„Splašená“ Regionova odletěla příliš daleko od trati. Nehodový vlak na ni nestačí, ČD shání odvoz

Vykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽ

Hasiči vykolejené vagony zajistili, aby nedošlo k pohybu. České dráhy si musejí nasmlouvat jejich odvoz.

107 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

inu v Americe,co spadne do propasti pod tratí,už tam také nechávají…

Vlastimil Kocurek

Všech 99 komentářů není podstatných – o tom jak to odstranit, důležité jeto detailně vyšetřit, proč se to stalo a udělat
opatření, aby u nás vlaky samy nejezdily. Ať si to dráhy odstraní jak umí, to je mi úplně jedno.

petr

no to opatření přijde každopádně!

petr

každopádně to je chybou lidského faktoru a tady se tomu nikdy zabránit uplně nedá!nikdo jiný za vás kliku neutáhne ani vůz nepodloží…

Jan

Třeba z toho jednou vznikne Pohádka o nezbedné mašince, která si chtěla aspoň jednou za život vyzkoušet 100 km/h….

Petr

Co takhle vyprostovaci tank.a pak jerab

none

Mají to nabídnout za odvoz a do druhého dne by to bylo pryč 😀
Ta cena je docela nízká, ne? To je jako jedno lepší auto

Samuel Sam

Pár kilo Semtexu a je vyřešeno.

MaT

A sbírat ten kovošrot a další bordel po okolí pak bude kdo?

To už raději nějaká parta s flexami a za den dva je to taky pryč…

Jan

Přenechat sehrané partě spoluobčanů s autogenem za odvoz do šrotu…

Johnny Cash

Dokázal by to zvednout CH 47 Chinook US Army?

Rudolf Tuček

Ten uveze 12 tun nákladu.

JackBrno

Blázníš? 🙂 Vrtulníky jsou ve skutečnosti mnohem slabší, než vypadají. Obecně všechny létající stroje, i když vypadají mohutné a těžké, jsou ve skutečnosti jen hliníkové skořápky. Jinak by to nelítalo. Ani nejsilnější vrtulník na světě by s tím nehnul (a to není CH 47)

Johnny Cash

Ani, kdyby se každý havarovaný díl říznul na půlky?

Jiří Kocurek

Cena, spotřeba. Lesní technika se tam dostane – je tam lesní cesta, jen bude místo dřeva nakládat šrot.

Y.K.

Cena za vyzvednutí by byla astronomická.

Starman36

Že prý to nejde. Tak já bych jim to udělal. Dejte nějakou odměnu. Ten prostřední vůz vidím že není problém. Prostě by tam položili jedno kolejové pole a trochu ho vypodložili. ( aby se usadilo ) Vypodložili by ho třeba starými dřevěnými pražcemi. Potom by jeřábem lanem z kolejí na ty dočasné koleje stáhli vagónek na vzduchové vaky na tu provizorní kolej aby se nepochroumal. Že tam není výhybka nevadí, hlavně že by se vláčky přiblížily ke trati. Že by tam nebyla výhybka by opravdu nevadilo, tam už ten vláček přendá jeřáb který přijede po kolejích.

Pája

Axeli!!!

Renda

Tady se řeší pohádka O mašince, která nechtěla jezdit po kolejích a vy do toho pletete tu O mašince, která jela pro brambory. 🙂

Milan

A k čemu by takové složité a tedy drahé manévry byly, když jsou ty vozy jako celek rozhodně nepoužitelné a neopravitelné? Prostě na místě rozebrat a odvézt po částech – sedačky, police a okna by většinou byla asi použitelné jako náhradní díly, ale o ostatním i k tomuto účelu se dá úspěšně pochybovat.

OndraS

Ještě druhý laický dotaz; vložený vůz je s motoráky spojen pomocí klasických spřáhel, tedy těch „tenčích“ nebo jak to nazvat, co má normální 810? Z fotky to nerozpoznám; jen mě zarazilo, že ta dvojice s sebou dolů nestáhla i „zadní“ motorák a ten zůstal poměrně netknutý nahoře u trati; nějak jsem si jako trolejbusák představoval mylně, že je to spojeno třeba jako šalina a dělitelné pouze dílensky.

Pája

Je na šroubovkách, hadice a kabely. Ale přechodový měch není určen ke spojování xkrát za den. Mám pocit, že to při vzniku Regíny zdůvodňovali menšími zásahy do pojezdu, ale už si to přesně nepamatuju. Je to nějaký ten pátek….

Tomáš M

Vysušení, vylovení , odbahnění……

Trumway

No tak já bych to nejdřív vylovil a pak teprve odbahnil a až nakonec vysoušel. Vysoušení před vylovením se mi zdá poněkud zbytečná práce.

Jan

Myslím že Tomáš jen citoval mzdovou účetní jistého filmu…

Tomáš M

Ano, jen jsem citoval paní účetní 😉

Robert Pražák

Ovšem, nesprávně.

František

Takže teď z ty tratě bude cyklostezka a na tady tom místě bude stánek s občerstvením ‚U vykolejenyho vlaku‘?

Pája

Ono je asi taky potřeba zprovoznit trať, takže ležet to tam nějaký ten čas asi bude.

Pepa z Depa

Ať se obrátí na ČD Cargo. Vždyť mají slogan „Cokoliv kamkoliv“.

Jinak nadpis mi připomněl vtip, který koloval při potopení ruSSké ponorka Kursk:
„ruSSká vláda výhodně prodá ponorku Kursk. Značka: K vyzvednutí ihned.

Michal.S

My s tím nemáme nic společnýho. Díky bohu nejel ten den manipulák.

banán

Tatra 813 kolos utáhla 100 tun a projela všude

Daniel

Tatra 813 stále utáhne 100t a projede všude.

Rudolf Tuček

Ale na silnici v podobě přívěsu. V takovém terénu ani náhodou.

banán

Tatra 813 kolos sloužila i jako vyprošťovač tanků a tanky vozila na podvále i v terénu.Byli to nezmaři a s regionovou by si poradila.Dokonce byl udělaný i prototyp letištního speciálu který tahal 300 tun

SaulGoodman

Tanky vyprošťují vyprošťovací tanky. Nerozporuji, že ho někdy dokázala Tatra vytáhnout, ale těžko asi jako systémové řešení k vyprošťování uvízlé pásové techniky sloužila výrazně lehčí a kolová Tatra.

Pan průvodčí

To rozeberou za tři dny šotouši jako to Bpee u Plzně předloni. 😄

Marana_CZE

A jak jezdí Karel Havlíček do práce vůbec?????

Ať žije S3!

Na kole 😬

Marana_CZE

On vlastně nemůže autobusem jako normální člověk, že? To není opravdu lidový politik!

Jiří Kocurek

Vy neznáte šotopoučku, že autobusem nikdo nejezdí?

svojsin

Šel vlastnoručně opravit regionovu a dát ji na kolej.
Za asistence Alenke Dluženové…

Pepa z Depa

Alča nemůže. Ta včera porodila ve Sněmovně z toho antiinzerátu.

Pepa z Depa

Havlíček a …práce?! 🤣

Petr

Do práce jezdí autem. Ale zítra zase vyrazí někam s Betynkou.:-)

libor

Do zaměstnání! Ne do práce! bacha na to!

Petr Hlaváček

A nemohli by pomoct hasiči s tím tankovým tahačem a postrčit nebo potahnout ji blíž ke kolejím?

Gajda

Kdyby to šlo „postrčit“, tak by to mohla teoreticky zvládnout i Barča z kolejí ne?

Jiří Kocurek

Teoreticky by mohla „kotvit“ naviják.

Karel

Mirek před hodinou psal, že místo zná a je bohužel pro těžkou techniku nepřístupné.

BND 30

Také mě to napadlo, ale asi by se poškrábal lak 🤷

Jiří Kocurek

Ten motorový vůz na střeše… už je nejen doškábaný ale docela dost pomačkaný. Být někdo vevnitř, tak šanci neměl.

Jméno.m

No to je nápad. Tak mažte vytočit 150 a poraďte jim. Budou jistě vděční!

Karel

Kéž by všechny Regionovy zmizely daleko od trati.

Karel

Koukám, že šotoušci začali plakat a mačkají palec dolů. Škoda, že nemohou dát víc palců dolů. A tak pláčou ještě víc. 🤭😂. Něco vám povím: Regionovy, 810 a pod. patří dávno do muzea, ne na pravidelný provoz.

Petr S.

Ty mínusy…tomu říkám bezpodmínečná láska, nebo snad slepá? Tohle opravdu není dopravní prostředek pro 21.století.

Frantisek X

Jasně, tím je totiž už od 20. století auto, že? Konzum dorazil i do dopravy. Jako ne, že by tohle byl ideál, ale…

Petr Křístek

Proč auto ? Je dokázané že u ČD stojí 810 to co u jiného pomalu pesa nebo jiné lepší vozidlo. Jen šotouši zastarale počítají jen spotřebované litry ale nedochází jim ze smlouvy nejsou jen o litrech a že ty za ty herky prostě většinou ČD říkají hodně.

Jan Soav

jo jo, draze pozlacený šrot, tak to přesně si umí Čd dát do nákladů, aby kraje a Ministerstvo odulili….
Ale oni ti politici stejně nakonec kývnou na kdeco….

Jiří Kocurek

Dovolil bych si tipnout, že oprava toho hnacího vozu Regionovy vyjde dráž, než zkanibalizovat nějakou 810 a vyrobit hnací vůz nový.

A 810 žeroucí víc než autobus, navíc bez nízké podlahy, to fakt není symbol udržitelné dopravy.

Plecháč

Regionova nízkou podlahu má. A není jediný důvod nasazovat autobus, když vlak funguje, nestojí v kolonách a jede navíc přímo do centra Prahy.

Karel

Myslím, že 810 nízkou podlahu nemá.

Jiří Kocurek

Něco v tom smylu, že 810 škoda nebude, když se použije jako „náhradní díl“.

Petr S.

Vlakem jezdím opravdu rád, a auto jsem nikdy neměl. Ale tahle superhlučná věčně ucukaná Regionova to je trest za co? Tohle prostě na dnešní koleje nepatří.

Plecháč

Někteří zde diskutující jsou evidentně vážně nemocní. Hlavně pryč se šukafony, regínami atd…nic jiného napsat neumíte, místo toho, abyste byli rádi, že se nikomu nic nestalo.
Naprostá většina cestujících jezdících vlakem bude ráda i třeba za regionovu, hlavně když nebudou muset postávat v kolonách na Strakonické nebo na II/102. Fakt jim je jedno, v jakém roce ten vlak byl vyroben, hlavně že to jede a že to je uvnitř čisté. To jen někteří anti-šotouši jsou zabedněni proti určitým typům hnacích vozidel a běda těm, kdo si dovolí dát mínus pod jejich komentář, vždyť jejich názor je ten jediný správný, že?

Karel

Nejsem antišotouš, ale tyhle křápy 810 a výš fakt nemusím. A pokud s nimi mám jet, cestuji raději autem i za cenu stání v kolonách. Za to se omlouvám všem příznivcům těchto pojízdných skanzenů, ale opravdu chci v pořádku dojet do cíle i za cenu delší cesty.

JackBrno

Můžeš si být jistý, že ve vlaku máš podstatně vyšší pravděpodobnost, že dojedeš v pořádku, než v osobním autě 😉

Karel

Milý Jacku, ve vlaku jsem si opravdu jistý, že dojedu v pořádku, jak píšeš. Bohužel v Regionova, Mouse, 810 nebo jak ten paskvil nazývají, bohužel jistotu nemám. 👍

Karel

Tak , šotoušci a pěkně prstíky dolů. Za každý váš prstík dolů mám stovku. Sázka se strojvedoucíma😄

tarten

A přitom jste byla tak hodný. Napsal jste do muzea, ne do šrotu.

František

Za pár dní už budou mít na krku pokuty za nelegální skládku šrotu

Rudolf Tuček

Jestli je funkční jeřáb EDK1000 ten by to mohl zvládnout. Jinak rozřezat na místě.

Jiří Kocurek

Taky je otázka, jak dlouho by se tím EDK blokovala trať a jestli by jeho protizávaží nezavazel svah. Což ostatně mohla být příčina, proč tam použitý jeřáb nedosáhl – nevytočil se.

tarten

Já bych ten jeřáb nerozřezával ani tak. Třeba bude dobrý aspoň na lehčí práci.

PvvS

Postačí zavolat Dežodemot & Marika s dvoukol8kem a za tejden je to pryč.

Buml

Nevim, ale nazyvat 814.2 vagonem mi prijde od nekoho, kdo se zeleznici zivi vice nez smutne.

BND 30

Vyvoláváte ducha Alexe!!!

Pepa z Depa

Vagónek 😎

Bert

S pokojíčkem pro řidiče

OndraS

Laicky se dovolím zeptat, jakou cca mají ty vagony hmotnost?

tarten

22 t

OndraS

Resp. našel jsem jen asi celkovou hmotnost komplet soupravy, (ale ani nevím jestli obsazené nebo co vlastně), předpokládám že střední díl blíž k trati je lehčí.

Honza Svojtka

Motorák má nějakých 22t a vložák 18t.

Buml

Motor prazdnej pres 22 tun, vlozenej cca 17 tun

Rudolf Tuček

Celá třivozova regionova ma 62,3 tuny, na jeden vůz tak vychází 20,7 tuny ale motorové vozy budou trochu těžší a vložený zase lehčí.

tarten

To budou ještě potíže, s prvním českým maglevem.

Pave69

To byl jen lev, magnety v té levitaci nefigurovaly.

tarten

Žluté je to pravda dost. Ale to mag není od magnet, ale od magnum skokum.

Mirek/

To místo znám. Je to pro těžkou techniku nepřístupné. Pokud to nemohlo po kolejích, jinudy to nepůjde. Takže autogen a po kouskách.

Pepa

MI-26?

Rudolf Tuček

Mi 26 by zvladnul vložený vůz, motorák by se musel odlehčit. Druhá věc je kolik jich je použitelných, z ruska nepřichází v úvahu, pak už zbývá jen Ukrajina nebo Indie.

Jiří Kocurek

Na fotce z drona vidím hned vedle stopy po lakatoši, možná tam projela i lesácká Tatra. Pokud se tam dostala ta, tak Tatra s rukou a kontejnerem na šrot projede taky.
lakatoš, kdo by neznal: https://cs.wikipedia.org/wiki/LKT

Jan

Zdejší diskusní příspěvky favorizují spíše Lakatoše než lakatoše…

OndraS

Otázka však je, vzhledem k lesnímu porostu a riziku požáru, jestli ten autogen bude „dovolen“.

Juraj

Tak snad se to povede a nezůstane ležet u trati jako Beer ZSSK v Dolní Lutyni. To je vždy smutný pohled.

Pavel Skládaný

Copak Beer, ale i lokomotiva 151.020, to je až strašidelné. Velký černý balík, u něhož je pohozený jeden z podvozků a zpod černého hadru vykukuje zmuchlaný kus modrého plechu s nápisem „České dráhy“. Zasněný pasažér sledující klidnou jarní krajinu se skoro lekne.

Strojženoucí

Ono to tam pořád je?

Jurášek2

Je

Karel

Nebyl to spíše Bmeer?

Míla

…ani přiblížit tím drážním tankem?

Martin

Spíš to stáhnou na tu lesní cestu a rozřežou na místě.

Granja

Po takovémto přibližování to už mohou rozřezat přímo na místě.

PeDazOl

A za co ho tam ukotvíte? Za ty břízky jo? .-)

Gwann

za kolejový rošt. že to sice nepomůže…to je jedno, bude o něco víc k opravě

PeDazOl

No to ten tank ta radlička vpředu určitě udrží .-) Óje … 🙂

Jiří Kocurek

To už tam můžou poslat rovnou 2x 742, to s tím pohne a nezorá koleje.