„Splašená“ Regionova odletěla příliš daleko od trati. Nehodový vlak na ni nestačí, ČD shání odvoz
Vykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽ
Hasiči vykolejené vagony zajistili, aby nedošlo k pohybu. České dráhy si musejí nasmlouvat jejich odvoz.
inu v Americe,co spadne do propasti pod tratí,už tam také nechávají…
Všech 99 komentářů není podstatných – o tom jak to odstranit, důležité jeto detailně vyšetřit, proč se to stalo a udělat
opatření, aby u nás vlaky samy nejezdily. Ať si to dráhy odstraní jak umí, to je mi úplně jedno.
no to opatření přijde každopádně!
každopádně to je chybou lidského faktoru a tady se tomu nikdy zabránit uplně nedá!nikdo jiný za vás kliku neutáhne ani vůz nepodloží…
No tak já bych to nejdřív vylovil a pak teprve odbahnil a až nakonec vysoušel. Vysoušení před vylovením se mi zdá poněkud zbytečná práce.
Myslím že Tomáš jen citoval mzdovou účetní jistého filmu…
Ovšem, nesprávně.
Třeba z toho jednou vznikne Pohádka o nezbedné mašince, která si chtěla aspoň jednou za život vyzkoušet 100 km/h….
Co takhle vyprostovaci tank.a pak jerab
Mají to nabídnout za odvoz a do druhého dne by to bylo pryč 😀
Ta cena je docela nízká, ne? To je jako jedno lepší auto
Pár kilo Semtexu a je vyřešeno.
A sbírat ten kovošrot a další bordel po okolí pak bude kdo?
To už raději nějaká parta s flexami a za den dva je to taky pryč…
Přenechat sehrané partě spoluobčanů s autogenem za odvoz do šrotu…
Dokázal by to zvednout CH 47 Chinook US Army?
Ten uveze 12 tun nákladu.
Blázníš? 🙂 Vrtulníky jsou ve skutečnosti mnohem slabší, než vypadají. Obecně všechny létající stroje, i když vypadají mohutné a těžké, jsou ve skutečnosti jen hliníkové skořápky. Jinak by to nelítalo. Ani nejsilnější vrtulník na světě by s tím nehnul (a to není CH 47)
Ani, kdyby se každý havarovaný díl říznul na půlky?
Cena, spotřeba. Lesní technika se tam dostane – je tam lesní cesta, jen bude místo dřeva nakládat šrot.
Cena za vyzvednutí by byla astronomická.
Že prý to nejde. Tak já bych jim to udělal. Dejte nějakou odměnu. Ten prostřední vůz vidím že není problém. Prostě by tam položili jedno kolejové pole a trochu ho vypodložili. ( aby se usadilo ) Vypodložili by ho třeba starými dřevěnými pražcemi. Potom by jeřábem lanem z kolejí na ty dočasné koleje stáhli vagónek na vzduchové vaky na tu provizorní kolej aby se nepochroumal. Že tam není výhybka nevadí, hlavně že by se vláčky přiblížily ke trati. Že by tam nebyla výhybka by opravdu nevadilo, tam už ten vláček přendá jeřáb který přijede po kolejích.
Axeli!!!
Tady se řeší pohádka O mašince, která nechtěla jezdit po kolejích a vy do toho pletete tu O mašince, která jela pro brambory. 🙂
A k čemu by takové složité a tedy drahé manévry byly, když jsou ty vozy jako celek rozhodně nepoužitelné a neopravitelné? Prostě na místě rozebrat a odvézt po částech – sedačky, police a okna by většinou byla asi použitelné jako náhradní díly, ale o ostatním i k tomuto účelu se dá úspěšně pochybovat.
Ještě druhý laický dotaz; vložený vůz je s motoráky spojen pomocí klasických spřáhel, tedy těch „tenčích“ nebo jak to nazvat, co má normální 810? Z fotky to nerozpoznám; jen mě zarazilo, že ta dvojice s sebou dolů nestáhla i „zadní“ motorák a ten zůstal poměrně netknutý nahoře u trati; nějak jsem si jako trolejbusák představoval mylně, že je to spojeno třeba jako šalina a dělitelné pouze dílensky.
Je na šroubovkách, hadice a kabely. Ale přechodový měch není určen ke spojování xkrát za den. Mám pocit, že to při vzniku Regíny zdůvodňovali menšími zásahy do pojezdu, ale už si to přesně nepamatuju. Je to nějaký ten pátek….
Takže teď z ty tratě bude cyklostezka a na tady tom místě bude stánek s občerstvením ‚U vykolejenyho vlaku‘?
Ono je asi taky potřeba zprovoznit trať, takže ležet to tam nějaký ten čas asi bude.
Tak rychle jsem to nečekal. https://zdopravy.cz/dalsi-vlak-vyjel-bez-strojvedouciho-regionova-ujela-u-dobrise-ctyri-kilometry-pak-vykolejila-203952/#comment-1314436
Ať se obrátí na ČD Cargo. Vždyť mají slogan „Cokoliv kamkoliv“.
Jinak nadpis mi připomněl vtip, který koloval při potopení ruSSké ponorka Kursk:
„ruSSká vláda výhodně prodá ponorku Kursk. Značka: K vyzvednutí ihned.
My s tím nemáme nic společnýho. Díky bohu nejel ten den manipulák.
Tatra 813 kolos utáhla 100 tun a projela všude
Tatra 813 stále utáhne 100t a projede všude.
Ale na silnici v podobě přívěsu. V takovém terénu ani náhodou.
Tatra 813 kolos sloužila i jako vyprošťovač tanků a tanky vozila na podvále i v terénu.Byli to nezmaři a s regionovou by si poradila.Dokonce byl udělaný i prototyp letištního speciálu který tahal 300 tun
Tanky vyprošťují vyprošťovací tanky. Nerozporuji, že ho někdy dokázala Tatra vytáhnout, ale těžko asi jako systémové řešení k vyprošťování uvízlé pásové techniky sloužila výrazně lehčí a kolová Tatra.
To rozeberou za tři dny šotouši jako to Bpee u Plzně předloni. 😄
A jak jezdí Karel Havlíček do práce vůbec?????
Na kole 😬
On vlastně nemůže autobusem jako normální člověk, že? To není opravdu lidový politik!
Vy neznáte šotopoučku, že autobusem nikdo nejezdí?
Šel vlastnoručně opravit regionovu a dát ji na kolej.
Za asistence Alenke Dluženové…
Alča nemůže. Ta včera porodila ve Sněmovně z toho antiinzerátu.
Havlíček a …práce?! 🤣
Do práce jezdí autem. Ale zítra zase vyrazí někam s Betynkou.:-)
Do zaměstnání! Ne do práce! bacha na to!
A nemohli by pomoct hasiči s tím tankovým tahačem a postrčit nebo potahnout ji blíž ke kolejím?
Kdyby to šlo „postrčit“, tak by to mohla teoreticky zvládnout i Barča z kolejí ne?
Teoreticky by mohla „kotvit“ naviják.
Mirek před hodinou psal, že místo zná a je bohužel pro těžkou techniku nepřístupné.
Také mě to napadlo, ale asi by se poškrábal lak 🤷
Ten motorový vůz na střeše… už je nejen doškábaný ale docela dost pomačkaný. Být někdo vevnitř, tak šanci neměl.
No to je nápad. Tak mažte vytočit 150 a poraďte jim. Budou jistě vděční!
Kéž by všechny Regionovy zmizely daleko od trati.
Koukám, že šotoušci začali plakat a mačkají palec dolů. Škoda, že nemohou dát víc palců dolů. A tak pláčou ještě víc. 🤭😂. Něco vám povím: Regionovy, 810 a pod. patří dávno do muzea, ne na pravidelný provoz.
Ty mínusy…tomu říkám bezpodmínečná láska, nebo snad slepá? Tohle opravdu není dopravní prostředek pro 21.století.
Jasně, tím je totiž už od 20. století auto, že? Konzum dorazil i do dopravy. Jako ne, že by tohle byl ideál, ale…
Proč auto ? Je dokázané že u ČD stojí 810 to co u jiného pomalu pesa nebo jiné lepší vozidlo. Jen šotouši zastarale počítají jen spotřebované litry ale nedochází jim ze smlouvy nejsou jen o litrech a že ty za ty herky prostě většinou ČD říkají hodně.
jo jo, draze pozlacený šrot, tak to přesně si umí Čd dát do nákladů, aby kraje a Ministerstvo odulili….
Ale oni ti politici stejně nakonec kývnou na kdeco….
Dovolil bych si tipnout, že oprava toho hnacího vozu Regionovy vyjde dráž, než zkanibalizovat nějakou 810 a vyrobit hnací vůz nový.
A 810 žeroucí víc než autobus, navíc bez nízké podlahy, to fakt není symbol udržitelné dopravy.
Regionova nízkou podlahu má. A není jediný důvod nasazovat autobus, když vlak funguje, nestojí v kolonách a jede navíc přímo do centra Prahy.
Myslím, že 810 nízkou podlahu nemá.
Něco v tom smylu, že 810 škoda nebude, když se použije jako „náhradní díl“.
Vlakem jezdím opravdu rád, a auto jsem nikdy neměl. Ale tahle superhlučná věčně ucukaná Regionova to je trest za co? Tohle prostě na dnešní koleje nepatří.
Někteří zde diskutující jsou evidentně vážně nemocní. Hlavně pryč se šukafony, regínami atd…nic jiného napsat neumíte, místo toho, abyste byli rádi, že se nikomu nic nestalo.
Naprostá většina cestujících jezdících vlakem bude ráda i třeba za regionovu, hlavně když nebudou muset postávat v kolonách na Strakonické nebo na II/102. Fakt jim je jedno, v jakém roce ten vlak byl vyroben, hlavně že to jede a že to je uvnitř čisté. To jen někteří anti-šotouši jsou zabedněni proti určitým typům hnacích vozidel a běda těm, kdo si dovolí dát mínus pod jejich komentář, vždyť jejich názor je ten jediný správný, že?
Nejsem antišotouš, ale tyhle křápy 810 a výš fakt nemusím. A pokud s nimi mám jet, cestuji raději autem i za cenu stání v kolonách. Za to se omlouvám všem příznivcům těchto pojízdných skanzenů, ale opravdu chci v pořádku dojet do cíle i za cenu delší cesty.
Můžeš si být jistý, že ve vlaku máš podstatně vyšší pravděpodobnost, že dojedeš v pořádku, než v osobním autě 😉
Milý Jacku, ve vlaku jsem si opravdu jistý, že dojedu v pořádku, jak píšeš. Bohužel v Regionova, Mouse, 810 nebo jak ten paskvil nazývají, bohužel jistotu nemám. 👍
Tak , šotoušci a pěkně prstíky dolů. Za každý váš prstík dolů mám stovku. Sázka se strojvedoucíma😄
A přitom jste byla tak hodný. Napsal jste do muzea, ne do šrotu.
Za pár dní už budou mít na krku pokuty za nelegální skládku šrotu
Jestli je funkční jeřáb EDK1000 ten by to mohl zvládnout. Jinak rozřezat na místě.
Taky je otázka, jak dlouho by se tím EDK blokovala trať a jestli by jeho protizávaží nezavazel svah. Což ostatně mohla být příčina, proč tam použitý jeřáb nedosáhl – nevytočil se.
Já bych ten jeřáb nerozřezával ani tak. Třeba bude dobrý aspoň na lehčí práci.
Postačí zavolat Dežodemot & Marika s dvoukol8kem a za tejden je to pryč.
Nevim, ale nazyvat 814.2 vagonem mi prijde od nekoho, kdo se zeleznici zivi vice nez smutne.
Vyvoláváte ducha Alexe!!!
Vagónek 😎
S pokojíčkem pro řidiče
Laicky se dovolím zeptat, jakou cca mají ty vagony hmotnost?
22 t
Resp. našel jsem jen asi celkovou hmotnost komplet soupravy, (ale ani nevím jestli obsazené nebo co vlastně), předpokládám že střední díl blíž k trati je lehčí.
Motorák má nějakých 22t a vložák 18t.
Motor prazdnej pres 22 tun, vlozenej cca 17 tun
Celá třivozova regionova ma 62,3 tuny, na jeden vůz tak vychází 20,7 tuny ale motorové vozy budou trochu těžší a vložený zase lehčí.
To budou ještě potíže, s prvním českým maglevem.
To byl jen lev, magnety v té levitaci nefigurovaly.
Žluté je to pravda dost. Ale to mag není od magnet, ale od magnum skokum.
To místo znám. Je to pro těžkou techniku nepřístupné. Pokud to nemohlo po kolejích, jinudy to nepůjde. Takže autogen a po kouskách.
MI-26?
Mi 26 by zvladnul vložený vůz, motorák by se musel odlehčit. Druhá věc je kolik jich je použitelných, z ruska nepřichází v úvahu, pak už zbývá jen Ukrajina nebo Indie.
Na fotce z drona vidím hned vedle stopy po lakatoši, možná tam projela i lesácká Tatra. Pokud se tam dostala ta, tak Tatra s rukou a kontejnerem na šrot projede taky.
lakatoš, kdo by neznal: https://cs.wikipedia.org/wiki/LKT
Zdejší diskusní příspěvky favorizují spíše Lakatoše než lakatoše…
Otázka však je, vzhledem k lesnímu porostu a riziku požáru, jestli ten autogen bude „dovolen“.
Tak snad se to povede a nezůstane ležet u trati jako Beer ZSSK v Dolní Lutyni. To je vždy smutný pohled.
Copak Beer, ale i lokomotiva 151.020, to je až strašidelné. Velký černý balík, u něhož je pohozený jeden z podvozků a zpod černého hadru vykukuje zmuchlaný kus modrého plechu s nápisem „České dráhy“. Zasněný pasažér sledující klidnou jarní krajinu se skoro lekne.
Ono to tam pořád je?
Je
Nebyl to spíše Bmeer?
…ani přiblížit tím drážním tankem?
Spíš to stáhnou na tu lesní cestu a rozřežou na místě.
Po takovémto přibližování to už mohou rozřezat přímo na místě.
A za co ho tam ukotvíte? Za ty břízky jo? .-)
za kolejový rošt. že to sice nepomůže…to je jedno, bude o něco víc k opravě
No to ten tank ta radlička vpředu určitě udrží .-) Óje … 🙂
To už tam můžou poslat rovnou 2x 742, to s tím pohne a nezorá koleje.