Speciální Lužický expres vyjede na nevyužívané tratě v česko-saském pohraničí
První jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die Länderbahn
Vlaky budou v Drážďanech navazovat na spoje z Prahy.
Té tratě Rumburk – Jiříkov (Ebesbach) je škoda. Pár let zpět jsem tam jěl několikrát autobusem úsek Rumburk – Jiříkov a autobus byl v pracovní dny natřískaný lidmi. Kdyby se tam dali protáhnout v pracovní dny vybrané spoje od Šluknova, tak by si to podle mého svoje cestující našlo. Teď je situace taková, že v Rumburku jednotka hodinu stojí, kdy by tedy obrat do Jiříkova (Ebesbachu) v klidu stíhala. V Jiříkově by to teda chtělo novou zastávku někde u Tyršovy ulice, aby se nezajíždělo na bývalou stanici.
A nesouvisí to i s tím, jak dobře vlak a bus obsluhují Rumburk a Jiříkov? Co tam jezdily vlaky před koncem (i když to už myslím byly jen víkendy), přes ideální přípoje v Ebersbachu to nevozilo fakt nikoho.
Tenkrát nebyl otevřen přechod Dolní Poustevna /Sebnitz Nikdy nefungoval vlak Děčín – Sebnitz – Šluknov – Rumburk Ebersbach – Lobau. Nebyly na to tarify v červnu za 9 EURO objedete celé Německo. Tehdy to nemělo koncepčně hlavu a ni patu nikde žádné přípoje.
Když se v minulém tisíciletí jednalo o obnovení přechodu Sebnitz – Dolní Poustevna (realizace se natáhla na téměř dvě desetiletí, čkli se reálně jednalo o cca 1 km trati), tak se uvažovalo o vedení vlaků Bad Schandau – Ebersbach.
Při hodinovém obratu Desira v Rumburce a jízdní době Rumburk – Ebersbach 15 minut tomu z hlediska obratů souprav technicky nic nebrání.
Nicméně vlaky musely jezdit z Rumburka o cca 20 minut dříve, aby stíhaly v Ebersbachu křižování německých vlaků na přestupy ….
Hlavně se musí najít někdo, kdo ty „prodložené vlaky“ objedná …
Jizdni doba Rumburk – Ebersbach je 9 minut.
5 kilometrů 9 to je nářez silnice měří 3 km a ostrou chůzí je to 30 minut.
Jenže v Ústí nad Labem na kraji zřejmě ani nevědí kde Rumburk a Ebersbach je proto nevidí důvod k objednání.
Ve slušné společnosti by se nádraží Jiříkov nezbouralo bez náhrady! Měla se postavit nová zastávka Jiříkov a posunout zastávka Filipov blíže k Filipovu. v Ebersbachu mohlo být společné nádraží Ebersbach – Jiříkov. Pěšky je to z Ebersbachu do Jiříkova 250 metrů a mohla to být společná investice Čechů a Němců. Jak správně říkáte kyvadlová doprava Šluknov – Rumburk – Ebersbach Desirem by cestující oslovila.
V Löbau je mimo jiné též dopravní muzeum, chtělo to informace dříve zveřejnit.
Též je v Löbau i zahradní železnice.
konečně užitečný vlak
Pro pivni turismus
Teorie pivního pole:
http://poli.feld.cvut.cz/archiv/kecy/msg04229.html
A pan Sůra na to přišel jak, že zde není nákladní doprava? Dokonce kromě Mn zde jezdí i Pn – a to jak pravidla, tak odklony.
Pravda že letošní rok jelo na trati do Ebersbachu tolik nákladů, že jiné některé tratě v ČR toho mají daleko méně.
To nejsou jen odklony, jsou tam i pravidelné přepravy uhli, nafta, plyn.
Dále přepravy pro Agro.
Šlo by to, prosím, nějak specifikovat? Dopravci, relace, zhruba intenzita? Děkuji.
Rbk-Ebersbach: odklony
Löbau – Ebe: jednou týdně jeden pár nákladu
Löbau – Niedercunnersdorf: ty hnojiva + zrní docela často
Na fb určitě dohledatelné.
Nemám fb.
A co internet, Google, dopravci ITL, HSL, Triangula.
Autor článku se může k hledání přidat.
Kdyby fb nedohledával taky, tak by se dal i použít. 🙂