Spojení z Liberce do Drážďan zrychlí, úsek v Německu získal po 14 letech povolení
Silnice B178 u Löbau. Foto: Hakan Kierez / Wikimedia Commons
Stavbu spojnice z Česka na dálnici komplikovala odvolání a výkupy pozemků.
Stavbu spojnice z Česka na dálnici komplikovala odvolání a výkupy pozemků.
Skvělá zpráva. Pro cestu k dálnici Východ-Západ velmi důležité.
Nejsmutnější je, že jde o úsek vedoucí přes pole a louky. Široko daleko žádná obec. Ale i náš severní soused umí výstavbu pěkně natáhnout.
Pro Zittau (Žitavu), je napojení na A4ku životně důležité, stejně tak pro Liberec. Otázkou zůstává, jak se bude vyvíjet severní úsek, navazující na samotnou dálnici, o něm se dlouho nepsalo, tak snad se nyní dají věci do pohybu. Kdo pochází s této oblasti, tak ví, jak moc by si region tuto stavbu zasloužil. Po dlouhé dobé pozitivní zpráva…
Hmm… Bude někdy rychlejší jet z Liberce autem do Drážďan a pokračovat VRT do Prahy než cesta vlakem přímo z Liberce? Snad je to za hranou.
Z Liberce do Prahy je to autem 100 km, do Drážan 130 km. Ale pokud teda musí být přijezd do Prahy vlakem, tak zkuste dojet na vlak do Lysé nad Labem. Budete to mít rozhodně rychlejší než po VRT z Drážďan.
Jen pro jistotu: nikdy bych takovou anabázi neabsolvoval a pochybuji, že by se někdo takový našel, beru to jen jako takovou teoretickou hříčku, která se snad nikdy nenaplní (ale teoreticky by mohla).
Zkuste překecat nějakého motorkáře, že za něj zaplatíte i pokuty. Třeba někoho, kdo jel Isle of Man. Za těchto podmínek by to mohlo i vyjít. 🙂
Není už rychlejší i kratší tím autem zamířit rovnou na jih a dojet do Prahy bez vlaku? 😀
Samozřejmě 😃 já taky říkám, že bych to v životě neudělal. Jen pokud by se to stalo (a snad se to nestane), byl by to dobrý bizár.
Něco jako vlakové spojení Berlín-Vídeň oklikou přes Bavorsko, místo přes Prahu. To už je bohužel realita…
Tak ono spojení Videň – Mnichov a Berlín – Mnichov dává smysl samo o sobě. Kdo ale z Berlína pojede autem do Mnichova, aby pak sednul na vlak do Vídně, žeáno…
Proč bych jezdil autem do Drážďan, když můžu jet po R/D na Prahu???
Když je zmíněn Herrnhut neboli Ochranov, tak přidám i pár odkazů na wiki jako zajímavý cíl výletu:
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Herrnhut
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Morav%C5%A1t%C3%AD_brat%C5%99i
jsem v šoku, netušil jsem, díky za info
Lokalita Ochranov – Herrnhut se také objevuje v beletrii. Ve Vesnickém románu Karolíny Světlé se chce nechat hlavní hrdina rozvést s právoplatnou ženou a se svoji skutečnou milou začít nový život v Ochranově – jen tam je něco takového v této době možné. Z Herrnhutu pocházel také Čarodějův učeň (německy Krabat) autora Otfrieda Preußlera. Jeho jiné dílko, Malá čarodějnice, posloužila jako předloha stejnojmenného večerníčku.
Nikdy jsem netušil, jak se diskuze o silnici může takto zajímavě rozvinout, díky za to:-)
A u Schirndingu začali pomalu rozšiřovat B303 navazující na naší D6.
To znamená co? Komplet 2+2 až k A93?
Trochu pochybuju. Zatím jsou tam místa, kde není kam (Flitterbachtal brucke, některé úrovňové křižovatky). Ale D6/A70 Praha-Vary-Svinibrod by bylo hezké – hlavně se vyhnout zácpě jménem Norimberk (ne že by na tom Wurzburg a Frankfurt byly líp).
Zatím kousek asi 2km v 2+2. Včera jsem tam jel po dlouhé době. Vypadá to, že tam jsou postaveny 2 mosty pro každý směr jeden. Minimálně bych to viděl protažení k A93. Chtějí dostat dopravu z Weidenu na dálnici, tak se rozšíří 303 v parametrech 2+2, ale dálnice to nebude.
Omlouvám se ne Weiden, ale Waldsassen.