cargo

Spojené síly tlačí do DPP manažera, který vybral drahé motoráky do Čakovic

Vlak KŽC Doprava zajišťuje veřejnou dopravu v Praze mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVlak KŽC Doprava zajišťuje veřejnou dopravu v Praze mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Současný šéf Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Pavel Procházka je jedním z kandidátů do představenstva Dopravního podniku hl. města Prahy.

Současný šéf Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Pavel Procházka je jedním z kandidátů do představenstva Dopravního podniku hl. města Prahy. O personálních změnách má rozhodovat zítra dozorčí rada firmy.

Jeho kandidaturu potvrdily deníku Zdopravy.cz dva zdroje z dozorčí rady DPP a z řad účastníků koaličního vyjednávání. Prosazuje ho především náměstek primátora a starosta městské části Praha-Lysolaje Petr Hlubuček (Spojené síly pro Prahu, kandidát za STAN). Procházka na dotazy nereagoval.

Podle informací deníku Zdopravy.cz má do představenstva jít ještě bankéř Petr Witowski a Filip Tulák, který dříve působil v DPP v investičním oddělení, ještě dříve v některých stavebních firmách.

Praha už několik let platí zbytečně miliony korun navíc za jedno z Procházkových rozhodnutích z minulosti, kdy stál v čele Ropidu. V roce 2014 bez soutěže přidělil zakázku společnosti KŽC Doprava na provoz vlaků na nově vytvořené lince S34 z Masarykova nádraží do Prahy-Čakovic. Cena za kilometr už letos vyšplhala na sto korun.

Hlubuček uvedl, že případné změny v představenstvu DPP nechce v současnosti komentovat, Procházku ale hájí. „O tuto linku, požadovanou městskými částmi po trase, neměly České dráhy zájem,“ uvedl Hlubuček.

Hlubučkovo tvrzení ale není pravdivé, nikdo z dalších dopravců se nemohl přihlásit, protože nebyl ani osloven. „Měli jsme o zakázku zájem, ale odpověděli nám, že žádné poptávkové řízení nebude. Je to hodně nestandardní postup, nejprve vyhlásit, že budou soutěžit, a pak zadat zakázku přímo,“ řekl v roce 2014 serveru iDnes.cz Jan Šatava z firmy Rail System.

Ředitel IDSK Pavel Procházka. Autor: ROPID

Ředitel IDSK Pavel Procházka.
Autor: ROPID

Podle Hlubučka je cena srovnatelná s konkurencí pro tento typ vozidla. Jenže i takové srovnání kulhá: například společnost GW Train Regio aktuálně provozuje vůz řady 810 pro Moravskoslezský kraj na trati Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem za cenu 87 korun za kilometr. Má přitom vyšší náklady než KŽC Doprava:  vlaky musí jezdit i o víkendu a s průvodčím. KŽC Doprava jezdí pouze v pracovní dny a bez průvodčích. KŽC Doprava má podle dalšího dodatku na pražských kolejích jezdit až do roku 2028.

Procházka vystudoval střední průmyslovou školu dopravní, od roku 2014 studuje obor Mezinárodní vztahy a Evropská studia na Metropolitní univerzitě. Sedm let byl pověřen řízením Ropidu, pak byl dva roky zástupcem ředitele, odkud přešel do IDSK.

 

Tagy Dopravní podnik hl. města Prahy dpp Pavel Procházka představenstvo DPP
45 komentářů