Splaceno. Lufthansa vrátila velkorysou státní pomoc, díky které přežila
Airbus A350 společnosti Lufthansa. Foto: Lufthansa / Oliver Roesler oro-photography.com
Firma získala peníze na splacení státní pomoci u soukromých investorů, stát postupně prodá podíl.
Hodil by se nějaký schopný český kapitalista s talentem (Jančura na křídlech) co by koupil ČSA, případně výrazně vstoupil do Smart Wings a koupil podíl od Číňanů, uměl shánět peníze a investory a vysekal aerolinky z průseru do kterého je dostal český stát, potažmo Luftjarda Tvrdík.. Pro všechny aerolinky jsou a budou těžké časy. Přeju hodně štěstí..
Proč vlastně Lufthansu nebude vlastnit stát, když je to vlajková aerolinka Německa?
Odstrašující příklady ČSA, Malévu a Alitalie nestačily?
Ne každá státní aerolinka skončila tak jak AZA CSA nebo MAH ale souhlas že většinou kam se vloží stát tam tam to dopadne špatně
Proc by mel lufthansu vlastnit stát?
Nestačí podpora domácí vlajkové aerolinky velkou půjčkou v době zásadní krize?
Že by stát z peněz daňových poplatníků skupoval majetky daňových poplatníků, až by daňoví poplatníci neměli nic a tím pádem ani z čeho platit daně?
Finanční pomoc kromě pracovních míst pomohla také zachránit aspoň nějaké použitelné spoje na prořídlém nebi. Tak ať jim to lítá i nadále.
Dalsi zasadni rozdil je casove hledisko…
Zatimco LH dostala statni pomoc behem cervna 2020 a mohla s penezi okamzite pracovat. SW musel nejhorsi obdobi prezit svepomoci a 80% garanci za komercni uver byl schvalen az v breznu 2021.
Takze srovnavat situaci LH a SW vlastne moc smysl nema
To je holt otázka priorit. LH Group je pro několik zemí poskytovatelem globální konektivity, zatímco QS je malý point-to-point dopravce, ve své roli nahraditelný, a tudíž ne priorita pro využití už tak napjatých veřejných rozpočtů.
Taky je dobré nezapomínat, že cenou za tu pomoc byl vlastnický podíl. Zdali by pan Šimáně souhlasil s tím, kdyby 40% společnosti připadlo státu?
To je trosku demagogicka uvaha….
1. Lufthansa uvolnila dodatecne akcie na trh cimz ziskala potrebne penize na splaceni pomoci ale tim snizila hodnotu akcii o 9% behem cca 14dni.
2. Za pomoc poskytla 14.09% procent akcii ktere stat proda v nasledujicich 2 letech zpet a opet tim snizi cenu
Tak moc nechapu Vasi uvahu o 40% ktere by pripadli statu. Navic sw tuto moznost pokud se nemylim statu nabidl ale ten ji odmitl
Demagogie ? Tak si upravte poslední odstavec. Citace například ze zdroje ČT24 (4.6.2020): „„Může říci, že to půjde jen na splátky letadel, do platů zaměstnanců společnosti. Těch způsobů je mnoho,“ řekl Šimáně MfD. Smartwings už dříve uvedly, že nemají zájem o majetkový vstup státu do firmy.“
Nicméně 18.5.2020 uvedl v rozhovoru pro Lidové noviny že „Jediný vstup (státu) do společnosti, který si umíme představit, je přes podíl, který drží čínská strana,“ takže ta varianta se očividně přetřásala. Pak ale očividně viděl chuť politiků do něčeho takového jít a zároveň si asi uvědomil, ze pokud se nejsou schopni domluvit na tomhle, tak pak jakékoliv jednání by bylo v dost podobném duchu, tudíž neefektivní.
Jak to dopadlo s pomocí pro SmartWings? Proběhla? V jaké výši případně? Bylo by fajn doplnit české souvislosti k téhle „tiskové zprávě“ 🙂
SW zadnou pomoc od statu nedostala. Jen zaruku za komercni uver, ktery musi splatit z vydelanych penez. LH byla za posledni kvartal poprve od covidu v zisku 17mio eur takze vydelali cca 1/200 pomoci.
LH ziskala penize od investoru vzhledem k tomu ze je to verejne obchodovatelna spolecnost.