Splaceno. Lufthansa vrátila velkorysou státní pomoc, díky které přežila

Airbus A350 společnosti Lufthansa. Foto: Lufthansa / Oliver Roesler oro-photography.comAirbus A350 společnosti Lufthansa. Foto: Lufthansa / Oliver Roesler oro-photography.com

Firma získala peníze na splacení státní pomoci u soukromých investorů, stát postupně prodá podíl.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Hodil by se nějaký schopný český kapitalista s talentem (Jančura na křídlech) co by koupil ČSA, případně výrazně vstoupil do Smart Wings a koupil podíl od Číňanů, uměl shánět peníze a investory a vysekal aerolinky z průseru do kterého je dostal český stát, potažmo Luftjarda Tvrdík.. Pro všechny aerolinky jsou a budou těžké časy. Přeju hodně štěstí..

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Proč vlastně Lufthansu nebude vlastnit stát, když je to vlajková aerolinka Německa?

Juraj

Odstrašující příklady ČSA, Malévu a Alitalie nestačily?

Martin Csabo

Ne každá státní aerolinka skončila tak jak AZA CSA nebo MAH ale souhlas že většinou kam se vloží stát tam tam to dopadne špatně

Air Traveller

Proc by mel lufthansu vlastnit stát?

Y.K.

Nestačí podpora domácí vlajkové aerolinky velkou půjčkou v době zásadní krize?

Jiří Kocurek

Že by stát z peněz daňových poplatníků skupoval majetky daňových poplatníků, až by daňoví poplatníci neměli nic a tím pádem ani z čeho platit daně?

Klabavátor

Finanční pomoc kromě pracovních míst pomohla také zachránit aspoň nějaké použitelné spoje na prořídlém nebi. Tak ať jim to lítá i nadále.

Tonda

Dalsi zasadni rozdil je casove hledisko…
Zatimco LH dostala statni pomoc behem cervna 2020 a mohla s penezi okamzite pracovat. SW musel nejhorsi obdobi prezit svepomoci a 80% garanci za komercni uver byl schvalen az v breznu 2021.
Takze srovnavat situaci LH a SW vlastne moc smysl nema

Juraj

To je holt otázka priorit. LH Group je pro několik zemí poskytovatelem globální konektivity, zatímco QS je malý point-to-point dopravce, ve své roli nahraditelný, a tudíž ne priorita pro využití už tak napjatých veřejných rozpočtů.

Taky je dobré nezapomínat, že cenou za tu pomoc byl vlastnický podíl. Zdali by pan Šimáně souhlasil s tím, kdyby 40% společnosti připadlo státu?

Tonda

To je trosku demagogicka uvaha….
1. Lufthansa uvolnila dodatecne akcie na trh cimz ziskala potrebne penize na splaceni pomoci ale tim snizila hodnotu akcii o 9% behem cca 14dni.
2. Za pomoc poskytla 14.09% procent akcii ktere stat proda v nasledujicich 2 letech zpet a opet tim snizi cenu

Tak moc nechapu Vasi uvahu o 40% ktere by pripadli statu. Navic sw tuto moznost pokud se nemylim statu nabidl ale ten ji odmitl

RHood

Demagogie ? Tak si upravte poslední odstavec. Citace například ze zdroje ČT24 (4.6.2020): „„Může říci, že to půjde jen na splátky letadel, do platů zaměstnanců společnosti. Těch způsobů je mnoho,“ řekl Šimáně MfD. Smartwings už dříve uvedly, že nemají zájem o majetkový vstup státu do firmy.“

Roman

Nicméně 18.5.2020 uvedl v rozhovoru pro Lidové noviny že „Jediný vstup (státu) do společnosti, který si umíme představit, je přes podíl, který drží čínská strana,“ takže ta varianta se očividně přetřásala. Pak ale očividně viděl chuť politiků do něčeho takového jít a zároveň si asi uvědomil, ze pokud se nejsou schopni domluvit na tomhle, tak pak jakékoliv jednání by bylo v dost podobném duchu, tudíž neefektivní.

Jiří Voseček

Jak to dopadlo s pomocí pro SmartWings? Proběhla? V jaké výši případně? Bylo by fajn doplnit české souvislosti k téhle „tiskové zprávě“ 🙂

Tonda

SW zadnou pomoc od statu nedostala. Jen zaruku za komercni uver, ktery musi splatit z vydelanych penez. LH byla za posledni kvartal poprve od covidu v zisku 17mio eur takze vydelali cca 1/200 pomoci.
LH ziskala penize od investoru vzhledem k tomu ze je to verejne obchodovatelna spolecnost.