Spojení z Liberce do Drážďan zrychlí, úsek v Německu získal po 14 letech povolení

Silnice B178 u Löbau. Foto: Hakan Kierez / Wikimedia CommonsSilnice B178 u Löbau. Foto: Hakan Kierez / Wikimedia Commons

Stavbu spojnice z Česka na dálnici komplikovala odvolání a výkupy pozemků.

Desítky let čekají obyvatelé saské Žitavy i českého pohraničí na rychlejší spojení k dálnici A4 a následně do Drážďan. Kapacitní silnice B178 dosud končí ve směru od německé dálnice pár kilometrů před Žitavou u Oderwitz a řidiči musí pokračovat po klikatých silnicích dál k českým hranicím.

To by mělo být minulostí. Saský  poslanec za CDU Stephan Meyer oznámil, že poslední úsek k Žitavě získal potřebná povolení po 14 letech příprav. Poslední úsek se otevřel v roce 2013, od té doby silnice končí v polích a musí se pokračovat objížďkou.

„Tímto se konečně posouváme kupředu s důležitou dopravní tepnou a vytváříme rychlé spojení,“ řekl Meyer. Zkušenost z Německa ukazuje, že nedostatečná příprava a projednání s majiteli pozemků může stavbu rovněž dlouho zablokovat, podobně jako v Česku. „Dlouhé čekání na stavbu nebylo způsobeno nedostatkem financí, ale četnými odvoláními a stížnostmi,“ dodal Meyer. Na silnici B 178 chybí ještě krátký úsek na druhém konci před A4 z Nostitz, jeho příprava běží.

Trasa úseku B 178 před Žitavou. Foto: Sachsen.de

Trasa úseku B 178 před Žitavou. Foto: Sachsen.de

Většina nové silnice B178 vznikla po roce 2000, celkem jde o necelých 50 kilometrů komunikace, která je částečně se čtyřmi jízdními pruhy nebo v širokém uspořádání 1+1 se střídavými předjížděcími pásy. Nahradila nepříliš kapacitní a směrově nevyhovující silnici přes Herrnhut. V Žitavě navazuje na nově vybudovanou silnici přes Polsko do Česka a dál na silnici I/35.

Více informací o projektu je na stránkách saské vlády.

Tagy B178 Euroregion Nisa napojení Česka na A4 Německo Sasko spojení Liberec - Drážďany Top
20 komentářů