Spojení Boeingu a Embraeru se nekoná, americký výrobce letadel odstoupil od společného podniku

Embraer E195-E2 v barvách Binter Canarias. Foto: EmbraerEmbraer E195-E2 v barvách Binter Canarias. Foto: Embraer

Jedna z největších fúzí v historii leteckého průmyslu se neuskuteční. Americký výrobce letecké techniky Boeing dnes oznámil, že odstupuje od

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nicky

Měl by to koupit Airbus, vypálil by Boeingu rybník…

Martin K.

Pěkný by to bylo jen právě z důvodu naštvání Boeingu. Jinak proč mít ve výrobním programu dvě podobná letadla, antimonopolní úřady to nepovolí a Airbus si taky teď drží hotovost (protože virus a loňská pokuta). Rusové to nekoupí, ekonomicky na to nemají. Spíše do toho půjdou soudruzi z říše středu, protože technologie a pak můžou trochu zatápět Boeingu a Airbusu, byť menším strojem než by obecně vyhovoval.

MPE

No to je blbá zpráva hlavně pro Embraer. V segmentu malých dopravních letadel je Airbus s A220 momentálně totálně válcuje, v bizjetech jsou víceméně jen „jedním z mnoha“, a že by KC390 byla zas taková pecka, aby to sám o sobě utáhl, to nevím nevím…

MildaIV

Tak ono E2 taky není zrovna bestseller.

MPE

C-series na to taky blahé paměti taky úplně nevypadal. Je fakt, že technicky je asi vyspělejší, ale spojení s Airbusem jeho prodejnímu úspěchu významně napomohlo, o tom nemůže být sporu.

Martin V.

Ale vývoj a náběh výroby E2 šel Embraeru hladce a bez zdržení – na rozdíl od většiny konkurentů. Myslím, že Brazilci jsou schopni pokračovat sami. Teď to nebude lehké pro nikoho, ale nakonec se můžou z krize otřepat rychleji než Boeing.

Nicky

Chytré rozhodnutí – cash se teď bude hodit a koupit může i později a ještě se slevou….

Vyhlídka na věčnost

To je jedině dobře. Kam Amík šlápne tam sto let nic nežije…viz Vodochody.

Anonymas

A kam přijde komunista, tam je ráj na věky, co soudruhu? 😀

Lubosch

Blbec na první pohled.

Xaver

Á další anti ami blb. Takže pro vaše info zde výběr amerických firem, které v ČR úspěšně podnikají a vyrábí : HONEYWELL – Společnost má závody v Olomouci a Brně. Tam zaměstnává také vývojáře, další vývojové centrum se otevřelo už v roce 1993 v Praze. Dodává komponenty pro letectví, automobilový průmysl, automatizaci a řízení pro domácnosti i průmysl. ROCKWELL AUTOMATION – Firma zabývající se průmyslovou automatizací v pražských Holešovicích usídlila své výzkumné středisko. Vyvíjí jak zařízení, tak i software. THERMO FISCHER SCIENTIFIC – Výrobce elektronových mikroskopů v Brně, kde už má více než tisícovku zaměstnanců. GE Aviation Czech vyrábí tubrovrtulové motory.… Číst vice »

Lukas

To zas len nieco vypoveda o boeingu. Ta firma je v slepej ulicke a v boeingu budu radi ak tuto krizu preziju pred ktorou uz krivali. Reputacia im pada a peniaze sa im tiez minaju.
Na druhu stranu je nemozne aby z ekonomicko-strategickeho hladiska tato firma skrachovala a ak prijmu financie od Trumpety, co potom na to Airbus?!

Byt podobna situacia v Europe a Airbus by premyslal, ze prijme financnu pomoc od eu, uz by ten hrdzavy pes skakal 2 metre do vysky.

Lukáš F.

Dostane-li Boeing podporu od státu, na místě Airbusu bych asi lobboval u EU, ať na dovoz jejich letadel uvalí vysoké clo, z důvodu nedovolené veřejné podpory. Jako když Boeing usiloval o vysoké clo na letadla C-series od Bombardieru a ten pod tlakem celý program prodal Airbusu. Ke sloučení Boeingu s Embraerem pořád ještě může dojít, ale nakonec to může být Embraer, který odkoupí zdecimovanou civilní divizi Boeingu.

Y.K.

Na druhou stranu to vypadá jako logické a pragmatické rozhodnutí, firmu teď finančně neždímat růstem a vypláznutím 4 miliard $. Sice by se jim to do portfolia hodilo, ale také potřebují prachy na záchranu Maxe a odškodnění, snad i vývoj nástupců jeho hlavních modelů.