Spojené síly tlačí do DPP manažera, který vybral drahé motoráky do Čakovic
Současný šéf Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Pavel Procházka je jedním z kandidátů do představenstva Dopravního podniku hl. města Prahy.
Současný šéf Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Pavel Procházka je jedním z kandidátů do představenstva Dopravního podniku hl. města Prahy. O personálních změnách má rozhodovat zítra dozorčí rada firmy.
Jeho kandidaturu potvrdily deníku Zdopravy.cz dva zdroje z dozorčí rady DPP a z řad účastníků koaličního vyjednávání. Prosazuje ho především náměstek primátora a starosta městské části Praha-Lysolaje Petr Hlubuček (Spojené síly pro Prahu, kandidát za STAN). Procházka na dotazy nereagoval.
Podle informací deníku Zdopravy.cz má do představenstva jít ještě bankéř Petr Witowski a Filip Tulák, který dříve působil v DPP v investičním oddělení, ještě dříve v některých stavebních firmách.
Praha už několik let platí zbytečně miliony korun navíc za jedno z Procházkových rozhodnutích z minulosti, kdy stál v čele Ropidu. V roce 2014 bez soutěže přidělil zakázku společnosti KŽC Doprava na provoz vlaků na nově vytvořené lince S34 z Masarykova nádraží do Prahy-Čakovic. Cena za kilometr už letos vyšplhala na sto korun.
Hlubuček uvedl, že případné změny v představenstvu DPP nechce v současnosti komentovat, Procházku ale hájí. „O tuto linku, požadovanou městskými částmi po trase, neměly České dráhy zájem,“ uvedl Hlubuček.
Hlubučkovo tvrzení ale není pravdivé, nikdo z dalších dopravců se nemohl přihlásit, protože nebyl ani osloven. „Měli jsme o zakázku zájem, ale odpověděli nám, že žádné poptávkové řízení nebude. Je to hodně nestandardní postup, nejprve vyhlásit, že budou soutěžit, a pak zadat zakázku přímo,“ řekl v roce 2014 serveru iDnes.cz Jan Šatava z firmy Rail System.
Podle Hlubučka je cena srovnatelná s konkurencí pro tento typ vozidla. Jenže i takové srovnání kulhá: například společnost GW Train Regio aktuálně provozuje vůz řady 810 pro Moravskoslezský kraj na trati Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem za cenu 87 korun za kilometr. Má přitom vyšší náklady než KŽC Doprava: vlaky musí jezdit i o víkendu a s průvodčím. KŽC Doprava jezdí pouze v pracovní dny a bez průvodčích. KŽC Doprava má podle dalšího dodatku na pražských kolejích jezdit až do roku 2028.
Procházka vystudoval střední průmyslovou školu dopravní, od roku 2014 studuje obor Mezinárodní vztahy a Evropská studia na Metropolitní univerzitě. Sedm let byl pověřen řízením Ropidu, pak byl dva roky zástupcem ředitele, odkud přešel do IDSK.