Speciální vydání podcastu Cesty Zdopravy.cz. Ptejte se ministra dopravy Martina Kupky

Ministr dopravy Martin Kupka. Pramen: MDČRMinistr dopravy Martin Kupka. Pramen: MDČR

Prostor dostanou i otázky čtenářů.

181 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Předota

Dobrý den pane ministře, dovolím si ještě jeden dotaz k několika předchozím na základě článku zde. Kolik % se ušetří tzv. lehkým ETCS pro lokálky? A vyplatí se tato úspora, když např. pomocí lehkých ETCS se nebudou moct řídit všechny přejezdy? Pokud vím, tak lehčí ETCS budou mít signál jen ve stanicích a v jejich okolí. Jak to pomůže dopravcům? Tam naopak vidím, že pro ně to spíš bude znamenat nepatrně zvýšené náklady. Jelikož ty lehčí ETCS nebudou „dohlížet“ celou trať, tak pravděpodobně bude muset zůstat na těchto tratích i starší systém TRS a dopravci budou muset držet víc systémů.… Číst vice »

Vendulka75

Pane ministře,za mé působení na dráze jste vyměnil cca 30 generálniho ředitele.To je snad světový rekord za mých 43 let pusobeni u ČD.Bordel plodí jen bordel.A to jste vy všichni politici.Než se rozkouká,dojde další.A tak to funguje dokola,namastit kapsu,dostat tučné odstupné a dojde další.A skutek utek Kupko.

Jan z Rokycan

Víte, že je to prostor pro kladení dotazů a ne pro vylévání zlosti na ministra za všechny neduhy dopravy v tomto státě? Není to ani místo pro udílení hraběcích rad, ale zdá se, že to tu 3/4 diskutujících nepochopilo…

Josef

Dobry den,
kdy se v CR v doprave zacne dbat na kvalitu, ktera by nalakala vic lidi do hromadne dopravy? Kam se clovek podiva, je neco spatne (autobusy na severu, SZ, RLP)
Co budete delat s do oci bijici neefektivitou, plytvanim v RLP s brontosaurím vedenim?
Dekuji

JohnInkognito

Pane Kupko, proč i přes naše moderní technologie se stavba a zejména rekonstrukce železnic (1.korydor) tak protahuje a trvá tak neskutečnou dobu? Kdy podle vás zase bude trvat cesta vlakem do Ostravy pod 3 hodiny?

Aleš

Dobrý den,
zvažuje se? Bude se stavět D35 v Pardubickém kraji v PPP?

Jan Hartman

Vazeny pane ministre, je znamo, ze sprava zeleznic zanedbava udrzbu lokalnich trati, casto do takove miry, ze se stanou neprovozuschopne. Kdyz jsou pak objednatelem dopravy (krajem) dotlaceni k obnove provozuschopnosti trate, stoji to spolecnost vysoke financni prostredky, ktere jsou mnohonasobne vyssi nez kdyby je SŽ na udrzbu vydavala prubezne. Pritom ma ze zakona povinnost udrzovat vsechny trate a dostava na ne (tj. i na lokalni trate) verejne finance. Hodlate prosadit opatreni, ktera by zabranila Sprave zeleznic uzavrit trat pro provoz z duvodu jeji nedostatecne udrzby? Dekuji. Jan Hartman

Maty

Chtěl bych se zeptat jestli plánujete řešit úbytek stanic ve kterých se dá nakládat náklad.

Jiří

Pane ministře, ještě bych měl otázky na stav přípravy modernizace tratí České Budějovice – Plzeň.

Satoshi

Pane ministře, hodláte něco změnit v plánování významných dopravních staveb? Aby se nestalo, to co u D35, kdy všichni věděli , že to je jedna z nejpotřebnejsich staveb v zemi, ale nebyli schopni, včas dovést do konce potřebné kroky jako např. územní řízení? Co na to nasadit nejzkušenejsi tým plánovačů, odborníků na životní prostředí atd., aby pravděpodobnost, že se čelá věc zasekne byla minimální?
A pak je tu otázka, jak se ta priorita vybírá? Jsou na tento výběr používány ty nejlepší socioekonomicke, matematické, sociologicke metody nebo spíš vyhrává politika a ono pověstné porcování medvěda? Hodláte v tomto konceptu něco změnit?

Jiří

Dobrý den, pane ministře, chtěl bych se zeptat na tří otázky:
1) Jak to vypadá modernizací úseku Nemanice- Ševětín?
2) Jestli se plánuje modernizace trati Brno- Jihlava- Veselí nad Lužnicí?
3) Zda- li se někdy bude obnovovat trať Horní Slavkov- Loket?

Jiří

Dobrý den, pane ministře, chtěl bych se zeptat na tři otázky:
1) Jak to vypadá s modernizací úseku Nemanice-Ševětín?
2) Zda-li se plánuje modernizace a elektrifikace trasy Brno- Jihlava – Veselí nad Lužnicí?
3) Jestli se bude někdy obnovovat trať Horní Slavkov – Loket?

Pavel Skládaný

Jen mezi námi, otázky se nezeptají, otázky se pokládají. Jinak s Vámi pan ministr mluvit nebude.

Stepan

Opravit nevhodnou formulaci je v pořádku. Ale je neslušné naznačovat, jako by pan ministr byl nechápavý anebo měl potřebu hnidopišsky „školit“ toho, kdo by se neuměl správně a přesně vyjádřit. Nevšiml jsem si, že by měl takové sklony. A mimochodem, „zeptat se na otázku“ smysl má, i když trochu jiný – například já se mohu zeptat vás na vaše otázky (tj. mohu se zeptat, jaké budete mít otázky). Stejně tak je možné se pana ministra zeptat, jak se staví k některým existujícím (či již položeným) otázkám, a znamená to něco trochu jiného než mu ty otázky přímo položit. Vyvstalé otázky… Číst vice »

Satoshi

Dobrý den, platí stále memorandum vlády z roku 2006 o výstavbě R35 ( tehdy – dnes D35)? Byl to kompromis a s dohoda s obyvateli severní části Pardubického kraje, že nebudou od dálnice úplně odříznuti a budou připojeni smysluplnými dálničními přivaděči.

Petr

Dobrý den pane ministře, odkdy bude zavedena jednodenní dálniční známka, kterou požaduje zavést EU?

Alibaba

Chtěl bych se pana ministra zeptat, jestli bude pokračovat nebo se nějak angažovat v jednání o peážním kousku v Polsku na trati Liberec – Žitava? Je to ostuda železnice a ostuda nespolupráce polské strany.

Kryštof K.

Téma: Budoucnost PPP
Vážený pane ministře, dovolte mi se zeptat na budoucnost PPP projektů české dopravní infrastruktury. Via Salis jako dálnice D4 se již úspěšně staví, nemáte konkrétnější plány jak urychlit výstavbu klíčových úseků české dálniční (D35, D3) a železniční sítě (dokončení 4.koridoru, VRT)? Děkuji Vám a mnoho úspěchů přeji.

VTT

Položil jsem sem jeden dotaz, ale nedá mi to a položím druhý:
V současné době buď SŽ musí udržovat i lokálky, kde si kraje objednají pár turistických spojů ročně, pokud ne, tak porušují zákon. Obě varianty mi připadají nevhodné.
Neplánujete nějakým způsobem stanovit kritéria pro financování údržby tratí – ve smyslu minimálního provozu, který se na nich musí odehrávat, aby ta trať měla nárok na státem financovanou údržbu? Případně, u tratí, keré to nesplňují, vytvořit pravidla pro jejich převod na kraje, obce atd.?

Tomáš Buček

Vážený pane Ministře, již téměř 5 dlouhých let platí novela zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, která zakazuje reklamní zařízení v ochranném pásmu dálnic a silnic I. třídy. Přesto je především kolem silnic I. třídy stále obrovské množství těchto nelegálních, nebezpečných a často ohyzdných staveb. Řešení tohoto problému je koneckonců jeden z bodů programového prohlášení současné vlády. Zajímalo by mě, jak tento bod programu naplňujete? Je třeba si uvědomit, že v této otázce nejde jen o reklamní tabule, ale obecně o to, jak je stát schopen prosadit své zákony o obecnou vymahatelnost práva v naší zemi a to, aby… Číst vice »

Stepan

A to se nám ještě do zákona ani nedostaly rychlostní místní komunikace I. třídy, což je v podstatě ekvivalent dálnic. Městský okruh vypadá pořád jak Matějská pouť, a na ten zákon nedosáhne.

Pavel Skládaný

Tato otázka se zpravidla nepovoluje, ale nechci Vám brát iluze.

Ondra

A ještě se zeptám:
Proč dálniční výstavba trvá většině případů 3 roky bez ohledu na délku stavěného úseku? Mám na mysli dobu samotné výstavby. Např. D11 z Hradce Králové do Jaroměře – byly to dva úseky jen ca 15 km, druhý ca 7 km, oba trvaly +/- stejně. Zdá se, že je to takto zadáno od ŘSD. Bylo by možné do tendrů dávat požadavek na kratší dobu výstavby?

Děkuji.

O. Podzimek

Lektor

Nejspíš proto že beton tvrdne stejně dlouho bez ohledu na délku úseku.

Vladimir

Jenže tento úsek sel postavit pod 2 roky, nejsou tam skoro žádné mosty a taky nemusely dělat zářezy, či estakady. Podle mě to je způsobené nedostatkem lodi na pracovním trhu.

Dotaz mám jiný, kdy konečně otevreme alespoň ve stavitelství, vyrobe a logistice pracovní trh.

Vladimir

* lidi

Adam

Dobrý den, Rád bych se pana ministra zeptal aspoň na některou z následujících otázek: 1) Plánujete i nadále finančně podporovat krajské silnice II. a III. tříd z rozpočtu SFDI, případně kolik peněz se chystáte poskytnout v následujících letech? 2) Můžete dát 100% záruku, že nebudou za Vaší vlády zastaveny stavby a ani investice do dopravní infrastruktury? 3) Máte v plánu do konce Vašeho volebního období schválit zákony, které by mohly dále zrychlit přípravu dopravních staveb? 4) „Naši společnost ekonomicky a sociálně posune výš lepší veřejná doprava, která z osobního automobilu udělá zbytečnou věc“, jakým způsobem chcete tuto službu zlepšit v… Číst vice »

Lektor

Bod 2) myslím že může dát 100% záruku, že budou když už to nastalo.

Ondra

Dobrý den, zajímalo by mě, jak to bude s dalším osudem tzv. Vysokovské spojky a s napojením Náchoda a Broumovska na železniční síť bez nutnosti úvratí ve Václavicích a Starkoči. Aktuální dojezdová do ba z Broumov do krajského města Hardce Králové jsou dvě hodiny… Dále by mě zajímal osud trati z Broumova přes Otovice do PL. Část na PL straně byla na konci 2. sv. války snesena, nicméně ta trať je tam objektivně potřeba (přeprava kameniva z dolu v Tlumaczově, kterou nyní zajišťují nákladní vozidla, která totálně zdevastovala silnici v Otovicích) Jak se stavíte k současnému konceptu zajišťování regionální dopravy,… Číst vice »

Lektor

V Královéhradeckém kraji budou nová vozidla na všech hlavních tratí h, tak nechápu o čem mluvíte.

Petr David

Psal o Vysokovské spojce a tím o zrychlení dopravy. Nechápu, co nechápete.

Michal

Dobrý den,
Aktuálně se soutěží stavební zakázky na základě zadávací projektové dokumentace. Neuvažuje ŘSD soutěžení zakázek na základě zpracované realizační projektové dokumentace, tak jak to dělá jiný správce kritické infrastruktury společnost ČEPS a.s.?
Myslím si, že by to bylo jednodušší, ušetřili by se tím peníze, urychlila by se tím výstavba a předešlo by se z velké části změnovým listům.
Děkuji

Jan

Dobrý den, 1) Kdy ministerstvo přestane výrazně preferovat silniční dopravu nad železniční? Příklad: Příklad: mýtné vlak = ujetá vzdálenost * hmotnost. auto = nic, konstantní (dálniční známka, silniční daň), konstantní + ujetá vzdálenost (silniční daň + mýtné). Příklad: vlak= rušení nevyužívaných tratí nebo když se potaví nová. auto=nikdy jsem neviděl ztŕušenou silnici, když se postavil obchvat. 2) Kdy začnou být na silnici pokuty které jsou trestem? Příklad: Dokud kamion neprokáže svou váhu (a že je podle předpisů nesmí pokračovat v jízdě + tučná pokuta. Žádné odmítnutí + správní řízení Špatné parkování kamionů – odtažení a zákaz jízdy (včetnš možnosti přeložit… Číst vice »

arus

Slušnej mindráček.

robert

Tak si ho běž vyřešit jinam.

Stepan

„nikdy jsem neviděl zŕušenou silnici, když se postavil obchvat“ – to já jsem naopak viděl pár příkladů, kdy po postavení obchvatu byl původní průtah silnice centrem změněn buď na místní komunikaci, nebo i téměř na pěší zónu.

Marco

Otevřená data – Národní katalog otevřených dat (NKOD)
https://data.gov.cz/datov%C3%A9-sady?poskytovatel=https%3A%2F%2Frpp-opendata.egon.gov.cz%2Fodrpp%2Fzdroj%2Forg%C3%A1n-ve%C5%99ejn%C3%A9-moci%2F66003008
Z odkazu se zdá, jakoby ministerstvo dopravy ukončilo svoji činnost v roce 2017. Nejde jen o faktury, ale i prostorová data (STK, SME, dopravní úřady …).
Neexistuje centrální databáze zastávek veřejné dopravy. Bohužel aktuální polohu zastávek v mnoha případech nezná ani organizátor dopravy, ani objednavatel (kraj). Všichni jakoby spoléhali na mapy.cz.
Jakou představu o otevřených datech má pan ministr?

Stepan

Zastávky by měl obsahovat registr zastávek v rámci CIS JŘ, některé formulace zákona takovému původnímu záměru i nasvědčují – ovšem nakonec z toho zůstal jen registr názvů zastávek. K řešení by asi nejprve bylo nutné zvýšit nároky na odbornou kompetentnost a mentální schopnosti pracovníků ministerstva, bez toho se jakékoliv požadavky míjí účinkem.

robert

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak a jestli vůbec se někdo zabývá koordinací dopravních staveb na dopravních sítích. Je mi jasné, že stát chce maximálně využívat dotační programy, ale přijde mi neprozíravé, aby do jedné výluky zasáhla výluka další. Konkrétně mám na mysli železniční dopravu mezi Čechami a Moravou, na které se podle nových zpráv opět prodlouží jízdní doba. Rozumím tomu, že pro zlepšení situace je potřeba nějaké omezení, ale ze všech stran vnímám, že toto už je příliš. Jaká opatření chcete tedy učinit, aby se takovým situacím předcházelo? Děkuji.

Jan Sova

To neznáte? Čechy krásné, Čechy mé…. Zbytek je Ukrajina.

Cracatit

Přidám ještě jeden dotaz: jak to vidí pan ministr s urychlením výstavby D3 od Benešova na Jílové a Prahu, resp. s pokrokem na D0 511.
A když už k dálnicím, tak se ještě zeptám, jak to vypadá se 4km tunelem na D35 (úsek Hradec – Mohelnice). Snad to nebude takový průser jako Pohůrka.

Cracatit

Připojuji se k dotazu ohledně pokut za parkování, taktéž jsem proti jejich zmírnění, např. 2500 Kč za stání v zákazu stání nebo zákazu vjezdu je naprosto směšná taxa a ještě se spousta kroutičů volantem vymluví na neznámého řidiče, aby pokuta spadla na majitele a nezapočítávaly se body. Jako nevidomému člověku mi špatně zaparkovaná auta komplikují chůzi a orientaci velmi často, vozíčkářům to komplikuje situaci ještě víc. Chci se zeptat na něco jiného: proč jste nechal odejít pana Bednárika bývalého generálního ČD? Jeho odchod vyzněl jako nepřipravená akce, navíc se do vedení nehrnou ředitelé bank a jiných velkých soukromých podniků, takže… Číst vice »

M.

Ahoj Martine, budeš mít někdy zase čas na squash? Všichni teď máme dost lítání, ale v červnu zase budeme chodit, tak se kdyztak ozvi.
R.

Vojta

Proč se tak strašně vleče mnoho let chystané rozšíření D1 u Brna ve srovnání s tím, jak krátké harmonogramy mají plánovaná rozšíření dálnic u Prahy, např. do Mladé Boleslavi.

kombi

Dobrý den, zaznamenal jsem Váš návrh, že přestupky spojené se špatným parkováním by měly být postihovány mírněji, protože nejde o závažné přestupky. Zajímalo by mě, jestli se jako chodec někdy pohybujete po Praze, protože pak byste měl zřejmě poněkud odlišný pohled. Parkování vedle řady stojících vozidel bývá ten menší problém, zablokování cyklopruhu, přechodu nebo stání na chodníku je pak na běžném denním pořádku. Nerespektováním vyznačených míst v ZPS navíc město i městské části přicházejí o značné příjmy, které by za normálních okolností investovaly do rozvoje dopravní infrastruktury. Dovolil bych si Vám tedy navrhnout přijetí takové úpravy, aby pokuta za špatné… Číst vice »

Elb

Na jaké regionální tratě se plánují využít vytěžené koridorové pražce ze současných rekonstrukcí?

Pavel Skládaný

To je snad otázka na Dobrou správu, ne na pana ministra! Tohle je trapné.

J.K.

Ještě jedna hodně konkrétní, to asi ministr nerozlouskne… Na dráze je bordel v návěstění který vedl třeba k nehodě v Plané , kdy je krátké a výrazné rychlostní omezení značeno jako trvalá traťová rychlost , ne jako pomalá jízda …

Někdy, někde… Jak se komu chce. Už to vedlo k nehodě, pokračuje to.

Kdyby se tenhle bordel podařilo vymýtit, ubylo by nehod a nebezpečných situací zcela objektivně, ale mám pocit že tento typ bordelu je prostě v drážním „DNA“, že to nepůjde…

Lektor

Zdravím pane ministře, mám na vás tyto otázky? 1. Neuvažovalo MD o tom že své organizace (SŽ, ŘSD, …) upozorní, že existuje něco jako společné řízení, aby všechny stavby u nás neprocházely dvakrát prakticky stejným byrokratickým peklem? Nebo je tak tak schválně protože na víc staveb stejně nejsou peníze ani výrobní kapacity? 2. Je nutné aby centrální komise MD stavby schvalovala několikrát? Studie proveditelnosti, záměry projektů a tím naprosto zbytečně brzdila jejich přípravu? Nebo je to schválně? 3. Má vůbec nějaký smysl tato komise, plná odborníků, které nikdo jiný nechce zaměstnat? 4. Bude příští rok zase snížen rozpočet na dopravní… Číst vice »

robert

Taky čekám vyhýbavé odpovědi nebo aspoň slibování.

Martin Předota

Pane ministře, dovoluji si položit následující otázky 1) Nemáte strach, že díky vysokorychlostnímu terminálu Praha východ budou ještě více přetíženy silnice a dálnice v okolí východní hranice Prahy a Středočeského kraje. Přece jen se tam počítá hlavně s dojížďkou auty na tento terminál z nějakého okolí. Má ministerstvo nějaké studie, jak tento terminál ovlivní zatížení předmětné silniční sítě včetně D0 na východní části? V této souvislosti připomínám, že i když jsou Francouzi a Španělé přeborníci ve výstavbě VRT terminálů v polích, tak ani jedna země nemá takový terminál u miliónového města. 2) Nemáte strach, že díky vysokorychlostnímu terminálu Brno Vídeňská… Číst vice »

Franta Palkoska

Dobry den,

Uvazujete nad zavedenim jizdneho, ktere bude obdobne rakouskemu klimaticketu = 1 “legitka” na veskerou dopravu v CR?
Pokud ano, kolik by takova permanentka mohla stat?
Dekuji

Stepan

Původně byl avizován záměr postupně rozšiřovat OneTicket (SJT) i na autobusovou dopravu. OneTicket už síťové jízdenky dnes má.

František

Kdy konečně zmizí ta ostuda na dálnici D3 u Tábora? Co pro to již pan Kupka osobně udělal?

Jan z Rokycan

Víte, že ministr správně nemá být mikromanažer? (Ne jako Andrej a superministr…)

robert

Osobně? Na to má snad lidi, ne?

Pavel Skládaný

Pan ministr není správce komunikace, obraťte se tam.

ondrej

Dobrý den, nebylo by moudré pane ministře, zavést kvalitní liniové řízení dopravy na celé D1. Dle mého by to výrazně prospělo bezpečnosti a plynulosti dopravy. Děkuji. Ondřej

Bohumil Pokorný

Vážený pane ministře, dovoluji si položit následující otázky: 1. V programovém prohlášení vlády je mj. uvedeno: Budeme podporovat budování kolejových spojení i pro lehká kolejová vozidla v městských aglomeracích. Co si pod tím představujete a jak to budete realizovat? 2. V programovém prohlášení vlády je mj. také uvedeno: Podpoříme programy pro výstavbu multimodálních překladišť, obnovu provozu a elektrizaci železničních vleček s napojením na průmyslové zóny (včetně modernizace seřaďovacích nádraží a podpory systému přepravy jednotlivých zásilek). Dosud bylo vždy deklarováno, že jde o nedovolenou podporu a tudíž to nelze. Jaké programy tedy připravujete a hlásí se již nějací zájemci? Jak chcete… Číst vice »

Pavel Skládaný

Konečně dotaz politicky na úrovni, na odpověď se těším také.

ABC

Vážený pane ministře,

souhlasíte s tím že stát by měl udržovat každou neprovozovanou lokálku, případně že by jí měl za desítky miliónů zprovoznit, když někdo příjde s tím že by tam chtěl provozovat pár víkendových vláčků přes léto? Vážně na to máme a budeme mít?

VTT

Dobrý den,
byl jste ve vedení obce Líbeznice, poblíž trati 070, která je snad jedinou tratí vycházející z pražského uzlu, na níž se zatím ani neplánuje žádná modernizace. Proč je tato trať takovou Popelkou? Vyšla od zastupitelstev obcí okolo této trati nějaká iniciativa k jejímu zlepšení, aby se vyrovnala i jiným tratím, jako třeba lyské nebo kralupské?
A plánujete během Vašeho funkčního období nějak pohnout s přípravami Noého spojení 2?

Tomáš Záruba

Pokud já vím, byla schválena elektrizace Praha – Všetaty a dvoukolejka Skály – Neratovice (v rámci studie na „Liberec“, reálně Boleslav). Možná by bylo vhodné dotaz upravit do podoby, kdy se na 070 reálně pohne s další přípravou.

Vladimir

Dobrý den, pane Kupka, co budete dělat s předražený zakázkám na železnici. Jak je možné že firm co dodávají materiál jsou monopolní. Kdy se železniční stavby skutecne otevřou konkurenci? Kdy se budou stavět smysluplne useky a ne jen rekonstrukce za miliardy, které reálné nepřináší cestujícím nic navíc? Kdy tohle všechno zacnete řešit? Jak je možné, že všechny státní zakázky pro narodniho dopravce vyhrává jen jedna firma?

Jarda

Dobrý den, zajimala by mě elektrifikace železnice, jak to vypadá, pokračování, zda se s tím počítá atd. Myslim že by měla být elektrifikována první, narozdíl od aut. A zároveň k systému one ticket, sice dobře, ale pořád nevýhodně, co takhle propojit různé krajské dopravní systémy? Treba pid+idol+duk+iredo…. Stačilo by naplánovat trasu podobne jako v idosu/oneticket a jednoduše podle překryvů najednou zakoupit vicetarifni jizdenku treba cast trasy v pid a část trasy v idol. V současnosti je potreba v kazde aplikaci dohledat patřičný spoj a podle platnosti dopravnich systémů nakoupit ty jizdenky v každé aplikaci zvlášť. Mohli by přibýt ostatní kraje… Číst vice »

medical_examiner

Ono to asi dopadne tím, čemu se kdysi v pravěku říkalo „dělnické jízdné“ – velkou jízdenkou s uvedenou trasou* a malými políčky po obvodu na proštípnutí.

* a to v libovolné trase, např. Tábor – Benešov, Ostrava – Olomouc…

Jakub

Vážený pane ministře, chtěl jsem se zeptat na problematiku závazkové železniční dopravy. Jak je možné, že v závazkové dopravě jezdí jiný, než národní dopravce? Soukromníci často nejsou přizpůsobený vozovým parkem místní infrastruktuře, velmi nízké nároky na zaměstnance často vytváří problémy, nejen z hlediska dopravní ale hlavně přepravní stránky, zmatky v odbavení a podobně… (mimochodem ministerstvo či krajské instituce často neodpovídají a nereagují na stížnosti). Neměl by si stát hýčkat svého národního dopravce, a zadávat závazkovou dopravu pouze jemu? např. sloučení dispečerských aparátů SŽ a ČD, některé odbory GŘ a jiného vedoucího aparátu, prostě úzká spolupráce mezi ČD a SŽ. Nebylo… Číst vice »

Hodně štěstí

Spíše nechápu, že ve vlacích objednaných státem neplatí mezinárodní jízdenky. Aspoň síťové jako je třeba Interrail.

medical_examiner

Asi nejsou mechanismy, jak by to vyúčtovali 🎪

PepaM

Otevírání trhu závazkové dopravy vychází z unijní legislativy, kdy do roku – tuším – 2033 musí veškerá doprava v závazku veřejné služby být zajišťována dopravci vzešlými z veřejných soutěží.

Jedna paní nepovidala

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jaký máte názor na hospodaření Správy železnic a trati v trvalé výluce, tratě nechali zarůst a zneschopnit a díky tomu na nich není dnes možný provoz bez značnějších nákladů (Broumov – Otovice, Heřmanův Městec – Chrudim a další), neměla by Správa železnic zacházet se statním majetkem jinak?

Občan

Dobrý den pane ministře,

Rád bych se Vás zeptal, proč ministerstvo dopravy preferuje stavět celou středočeskou D3 jako celek. Dávalo by přeci smysl, kdyby se D3 postavila až k Benešovu, kde by se napojila na václavickou spojku a navázala na starou silnici I/3. Největší odpor vůči D3 je vedený v Posázavým a chápu také námitky, že by se zatížil úsek D1 ale druhý směr by pomohl ostatním vesnicím ležících na I/3 nižší intenzitou dopravní zátěže jako např. Benešovu, Bystřici, Olbramovicemi, Voticemi a Miličínu.

Stepan

Bude stát vyvíjet nějakou aktivitu v jednotném zastřešení on-line sledování polohy spojů veřejné dopravy, například v rámci Jednotného systému dopravních informací, nebo jako rozšíření dosavadního Celostátního informačního systému o jízdních řádech o dynamickou složku dat? Proč například sledování spojů v Jihočeském kraji nesdílí svá data s IDOSem? Nabídne stát i malým komerčním dopravcům službu sledování polohy jejich spojů v jednotném celostátním systému, alespoň například prostřednictvím jednoduché mobilní aplikace?

Nebo ministerstvo – vědomo si svých schopností a kvalit – spoléhá na to, že neviditelná ruka trhu umí takové služby zajistit efektivněji a kvalitněji než státní správa?

micat1

Dobrý den pane ministře Chtěl bych se zeptat, proč v době, kdy už téměř celý svět (Austrálie, Kanada, Čína, Indie, do jisté míry už i USA, dále Nizozemí, všechny severské země, Rakousko, Švýcarsko, mohl bych pokračovat) pochopil, že postavit celou dopravní síť jen na IAD byla chyba, stále bezmezně podporujeme silniční dopravu. Rušíme silniční daně, snižujeme daň na pohonné hmoty, plánujeme zvýšení rychlosti na dálnicích a řidičský průkaz od 17 let. ŘSD má tolik peněz, že už očividně neví co s nimi a plánuje zbytečné rozšíření dálnic na 3 pruhy (kdyby např. podél D10 vedla použitelná trať, nic takového by… Číst vice »

medical_examiner

No protože teď teprve ta informace doputovala do Prahy.
Než doputuje na dvůr Fialy I. do Brna, tak to nějaký ten čas potrvá.

Roman Apolenář

Dobrý den, mám na pana ministra Kupku 2 otázky:
1) Jaké kroky se chystají pro podporu přesunu nákladů ze silnic na koleje (v rámci zavádění GreenDeal je i v jiných zemích zavedena podpora železniční nákladní dopravy – Rakousko, Německo, Francie atp).
2) Zajímá mě názor na případné zvýšení rozdílu v poplatku za železniční dopravní cestu při použití vozidel nezávislé trakce na elektrifikovaných tratích – dnes velmi častý jev v nákladní dopravě na páteřních tratích, který snižuje celkovou ekologičnost železniční dopravy.
Děkuji za odpovědi, RA

Dušan

Dobrý den, co myšlenka koncese v dopravě ? Jednu dobu se o tom mluvilo, pak zase nikoliv, uvažuje se o tom stále ? Děkuji.

***** Petr

Doprava je koncesovaná živnost

Petr

Dobrý den pane ministře, před zvolením do krajského zastupitelstva jste sliboval zlepšení dopravy a dopravní infrastruktury v oblasti vnitřcích Sudet. Jaké kroky, jako ministr v tomto podnikáte, případně plánujete?

Tomáš679.2

A ještě bych měl jeden dotaz. Pokud by mělo dojít ke zvýšení nejvyšší povolené rychlosti na dálnicích na 150 km/h bude rovněž nějak upravena spodní hranice rychlosti, která říká, jaké vozidlo je oprávněno takovou komunikaci využit, aby nevznikl ještě větší rychlostní rozdíl mezi vozidlem nejpomalejším a vozidlem jedoucím na maximálním povoleném limitu?

medical examiner

Kamiony s 80 km/h to asi nebudou… 😀

Pavel Skládaný

Pro ty je maximální rychlost 80 km/h současně rychlostí minimální konstrukční, aby směly na dálnici vůbec vjet (ta činí taktéž 80 km/h).

Jan Sova

Inu co. Fábie půjdou na okresky.

Pavel Skládaný

To už je pasé, zvýšení dovolené (nikoli „povolené“!) rychlosti na 150 km/h jsme zatrhli. Ale bylo to řevu – argumentovalo se vyšší spotřebou benzínu a tím i vyššími příjmy ze spotřební daně a DPH do státního rozpočtu, ale i zvyšováním zaměstnanosti v nemocnicích, márnicích a autoopravnách. Ovšem jde to zcela proti zbytku Evropy, která má tendenci limity spíše snižovat.

V. F.

Dobrý den, z jakého důvodu se u stavby dálnic stále žádá o územní rozhodnutí, když je již nějaký čas platný lineární zákon a tedy možnost sloučeného řízení se stavebním povolením. Vždyť se tím jednotlivé úseky zdržují o dlouhé roky což jde, i dle vyjádření ministerstva dopravy, proti plánům na co nejrychlejší dostavbu dálniční sítě.
Nebylo by třeba řešením v novele lineárního zákona, o které se myslím také mluvilo, ponechat už pouze možnost sloučeného řízení?

Tomáš679.2

Dobrý den. Co si slibujete od prodloužení doby platnosti evidenční kontroly na dva roky? Není to trochu zbytečné? Tím chci říci, že běžný osobní automobil absolvuje technické kontroly po dvou letech. Svým způsobem by se tak evidenční kontroly mohly zrušit zcela. Otázkou však je, jak je to celé myšleno. Jedna věc je délka platnosti a druhá věc je zda bude vyžadována při každé změně majitele. Díky.

J.K.

Ještě dvě otázky k železničnímu stavitelství – 1. Hodláte – alespoň zkusit – řešit rostoucí ceny železničních staveb, a zároveň naprosto absurdní situaci kdy je v celé zemi jenom jeden správně opapírovaný dodavatel pražců, například? Šlo by železniční stavebnictví více otevřít světu – myšleno alespoň Evropě? 2. Asi těžká otázka – máme nepříjemnou situaci na podkrušnohorské trati, opakované sesuvy náspů (po cca 150 letech provozu) v různých úsecích trati , které se vždy opravují vysokým nákladem – až k miliardě korun za několik set metrů trati, skutečně znovu vše od podlahy… Problém je , že se to za chvíli sesune… Číst vice »

Bába z hradla

Dočkáme se někdy ministra dopravy, který vzešel na základě odborných zkušeností z oboru než z politického kariérismu? Občas mě připadá podle mluvy politických kariéristů, že mají na všechny problémy svůj elixír nesmrtelnosti…

Tomariero

Ministr je politická funkce, důležité je aby byli vedoucí odboru a tak vzdělání v oboru.

Bába z hradla

Alespoň by se snížily náklady z veřejných peněz na zaměstnávání poradců, kteří musejí odborně nesvéprávnému ministrovi stát nonstop za zadkem 😉

medical examiner

Ano, ale zatím to vypadá, že až po volbách na podzim 2041.
Máte na mysli nějaké konkrétní jméno?

Kajman

Tak určitě, základní kvalifikace pro ministra dopravy je házení vexlí v Tanvaldu. Svatá prostoto…

K.S.

Vážený pane ministře,
dlouhodobě máme na železnici problémy na některých místech, například mezi Chocní a Českou Třebovou je nějaká naděje na urychlení projektu tunelů, případně na přidání koleje mezi Kerharticemi a Č. Třebovou?

PepaM

Pane ministře, po nástupu do funkce jste hovořil o rozšíření základní sítě VRT (Praha – Plzeň – SRN a napojení Liberce). Jaké jsou plány pro pokračovaní nové tratě z Liberce? Bude se, ve spolupráci se SRN a spolkovými zeměmi Sasko a Braniborsko, prověřovat například možnost vedení v ose Liberec – Görlitz – Cottbus – Berlin? A v případě Plzně, bude se dále řešit pouze trať přes Domažlice, nebo se k ní případně přidá i nová trať Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb a napojení do SRN přes tamní železniční hraniční přechody (kde by nešlo o VRT, ale modernizaci a elektrizaci… Číst vice »

Martin

Nürnberg – DE/CZ se momentálně v Německu řeší.

PepaM

Ano, vím, v rámci Bundesverkehrswegeplan 2030. Ovšem jeho součástí je pouze 1 ze 3 přechodů na Chebsku, a to úsek z Marktredwitz na hranici u Schirnding. Ovšem mne zajímají i úseky Cheb – Františkovy Lázně – Vojtanov – Plauen a Františkovy Lázně – Aš – Selb-Plößberg – Hof.

J.K.

Neuvažujete převedení správy regionálních tratí pod soukromé subjekty / nebo lze naopak doložit, že jejich provoz a údržba SŽ je ta nejefektivnější?

medical examiner

Ne, za to se pod soukromé subjekty převede 90% autobusové dopravy.
Ale především po stránce finanční…

Ivan

Dobrý den. Před volbami jste slibovali snížení režijních nákladů státu. Tak bych od Vás chtěl stanovisko k těmto úsporným návrhům: 1. Zrušení organizace SFDI. Příjem z mýta by šel rovnou do ŘSD, financování ŘSD, SŽ a ŘVC by zajišťovalo přímo ministerstvo financí. 2. Převedení všech mostů, které vedou přes dálnice nebo železnice na ŘSD nebo SŽ. Žádná obec přece nechce mít ve vlastnictví tyto stavby, to je důvod neochoty nahrazování přejezdů nadjezdy. 3. Převedení silnic 2. třídy (stačí úseky mimo obce) na ŘSD. 4. Zrušení centrální komise MD. Velké stavby by pak schvalovala poslanecké sněmovna. 5. Větší využívají asfaltového recyklátu… Číst vice »

Jiří

Dobrý den, pane ministře,

Plánujete změny v procesu výběrů dopravců na rychlíkové linky? Ideálně přejít na model, kdy stát nenechává výběr dopravce na poslední chvíli, ale soutěží jednotlivé výkony s velkým (několikaletým) předstihem, aby měli dopravci dostatečný čas na nákup nových (zánovních) vozidel?

Syros

Pane ministře, po Vašem nástupu si minimálně mluví o letecké dopravě. Budete podporovat rozvoj letecké dopravy a jaká bude podpora letiště Václava Havla v Praze? Bude se ministerstvo dopravy nějak podílet na přilákání nových dopravců a tím i rozšiřovat dálkové linky ?

ABC

a ještě může pan ministr doplnit jak to bude v souladu s grýndýlem

Aaabbb

Dobrý den, bude za Vašeho působení MD nějak výrazněji podporovat železniční dopravu? Zatím jsem slyšel jen o zrušení silniční daně a rušení či odkladech železničních staveb (u silničních jsem nic takového nezaznamenal). Do toho SŽ stále některé tratě nedostatečně udržuje, výluky jsou čím dál delší a délka omezení zřejmě nikoho nezajímá… a tak by mohl člověk pokračovat.

ABC

Pane ministře, bude líp? Nebo už bylo?

medical examiner

Bylo, a ještě bude, ale za hodně dlouho… 😀

Tomáš679.2

Lépe? Otázkou je také pro koho. To je totiž dost podstatné.

Vašek

Ještě mne napadá další inteligentní otázka:,, Co uděláte pro lidi“?

Vtvt

Kolik odhadujete, že v 2025 stoupne balík peněz, který že státního a krajských rozpočtů putuje k železničním dopravcům? Dvojnásobek než v 2013 za ministrů ODS? Nebo trojnásobek?

noerf

A proč to má stát sanovat? Na příkladu rychliků Kolín – Ústí nad Labem je vidno, že stačí vypsat soutěž a cena se výrazně sníží a kvalita zvýší.

Tomariero

Inflace nic neříká? Nová technika nic neříká?

Vtvt

A kde čtete, že s navýšením na 2x nebo 3x souhlasím? Pouze jsem položil dotaz.

Můj názor je, že na navýšení kvůli inflaci, ETCS atd. balíku z rozpočtu se vezme tak, že část železniční dopravy přestane být financována ze státního/krajských rozpočtů a bude financována plně cestujícími.

Netuším jestli vypnutí peněz z rozpočtu dopadne na málo vytížené linky/koleje.

Tomáš679.2

:- ) Dovolím si připomenout, že se píše teprve rok 2022.

Vtvt

To je v pořádku. Porovnávám porovnatelné.

Ve 2013 končil tehdejší ministr dopravy za ODS.

V 2025 by měl skončit ministr dopravy za ODS, neboť budou volby.

medical examiner

No…kdyby se chtělo, tak třeba i desetinásobek. Jen z dálnice D1 – 6,6 miliardy ročně.
Ale z toho by ČD (natož jiní dopravci) neviděli ani halíř, protože by řečený balík byl rovnou transferován na přeložky a přestavby železniční infrastruktury.

L. Paluzga

Dva dotazy na „ministra“ Kupku:
– proč jste bral funkci ministra v resortu, který je vám naprosto cizí, nic o něm nevíte, o čemž vypovídá vaše doposud odvedená „práce“?
– před více než půl rokem slibovala rodící se koalice pod vedením ODS „změnu“. V čem přesně ta změna má spočívat? S výjimkou zrušení EET jede vše při starém a Ministerstvo dopravy, ŘSD a SŽ jsou toho jasným důkazem.
Děkuji

medical examiner

Že jo…aby novinář dělal ministra dopravy není úplně ideální…

Koro

Dělal krátkou dobu na Kraji v dopravě. Postavil si obchvat u sebe doma a ještě tak špatně, že tam jezdí auta dál.

Jelen

Vážený pane ministře,
bude se kromě silnic také více investovat do železnice? Proč stále nikdo nevybudoval pořádnou trať z Prahy do Liberce, pátého největšího města v republice? Argument, že tam vede dálnice, je zcela mimo, do Brna nebo Plzně vede také a železnice tam přesto má velký význam.

medical_examiner

Protože než by se ta trať vyprojektovala, tak by už nebyly důvody ji stavět.

ABC

A taky do Karlových Varů, taktéž krajského města

Hodně štěstí

Dobrý den. Jste již delší čas ministrem dopravy a už víte co tato funkce obnáší. Myslíte, že jde vykonávat na 100% funkci ministra dopravy a současně ministra hospodářství? Jednalo o úplnou personální vyprázdněnost hnutí ANO či jen ušetření jednoho postu ministra za minulé vlády?

Stepan

Jen mimochodem, podobné sloučení (ministerstva dopravy s ministerstvem průmyslu a obchodu) navrhoval v roce 2012 Zbyněk Stanjura za ODS.

Blzx

Dobrý den,

– v jakém roce se cestující svezou mezi Prahou a Ml. Boleslaví po Všejanské a Bezděčínské spojce?

– jaké konkrétní kroky se udělají k tomu, aby se někdy spojil Liberec s Prahou železnicí na úrovni 21. století?

Investicí na železnici vidím celkem dost, ale často jsou investovány poměrně velké částky na místech, jejichž vytížení tomu opravdu neodpovídá. A na druhé straně jsou tu třeba tyto větší projekty, jejichž deficit je obrovský, ale za posledních 20 let se k jejich řešení nic neudělalo. Možná by to chtělo trochu odvahy do něčeho většího.

medical examiner

No…počkat… 1. do Hradce Králové je to cca. 120 km, do Olomouce 154 km, do Svinova 100 km, do Opavy 28 km = 402 km 2. do Plzně je to 107 km, do České Kubice 62 km = 169 km 3. do Českých Budějovic je to 169 km, do H. Dvořiště 57 km = 226 km 4. do Děčína je to 137 km 5. do Brna je to přes Havl. Brod. 257 km A to je dohromady 1 191 km tratí, které jsou přeci jen trochu důležitější než celá Mladá Boleslav… No…a když by 1 km nové tratě měl přijít… Číst vice »

Blzx

Napsal jsem snad někde, že tyto tratě nejsou důležité? Já věřím, že každé krajské město a přeshraniční spojení si zaslouží moderní železniční spojení.
Nerad bych se šťoural ve vaší promyšlené úvaze o tom, že 1191 km tratí je důležitější než MB, ale přijde mi docela nefér házet takovýmhle hovadským argumentem MB a Liberec přes palubu. Vždyť můžete vybrat kterékoliv z vámi uvedených měst a když ho postavíte vůči zbytku, tak vám vyjde výsledek stejný.
A mimochodem zkuste zapátrat, jaký má na českou ekonomiku vlevo Škoda Auto. Ale hlavně, že to je tak nedůležitý.

Pavel Skládaný

To Vám dnes nikdo neřekne, ani kdyby se pokrájel.

Marek Siwek

Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat jak to vypadá se stavbou železnice Brno – Přerov, která se roky odkládá, přitom spojuje 2. A 3. největší česká města. Jak chcete zamezit, aby se podobně neodkládaly například svatby VRT.
Díky

medical examiner

V řečeném úseku Přerov – Brno to bude někdy v 80.letech tohoto století.
Ale…z Olomouce do Ostravy ve 40.letech.

Jiří Kocurek

Zdravím, pane ministře.

K dopravě patří také dálková potrubní, ikdyž tohle asi spadá pod průmysl:
Polsko a ČR propojuje plynovod STORK, ale není s to nahradit Tranzitní, kterým přitéká plyn přes Slovensko. Uvažuje se o propojení dálkových plynovodů s okolními zeměmi a následnou možnost využití LNG terminálů např. v Polsku, Něměcku či Slovinsku?

K.S.

Nejsem sice ministr, ale plánoval se plynovod Hrušky – Baumgarten an der March, je tam nějaký problém, matně si vzpomínám že tam snad kverulovala nějaká firma. Zkuste si to dohledat.

Stepan

Již téměř 15 let má podle zákona existovat Centrální evidence pozemních komunikací. Ministerstvo dopravy dodnes ještě nesplnilo ani povinnost vydat prováděcí předpis (čímž znemožňuje plnění zákona dalším subjektům) a ve své reakci na žádost o informaci tvrdí, že nemá „v zaznamenatelné podobě“ naprosto žádné informace o žádných krocích, které za těch 15 let pro naplnění zákona udělalo. Na stížnost na nečinnost ministerstva nynější pan ministr reagoval sdělením, že nechce plněním zákona podřízené organizace zatěžovat a tudíž to tak nějak odsouvá někam do dalšího volebního období. Ani předloňská kontrolní zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu s ničím nepohnula… Připadá Vám takovýto přístup k… Číst vice »

Ludvík

Zeptal bych se, co si myslí o doporučení Mezinárodní agentury pro energii (IEA) A to včetně zákazu jízdy v neděli, či omezení používání auta pro soukromou potřebu podle dnů. https://zdopravy.cz/snizte-rychlost-na-silnicich-a-klesne-spotreba-ropy-navrhuje-energeticka-agentura-108789/

medical examiner

Taky možnost…ale bych byl raději pro omezení počtu aut ve společnosti na základě limitovaného počtu SPZ.
Pro celou republiku 3 685 824 SPZ.
IZS a armáda by měly vlastní SPZ mimo řečené množství

LuZa

Otázka pro ministra M. Kupku: jakým způsobem se bude řešit provoz dopravců na vysokorychlostních tratích? Budou objednáváné státem, nebo pouze na komerční riziko dopravců?

PepaM

https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/119292901/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD+VRT+2050/94f35aff-99c3-4d22-9fe8-6cab80b8916e?t=1649064881137

Zde je pracovní koncept vedení linek v závazku veřejné služby k horizontu 2050. Vlaky „Sprinter“ jsou předpokládané linky komerčních vlaků, ovšem reálný provoz vlaků na komerční bázi se bude odvíjet od zájmu dopravců.

medical examiner

Vnitrostátní spoje normálně Státní dráhy, mezistátní na útraty cestujících.

Honza Pokorny

Dobry den,

na cesky silnicich je oproti napr. Nemecku ci Rakousku stale problem s nedodrzovani bezpecne vzdalenosti mezi vozidly (tzv. lepeni na zadek). Nemuzete prosim toho agresivni chovani vice postihovat automatickym mereni na dalnicich (mytne brany) ci informacni kampani ktera by jasne oznacila toho chovani za agresivni a nebezpecne?

medical examiner

Jó…takhle 3 denní sazby…(v praxi nejméně 1600,-Kč).
To bude kampaň jako fík!

Jiri Kahun

Dobry den pane ministre,

kdy konecne budou odstraneny vsechny nelegalni billboardy kolem dalnic a silnic I. trid? Podle informace z MD vi vasi pracovnici stale o stovkach nelegalnich reklam ale MD nema pry kapacity je odstranovat, muzete prosim situaci sveho ministerstva resit?

medical examiner

30.února 2023 v 8:00 😀

Pavel Skládaný

To by byl historický úspěch pana ministra pro publikování v učebnicích, tohle se ještě nikomu nepodařilo.

Jan Lochman

Kdy a začne stavba rychlodráhy na letiště Praha Ruzyně? Děkuji

PepaM

Už začala, proběhla rekonstrukce Negrelliho viaduktu, ještě letos by měla začít přestavba stanice Praha-Bubny. Zahájení provozu na letiště se předpokládá v roce 2029, můj osobní subjektivní odhad je cca. 2032.

Jan Lochman

Díky za info,já ten viadukt k tomu nepočítal i když bude součástí a závidím vám optimismus, že se v Bubnech začne letos co jsem teď koukal tak není vysoutěžen ani zhotovitel a není ani stav. povolení.

PepaM

Tak je to ještě 8 měsíců, takže určitou naději mám, ale spíš bych věřil příštímu roku. Ostatně proto jsem napsal „by měla začít“ a ne „začne“.

medical examiner

No…v tomhle století to nebude…jsou důležitější věci…

Jan Pytela

Deutsche Bahn i ÖBB měly za posledních cca 12 let jen 2 předsedy představenstva, u ČD se v poslední době dva manažeři vystřídají spíš po 6 měsících než po 6 letech. Jaké změny plánujete udělat, aby se do vedení státního dopravce dostávali nadstraničtí kandidáti?

medical examiner

Nejspíš znárodnění, kdy bude šéf ČD bude náměstek ministra dopravy (a šéf SŽ jako další náměstek).

Jan Černý

Na jednu stranu vaše vláda omezila 75% slevy (úspora), na druhou stranu chcete zrušit EET (opak úspory). Není to trochu asociální? Díky.

noerf

A k čemu EET, pokud nakupují na firmu, tak stejně potřebuji účtenku k zaúčtování. Pokud kupují soukromě, tak se dá vcelku jednoduše porovnat stav zásob, příjmy a výdeje zboží.
Od roku roku 1990 se neustále hovoří o tom, že by si lidé měli spořit na důchod. Pokud tak nečiní, nemohou čekat, že se budou mít stejné dobře jako v produktivním životě. Navíc důchodce nikdo nenutí jezdit veřejnou dopravou, mohou také v rámci svého volného času chodit pěšky. Alternativně pro ošetření je možnost využití sanitních vozů v rámci zdravotního pojištění.
Nároková ekonomika vetšinou končí inflací a vysokým zadlužením státu.

PetrN

Proc EET? Aby nekteri neokradali stat na ukor ostatnich, coz se delo. Nebo proc vyber dane po zavedeni EET v doctenych odvetvich zazracne skokove vzrostl, ze by statisticka anomalie? 🤔. Babis v tehle zemi znicil co mohl a dlouho tam, kam slapl neporoste trava, ale jedna z mala veci, tedy narovnani podnikatelskeho prostredi, se mu povedla. Nevidim duvod, proc bych ja mel platit dane a nekdo je mohl beztrestne kratit.

Růža

Když tvrdíte, že Babiš, coby stát, vydělával na EET , proč to tedy zrušil a začal zase prodělávat? Zřejmě se EET nakonec ukázalo jako prodělečné.

PetrN

Wtf? Babis zrusil EET? Mate to nejake popletene 🙂 EET zrusil Zbynek Strejda Srblik Stanjura, aby dostal populistickym slibum pred volbami, Babis urcite ne…

Martin

Proč se ve studiích proveditelnosti a při plánování výluk neřeší stabilita grafikonu? Mnohdy se kreslí výlukové jízdní řády, které už z podstaty nejdou vyjezdit (přidělení >100 % kapacity), což vede k opatření „po průjezdu výlukou bude vlak o 0-15 minut [nad rámec VJŘ] opožděn“. Toto je neakceptovatelné. Stejně jak při studiích proveditelnosti není započítána někdy nutnost (například) křižování překládat i jinam pro minimalizaci časových ztrát a takto by se dalo pokračovat dlouho.

Horal

Dobrý den,
Sliboval jste dálnice. Ty co máte připravené vynechte. Zkuste nám říci, které připravíte a postavíte. Nebo to byl jen marketingový tah.

Anonym03

Dobrý den,
jakožto řidič tramvaje v Praze jsem velmi znepokojen aktuální situací ohledně laxního přístupu vlády ohledně parkování na tramvajových kolejích. Nejedná se o nějaké parkování na přechodu nebo na chodníku, ale o skutečný problém, který ovlivní tisíce lidí a způsobí značné škody. Nerozumím tomu, proč by se proto takový delikt měl trestat stejně. Pokud argumentujete možností zákazu zastavení v problematických úsecích, pak ovšem budete muset zakázat parkování např. v celé Korunní ulici nebo na Zvonařce. A i případný zrychlený odtah bude trvat nejméně 10 minut. Děkuji

medical examiner

Jojo…hned to pohotově odtahovat…ev. zabavit ŘP.
A co teprve, až bude možné v různých úsecích (jmenovitě Špejchar – Letenské náměstí) jet rychleji než 50 km/h.

hoholu

Dobrý den, mám na Vás dotaz, je na stole přehodnocení výběru varianty Žel. uzlu Brno, kvůli nedostatečné kapacitě a závažného navýšení cestovního času pro dojíždějící, jak z přesunutého nádraží tak terminálu Vídeňská?(z obou lokalit pravidelně jezdím do centra a nárůst času je přinejmenším 10 minut)

hoholu

prosím redakci, kdyby byl můj dotaz vybrán, tak místo „hoholu“ „Damian Gregor“, předem děkuji

Pavel Skládaný

Raději Lulu z Honolulu, to se lépe pamatuje.

medical examiner

Je potřeba vyřešit jedinou věc – jak velký oblouk je potřeba k tomu, aby jím mohl nákladní vlak projíždět 120 km/h.

Vojtěch Suchan

Dobrý den,
Pokračuje nějak řešení kauzy, kdy sž vykázala nesprávné a záměrně násobně zvýšené náklady na údržbu regionálních tratí, které po poukázání na absenci jakékoliv činnosti změnila na třetinové až čtvrtinové bez jakéhokoliv vysvětlení? Budou z toho vyvozeny personální následky? V případě trati Rakovník Mladotice v r. 2020 se jednalo o změnu z 1 015 000 Kč, na 39 000 Kč, vysvětlil to již někdo?

Ondřej Raška

Dobrý den, jak to bude nakonec s provozem rychlíkové linky R27 (Olomouc-Krnov-Opava-Ostrava) od prosince letošního? Děkuji

medical examiner

Copak?
Už konečně proběhne výměna 843 > 844?

PepaM

A kde by se ty 844 asi vzaly?

Vid

Tak maximálně výměna za 842. Případně 845 pokud arriva bude mit zájem. Pry md požaduje vakuové WC a nizkopodlaznost nebo plošinu. Vymena za 844 možná v prosinci 2027.

Jihočech

Dobrý den, 1) Jaká je situace ohledně billboardů? Na spoustě míst podél silnic první třídy stojí nelegální reklamní stojany. Jak stát pokračuje s jejich likvidací? 2) Neuvažujete na dálničních mostech umístit panel, který bude upozorňovat řidiče k vytvoření koridoru pro ISZ? Bylo by to lepší než reklamní poutače různých firem umístěných na zábradlích. Podobně je to v Rakousku. 3) Jak hodláte zlepšit cestování mezi Plzní a Českými Budějovicemi? Cesta autem je hrozná. Uvažujete i o vybudování dvou kolejové trasy po celé trati mezi oběma městy? 4) Chystáte dvě koleje a zkrácení jízdní doby i na trase Budějovice – Praha přes… Číst vice »

Haha

3) Ano, běží ASP Strakonice – České Budějovice na 2K v celé trase.

Marek Vymětal

K těm reklamám: Je pravda, že cesta do jižních Čech je opravdové martirium – na pozemcích ŘSD jsou postaveny stovky nelegálních reklamních zařízení v podobě přívěsů a jiných kovových konstrukcí patřících zejm. společnosti Eurobillboard. Vše v silničním ochranném pásmu. Eurobillboard už dokonce začal svá reklamní zařízení na pozemcích ŘSD oplocovat a na ploty věší cedule “Soukromý pozemek”. To jsou společnosti, které na nečinnosti ŘSD postavili svůj obchodní model. Sama společnost Eurobillboard k dnešnímu dni provozuje celorepublikově přes 400ks nelegálních reklamních zařízení. Podívejte se na jejich účetní závěrky a uvidíte zisky ve výši desítek milionů. Konstatování, že reklamky neberou ŘSD vážně,… Číst vice »

Tomáš K.

Dobrý den pane ministře,
rád bych se Vás zeptal, jak přesně chce řešit ministerstvo dopravy řešit urychlení dopravních staveb. Chápu, že vše vymyslet a vyprojektovat nějaký čas zabere, ale už nechápu, jak je možné, že výkupy pozemků a vypořádávání se s námitkami různých spolků, které neustále dokola odvolávají a zdržují celou stavbu, trvá tak dlouho dlouho? Máte nějaké kroky jak eliminovat zbytečná zdržení staveb?

Jiří Kocurek

K dotazu jen doplním: + dlouhá čekání, než úřad rozhodne?

Jan

Ano, proč je občan penalizován když nedodá potřebné dokumenty v termínu, ale úředník má nulový postih, i když se opozdí o měsíc?

Jan z Rokycan

Pokud sleduji letáky ŘSD dobře, tak zrovna výkupy pozemků bývají v poslední době tou nejméně problematickou částí přípravy zakázky. Nejvíce se vlečou samozřejmě ÚŘ/SŘ a čím dál tím více samotný výběr zhotovitele (současným rekordmanem je SV obchvat Pardubic, tam už je to asi rok a čtvrt a pořád není u konce.)

Tobi

Dobrý den,
Náměstek hejtmana Ústeckého kraje napsal dopis SŽ, že Ústecký kraj žádá obnovení další části Kozí dráhy, neboť má zájem celoroční dopravy. SŽ však opravu odmítá. Máte v plánu říci SŽ o tomto problému, aby si svoje povinnost uvědomily?

***** Petr

Nulová podpora šotonápadům tohoto typu je výhodou. Retro jízdy realizovat kde to lze , zde pěšky ideálně s brašnou plnou jízdních řádů 🙂
Kozí dráhu předat kraji , když v tom vidí potenciál .

Vojtěch Suchan

Dodržování zákonů je šotonápad… Oukej, české železničářské myšlení se nezapře.

***** Petr

Ano. Je třeba pozměnit zákony a zamezit plýtvání do podobných tratí.

Lektor

Kraji jí předat nemůžou protože by jí museli dát nejdřív do pořádku. Těžko můžou převést nesjízdnou trať jako sjízdnou.

medical examiner

No…že by oblastní ředitel (nebo jiný úd) přišel o prémie…to asi není pravděpodobné…

Jirka Karny

Dobrý den, pane ministře, v poslední době došlo k několika vážným nehodám na drahách – Ještěd, loni Světec u Bíliny, pořád nějaké vykolejení (u Plzně, Bavorov, Teplice, Bílina), docela dost smrťáků přejezdů.
Přijde vám rozumné obecně se snažit snižovat počty státních zaměstnanců v oborech, které se věnují bezpečnosti, tj. Drážní úřad nebo inspekce? Šetřit se má dle min. Stanjury všude, ale někde je to vyložený hazard. Děkuji. Jiří Kárný.

medical examiner

Jó všude…
Já bych hned ušetřil jen na té Poslanecké sněmovně 152,5 mil. ročně.
Můžete 3x hádat na čem…