Spojení obrů se nekoná. Fúzi Alstomu a Siemensu na železnici zatrhla Evropská komise

Zakázka na ICE 4 je největším kontraktem v historii Siemensu, má hodnotu 6 miliard euro. Foto: SiemensZakázka na ICE 4 je největším kontraktem v historii Siemensu, má hodnotu 6 miliard euro. Foto: Siemens

Přes rok připravané spojení železničních divizí společností Alstom a Siemens padlo. Plán na fúzi dvou největších výrobců kolejových vozidel v

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VRT

To je pořád starostí, co u nás bude jezdit po VRT. ICE 4. V té době po 30 letech provozu. Těch 230 na ty kousky VRT bude stačit.

Skeptik

Já jsem naopak rád, že v tomto případě regulátor zafungoval zcela logicky a správně. Oba giganti ať vyvíjejí nezávisle a svobodně soutěží o špičková řešení v oboru – prostor tu je.

TPal.

Tak v tomhle s Evropskou Unií nesouhlasím. Je to několikrát škoda. Tyhle dvě firmy by byly schopny vyvinout zajímavý produkt ve vysokorychlostní železnici a navíc, konkurence od Bombardieru a Hitachi není tak zanedbatelná, jak se může na první pohled zdát.

Šalinář

CRRC se stejně jednou do Evropy dostane, nějaká fůze Siemens-Alstom je neohrozí. Podstřelené ceny naopak povedou ke snížení cen „tradičních“ dodavatelů s pozitivním efektem pro cestující.

KLKL

Eurostar je jen varianta TGV, tedy rozhodně ne od Siemensu, jak píše článek.

KLKL

Aha – protože eurostar není vlak (mašina + vozy), ale vlak (spojení). Jinak si pod tím slovem normálně většina lidí představí TGV 373 000 (či jak to číslo vypadá) od Alst(h)omu, což dokládá i výslwdwk vyhledávání:
https://www.google.com/search?q=vlak+eurostar&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiwipvPzKfgAhUOmbQKHanKAkgQ_AUIDigB&biw=1920&bih=1007

Walt

To je dané tím, že neumíte číst. V článku se píše „Siemens dodává vlaky ICE pro DB či Eurostar“. To znamená, že dodává vlaky známé jako ICE (tovární název Velaro) společnostem DB a Eurostar.

tuKabel

Naprostý nesmysl – opět se ukazuje k čemu je dobrá EK. Dva nejlepší výrobci vlaků se chtěli spojit, přitom už před fůzí avizovali, že si trhy rozdělí a vše v podstatě zůstane při starém. Spojení bylo mělo jasný cíl. Pokud je toto plán jak dopustit aby tu číňani dodávali ty svoje šroty – nedej bože ještě aby se jim dovolilo koupit evropskou „Čínu“ Pesu nebo Newag – tak to pak klape na 100%

X 1

Číňani nechtěly Pesu nebo Newag. Měly zálusk na Škodovku.

VRT

Té to nemůže ublížit…