Spojení každých 15 minut. Nové RegioPantery pro PID zkrátí interval do Lysé nad Labem
Testování Regiopanteru pro PID nevidomými. Foto: Pražská integrovaná doprava
Nové pantery pro ČD otestoval nevidomý Mikuláš Kopas, Škoda chce jeho výhrady zapracovat.
PID natěr je udělán tak, aby stál co nejvíc. Pražské přístřešky MHD jsou taky dělány aby stáli co nejvíc. A od dob co tam inzerujou reklamy na městské knihy a muzea mi to ani ekonomicky nevychází… Z DPP stále kape, viz Zlínská spojka
Nějaká smysluplná kritika by nebyla? Já vím, šotouškům se ten nátěr nelíbí, ale na většině vozů fakt není špatný. Jen u toho nového busu About Me 1907 je to takové divné, ale tam je to víc o zvyku, ostatně, je to první vůz v této kombinaci.
Skvělé, někdo si dal práci objektivně kritizovat lak PID, ne jako banda šotoušků. Za mne osobně je tento lak OK, ale tyhle věci mi samozřejmě nedošly. Mnohdy je ale kritika tohoto laku stylu: Mně se to nelíbí. A to je špatně. (Tady možná nechám na čtenáři, jak to přečte, protože má smysl v obou možnostech čtení.)
Ten jízdní řád je naznačen v příloze smlouvy o nákupu Panterů, lze stáhnout na https://www.hlidacstatu.cz/Detail/23205841
Zkráceně: Sp by měl stavět Pha-hl.n, Vysočany, Čelákovice hl., Lysá, a dále „osobákově“ do Kolína (možná dále)
Jenomže podle popisu v článku to vypadá, že toto už zase neplatí. Bohužel.
Proč myslíte?
Stačí přečíst článek;-).
Lysa – Praha takt 15 minut a spěšně Nymburk – Praha bez zastavení.
O řadě 655 se ještě nic neví?
Do Kutné hory město by to mělo zajizdet. Snad se někdy podaří napojit trať přímo bez uvrati a elektrizovat.
Takže KH to už dnes obsluhuje, tak v tomto jméně hodíme přes palubu podobně velkou Čáslav (asi přestup navíc, dvojnásobek vlaků KH hlavní – Kolín asi nikdo financovat nebude). Jo a ještě to vyžaduje obrovsky drahou stavbu s pochybným přínosem (nejvíce lidi
žije v KH na Sídlišti Šipší a ti KH město používat nebudou a nedělají to už dnes).
Vlezou se dva třívozový pod dělení v Hoře?
Tondo, dělění se má stěhovat ke Kolínu na trať.
Bohužel, to bude potřeba přestavět trať. A je otázka, jestli to Kutná Hora ještě umožňuje. Třeba trať v Neratovicích už je obestavěná tak, že aby to bylo bez úvrati, tak musíte zdemolovat část města a trať ve městě přestavět, nebo posunout nádraží, což ale zase moc nejde, pokud by rychlíky měly být stejně dlouhé jako dnes, krom toho, že to už by trpělo město. Už teď je stanice do Prahy dost bokem.
V Neratovicích by to šlo bez úvrati postavením koleje se šturcem kolmo k hlavnímu kolejišti, případně lowcostově jen perónem u současné traťové koleje. Stejně tam všechno končí.
Tak mně napadá taková banální otázka:
Proč není „připomínkové řízení“ osob se zrakovým, nebo pohybovým omezením standardní procedurou u prototypu, a vypořádání připomínek podmínkou schválení vozidla veřejné dopravy do provozu, před vypušténím sériové produkce?
Při vypuštění vozidla nové řady na trh se od pánů manažerů Škoda Group dočítáme patetické proslovy, přitom Pantery jezdí od roku 2011 a jejich výrobce v roce 2024 prohlásí, že „využije zjištění k dalšímu vylepšení komfortu a dostupnosti moderního cestování pro všechny bez rozdílu.“ To je docela fofr.
Příjde mi, že jste jen další ze zastánců „konečných řešení“ a revolucí. To tady do lidí nahustila komunistická strana hesly jako „Se SSSR na věčné časy a nidy jinak“. Normální přístup je evoluční. Postupné přizpůsobování výrobků, produktů, služeb atd. potřebám zákazníků. Takže určitě i ten první Panter zohledňoval nějaké požadavky lidí s omezením – nízkopodlažnost, šířka dveří, WC pro invalidy a desítky dalších věcí. Současný test je jen další kolo iterací. Cokoliv – i vlaky by se měly pořád – každý měsíc, každý rok přizpůsobovat aktuálním potřebám. A myslím, že se to děje – třeba City Elefanty mají postupně wifi,… Číst vice »
Souhlasím s vámi, že normální je evoluční přístup.
Za důležitý údaj považuji interval mezi „dalšími koly iterací“, jak jste to tak pěkně nazval. 🙂
Vzhledem k tomu, že jeden podnadpis v textu zní:
POPRVÉ TEST S NEVIDOMÝMI, tak si o vašem cyklu iterací „každý měsíc, každý rok přizpůsobovat aktuálním potřebám“ můžete nechat leda tak zdát.
Politické plky v úvodu vašeho příspěvku netřeba komentovat.
Takže 3 spoje S2/22 z Masny a jeden z Hlavního jako S9?
Z hlaváku 2x v pracovní dny po celé (do Lysé) a po půl (až do Kolína).
Takže v režimu „vlak nečeká na žádné přípoje“?
Doufejme , že Panteři nebudou objetí pro sprejecké a ušmudlané štětky.
Asi si to přeje každý normální člověk u všeho nového (vlastně uplně u všeho), ale bohužel pravda je taková, že vandaly a sprejery tenhle “čistý list” láká o to víc..
Oběť!
Třeba je sprejeři objímají:o) A nebo objíždějí?:o)
a nejen k obědu ale i k večeři
Zde záleží hlavně na ČD, pokud se jednotka dostane na umytí jedenkrát až dvakrát do roka tak si iluze nedělám. Pravidlo rozbitého okna funguje všude.
Je škoda, že Škoda nechce již několik letzapracovat i výhrady strojvedoucích, kterých se v těchto soupravách bude pohybovat řekl bych více, než nevidomých.
Ví někdo zde, proč se u Sp najednou nepíše o Čáslavi?
Vypadá to, že se asi potichu původní koncept nějak změnil. Těžko říct, proč, ale k lepšímu asi ne.
Možným vysvětlením je politika. Proč by kraj pod vedením STAN měl navyšovat objem vlakové dopravy do města, kde vládne koalice ČSSD a ANO?
Ať už za tím stojí cokoliv, tak to zcela jistě nebude tak přitažené za vlasy, jako tahle teorie. Jistě by se ve velkém SČK našla města, kde se přidávala obslužnost, přestože jejich politická reprezentace byla z jiných stran než kraj.
Jednotky ř. 471 byly nevidomými, vozíčkáři atd. testovány také. Už koncem minulého století.
To určitě nikdo nezpochyb%nuje, ale obecně trendy se od té doby dost změnily.
Podle mě by to chtělo ten půlhodinový takt i na S2 v celé trase.
To nevím, jestli je proveditelné i kvůli tomu, aby se neštosovaly směr od Kolína a Libic v Poděbradech, tedy zda seto tam vejde.
– Os Kralupy-Ústí: předjíždění rychlíky výrazně ubližuje atraktivitě osobáků mezi Prahou a Nelahozevsí/Vraňany (+ návazné lokálce) – pokud se počítá se spojováním souprav, tak nepředpokládám, že se koncept změní…
– Sp Nymburk: super pro časovou konkurenceschopnost vs. dálnice (Poděbrady, Libice, Osek), ale je na to teď při výlukách kapacita?
– Sp Kutná Hora: co (kromě financí) blokuje KH oblouk směr Město?
To předjíždění zas umožňuje rychlé spojení z Nelahozevsi atd. do Prahy, byť s přestupem na R v Kralupech.
Nejsem si jistý, jestli naženete lidi z auta na vlak s přestupem po pár km na stejné trati… Spíš naopak – pokud to někomu ujede nebo opakovaně stojí v Kralupech/jinde déle kvůli zpožděnnému rychlíku, tak přesedne do auta… A to je tady pořád zásadní faktor Praha, který nahrává vlaku. Do budoucna (VRT do Lovosic) asi bude řešením zrychlený vlak, který z Podbaby do Libčic/Kralup vše projede…
A jsme u toho, že rychlá dálková doprava potřebuje okolo Prahy vlastní koleje.
A jak si to představujete konkrétně u R do Děčína, zastavujícího Kralupy, Hněvice, Roudnice…
R do Děčína není rychlá dálková doprava ale pomalá dálková doprava. Vpodstatě delší spěšňák přes dva kraje.
Nepoužívej můj nick.
Konkrétně u Kralup je možností víc. Např:
a, R přejede řeku a do Prahy dojede po VRT. Tím by se možná mohla včasnost od Phy zlepšit.
b, R by do Kralup vůbec nejezdil, jel by po VRT až do Roudnice. Kralupy by obsloužila S4, za Kralupy nějaký pásmový Sp končící třeba v té Roudnici/Slaným.
A jak to bude Jančura versus ČD?Soutěž na vlaky pod dráty v ústeckém kraji vyhrál.
Praha -Ústí bude nadále jezdit ČD. Ta se nesoutěžila(mimo doplňkové spoje Ústí- Roudnice ve špičce).
Když budou tyhle nové soupravy stejně spolehlivé jako sloni ve svém začátku a teď, to se mají cestující určitě na co těšit. 🤣🤣🤣 15 min takt bude leda tak sci-fi….🥹🥹🥹
Ale Panteři už jezdí přes 10 let, takže nejsou ve svém začátku.
Mně fakt baví jak tady nic nikdy nemůže být fajn. Pesimismus rodí Pesimismus.
Když o tom vis kulové ..tak to nepiš.
Vím o tom víc, než si myslíš kopečku…
Pane Pepo, tak nehrajte Tajemný hrad v Karpatech
a buďte prosím, alespoň trochu konkrétní.
No, vůbec nic nevíš. Počet palců dolů to dokazuje.
Pardon, ale musím se ohradit, u Panterů takové rpoblémy nejsou. Jediný problém byl u Moravií, které jsou odlišené konstrukčně i zrychlením od Panterů pro ČD a tam byl problém i strafem atd., takže tam problém byl. Ale u klasických Panterů ybc hse toho tolik nebál, jsou to jen trochu odlišné Pantery od těch, které už jezdí v Olomouckém kraji.
Off-topic, ale přijde mi to jako lehká provokace, když PID pořizuje fotky vlaku v nátěru PID a na čele svítí Brno hl.n. 🙂
Brno již brzy v integraci PID! pásmo 97… 😀
Již brzy? Comming soon? Tak to jsem v klidu.
Záměr to nebyl, prostě tam měli něco nahozeného náhodně, aby šlo vyzkoušt i akustiké majáčky na vozdile ato bez nějak náhodně nahozeného IS nejde, ale byla to sranda, když se v hale ŽZO Cerhenice na Panterovi v pražských varvách ozvalo “Vlak směr: Brno hlavní ndáraží”. 😀
Ty Sp mezi Prahou a Lysou by byly fajn, aspoň by se konečně využilo těch plánovaných 140 km/h. Jenom spíš kde by zastavovaly, nejoptimálnější se mi zdá varianta se zastavováním ve Vysočanech, Počernicích a Čelákovicích, s pokračováním do Milovic nikoliv Nymburka (kde většinou moc lidí nejezdí).
Rychlost 140 km/h mezi Prahou a Lysou bude až po aktivaci zabezpečovače ETCS. Nyní max. 100 km/h u všech vlaků.
To je ale už za něco málo víc jak rok…
Tak ono to má sloužit hlavně tomu Nymburku, společně s R to má tvořit půlhodinový interval. To, co jste popsal, je skoro osobák. Takže určitě škrtněte Počernice a Čelákovice jsou hodně ke zvážení (i když, už prošly Říčany, tak se obávám, že Čelákovice si to taky protlačí).
Před cca rokem o tom zde byl článek i s JŘ a Čelákovice tam u Sp byly
Myslím, že se počítá jen s Vysočanami, Čelákovicemi, Lysou, Kostomlaty, Nymburkem, Poděbradami, Velkým Osekem, Kolínem a Kutnou Horou. Je to ale informace stará přes 10 let, takže pokud se zavede Sp Vrchlice do KH, tak asi nebude důvod tam vést další Sp přes Lysou.
Tahat Sp z Prahy do K. Hory přes Nymburk je nesmysl.
Ta informace vypadá na nějaký relikt Rakousko-Uherska – aby to jelo celé po Severozápadní dráze. 🙂
Místo psaní do diskuze doporučuju si projet Lysá-Nymburk a uvidíte naživo jak do Nymburka „moc lidí nejezdí“
Jeste bych tam pridal i Rajskou Zahradu, kde maji, pry, zastavovat i rychliky R10, az se vrati na staronovou trat.
Zastavování rychlíků na Rajské zahradě je velký úlet. Rychlíky mají zastavovat ve Vysočanech, na Rajské zahradě, podobný průser s tím zastavováním je na R17, kde naopak Vršovice nedávají smysl Vršovice, ale Zahradní Město ano. Na Rajské zahraděj eo tázka, zda seten rychlík tam vejde.
Podle schválené provozní koncepce pro GVD 2024/2025 na lince S2/S9 mají nové Sp zastavovat Vysočany, Čelákovice, Lysá nad Labem a dále jako Os. Odjezdy z Prahy každou hodinu mezi 05:04 a 23:04. Milovice pak každou půlhodinu v XX:22 a XX:52. A do toho S9 v XX:37 z hlaváku až do Kolína a v XX:07 z hlaváku končící v Lysé nad Labem. Linka S9 je kreslena jen na pracovní dny. Pokud se tedy plány za poslední rok nezměnily, Praha a kraj to schválily takto.
Tak to je velké zklamání. K čemu takové Sp budou? Nymburku zůstane efektivně hodinový interval, mezi Lysou a Nymburkem to bude kulhat, Lysá má beztak spojů dost. Osobákům od Ústí to těsně ujede. Opravdu nechápu smysl.
Třeba proto, že obce mezi Nymburkem a Lysou mají dnes úplně nejhorší cestovní dobu do Prahy (i než vzdálenější obce, které mají R10)? Takže železnice si může sáhnout na potenciálně nové cestující. Stejně tak Lysá je dost velká, aby uživila zrychlené vlaky, cesta Os je příliš pomalá.
Nemáte pravdu, obce za Českým Brodem jsou na tom výrazně hůř a nejen ty. Kromě toho s výjimkou Kostomlat jsou to vesničky o pár lidech. Z Lysé do Prahy je nějakých 7 zastávek, srovnejte to s cestou tramvají z Řep nebo Modřan.
Pakliže obce za Českým Brodem leží na trati 231, tak je to relevantní…
Dříve Sp vlaky z Lyse do Prahy už jezdily, vlak stavěl Celakovice, Vysočany a tusim hlavní nádraží. Klidně si to dokážu představit vypravit ho už z Milovic nebo Nymburka, kde chybi rychlik z Hradce Králové právě přes Lysou.
Rychlík chybí hlavně ráno počínaje 6. hodinou, kdy dříve jezdíval kolem 7. až 14. minuty a dnes je tam půl hodinová mezera mezi osobáky.
Vlak pěkný, ale doufal jsem, že nějaké ty uvolněné elefanty pomůžou na S7… tak asi smůla.
Přesně tak, a odstraní se ty různé polofunkční Bdmteeo, Bdmtee, Bfhpvee apod. 🙁
Ty by snad měli nahradit přímo panetry, mám, za to, že by měli jezdit ty vložené spoje do Řevnic všechny….
Pantery do Řevnic? To je informace stará asi deset let ne? Pokud vím, koncept na 171 je v současnosti takový, že: Beroun – Č. Brod budou nové jednotky od roku cca. 2029 a vložené spoje budou 471 první série (do kterých se nebude dávat ETCS). Ale třeba už je to zase jinak.
Aha, tak to díky za info. Pražské příměsto nemám zrovna 2x za bukem a sleduji jen externě přes média a tato „aktualizace“ mě unikla….
Ano, tyto Pantery měly původně jít na řevnické spoje S7, ale nevím, proč nakonec jdou na tu S4 a S7 se bude spolu s S5 a S22 řešit v ármci jednotek EMU 400, snad tedy, mám otom své pochybnosti.
Nejspíš protože tento sólo panter by byl na řevnické S7 moc malý – jezdí tam sice všelicos, ale zpravidla to má větší kapacitu. Zatímco do Ústí bude ten sólo panter stačit.
Rovněž děkuji zaninfo, viz výše.
Snad alespoň na vlacích do Berouna (nebo teď spíš jen do Karlštejna) budou pravidelně ve špičkách jezdit Elefanty zdvojeně, jelikož dnes jsou právě tyto osobáky první na ráně když není dost provozních Elefantů.
A kde na to modrý dopravce vezme lidi? Již teď nejsou ČD schopni nabrat ve Středočeském kraji vlakvedoucí ani Strojvedoucí. Postavy jsou poměrně velké, stejně jako neschopnost lidí, co za to mají zodpovědnost.
No to by mne taky zajímalo. V inzerátu mají napsáno „průměrná mzda 31.500,-“ – to si jako dělají srandu? Nástupní mzda v Lidlu je nějakých 35-36 cca a to (údajně) za méně hodin. Tak to se pak ale člověk nediví, že se tam nikdo nehrne…
Jo v tom Lidlu to tak není..dělá tam kamarádka.
Já si to myslel. Ale stejně, 31500 u průvodčího je fakt málo
Jak velké jsou podstavy u vlakvedoucích? Já naopak slyšel, že tam se situace dost stabilizovala.
Dopravní obslužnost v Praze a SČK nezajišťuje pouze tamější personál, ale strojvedoucí a vlakvedoucí z celé republiky, takže v tomto případě to bude obdobné.
“ I když třeba nebude možné vyhovět všem požadavkům, budeme se snažit maximálně zohlednit potřeby všech, kteří budou nové vlaky používat,“
Interpretuji to dobře jako “my chceme mít pyžamo podle sebe, trhněte si nohou”?
Bohužel ano, znamená to, že v interiéru se to řešit může, ale nějaké řešení lepšího zvýraznění dveří by byl už vleký zásah do toho nátěru, což mne osobně mrzí a řešil jsem to jak na politické úrovni, tak úrovni obou organizací.
Říkám si, že když přichází do PID panter, tak už rovnou mohli přepnout od Radotína na západ na 25kV a posílat tam pantery. Stejně mají slonů málo. ..
No tak odhlédněme od možnosti to opravdu přepnout, ale spíš bych se obával, že souprava panterů s odpovídající kapacitou by se nevešla k perónu. I když kde nejezdí ráno dvojslon natřískanej…
Přesně tak, zatímco na S4 a R41 se dodávkou panterů dají získat volní sloni bezbolestně. Nahradit celou linku S7 z Berouna do Českého Brodu by vyžadovalo mnohem více vozidel a jednopodlažními pantery to řešit moc nelze.
Na R41 žádné 471 nejezdí, tam jsou soupravy 151 + Honekry + A
Áčko, aby se vyloučila 160?
160 by to nemohlo jezdit ani bez Áčka, když to vozí 150.2. Sledovačka zde: https://sledovani.55p.cz/praha_121_2024/
Ano, ale spolu s rozšířením provozu R41 se má omezit S1… a nebo se pletu?
To už nevím.
Tak aby Pantery nahradily dva patrové Slony, tka by musely být 3 nebo 4, ale to by se pak fakt nevešlo. 😀
Ale takový koncept dvojzastavení, prostě to fíra popotáhne ještě k nějakému klacku a tím umožní výstup a nástup druhé polovině soupravy 🤣
Borecký už je nasliboval jinde. Ale logické by to bylo.
To jsou ale dvě totálně nesouvisející věci a navíc přepnutí do Radotína by nebylo, ono by bylo před Radotín a upřímně zatím by přepnutí na 25 KV/50 Hz zabilo Elefanty dřív než by bylo potřeba a halvně si ymslím ,že než se vůbec za stará berounská trať nezmodernizuje, tak se o řepínání ani ETCS nemůžeme abvit.
V rámci modernizace by to rovnou mohli přepnout 😉. Však víme jaké tam jsou problémy s provozem na DC 3kv a měnírnu Karlštejn…
A vrátí se už konečně rychlík Praha-Hradec přes Lysou?
Jedině bez zastavení v Lysé, když z ní budou jezdit po 15 minutách osobáky.
Takže osobáky od Ústí navždy bez přípoje? Smysl toho zastavení byl ve spojení Ústí – Hradec, ne v příměstě mezi Lysou a Prahou. Klidně ať tam neplatí PID, pokud byl problém s přeplňováním, ale to zastavení smysl má.
Spěšné vlaky by fakt v té Lysé stavět neměly a když už, tak jedině s nějkaým přípojem na R23, ale jinak mi Lysá nedává vůbec smysl. On nějaký koncept toho byl v dodatku smlouvy, který kvůli nákupu Panterů podepsal Středočeský kraj s ČD a psalo se tady o tom.
Zrovna R23 staví i v Nymburce, tam to moc smysl nedává. Vycházel by tam přípoj na S32, přičemž rozdíl v jízdní době až do Ústí je jen zhruba 20 minut. Bez toho přípoje naopak nedává S32 v úseku Všetaty – Lysá skoro žádný smysl.
Sp v Lysé by dávalo smysl pro těch 10 000 obyvatel Lysé
No Čelákovice – Mstětice by mělo být hotovo tento rok, takže hypoteticky ano, bylo by to záhodno, už bych si nechtěl v Libni splést vlaky na Hradec a Pardubice. 😀
Čelákovice – Mstětice by mělo být hotovo 31. 8. 2025.
No tak hlavne se zacina konecne mluvit o pasmovych vlacich. Protoze napr. na hlavni lince S1 je cokoliv za Cesky Brod casove uz dost za hranou. Velmi by pomohly pasmove vlaky napr. Praha-Cesky brod a pak od Porican vsechny zastavky. Jet dnes S1 napr. z Velimi do Prahy je srovnatelne jak rychlikem skoro nekam az za Pardubice. Naprosto nekonkurenceschpne jizdni doby a proto ty Elefanty taky jezdi od Ceskeho-Brodu dale na Kolin prakticky prazdne.
Přesně na to se poukazovalo, když se řešila kauza tratě Pečky – Kouřim. Místní samosprávy upozorňovaly na nepřiměřeně dlouhý čas jízdy osobním vlakem z Peček do Prahy, který činí 53 minut. Před rokem 2021 byla Kouřimka navázaná na osobáky, což byl důvod nízkého počtu cestujících a tím pádem i snah o zrušení.
Kraj dlouho nechtěl slyšet žádné takové argumenty, ale nakonec se podařilo soustavným tlakem dosáhnout toho, že Kouřimka přežila a ve špičkových časech je navázaná na spěšné vlaky z/do Prahy, které jedou výrazně rychleji (34 minut). Změna pomohla zvýšit počet cestujících na Kouřimce.
Problem je, ze spesnaky resi pouze ty Pecky, navic v pouze v nekolika vybranych casech, nejedna se rozhodne o systemove reseni useku trati (Cesky-Brod-Poricany-Kolin
….a to vubec nebudu zduraznovat, ze po dostavbe koridoru je jizdni doba jeste delsi a stale se o minutky prodluzuje, nez byla pred nejakymi 10 lety. A 5-10 minut zpozdeni je na S1 naprosty standard, diky postavani v Poricanech a ta nedvano provedena tzv. koridorizace 2.0 samozrejme naprosto nic nezlepsila.
vami popsany stav tak moc ser. lidi , že od toho dvouleteho rozkopavani koleji jsou rano silnice pred kolinem plne aut z obci , odkud se tradicne vzdy jezdilo vlakem . jenze kdyz v r1988 jel Em475 do kolina z pecek 14 minut a dnes nestaci se zevlovanim v peckach a ve velimi ani temer 20 je asi chyba jinde nez v lidech co dojizdeji.
To sice ano, jen je škoda, že modernizace stanice Pečky bude samostatnou akcí, u které je otázka, jak to bude, takže ten přestup tam sice bude, ale dost nepohodlný.
Není tam prostě kapacita. Z/do Českého Brodu jezdí 4 páry za hodinu, takže když dva z toho uděláte jako Sp, tak jak pojedou lidi třeba z Úval? Nacpou se do těch zbývajících dvou, které jsou i tak už přecpané? Nebo si někde vyčarujete další jednotky a kapacitu a dáte tam ještě zastávkové navíc, co pojedou jako Sp v druhém úseku od ČB do Kolína? Nebo něco nechápu?
Tak ono by uplne stacilo, aby alespon ty stavajici spesnaky jeli do Ceskeho Brodu a dale na kolin jiz vsechny zastavky. A protoze nam chyby kapacita se Poricany-kolin zakonzervovala dvojkolejka, jak systemove.
Pokud se nemýlím, tak koncept R41 byl takový, že v Praze to zastaví akorát na Masaryčce a v Libni, pak až v Českém Brodě, pak Pečkách a pak všude do Čáslavi. Takže to orpavdu kapacitě koridoru nepomůže. Fakt by mne zajímalo, kam to v tom nákrsáku vlepí.
No to zastavovani az v Peckach je problem, protoze dnes uz tam neni zkratka kde parkovat. Do Pecek se sjizdeji na spesnak lidi z sirokeho okoli napr. i z Tatcu, ktere maji smerem na Prahu i vlastni zastavku! Ten rozdil v jizdni dobe je fakt velky. Navic to neresi pomerne velke Poricany a prestup na Sadskou, do ktere by se doprava take dramaticky zrychlila.
to znate Pečky špatně.tam je místa…
nešlo by pro zacatek zacit spojovat petivozove rychliky a v koline , popr v trebove je rozpojit?
z úval kam? do peček? do velimi? tuto relaci jedou tři lidi za týden. z úval je spád do prahy.
Je fakt, že když jsem jel do Cerhenic a řekl jsem si kolik to trvá, tak už to pomalu při komibnaci Metropolitan/osobák trvá skoro stejněj ako nějakým exprem do Prahy, o té prázdnosti nevím, ale je fakt, že je to holt bohužel zatávkový vlak a podle toho to dost často vypadá.
Od Ceskeho Brodu dale na Kolin by osazenstvo dvou elefantu odvezl jeden autobus……jezdim tim.
Možná mimo špičku, v ranní špičce jezdí do Kolína lidí docela dost..
No rozhodne na to ale nejsou potreba ani ve spicce 2 spojene elefanty.
proč mí usy? vzponte na pul roku trvajici NAD. jely tři busy , první na 75%, ostatní prázdné. . vina je v jizdní době a systematickem odhaneni cestujicich pomoci neustalych malych ale castych zpozdenich a vylukach co pul roku. taky lůza ve vagonu není magnet na jizdu vlakem .
Je to trošku mimo, ale nešlo by elefant zapřáhnout za lokomotivu a jezdit s ním např. do Tábora nebo Hořovic? Můžeme se inspirovat vlakem do Zlína nebo Velkou Pardubickou.
Je to trošku mimo. Tedy zatím. Až zůstane první série na ocet, protože etcs a 25kV, tak lze vymýšlet leccos. Ale pokud v té době budou k dispozici jiné nové jednotky, tak k takovému řešení nikdo nesáhne ani pak.
A jaký problém by to řešilo?
Dvousystémová souprava ve stylu ostravských pušpůlu.
Aha. Mě přišlo poněkud pošetilé vymýšlet jim jinou práci, když nestačí ani na tu svou stávající 🙂 Až přijdou EMU 400, tak to možná přijde na přetřes, ale pokud vím, s nejstaršími elefanty se už moc do budoucna nepočítá (ETCS), takže asi řešíme problém, který nikdy nenastane. Leda že by se tím esem objíždělo (nebude ETCS v řidičáku??).
TAky si myslím, že je to blbost, Elefanty neohrožuje tolik ETCS, ale spíš přepínání a upřímně se s vyhozením Elefantů až v roce 2044 a EMU 400 nenahradí Elefanty na všech tratích, akorát na S1 a S2 do Kolína, na budoucí hypotetické trati do Boleslavi, na S5 přes letiště do Kladna a S7, takže minimálně část S1 a S2 a na S9 Elefanty zůstanou tak jako tak.
No to se ukáže ,jaká bude situace za 10 let. Zda budou mít objednavatelé peníze všude na nové soupravy, nebo se někde využijí Esa, která přestanou vozit Honekry, Béčka a budou mít ETCS.Ty by mohly využít patrové vozy od zrušených Elafantů (např. RegioJet kupuje staré německé patrové vozy na linku R23).
Tábor v žádném případě, je to jiný kraje, ale Olbramovice by asi ještě do PID zapojit šli. Jako se tlačí na tu Čáslav.
PID už dávno není jen záležitost Středočeského kraje.
To mi ani nepripominejte tuto trať, kde narozdíl od Přelouče, Chlumce, Blatné, atd… končí tarif v úplné prdeli jménem Mezno. Sudoměřice jsou taky jenom zastávka a v Chotovinách to nemá cenu, když následuje zmíněný Tábor.
Za Olbramovicemi jsou ještě velké Heřmaničky (se zcela nevyužitými návaznostmi na Sedlec). Vlak můžete otočit v žst. Červený Újezd, je tam prázdno.
Bych se naopak vůbec nedivil, kdyby se Tábor s ROPIDem dohodl.
Nelze. Je s tím strašně moc práce, pobyt by se nevyplatil. Hlavně ale 471 neumí střídavé topení. V koncových stanicích by se muselo objíždět aj. Víc škody než užitku.
Doufám, že je tam vnitřní kamerový systém a senzor na sčítání.
To si pište!
To už se dneska dává standardně.
Ano, je to tam, je tam doknce nějaká novější verze těch snímačů na APC, co si pamatuju.
Náhodou mě se ten nátěr líbí. Ty vlaky jsou moc pěkné. Uvidíme jak dopadnou po pár měsících provozu.
Mimochodem neví někdo v jakém stádiu příprav je modernizace 070? Vím jenom že přesně před rokem byla vypsaná zakázka na přípravu úseku skály->čako a na modernizaci čako. O pokračování dál na Nera->Všeta nevím ani o plánech, a v pražském useku nevím v jakém stavu to je. Je tu někdo kdo o tom něco ví?
Na webu SŽ je že je ten pražský úsek v přípravě se zahájením v roce 2026 a další úseky tam ani nemají…
web sž samozřejmě sleduji, ale ty termíny moc dobře víme že se jenom každý rok posunují. Je to hezká mapička, která ale nic neříká. Proto se ptám tady, kde je přeci jenom více zasvěcených.
Zase ten nátěr. A když je nasadí jinam, budou je přetírat? Nebylo by vhodné se konečně zamyslet nad jednotným nátěrem vozidel, ne tento cirkus.
Vzdyt to je jednotny nater PID.
Ale ČD jsou dopravce, který působí v celé síti. Když budou potřebovat přesunout nějaký Penter třeba do Brna, tak co? Nebo vlak z Plzně do Ústí?
U jednotek 471 a 560 bylo takové přehazování nemožné, musely se bez toho obejít.
U dálkových vlaků je zcela normální, že se objeví vozy s jiným nátěrem, než je v dané zemi zvykem, nikoho ani nenapadne přetírat vozy PKP IC v Bohumíně a Břeclavi.
Vy myslíte Najbrt (v některých dialektech Nablejt). Tam to bude zase moc práce při výměně dopravce. Když si vzpomeneme na Plzeň, tak stačí přilepit logo. A myslím, že v Praze zbytečné nebudou, když se do roku 2029 nestihne dodávka EMU 400, tak by se hodily na S7. Do té doby už budou snad klasické soupravy ve šrotu.
Jako jednotný nátěr pro všechny dopravce? Myslím že není moc důležité jestli Arriva v Liberci má stejné barvy jako Arriva ve Vsetíně. Budu radši když v Plzeňském kraji budou mít všechny regionální vlaky i busy všech dopravců jednotné schéma. Jasně že tam budou nějaké místní přesahy, budou se do toho plést jinak natřené integrované rychlíky apod., ale pořád je to z hlediska vnímání veřejné dopravy zákazníkem asi nejlepší možné řešení.
Jednotný nátěr všech dopravců a všech vlaků je nesmysl. u jednoho dopravce je to v pohdoě, lae u všech je to blbost. Já proti nátěrům v jednotlivých IDS nejsem, vadí mi, ale když nejsou zvýrazněné dveře, panely a další doplňkové informace na vozidle. Např. Plzeňský kraj a Jihomoravský kraj to mají dobře, PID je zvěrstvo a na Panterovi je to bohužel vidět.
Když se tak přidají vlaky, bude do nich personál ?
Nebo to opět jistí Bohumín?
Čím kromě barev se tato série panterů liší od těch předcházejících, že je potřeba ji schvalovat?
Jiné rozložení první třídy, tzn jiná kapacita.
Díky. A co konkrétně z takové změny plyne pro chování vozidla? Hmotnost, brzdění??
Evakuace a protipožární řešenî?
Nevím, spekuluji.
Liší se to mírně uspořádáním, některými prvky, tím, že jsou tam nově dvě 1. Tříd,y, pak ještě nějaké mírné konstrukční úpravy, co si vybauji.
Vejdou se vůbec dvě jednotky na nástupiště v KH? (skrz dělící pásmo)
Asi bude potřeba zajistit, aby jely smetákama k sobě. Pak se vejde.
V Kutné Hoře budou jen projíždět a ne se obracet.
Jinak režim sběrače bude řešen stejně jako když jezdili přes Vysočinu 2x interpanter, zadní jednotku zablokujes aby se v Hoře nezvedla.
Odb.: Na nástupiště se vejdou cestující, vlaky snad jen k nástupištím. Mrtvoly na nádražích nechceme. 🙂
Nebylo v původních plánech protažení Sp Vrchlice až do Čáslavi?
Bylo, byl to i jeden z argumentů, proč jsou potřeba nové soupravy. Stejně tak byly před časem v plánu i Sp do Kralup, ale už se zase šetří. Jen na blbnutí s vodíkem se prostředky najdou.
Ano, ale dodal bych že to rozhodně nebyl ten hlavní argument. Nějaké to eso by se asi taky našlo. Spíš jde o zcela jiný počet spojů a změněné zastávky, tam by to s klasikou ve vysokopodlažních honeckerech nebo Bdt šlo opravdu těžko.
Sp do Kralup by mohly mít smysl v případě, pokud by pokračovaly dále ve směru do Slaného. Ovšem oproti bývalé Luně by bylo potřeba to vést jinými vozidly (možná RegioFoxy?) a méně zastavovat (ideálně jenom v Kralupech). Nabízí se i možnost vytvoření pásmového provozu na 110 se dvěma vrstvami vlaků v úseku Kralupy – Slaný (Os a Sp) a s jednou vrstvou vlaků v úseku Slaný – Louny (Sp stavící všude). Tím by mohl do budoucna úsek Slaný – Louny definitivně utéct hrobníkovi z lopaty, protože by se zkrátily dojezdové časy do Prahy nejen ze Slaného, ale i z obcí… Číst vice »
Všiml jste si jak rychlá, ehm tedy spíše pomalá je trať Kralupy – Podlešín – rozdíl mezi Sp a Os se zast.na znamení je asi 3-5 min., jo a pokud by se Vám to líbilo, tak je odstojíte na křižování, které po vybudování JOPky ve Zvoleněvsi značně urychlilo.
Současnou Lunu (zkrácenou na úsek Slaný – Praha) a vozbu pomocí hyder (854) s mizernými rozjezdy a zastavením všude nelze brát za vzor, protože takový vlak samozřejmě nemůže být konkurenceschopný.
Určitě by to chtělo svižnější vozidlo, o tom není pochyb. Ale mezi Kralupy a Slaným (Zlonicemi) jsou ty zastávky víceméně rovnocenné, tam má smysl stavět všude (vyjma Královic). A z Kralup pak rychle do Prahy (R20, přímý vlak – kapacita pražského uzlu?). Rychlou železniční vrstvu Slaný Praha limituje vedení železnice po Slaném versus konkurence po D7; začal bych výše uvedeným zatraktivněním Os Zlonice – Kralupy.
Ne, je potřeba, aby takový Sp v úseku Kralupy – Slaný nikde nezastavoval. Pro obsluhu mezilehlých zastávek by měly být určeny Os. Jedině tak bude vlak ze Slaného do Prahy konkurenceschopný vůči dálnici, a jedině tak docílíme toho, že v úseku Louny – Slaný se nebude vozit vzduch jako ve staré Luně.
Vlak přes Kralupy nebude pro spojení Slaného s Prahou konkureceschopný ani pří jízdě nonstop. Za 25 minut od startu můžete být u letiště (rychlý autobus) nebo v Kralupech (nonstop vlak). Pro nějaké relace typu Slaný – metro C by to smysl dávalo, ale že by to masově přetáhlo lidi z D7 (bus, IAD) nehrozí. Spojení Salého a Prahy po železnici by řešila jen nějhaká novostavba Slaný – Kladno, ale to je sci-fi.
S jakým intervalem těch Sp Louny-Slaný počítáte, že se nějak obstojně naplní?
Ono záleží na tom, kam do Prahy cestující potřebuje. Pokud je to na západě Prahy (třeba ten Veleslavín), tak vlak nedává smysl a samozřejmě bude mít význam spíš autobus. Ale do centra Prahy bude vlak výhodný už z důvodu eliminace přestupu.
Předpokládám, že v úseku Louny – Slaný by nejely všechny Sp, asi by bylo vhodné jít cestou účelových spojů jako dnes, aby to bylo politicky průchodné.
To nezastavovaní všude by nějaký rozdíl udělat mohl, ale na rozjezdech toho rozhodně 2x neušetříte. Kór když vozí jeden vůz. To jsou rozdíly v rámci sekund, špatně zohlednitelné v jízdních dobách. To udělá rámcově jednotky minut. 2-5 minut bude ale těžko dělat tu zmíněnou konkurenceschopnost.
Já si upřímně myslím, že by bylo potřeba vyřešit stanici Kralupy nad Vltavou, aby ty přestupy byly pohodlné a zatraktivnit trať do Slaného/Zlonic, kde by měly přijít RegioFoxy z další várky. Na Prahu už je dnes problém s kapacitou a bohužel by byl lepší přestup. Já jsem obecně zastánce přestupů, ale ten přestup musí být jednoduchý, rozumný, bezpečný ak omfortní a to fakt v Krlaupech zatím není.
Přestup v Kralupech by měl být vyřešen tak, že tam žádný přestup nebude. Budou-li přímé Sp Slaný – Praha, problém se vyřeší.
Ale jasně, neřeší to problém přestupu od zkrácených Os Slaný – Kralupy, který by zřejmě fungoval na R Děčín – Praha.
Sp do Kralup byly navržena, ale ROPID řekl jasné ne. Jinak jejich vedení / nevedení šetří jen roční poplatek za trasu (3.600,-) jinak je to nákladově stejné. Osobáky budou ve špičce do Kralup zdvojeny = stejně musí být druhý strojvedoucí na dělení, posun…
Ano, to určitě bylo a bylo by to také vhodné. Dnešní osobní vlaky Kolín – Havlíčkův Brod, vedené pouze dvouvozovým panterem, ve špičkách pracovních dnů dost nepobírají a přidání Sp do Čáslavi by tomu hodně pomohlo…
Problem je, ze se snazite timto vlakem resit 2 problemy na 2 ruznych trati, jejichz reseni je spolecne naprosto neproveditelne.
Bude zajímavé, jak vyřeší osobáky do Nymburka, které se nějak významně posunout nedají (přípoje v Nymburce na rychlíky do Prahy a Hradce a osobáky na Jičín a Mladou Boleslav, v Čelákovicích na Neratovice a v Kolíně na Prahu a Pardubice rychlíky)
Že by třeba zůstaly jak jsou? 😉
Jak se tedy vyřeší Milovické osobáky?
Zůstanou ve stejné časové poloze.
Hlavně ať už nahradí vozy 80-30.
To v tomto kroku v plánu není. Možná nepřímo, že by se uvolnil nějaký Elefant na řevnické S7, ale moc to nepředpokládám.