Autobusy

Spojení z Hořovic do Prahy autobusem zrychlí. Kraj začal konkurovat komerční lince

Autobus Iveco Crossways společnosti Arriva na lince z Králova Dvora do Prahy. Foto: PID
Autobus Iveco Crossways společnosti Arriva na lince z Králova Dvora do Prahy. Foto: PID
Podle Ropidu byly zrychlené spoje plánovány ještě před příchodem komerčních spojů.

Jen dva týdny poté, co na trasu ze Zbirohu a Hořovic do pražských Nových Butovic vyjel s novou komerční linkou dopravce Marek Psotný – Mauriga, se rozhodl i Středočeský kraj a Praha zavést zrychlené spojení z Hořovic do západní části Prahy.

Od dnešního dne zavádí nové zrychlené autobusové spoje linky 384/394 mezi Hořovicemi a Prahou. Ráno pojedou tři spoje z Hořovic a odpoledne dva spoje z Nových Butovic.

Zatímco u komerční linky platí jen tarif dopravce, v případě krajského spojení pak tarif Pražské integrované dopravy. Mluvčí Ropidu Filip Drápal ale odmítá, že zrychlení by bylo reakcí na vstup soukromého dopravce s komerčními spoji. „Tato změna byla připravována už od února, jen se čekalo na uvolnění protikoronavirových opatření. Se zavedením komerční linky to nesouvisí,“ dodal Drápal.

Z Hořovic vyjíždí autobusy ve 4:33, 5:27 a 6:28. Ve Zdicích se přemění z linky 384 na 394 a z Berouna pokračují bez zastávky až do Nových Butovic. Zpět odjíždí v 15:15 a 17:15. Dobou jízdy zůstává komerční linka rychlejší, protože jede mezi oběma městy bez zastávky. Jede 36-42 minut, zatímco spoje Pražské integrované dopravy 65 minut.

Jízdné u komerční linky stojí 48 Kč, v rámci PID 62 Kč. Pro pravidelnější dojíždění ale vyjde levněji tarif PID.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Nic nového pokud Šálek nezačal jezdit Příbram-Praha, tak ČSAD vždy tvrdilo kdo by s tím jezdil. A to nemysleli řidiče. .-D

DuDr.

Správná reakce autobusového segmentu. Vlaková doprava bude v nejbližších letech kvůli postupné rekonstrukci Praha – Beroun velkým otloukánkem, myslím že bude prostor na rozšíření nabídky.

-TR-

Po dálnici D5 to není o nic lepší. Už teď jsou na ní obrovské zácpy.

Petr

Náhodou dnes se tam ministr bez problémů dostal a zpět také. 😀

Radim

To nejsou zácpy primárně způsobené D5, ale vzdutí od nehod, které vznikají snad každý den u Ořechu (DO) směrem k D1.

XXXD

Trať 171 už otloukánkem dlouhá léta je. Rekonstrukce to v podstatě moc nezhoršuje, naopak příští rok už bude hotový první úsek mezi Smíchovem a Radotínem.

Diesel

Integrace do PID je vždy událost . U nás ( Křivoklátsko) to mělo efekt takový , že autobus s kterým lidé před integrací docela i jezdili, teď povětšinu denního výkonu vozí ohřátý vzduch neb časy a i přetrasování linek jsou zcela mimo potřeb lidí. Zato zde vzrostl provoz automobilový a to velmi silně.

jouda

Zřejmě studenti a senioři přešli z autobusů do aut. 🙂

_Pavel_

Studenti lenoší doma, nikam nejezdí

apollo

Já byl na učňáku na Pískách a autobus tam projel 2x denně a co vím tak že Zbečna jezdíval autobus do Kladna a z Křivoklátu měl linky Kohout .. no a Anexia (transdev sč) jezdila do Křivoklátu jen 2xdenne . Vždycky vím že Křivoklátsko bylo zavysle spíše na vlacích buď směr Beroun nebo Rakovník . Ale třeba je to jináč …. Už 10let jsem mimo okres …

Rotker

Berounsko a Hořovicko taktéž. Spoje, kterými lidí jezdili, zrušili a místo toho vymysleli naprosté ,,kočkopsy“, které sice možná vypadají hezky v jízdních řádech, ale potřebám lidí naprosto nevyhovují.

Petr

Až soukromník zavede okružní linku po Berouně s pravidelným taktem od nádraží, tak mu do toho také hodí vidle.

Kernteriér

A licenci mu na to vydá kdo?

Leinad

Mno to asi budou ty vhozené vidle konkurenci.

Kernteriér

To ji ovšem nezavede.

Petr

Jednou za rok dokonce jezdí. Je to při dni otevřených dveří v Arrivě.

Petr

Na rychlý spoj, jí vydali také.

Kernteriér

Na rychlý okružní spoj po městě?

Kernteriér

Já se bavím o lince MHD po Berouně, kterou jsi na začátku zmínil. Na tu by město zcela jistě licenci nevydalo.

Petr

A důvod?

Kernteriér

Souběh se stávajícími linkami, které financuje.

Frantík

A v čem je problém? Pokud je financuje, pak zřejmě mají levnější tarif, takže si lidé stále vyberou ty „financované“.

Petr

Tak ať tu 380 udělají se závlekem na nádraží a mají to. Teď to jezdí taxikáři a ty licenci dostanou.

realista

Když tak sice „jedním uchem tam a druhým ven“, ale zato skoro průběžně po celý „občanský den“ poslouchám rozhlas, kde vysílají „Zelenou vlnu“ po každých zprávách, a z jízdního řádu toho privátního dopravce vidím, že (logicky) využívá D5, ale vidím i jeho obratové doby zejména v ranní špičce, tak by mě docela zajímalo, jaká je skutečná spolehlivost a pravidelnost dodržování toho jízdního řádu. Navíc ani ty podivuhodné poznámky („telefonek“) o nutnosti včasné předchozí objednávky možnosti nástupu ve Zbiroze a „trojúhelníčky“ s drsnými omezeními čekacích dob na případné přípoje ve mně příliš důvěry nebudí. Ale protože systému (= PIDu) vstup tohoto… Číst vice »

MHD

Když už chce vstupovat PID do relací, které se obejdou bez dotací, nemělo by větší smysl pokrývat časy, kdy se komerční spoj nevyplatí? Tedy večerní, noční a víkendové časy? Možná ten čas ve 4 ráno by se dal uznat, ty odpolední zpět moc ne.

Facepalm

Jakože by integrace fungovala od 4:00 do 5 :30 a pak po deváté večer? To je velmi štěpná myšlenka

MHD

Já tady nemluvím o integraci, ale o vynakládání veřejných financí na něco, co dotace nepotřebuje. Obzvlášť v této době, kdy se mluví o redukci výdajů na dopravu ve středočeském kraji.

Štěpán

PID má smysl pouze v případě, že jezdí pořád. Kdyby měly linky PID jezdit jen v určité hodiny a v ostatní časy komerční linky, byl by v tom ještě větší bordel, než teď (kdy je téměř všechno v PID, vyjma několika málo spojů).

babilon

Ale tato linka PID jezdí jen v určité hodiny! (3 spoje ráno jedním směrem, 2 spoje odpoledne zpět.) Takže nemá smysl?

ABC

teď jste mu rozbil bábovičky….

Štěpán

To je jen pár spojů pravidelné linky, která jezdí celý den a celý týden. PID v Hořovicích funguje i na jiných spojích, než na těchto.

M19

Tato linka jezdí celý den, tedy respektive obě… Jen ty tři ranní a dva odpolední spoje jezdí bez přestupu přímo na Nové Butovice a u nich se naopak musí přestupovat na Zličín oproti ostatním spojům.

Jimbo Jones

Aneb jak soukromníci prospívají rozvoji PIDu a jak se je soudruzi snaží okamžitě zaříznout „protikonkurencí“ za veřejné peníze.

Štěpán

Jak přispívají „rozvoji“ PID? Tím, že z jejich spojů odvádí cestující do komerčních?

Jakub

Ne, že je nutí zlepšovat svoje vlastní služby.

Jimbo Jones

Tím, že „náhle“ čtrnáct dní poté vznikne linka, kterou by jinak ROPID „náhodou“ dlouhodobě připravoval, ale nezrealizoval (něco jako stewardky a občerstvení ve vlacích ČD, když začal jezdit Regiojet).

M19

Žádná linka nevznikla, jen vybrané spoje nejedou po celé délce současné linky a dále pak pokračují po lince jiné.

Bram

Ropid by měl být aktivní někde jinde, než zde. Tady soukromník správně pochopil, že je tu díra na trhu, že vlak jí nevyplní (nejede na Nové Butovice, kde je v širším okolí plno kanceláří) a proto se toho chytil. Jen mám obavy, zda díky vzniku linky PIDu nebude vyvíjen tlak na zrušení linky soukromého dopravce z toho důvodu, že lince PIDu odčerpává zákazníky.

Štěpán

„Ropid by měl být aktivní někde jinde, než zde“
ROPID je aktivní v Praze, tohle je v rukách IDSK. A systém PID má zahrnovat celou Prahu i Středočeský kraj, tedy i Hořovice.

Kernteriér

Spoj jedoucí cca hodinu po spoji soukromníka, a ještě k tomu delší trasou, lze těžko považovat za pokus o jeho zaříznutí.

M19

Ale jako demagogický pseudoargument docela dobré, ne?

Kernteriér

To se vždycky hodí. 🙂

Kernteriér

Časy nejsou postavené „na prase“ před komerční spoje, v podstatě se tím rozšířila nabídka spojení pro cestující.