egoe-plus
Autobusy

Zbiroh a Hořovice mají novou autobusovou linku do Prahy, expres zvládne cestu i za 36 minut

Autobus Setra S 416 GT-HD. Foto: Marek Psotný - Mauriga
Autobus Setra S 416 GT-HD. Foto: Marek Psotný - Mauriga
Nová linka je mimo tarif Pražské integrované dopravy, nabídne nejrychlejší spojení do západní části Prahy.

Na trh dopravců s komerčními autobusovými linkami vstupuje nový dopravce. Firma Marek Psotný – Mauriga dnes vyjela poprvé na lince ze Zbiroha a Hořovic do Prahy. Nové expresní spojení míří hlavně na cestující, kteří dojíždějí do Prahy. Firmě se podařilo získat licenci na linku až po odvolání u ministerstva dopravy.

Autobusy v Praze zamíří na autobusové nádraží v Nových Butovicích u stanice metra B. V úseku Zbiroh – Praha, Nové Butovice budou provozovány prozatím tři páry spojů v pracovních dnech, v úseku Hořovice – Praha, Nové Butovice pět párů spojů v pracovních dnech. Na linku nasadí autobusy Setra S 416 GT-HD.

Lidé z Hořovic či Zbirohu mohou dojíždět do Prahy v rámci tarifu Pražské integrované dopravy, tato linka ale není součástí systému a jezdí na vlastní komerční riziko. Jízdní řád je k dispozici zde.

Výhodou nové linky je krátká jízdní doba: z Hořovic do Nových Butovic jede autobus 36 – 42 minut podle jízdního řádu, což jinými autobusovými či vlakovými spoji s přestupem na metro není jinak možné. Jízdenka z Hořovic do Prahy vyjde na 48 Kč.

Odebírat
Upozornit na
guest
127 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Pokud vím, tak do loňské integrace Hořovicka přímé busy z Butovic do Hořovic jezdily a byly zaplněné. Využívali je hlavně lidi pracující na západní straně Prahy (Butovice, Jinonice, Radlice, Motol…) Pomalejší přestupní cesta PID bude od léta stát 60 korun, takže nový rychlejší a levnější spoj se může snadno uživit, málokdo se v době home officů bude pořizovat předplatné kvůli 3 cestám týdně, nevyplatí se to.

David

Nedávno tady autobusáci chodili pravidelně „brečet“, jak mají chudáci vysoké mýtné sazby.

Nechápu

Lepší než vlak.

Alex

Jasně..ono je totiž na místě srovnávat vlak, co jede do centra s autobusem či jede na okraj…

Nechápu

Myslíte okraj Hořovic? Nebo je tam taky metro, v Hořovicích?

Alex

Logicky Prahu…

Kernteriér

Samozřejmě, všichni pracují na Václaváku.

Alex

To neříkám, ale když už tu má někdo potřebu srovnávat na trase vlak a bus a ceny tak logicky tohle nejde..

Bob

Pro lidi pracující na NB, v Radlicích nebo Motole jistě ano.

Iveta

Hm když někdo chce proč ne ,ale není to v integraci a jede to ne do centra Prahy .Dobrá cena od 48 kč ,pak ale musím na metro do centra ,dám dalších 32 ,jsem na 80 ti .Jinak nevím jak budou zácpy a jedu někam dál ,no tak dám o 20 kč více a jedu na hlavní rychlíkem o 10 minut déle a mám to jisté .No téměř, trat Beroun-Smíchov v poslední době .Tak at se daří

Nechápu

Z Butovic do centra zvládnete cestu do 30 minut za 24kc a můžete vystoupit na Andělu, Karlaku, u Máje, na Mustku, Florenci atd… Na samotném hlavaku nic neni!

Vlakem je to 6 vnějších a 4 vnitřní pásma, celkem 76 kc a k tomu od srpna zdražení ke 100 kc. Kombinace bus a MHD zdraží jen o 6 kc.

K tomu vlak je každý druhý den zpožděný, nespolehlivý, bus bude super.

kakov

jak jste přišel na 4 vnitřní pásma? je to blbost Praha je pouze 1 pásmo P (byť se počítá jako 2 pásma). Jinak se vyskytují další 2 pásma 0+B, záleží jak cestujete, ale v případě dojíždění na časový kupon je to 6 pásem+P nikoliv 8 pásem

zjednodušeně P je cestování po Praze (tj. MHD), 0+B jsou zastávky v Praze na příměstských linkách

Nechápu

Sám jste si odpověděl, pokud budete chtít v Praze přestoupit na MHD nebo jet vlakem až do centra, musíte si k počtu vnějších pásem připočítat 4 za Prahu. Nebo nemusíte, ale pak se modlete, ať nepotkáte revizora. 🙂

Nechápu

Příklad na Praha-Pribram, kde cestuji občas já (samozřejmě autobusem):

s tramvajenkou: 54kc (7 pásem)
ze Smíchova bez tramvajenky: 68kc (9 pásem)
z centra bez tramvajenky: 84kc (11 pásem)

kakov

není to pravda, když kupujete předplatné, kupujete n vnějších pásem+P nikoliv +4 pásma

Miroslav Zikmund

Hořovice – Praha hl.n. vlakem 59 minut ….platí tarif PID

Bob

tj. od léta za 60 Kč

Petr Šimral

Nechte to rozhodnout zákazníky. Když to fungovat nebude, linka bleskurychle zanikne a bude to i nadále podle ROPIDu.
A když do tří měsíců nezanikne, tak má asi smysl, ne?

kakov

jak autor přišel na těch 42 minut?? v jízdním řádu je méně…..

Miroslav Zikmund

Jak u kterého spoje … někde 42, jinde 34; nicméně velmi ostré obraty, takže když drapne 10 minut díky koloně, tak obrat za 2 minuty v Butovicích nestíhá 5:52 – 5:54, 18:52 – 18:54

kakov

aha máte pravdu, jeden spoj má skutečně 42 minut, všechny ostatní mají méně,

Leinad

Takže spolehlivost bude jako u vlaků, když se na začátku špičky něco zpozdí tak se bude zpoždění cyklicky přenášet.
Za 2 min obrat se občas nestihne ani odbavit.

Radek

Dnes ráno sem viděl odjíždět tento spoj z Hořovic bohužel Úplně prázdný

svojsin

Já bych pokal na další rozvolnění a dal lince čas, až se „dostane mezi lidi“,
pak bych hodnotil.

svojsin

Oprava: počkal

Leinad

Pokud nebude platit rozumný tarif (PID), tak tu linku může živit maximálně bordel na 171.

Kernteriér

Z prvního dne bych nedělal velké závěry. Nicméně se obávám, že ta linka dlouho nevydrží. Minimálně ne v tomto rozsahu

Jan Pochman

Dobrá zpráva. Doufám, že tam přestanou zastavovat rychlíky do Plzně.

zdeněk

nějaké rychlíky tam nestaví jestli jste si nevšiml, tak se proberte

Luboš Beneš

Nestaví expresy, jinak otázka proč zavádět bus tam kde je slušný vlak. Nesystémové.

Jiří Kocurek

Do Butovic ten vlak ale nejezdí. Od vlaku do Butovic je to přes 4 km vzdušnou čarou.

ušatá

A to jako proč???

aaabbb

Fandím každému novému spojení veřejnou dopravou, ať už to je vlakové, autobusové, soukromé či objednávané. Nicméně mám obavy, aby tyto linky, které opravdu „vyzobávají rozinky“, pokud by jejich počet narůstal, neměly ve výsledku dopad na odliv cestujících z objednávaných spojů, a tím pádem na stabilitu celého systému.

*****. Petr

Pokud ano , tak by se chtělo spíše zamyslet nad fungováním závazkové dopravy

M H

Přesně tak, ukáže-li se tato linka jako životaschopná, bylo by na místě uvažovat o jejím zařazení do PID.

Kernteriér

Čímž by na ní dopravce skončil.

Arthur

Jakože má soukromník za vlastní ukázat smysluplnost spojení a pak ji schramstne nějaký moloc, cestující odradí nepohodlným vozidlem, ale plnícím standardy, kraj si k tomu udělá v JŘ krásno místo praktična, aby se pak linka musela dotovat?

ABC

tak v závazkové dopravě vlastně ten cestující ani není moc potřeba. zvlášť u brutto smluv….

Jiří Kocurek

Záleží na úhlu pohledu. Dopravce bude klidně vozit vzduch. Ale objednatel bude těžce v mínusu.

Arthur

A jezdí autobusy pro cestující, nebo abychom mohli fakturovat kraji? Je to veřejná sluzba

M H

Logická cesta by byla toho soukromníka zaintegrovat…tedy stejná kvalita služeb, stejné časové polohy…a navíc možnost jezdit například na roční kupón PID, což by do spojů mohlo přitáhnout ještě více lidí…těch, kterým se komerční linka nemusí nyní vyplatit.

Leinad

-Jakože soukromník má možnost říct si, že uznává molochovi jízdenky. (To snad brzo bude umět Oneticket.)
– Soukromník má možnost informovat o své lince. (No nějak funguje CIS JŘ)
– Soukromník může s molochem jednat (třeba o přípojích), ale samozřejmě výslednou časovou polohu si určí sám.

Arthur

Jenže integrace by znamenala konec soukromníka a nacpání linky do chřtánu molochu, protože pro kraj je jednodušší zadávat co největší oblasti najednou. Pro cestujícího by to znamenalo náhradu toho GT-HD linkovým vozem, tedy nižší kvalitu, sice by asi dostal snadno zapamatovatelný přísně taktový jř, ale to zas znamená dražší provoz než tenhle spočítaný přesně na jeden vůz a jednoho řidiče. Těch linek, které v kraji byly zprzněny krásnem v JŘ tak, že už nejsou schopné se uživit komerčně a potřebují dotovat, protože oběhy najednou nevychází, integrací vzniklo dost (berme stav před covidem). Krom toho předplatné v papírové podobě, bez evidenčních… Číst vice »

Leinad

Úplná integrace ano. Ale uznávání SJT a nepovinná místenka by znamenalo větší flexibilitu.
A rozklíčovat štiplitky/řidiči načtené QR se snad dá.

Arthur

Stávající tarif PID se rozklíčovat na jednotlivé spoje nedá. A zjevně o to organizátor ani nestojí.
Místenku si můžete koupit přes AMS i teď, na všechny spoje linky 470280.

Jiří Kocurek

Málokdy to plánovač udělá 100% a pak zbydou mezery. Je jenom dobře, když ty mezery někdo vykryje. Svět se mění, přepravní potřeby se mění a je nutné, aby na to společnost dokázala reagovat.
A reagováním nemyslím hanopisné články v celostátních novinách na vynález počítačové myši, ani podvržené důkazy, že Kubišová fotí porno.

Lada

Ten comic sans :d

Facepalm

To zcela jistě není CS.

PetrJ

Vypadá to růžově, doufám, že to potvrdí praxe.

LikeHouse

To je jako Roudnice n/L – R20 PID vs. BUDOS-BUS po dálnici.. a ten BUS se uživí úplně v pohodě.. sídliště je jasný, odtamtud je to na vlak daleko a i z náměstí jezdí hodně lidí a to jste z námka na nádru za 5 minut.. ráno se běžně před covidem jezdilo na stojáka a bus končí v Holešovicích a vlak jede na Hlavní. Takže asi tak. Místní poměry Hořovic a Zbirohu neznám tak nemohu soudit

Ales

Za mně super. Určitě vyuziju. Ideální linka pro mě.

Štěpán

V oblasti, která je již plně integrovaná, zavádět novou neintegrovanou linku je nesmysl. Kdo má lítačku, tak prostě využije 384 nebo R16 a nic neintegrovaného ho určitě nenaláká.
Je to asi jako nedávné Arrivácké Sp vlaky do Benešova, které taky po integraci Benešova pozbyly významu.

Koro

Za 48 kc z Horovic bez zastavky… myslim, ze nikoho nebude zajimat nejaka integrace do pidu

kakov

s PIDem za 32 kč+MHD v ceně, obávám se, že minimálně některé lidi to zajímat bude,

tím neříkám, že ta linka není přínos, ani že si nenajde své klienty, jen chci upozornit, že ta věc není tak černobílá, jak někteří prezentují

Willy

Nikoli 32, ale 62Kč.

kakov

naučte se počítat, pokud dojíždím denně, koupím si roční, vychází jedna cesta (tj. jedním směrem) cca 32 kč, záleží kolik počítáte pracovních dnů. a hlavně v ceně té jízdenky je i MHD v Praze, což u busu znamená 48+náklad na MHD, takže skutečná cena za použití busu je vyšší,

Willy

Irelevantní argumentovat denním dojížděním a předplatným, jednotlivá jízda za tarif PID z Hořovic je za 62Kč, jízdenka z Hořovic do Prahy zmíněným busem vyjde na 48 Kč, tím to končí.

Leinad

Před covidem by byli zajímaví pravidelní dojížděči a paušál.
Znám člověka z Kralup, který jezdil do pražského kanclu několikrát týdně, na litačce měl pidí pásma.

*****. Petr

Tento spoj ale význam má

Petr

Paráda, to možná někoho z aut dostane do VHD.

Willy

Vlak z Hořovic na Smíchov jede 50 min, jízdenka PID je za 62Kč, vlakové nádraží je v Hořovicích navíc na kopci 1km od centra. Bus jede z centra Hořovic, 42 min a jízdenka stojí 48Kč. Je tedy zjevné, že nový spoj je zatím ve všech parametrech výhodnější.

Štěpán

A zase znova…nádraží je na kopci. A u něj jako nikdo nebydlí a všichni bydlí v centru? A co návazné autobusové linky PID (např. 531), ty v Hořovicích neexistují, nebo co?

Koro

U nadrazi opravdu nikdo nebydli.

Štěpán

V jeho docházkové vzdálenosti (což není jen okruh 100 metrů) někdo rozhodně bydlí. Pravda, není jich většina, ale tak už to bývá, že každý bydlí jinde a každý chce mít zastávku VHD jinde.

DaPan

proč se čílíte? máte přece stále právo dál jezdit PIDem dýl a dráž……tak prosím respektujte ty, ktřým to nevyhovuje…o ničem jiném to není

Lemmy

Jasně, co má co komu vadit, že nádraží je někde v Prčicích. Modrému myšlení zdar…

ABC

No tak to pozor, i nádraží v Prčicích je v docházkové vzdálenosti, dokonce z Prahy! Pochodem!

Jiří Kocurek

Pak nemá smysl, aby vlak zajížděl až na Hlavní. Okolo Libně taky žijí lidé.

Štěpán

A za těch 42 min dojede autobus kam? Když už to porovnaváte s vlakemna Smíchov,tak k jízdní době toho autobusu přičtěte jízdní dobu metrem na Smíchov. Jinak je toto porovnání naprosto irelevantní, když porovnáváte dvě různé relace.

ABC

Na Butovice, umíte číst? A tam taky bude většina lidi končit, protože je to velká administrativní oblast. Takže naopak, cestu metrem ze Smíchova na Butovice si připočtete k vašemu vlaku a pak porovnávejte 🙂

Štěpán

Ano, umím číst. Spousta lidí má cíl v centru města, kam vlak jede přímo. A kdybyste si přečetl můj první příspěvek, zmiňoval jsem tam nejen vlak, ale i linku 384. Každý si z Hořovic zvolí to, co mu přijde jako vhodnější, ale zavádět tam linku mimo PID fakt nedává smysl. To je jako kdybych chtěl teď zavést nePIDovou linku např. z Prahy do Neratovic, kdo by tím jezdil, když už je tam PID dávno a všichni dojíždějící na něj jezdí (ať už vlakem nebo autobusem)? A k tomu porovnání, je třeba porovnávat férově. Když porovnávám cestu vlakem z Hořovic na… Číst vice »

Kernteriér

A zase ignoruješ potřebu dostat se na nádraží v Hořovicích. Což je v podstatě stejná doba, jakou jede metro z Butovic na Smíchov, pokud tam pojedu autobusem. Doba přestupu z autobusu na Butovicích je stejná jako na Smíchově z vlaku. A nesmím taky zapomenout na čekání v Hořovicích při přestupu, které je často delší než v Butovicích na metro.

Štěpán

A co takhle lidi, kteří bydlí v docházkové vzdálenosti nádraží (cca. 5 min)? Ani ty autobusové zastávky nemá každý pod oknem

Kernteriér

Jistě, pro ně bude vlak samozřejmě i nadále zajímavý. Akorát jich je docela málo, v podstatě jen ta čtvrť mezi nádražím a Červeným potokem.

ušatá

A on k tomu nádraží nejezdí nebo nemůže jezdit autobus, který projíždí Hořovice a i okolí?

Radka T.

Jezdí, ale vzhledem k častým zpožděním vlaků odjíždí od nádraží prázdný. Např. dnes odpoledne jsem měla možnost sledovat tři prázdné autobusy jedoucí za sebou. Vlak měl 20 minut zpoždění…

ABC

má záchod a věšáček!

Štěpán

Jasně, takže podle vás jsou vlaky mezi Hořovicemi a Prahou zbytečné, že? Vždyť bychom tam mohli postavit cyklostezku a to rovnou až do Plzně, takovým Ejpovickým tunelem by to bylo na kole fajn, že jo? A rovnou i do Klatov, Chebu, Domažlic a z Prahy ji protáhnout až do Ostravy a Brna. Vždyť koho zajímá vlak, který je přežitkem předminulého století?

(a pro všechny ostatní, samozřejmě jde o ironii)

Lemmy

Jiří H., jste odhalen.

FACEPALM

To je Platón.

Nechápu

Nemáte dneska záchvat, měl jste už modrou pililku?

Kubrt

Jediný, kdo se tu chová fanaticky, jseš ty.

pavel2

Štěpáne, Štěpáne.
Napadlo tě někdy porovnat bus a auto po D5?;-)
Dle mapy.cz je to 31 minut, 46 km. Ano, D5 před Phou bývá často zasekaná. Ale kdy naposledy a jak často je to tam osobákem víc než +20 minut? Nejhorší to mají vždycky kamióny, ty si to tam v pravým pruhu vyčekají/odskáčou podstatně dýl.

BTW co kdyby ŘSD už plánovalo udělat D0 kompletně v 3+3 pruzích? Stejně tak D5 aspoň od Rudný mohla být 3+3.

Nový lince držím palce. Podle mě je to skulina na trhu. Možná bude časem víc spojů;-)

Jiří Kocurek

„Každý si z Hořovic zvolí to, co mu přijde jako vhodnější,“

Jen Štěpán jim řekne, že přímý autobus do Butovic je pro ně nevýhodný a tak s ním nesmí jezdit.

Nechápu

Zřejmě modrý blázen, kdoví zda by se tolik čertil, kdyby tam rychlíky prevzal žlutý. To by najednou autobus byl nejlepší přítel. 😁

Štěpán

Neřekl jsem ani půl slova o tom, že s ním nikdo nesmí jezdir, tak mi to laskavě nepodsouvejte. Jen jsem řekl, že taková linka nedává smysl, když lidi z Hořovic dojíždějící do Prahy mají předplatné PID a tak nemají důvod platit další peníze za jízdu neintegrovanou linkou.

Nechápu

Stepane, dneska sbirate samé minusy. 😆

Kernteriér

Hlavně nezapomeň přičíst ty minuty, co lidi ztratí cestou na hořovické nádraží, jinak je to porovnání naprosto irelevantní. Pěšky je to cca 20 minut, autobusem cca 5 minut. Jízdní doba metra z NB na SN je 6 minut, přestupní doba z vlaku na Smíchově je zhruba stejná jako v Butovicích z autobusu. Stále i vychází časově lepší bus, i když v úspěch této linky moc nevěřím. Muselo by jezdit v průměru min. 30 lidí na spoj.

Panda

Nedotovaný spoj obecně vítám a pro Butovice a okolí to bude výhodnější. Ale jinak pro přilehlou část Hořovic (a parkující u nádraží) bude vlak časově výhodnější (tramvaje, busy, metro C, metro B směr centrum). A při pokračování MHD bude levnější vlak/ bus PID. Interval také mluví pro vlak…

Haha

A „spolehlivost“ 171 mluví pro bus…

Štěpán

Spolehlivost dálnice D5 ve špičkách před Prahou mluví pro vlak

Nechápu

A ještě do Příbrami taky vlakem, co? A do Písku, Straonic, Sušice, Liberce, Jijlavy, Varů… 😆

ušatá

Samozřejmě.

Štěpán

Tento článek je o Hořovicích, jiné relace zde neřeším.

Panda

Jojo, u busu většinou hrozí zpoždění tak do půl hodiny, u vlaku pak při výpadcích ZZ/troleje i výrazně více… Průměrné zpoždění ve špičce bude asi podobné, ale rozptyl bude u vlaku větší no…

kakov

pokud chci denně dojíždět, může ta cena vypadat úplně jinak než 62/48, pak vychází cca od 32 vlak a 48 autobus….. nehledě na to, že bus je ve skutečnosti 48+cena MHD, kdežto u vlaku je MHD v ceně,

ale já vím, všichni dojíždějící, nebo aspoň ty z Hořovic, pracují v Butovicích na zastávce autobusu……

Nechápu

Horovice, 6 pásmo, pro cestu vlakem do centra potrebujete lístek za 76 Kč a PID od srpna zdražuje. K busu za 48 Kč si ale můžete dokoupit jen 30 minutový lístek za 24 Kč.

kakov

existuje i časové jízdné, které na jednu jízdu vychází výrazně laciněji než 76 kč

Nechápu

A to se vyplatí komu? Pravidelně dojíždět z Hořovic někam do centra Prahy musí být dobré peklo. To bych neřešil korunu a bral to nejrychlejší, což bude jistě tento autobus na Butky, který jede ze zastavěné části Hořovic a nebo auto. A hledal si byt v Praze. Hmm, já vlastně v Praze bydlím, takže vy si klidně jezdete dál vlakem, já pokud někdy pojedu do Hořovic, tak raději rychle a levněji autobusem, určitě si nebudu kupovat časové jízdné na jednu cestu ročně. 😁

kakov

ale no tak, jezděte si jak chcete, stejně jako kdokoliv jiný, ale raději prezentujte úplnou a pravdivou informaci, jezdit na předplatné PID je jedna z možností a určitě ji někteří lidé využívají, ranními vlaky do Prahy dojíždí hodně lidí (myšleno vlaky v úseku Hořovice-Praha), další nevýhodou tohoto busu, která tu téměř nezazněla je málo spojů, nejezdí v taktu celý den, špička nestačí už dnes nestačí, mimo jiné, znám spoustu lidí, kteří před COVIDEm jezdili denně busem z Plzně do Prahy do práce, což je podobná doba jízdy jako vlakem z Hořovic, po zavedení západních expresů část přešla na vlak, dokonce… Číst vice »

Leinad

62 Kč je i s MHD. Na Smíchov to je o pásmo míň.

Willy

Hořovice – Smíchov v tarifu pid stojí 62Kč (8 pásem). Za tarif ČD pak 97Kč.

Nechápu

A ze Smíchova půjde pěšky a proto si nekoupi 10 pasem za 76kc? Autobusem je to 46+24, pokud dotyčnému stačí metrem 30 minut. Pricemz ten PiD na 10 pasem zdraží v srpnu někam k 92 Kč a ten bus v kombinaci s lístkem na 30 min zdraží na 46+30, což bude dělat 76kc. A jede ze zastavby v Hořovicích, ne odněkud z protilehlého kopce. 😁

Miroslav Zikmund

Kdo jezdí denně do práce, tak nejvýhodnější je IN 100. Při 250 pracovních dnech = 500 jízd přijde jedna jízda na 40 Kč ….

Nechápu

A po Praze chodí pěšky?

Nechápu

Jinak jako Pražák vám reknu, že predstava 500 jízd ročně z Hořovic do Prahy je dost šílená a na místě dotyčné/ho hledám nějaký pronajem v Praze nebo práci v blízkosti bydliště.

kakov

a to si představte, že naopak řada pražáků, kteří pracují v Praze si před COVIDem hledalo bydlení v Plzni…. protože za cenu bytu v Praze si v Plzni koupili dům, teď se to možná změní…

prostě si budete muset uvědomit, že existují i lidé s jinými názory než máte vy a není to nic ilegálního

jouda

Vzhledem k časům a počtu spojů to na prázdné vlaky nevypadá. Otázka je, jestli se to při té ceně uživí. Nové Butovice pak pro někoho, kdo potřebuje na východ/sever/jih Prahy, taky nejsou nic extra.

Kubrt

A co to nechat na těch lidech, aby si vybrali, co je pro ně nejlepší?

ABC

No prosimvás, ještě by si vybrali autobus ne 🙂

Štěpán

Ano, samozřejmě. Však se taky ukáže, že nějaká neintegrovaná linka se třemi spoji za den moc využití mít nebude, narozdíl od linky 384 nebo R16 jezdící pravidelně intervalu 1-2 hodiny.

Štěpán

Pardon, se šesti spoji za den

Kernteriér

S deseti, když už. Což ve špičkách dělá taky dvouhodinový takt.

Štěpán

V jednom směru 6, ve druhém 5, viz odkaz na JŘ v článku.

Kernteriér

Ano, 10 spojů celkem. Ten jeden nejede.

ABC

do švestek!

Lemmy

Nepozbyly, zaplatit si padíka za wifi. slušný interiér (proti rychlíku) a kratší jízdní dobu není až tak hrozné.

Filip V.

Vy jste totálně mimo. Integrace po.rala, co mohla. Od MHD, která byla z Berouna až do Žloukovic (to je pro mě osobní, protože tam mám chatu) po rychlíkové autobusové spoje z Hořovic. I pro dojíždějící z Berouna do Prahy se úroveň dojíždění vrátila o dvacet let zpět. Ale na lidi z Hořovic to byl skutečnej podraz. Protože cesta dojíždění busem se do Prahy prodloužila o skoro hodinu. Jednak nyní spoje najíždí na dálnici teprve v Loděnicích a jednak jezdí jen na Zličín. To skutečně udělá ve výsledku při cestě do centra skoro hodinu. Poloha nádraží v Hořovicích je fakt mimo… Číst vice »

Chronosphere

Štěpán patří k té jisté skupině lidí, kteří jsou přesvědčeni, že každý občan je povinen jezdit vlakem,a když to nepůjde po dobrém,tak to dříve či později půjde po zlém.

Jiří Kocurek

Něco jako zcela dobrovolná účast v Prvomájovém průvodu. Kdo nešel, měl problémy.

Filip V.

Asi vím, kdo to je.

Štěpán

Lžete a nemluvíte pravdu. Nic o tom, že musí každý jezdit vlakem, jsem nenapsal. Nenávidím lidi, kteří na ostatní hází špínu a překrucují či jinak upravují to, co někdo jiný napsal. Já jsem se zmiňoval o linkách PID, tedy 384 a R16. V tom není ani půl slova o povinnosti jezdit vlakem.
Takhle se fakt chovají jen a pouze hovada.

djst

Domnívám se, že právě integrace do PID, při které došlo ke zrušení všech zrychlených spojů do Hořovic a dalšímu zpomalení těch pomalých, je důvodem, proč poptávka po takovéto lince je. Zatímco až do integrace existovaly rychlé spoje s jízdní dobou v trase Hořovice, nám. B. Něm. – Praha, Nové Butovice kolem 50 minut (po D5 do km 22) a i běžné spoje měly jízdní dobu 65 minut (po D5 do km 18), dnes je to 75 minut (po D5 jedou jen do km 10) a to jedou ještě jenom na Zličín, takže +9 minut metrem. Takže si dopravce dal dvě… Číst vice »

Radka T.

Pro upřesnění: Hořovice leží v 6. pásmu, tzn. 46.- Kč (od léta 60.- Kč).

Miroslav Zikmund

Pokud si pořídí IN100 (20 000) pak ho jedna jízda vlakem přijde při denním dojíždění na 40 Kč + lítačka 3 650 = 10 Kč denně > 90 Kč denně pro obě směry jízdy …

Kernteriér

A když si koupí roční 10zónovou PID jízdenku, tak ho to vyjde na stejné peníze, a ještě může využít linky po Hořovicích k nádraží. Pokud ale pracuje na okraji Prahy, tak je pro něj vlak časově nevýhodný. A že třeba přímo na Butovicích těch pracovních míst je docela dost.
Na druhou stranu s IN100 může jezdit i jinam, to uznávám.
Prostě bych to nechal na lidech a nevnucoval jim to, co se mně zdá být lepší.

Radka T.

Integrace se opravdu nepovedla – autobusy, které sjížděly směrem z Prahy z dálnice až před Zdicemi (platí i v opačném směru), byly zrušeny a nahrazeny zastávkovými, což vedlo ke zhoršení dopravní obslužnosti zejména v Hořovicích a Žebráku. Kdo by nechtěl jezdit do Hořovic ze Zličína více než hodinu a postát si v ucpaném Berouně… R16 je hezká myšlenka, pokud funguje, což se bohužel často podle jízdního řádu neděje. Ani se není co divit, když jsou na rozpadající se přetíženou trať přidávány další vlaky typu Západní expres (a cestující do Plzně jezdí rychlíky). Chybí zde jakákoli koncepce a dlouhodobější plánování, o… Číst vice »