Spojené síly tlačí do DPP manažera, který vybral drahé motoráky do Čakovic
Vlak KŽC Doprava zajišťuje veřejnou dopravu v Praze mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Současný šéf Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Pavel Procházka je jedním z kandidátů do představenstva Dopravního podniku hl. města Prahy.
O využití bych se nebál, motoráky jezdí často už z Masarykova nádraží plné. Za takovou cenu bych si tu ale představoval alespoň Stadler RegioShuttle.
No a zřejmě stejný manažer stál za tím, jak se po jeho nástupu do IDSK rozlezly bez výběrového řízení šotorychlíky vedené historickými vozidly (Kokořínský, Podtrosecký či Rakovnický rychlík), které jsou pochopitelně dotované. Bohužel struktura, o které se tu v diskuzi píše, s panem Šurovským apod. se zase dostává po 4 ročním oslabení zase k moci připravena dopravě v Praze o to víc škodit.
Jakkoli historický, rakovnický rychlík patří (bohužel) k tomu lepšímu v regionu – dost jsem s ním v nedávné době jezdil, celkem čistý, vždy vytopen na příjemnou teplotu, dobře řešené osvětlení… Proti tomu, co teď jezdí třeba na R16 (Berounka – přetopená přečalouněná B-čka nebo lokálkové velkoprostory Bdpee, v nichž se pro změnu topí málo nebo vůbec) je to téměř luxus.
Musím se přidat. Mezi spoji Praha – Mladá Boleslav se jedná takřka o to nejlepší. Téměř muzejní vozy jsou ve výborném stavu a řádně udržované, čisté. Oproti klasickým motorákům je i velký rozdíl v pohodlí díky podvozku.
Pan Procházka, který si údajně výborně rozumí s jinou dlouholetou strukturou, panem Šurovským, jsou pro mě symboly funkcionářů spojených s Pavlem Bémem. Děkuji, nebrat.
Obdivuhodně blbá provokace – za takové žvásty vás někdo platí, nebo jen hlasitě závidíte, že je někdo chytřejší než vy?
Dyt je to pravda jak si kazdy muze na netu najit
Procházka je spíš takový šotouš než manažer… takže taky souhlas – raději nebrat.
A kromě toho nemá „potřebné“ vysokoškolské vzdělání …
To je snad naprosto jasné, proč je linka pod Ropidem dražší než GWTR. Protože se ten rozdíl ceny někomu od Ropidu zase vrátí do kapsy. Ta organizace je zralá na rozpuštění. Zatím nic dobrého nepřinesla. Spíš škodí.
Když jste takový chytrolín, tak by mě zajímalo, kdo by teda těch 20 dopravců na dispečinku a vůbec celý PID řídil. DPP? Svoji vlastní konkurenci? To by skákali do vzduchu přímo radostí…
A on to dneska někdo řídí? Vždyť je to chaos nad chaos. Když zůstanu na železnici, můžu zmínit dvě tratě – kolínskou a berounskou. Je to jedna velká tragédie. Sice tím vlakem nejezdím až tak často, ale když vyrazím, stojí to za starou bačkoru. Všechno věčně zpožděné. Někdy to nejede vůbec. Už s mi podařilo z Berouna do Prahy dojet až na třetí pokus! Chápu, že Ropid nemůže za závady na vozidlech nebo na trati. Ale to jeho zahušťování taktů a zkracování obratů vede k jediné věci. Když se něco ráno pokazí, veze se to celý den. K čemu mi… Číst vice »
Zahušťováním tratí se vede SŽDC k tomu, aby už konečně začala zvyšovat kapacitu dráhy, např. Libeňským přesmykem, který měl už stát dávno. Nevidím nic špatného na tom, že chce Ropid zkracovat intervaly vlaků, kde třeba z Lysé je už půl hodina moc.
A kde jsou konkrétní výsledky toho snažení? Jediné co se Ropidu podařilo je zneprůjezdnit pražský uzel pro nákladní dopravu. Aby se dneska přes den nákladní vlak dostal od Holešovic na Kolín nebo Benešov, musí odstát i několik hodin. Jenom proto že si Ropid hraje s vláčky. Celkem bych rád viděl vytíženost městské linky mezi Hostivaří a Libní. A kvůli tomuhle rozmaru Ropidu stojí nákladní vlaky se zbožím za stovky milionů.
ROPID ovšem neřídí dráhu (SŽDC ani dopravce) – ta k tomu má vlastní dispečerské aparáty!
To že tam stojíš je tvoje blbost – máš jít rovnou na metro, tram, bus,….
ROPID nemá žádný svůj dispečink
Jak jste, prosím, na takovou hloupost přišel?
Minimálně to dole na Masaryčce někdo musí vysunout, takže jedna mzda navíc tam je 😉
Ten jeden bafík může strojvedoucí vysunout sám. Předpisu to neodporuje.
Ale odporuje to místnímu staničnímu řádu 😉
To je otázka, zda „navíc“: předpokládám, že tam někdo schopný dělat vedoucího posunu nebo posunovače stejně aspoň na denní směny komandován je i bez ohledu na to, zda tam KŽC jezdí v některé hodiny s „vlečňákem“.
Obávám se, že už jste v důchodu poměrně dlouho… Na Mas. nádraží žádný erární posunovač pochopitelně není, takže každý, kdo tam chce posunovat, si musí zaplatit vlastního člověka navíc – tedy i KŽC. Jinak to, že se „cena letos vyšplhala až na sto korun“ mi nepřijde nijak závratné, kdo a kde dnes reálně jezdí pod 100 Kč / vlkm? Srovnání s Vrbnem pokulhává, jak už tady psali jiní – odlišné proběhy vozidel i personálu, jiná mzdová úroveň v kraji, posilový vlečňák atd. Druhá věc samozřejmě je to, že standard pražské příměstské dopravy už je přecejen o něco výše, než 810+010.… Číst vice »
Aniž bych byl nadšen z 810 na S34, tak pokud jsou proběhy extrémně neefektivní (2 vozidla na rameno 19 km), tak je vysoká jednotková cena naprosto logická. K tomu srovnání s Vrbnem: Právě proto, že nejezdí o víkendu, je proběh S34 ještě o to horší a tedy cena vyšší, absence víkendů není argument směrem ke snižování jednotkové ceny.
Nic takového jako „odpovídající cena za km 810ky“ neexistuje, vždy nutno hledat srovnání s podobnými proběhy.
Ve Vrbně je smlouva ještě na méně km, než na S34.
Absence víkendů je argumentem pro nižší personální náklady (příplatky ke mzdě)
https://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady/k313.pdf Nechci to zkoumat detailně (přechody pá-so, ne-po atd), ale zdá se to být grafikon na 1 vozidlo denně. Možná to je i personálně nějak udělané vhodně na 2 lidi v týdnu a ten „kratší“ k tomu víkend… Proti tomu je S34 fakt někde jinde. A nevozí se tam ještě 010 a tedy furt nějaký posun? Plus patrně bude trochu platový rozdíl mezi Prahou a Bruntálem, tipl bych. Aby bylo jasno, já nejsem žádný S34-fanoušek ani netvrdím, že uzavření té smlouvy bylo vyprané v Arielu a v celé Evropě nebyl nikdo jiný k dispozici. Ale v tomto konkrétním případě prostě… Číst vice »
Umííí… !!!
Jestli dobře počítám podle jízdních řádů, na S34 běžně 2850 km týdně na dva motoráčky proti sobě jedoucí a stojící, na 313 je to 1960 km na jediný, tedy více. Přitom při rozsahu provozu 313 bych tak řekl (předpisy ovšem neznám…), že přes 13 hodin s těma několika přestávkami může zvládnout i jeden strojvedoucí (samozřejmě celkem musí být aspoň 2), na S34 při rozsahu přes 15 hodin musí už být základ 2 na každý motoráček + další rezervní, i když těch prostojů je tam více … aspoň, že už proti sobě nejezdí po 2 hodinách, ale po hodině. Možná mohli… Číst vice »
To jsou ovšem jen velmi teoretické představy, i když i na jednokolejce lze vlaků vyjezdit dost – ale kdo to zaplatí? Dostávám nesmyslné „mínusy“, když napíšu, že největším problémem je používání dávno překonaných ukazatelů typu „vlkm“ a „vzkm“, které jsou v současnosti vhodné možná pro nějaké statistiky (jimiž lze účelově oblbovat politiky i veřejnost), ale stavět na nich a na pochybně vypočtených (zprůměrovaných) sazbách v době rozvinuté výpočetní techniky financování veřejné dopravy je udržování středověku s logaritmickým pravítkem jako nejmodernější pomůckou. Když ale je objednatelům jedno, co jim dodavatel napočítá do sazeb a stačí jim těmi sazbami vynásobit rozsah objednané… Číst vice »
A jsou obě smlouvy srovnatelné? Není v Praze brutto smlouva a na Vrbence netto? Protože KŽC na jízdném na S34 nic moc nevybere, všichni cestující jedou na jízdenky PID, které nejsou přímým výnosem dopravce. Na Vrbence platí tarif GWTR a předpokládám, že jízdné je příjmem dopravce.
Hlavní vina je ovšem ve výhradním používání nesmyslných ukazatelů – pokud se za „bernou minci“ budou pořád brány jen vlakové kilometry a sazby neprůhledně rozpočítané na ně, tak to bude pořád stejné jako „za bolševika“ …
Naprostý souhlas. Ta linka by chtěla někam prodloužit, aby měla lepší proběhy.
Problémem prý je, že ji do Neratovic není možné protáhnout kvůli taktovému GVD = prý by se tam (aspoň zatím) nevešla“ možná by pomohla nějaká „živější“ vozidla (nejen ze strany KŽC, ale i ČD) …
Ono by bylo zajímavé se podívat i na to, jak Ropid přiděluje autobusové linky. Například linka 110 provozovaná Štěpánkem – nejhorší vraky v Praze, dodržování jízdního řádu horší než na Balkáně, přesto neexistuje síla, která by donutila Ropid s tím něco dělat. Věřím, že je to jen proto, že se na tom někdo pakuje podobně jako na té S34.
Proměnlivou kvalitu 110ky potvrzuji. Ropid to asi moc nehlídá.
Stížnosti na nepravidelnost je třeba hlásit níže, aby se tím někdo zabýval.
https://pid.cz/kontakty/podnety-a-pripominky/
Děkuji za radu. Zatím jsem kontaktoval jen přímo Ropid, městskou část, pražského radního pro dopravu bývaléo i současného a výsledek je…velké kulové. O tragické spolehlivosti linky všichni vědí, ale to je tak všechno, co s tím hodlají dělat.
Celkem stare autobusy na 110 jezdi, ale pravidelnost je mimo spicku velmi dobra. Samozrejme rano mezi 7 a 8:30 neni mozne se na linku spolehat, protoze se zaseka na Kbelske a je hotovo.
Využívám 110 hlavně o víkendech, kdy se kolony nevyskytují a zpoždění aspoň pár minut na této lince je prakticky pokaždé.
Vyhodit auta
No, Pavel „Pája“ Procházka v tom umí chodit. Překvapilo mě, že po jeho kontroverzním působení v ROPIDu už o něm člověk neuslyší a ejhle – nejdřív ředitel IDSK a teď dokonce navržen do představenstva DPP… 😮
Když už se jednou do toho „kolečka“ někdo dostane, tak by musel udělat nějaký hodně velký průšvih, aby z něho vypadl – a obvykle po čase stejně zase někde „vyplave“.
„Pája ale rozhodně není jedním z těch největších šmejdů, kteří se v těch horních sférách pohybují, a navíc se ve vedení ROPIDu dost naučil, takže bych na něho příliš neplival – jsou tam mnohem horší. A docela by mě spíše zajímalo, kdo a proč tam drží Hlubučka …
No, mně tedy přijde, že tehdejší (2012?) velký třesk ve vedení linek DPP byl pořádný průšvih! Pokud se nepletu, avizovaných úspor dosaženo nebylo, jen se zakvedlalo čísly linek (a obávám se, že to bylo hlavním cílem). Jak ho s takovýmto renomé může v dopravě někdo někam tlačit, je pro mě záhadou. Co za tím asi je? 😉
Za tím třeskem ale snad přece nebyl „Pája“, ale především „Jája“, nebo snad ne? A možná právě to „Páju“ dost vyučilo.
Cožpak Pája, to je prototyp odborníka typu „rozumím všemu, ale hlavně po mě nechtějte rozhodovat“, ale hlavně aby se opět následně nerozhodl pro umístění svého přítele Martina „Jáji“ Jareše, který je za průsery ROPIDu typu tlačení změn bez souhlasu „protože já tomu rozumím nejlíp a vy jste blbci“ (viz rok 2012)…