hlavně potřebovaly ten rychlovlak z Prahy. To tomu městu a okolí hrozně pomůže, možná ještě víc než dostavba D7. Současné vlakové spojení z Prahy přes Slaný, které vymetá zatáčkami pod úhlem 150° každou druhou vesnici je nepoužitelné. Pak holt 99% lidí jezdí auty nebo autobusy.
Jo, kde jsou ty časy, když přes Louny jezdily rychlíky Praha – Most.
Jo. Ty byly dobré. Pro režijkáře. Jinak naprosto nekonkurenceschopné, proto taky dojezdily.
Já s nimi pravidelně jezdil na VŠ. Vždy jsem přečetl půl skript 😁 Nicméně s tehdejším juniorpasem to bylo z Chomutova levnější než autobus a bez nutnosti rezervovat dopředu.
Jakože přes Ústí režijky neplatily?
Vlak nejezdí do zatáčky ale do oblouku. A jeho parametr je poloměr, který se měří v metrech a ne ve stupních. A tito jakože odborníci mají pocit, že mohou rozhodovat o dopravních záleežitostech. Směšné.
Já jel nedávno tím směrem Flixbusem 😀
Před Lounama v zácpě odbočil po okreskách a bloudil, ptal se jiných protijedoucích autobusů a nasekal si asi 30 minut zpoždění. Nejšílenější bylo, když jsme přijeli do nějaké vesnice po 10 minutách bloudění a byly tam pouze dvě možnosti. Doprava se vrátíme oklikou tam, odkud jsme vyjeli. Doleva je správně na Louny.
Odbočil doprava 😀
Jenže to by ten rychlovlak také musel mít odpovídající trať, ne dálnici. Jakou infrastrukturu stavíme, takové spojení máme. V tomto případě tedy bohužel – dálková trať Praha – Kladno – Slaný – Louny – Most není ani v plánu, jen odbočka z VRT mezi poli pod Řípem (mimo Kladno, mimo Slaný, otázkou jsou Louny – dříve též mimo…).
to vymetání, no nevím…půlka vesnic nemá zastávky a druhá je má někde v poli.
Ještě by to chtělo opravit tratě v okolí Loun, nebo samotné Lounské nádraží, to je katastrofa.
Náhodou, lounské nádraží teď prokouklo po rekonstrukci
Ano, tráva v kolejišti („peronech“) již dávno prokoukla… plynule tam zastavit za mokra je opravdu něco. O bezbariérovém přístupu do vlaků se ani nezmiňuji. Ale hlavně, že máme opravenou budovu 🙂
Perony nějakou dobu ještě nebudou, počítá se s nimi až se stavbou VRT
Takže minimálně dalších 15 let budou cestující nastupovat z trávy 😁..
#dobrasprava
15 let? To asi trochu déle, než bude VRT v Lounech 😀 😀 😀 😀
No jo, VRT = trať spojující (přinejmenším krajské) metropole v Lounech… Po vynechání všech podobně velkých měst tím směrem. 🙂 Bez auta stejně ani ránu, a ta budou mít pořád svou dálnici. Ona by tam stačila asi i klasická rychlíková, s napojením na stávající síť v uzlech, ale to zase není dostatečně „sexy“, tak se zatím raději lijí lány asfaltu.
Kdyby jen 15 let, to by byla ještě paráda.
Louny hlavní jsou v horoucích peklech, pokud něco humanizovat a peronizovat, pak louny město
Lounské nádraží bylo již opraveno. Dokonce i Oharka 🙂
Nádraží nebo nádražní budova?
…. při čemž té budově se oficiálně říká výpravní budova (železničního nádraží).
To je retro, tomu nerozumíte:)
Retro bych pochopil na nějakých hodně málo využívaných, muzejních tratích.. a nebv pravidelně využívané přestupní stanici.
Tak zrovna v Lounech hlavním to není potřeba, funguje to tam pěkně, je to lepší než nesmyslně běhat v nějakých podchodech. Kdyby ale chtěli konečně opravit nádraží Ústí západ, to by byl zázrak.
Stačilo by to udělat alepsoň tak, jako v Žatci. Tam sice taky nejsou normované peróny, ale o dost lépe to vypadá, a nastupuje se do vlaku.
Dopravce v tom svém letáku uvádí, že se jedná o “rychlou” dopravu. Já tedy nevím, ale Louny město – Most nádraží je to autem cca 20 minut. V zásadě jakákoliv trasa Louny – Most trvá autem max. 1/2 hodiny door-to-door. Zatímco tady jenom samotný vlak jede skoro 40 minut, plus se člověk nějak musí dostat na ten vlak a od vlaku na místo určení. Celkem tedy aspoň hodina v nějakém optimálním případě, spíše i více. V rámci VHD se možná jedná o rychlé řešení, ale v celkovém porovnání různých možností je to stále tragédie. Sám jsem takto před léty promrhal… Číst vice »
Je to spoj do škol a zaměstnání. A pravděpodobně ne každý student i pracující má auto a řidičák.
Naprostá většina pracujících na vesnici má auto a řidičák, dokud jim od nich nepomůže stát nebo EU. lidi co ho nemají, jsou jen městské typy, alkoholici z JZD a nádražáci se šotouši.
Slušný kádrování. Jistě, většina lidí na venkově má a používá auto, pak jsou tu děti, strarci a všichni, kteří auto z jakékoliv důvodu použít nechtějí nebo nemohou. A takovým slušné a alespoň relativně bohaté společnosti nabízejí veřejnou dopravu, protože to má sociální a ekonomický význam.
Je je, já z nám lidí na vesnici bez řidičáku… Jen jestli vy toho alkoholu nevypijete za den víc, co oni dohromady za celý rok.
Já myslím, že Elb zrovna toho alkoholu vypije dost, když před pár týdny tady v diskuzi vyhrožoval diskutujícím, že je zbije 😀
Nikdy jsem nikomu nerozbil držku pod vlivem.
Jesti jste si nevšiml, tak článek je o vlakovém spojení s Mostem MĚSTA LOUNY, což rozhodně není žádná vesnice – venkov, ale MĚSTO S VÍCE JAK 18TISÍCI OBYVATELI – https://mapy.cz/s/hamotavele, kteří v něm jistě najdou většinu potřebných služeb apod., ale z důvodu atraktivity obbsahu či ceny (kupní/výdělku) někteří potřebují jezdit i do dalších – zejména větších měst s větší konkurencí služeb (včetně škol – oborů na nich vyuřovaných) i pracovních pozic. jinak právě v takových (poměrně) malých městečkách je všude blízko – bez problému na jízdním kolej jej projedete skrz za pár desítek minut, tak proč by v nich každý… Číst vice »
Třebíč a Jihlava jsou podstatně rozvinutější a větší města než tyto, přesto je mezi nimi průměrná obsazenost 20-25 lidí na vlak a pravidelně vidím rychlíky, které tam odjíždí s 0 lidmi, tedy by to tam dokázaly odjezdit i 810.
Zkuste průjezdautem Bílinou ve špičce.
Chodec je rychlejší.
Rychlík Krušnohor Teplice- Most má jízdní dobu 23 minut.
Poněkud ale zapomínáte (ale to rádi i jiní, vč. nejmenovaného „ó nejchytřejšího a ó nejúžasnějšího“ radního pro dopravu ve Středočeském kraji), že rychlost není z daleka jediným kritériem pro výběr dopravního prostředku. Osobně třeba preferuju prostor pro práci na noťasu před rychlostí přepravy. Kolikrát i jedou delší trasou (naposledy třeba z Kroměříže do Brna Panterem přes Břeclav), ale když během toho vyřídím alespoň maily, jsou to 2 hodiny produktivní činnosti, což je víc než hodina sedění bez užitku v rychlíku přes Kojetín a pak další 2 hodiny onoho řešení v Brně či jinde… I proto je koneckonců vlak i přes… Číst vice »
Co má Rosťo společného Borecký se spěšňákem Louny – Most a už vůbec Tvá jízda z Brna do Olomouce přes Břeclav? Ten Spěšňák je dobrá volba, vše v pořádku, ale tu blbou politiku je potřeba už někam odtáhnout…
Díky.
To byla reakce na slova výše, že „Já tedy nevím, ale Louny město – Most nádraží je to autem cca 20 minut. V zásadě jakákoliv trasa Louny – Most trvá autem max. 1/2 hodiny door-to-door. Zatímco tady jenom samotný vlak jede skoro 40 minut, plus se člověk nějak musí dostat na ten vlak a od vlaku na místo určení. “ – hodnotit „lepší“ dopravní prostředek jen podle doby trvání jízdy je zhovadilost a vytržení z kontextu. Člověk se tak nějak rozhoduje vždy dle kombinace parametrů, nelze vytrhnout z kontextu jen jeden.
Takže jsem jen uváděl příklady…
Jít na střední školu, až když má jeden řidičák, je poněkud pozdě.
no a časem mrháte stále – jednak svým při psaní vašich blábolů a druhak všech ostatních, kteří ty vaše bláboly pak čtou
Je fakt, že na to, že MOst je fungl nové město, tak má nádraží umístěné blbě a ještě hůř vyprojektované (mě tam fascinuje nutnost sejít z perónů do podchodu, pak vylézt do úrovně perónu, pak vylézt k trolejím, pak snad ještě kousek a ejhle, člověk je v hale).
Ale tenhle rychlý vlak je dobrý a mělo by jich jezdit víc – přece jen, barák u kolejí s nápisem „Louny“ je od centra Loun dost daleko. Zato tenhle vlak má zastávku v centru, navíc u autobusáku.
V Mostě jsem byl jen párkrát, a už to bude minimálně 10 let, tak jej odmítám hodnotit, ale pokud Vaše jeho hodnocení je tak kvalitní jako Loun, a zejména příslušného vlaku z nich, o němž je v článku napsáno „“..Nový vlak oznámil dopravce na svých stránkách. Vlak s označením Sp 1244 vyjede z Loun v 6:36, zastaví ještě ve stanici Louny střed a Louny město. …““, tak potež – https://mapy.cz/s/gasavezero , protože zjevně příslušný vlak zastaví v centru města i na dvou jeho opačných koncích – severovýchodě a jihozápadě!
???
Píšu, že tenhle vlak je dobrý právě proto, že obsluhuje i centrum Loun. Na rozdíl od těch, co jezdí přímo.
Mimochodem, nebylo už v minulosti víc takových spojení Mostu a centra Loun?
Platit ten SP bude kdo?
Ty.
Lepší by bylo napsat MY.
Ústecký kraj.
Asi Axel.