Špatný předpoklad: Cena nové D3 u Budějovic zatím narostla o 37 procent

Nový desetikilometrový úsek D3 u Českých Budějovic, který se slavnostně otevíral minulý týden, má jednu vadu na kráse. Jeho cena
Nový desetikilometrový úsek D3 u Českých Budějovic, který se slavnostně otevíral minulý týden, má jednu vadu na kráse. Jeho cena oproti částce vzešlé ze soutěže na zhotovitele výrazně narostla, zatím o 37 procent. Ředitelství silnic a dálnic k zakázce vydalo už desítky oznámení o změně.
Zatímco smluvní cena vzešlá z tendru činila 933 milionů bez DPH, nyní Ředitelství silnic a dálnic uvádí cenu téměř 1,3 miliardy bez DPH. V oznámeních o změně se mluví o „nepředvídaných fyzických podmínkách“ a „odlišných třídách těžitelnosti oproti geologickému průzkumu.“
Podle mluvčího ŘSD Jana Studeckého se nepředvídatelné fyzické podmínky týkají pravého jízdního pásu ve směru od Prahy na Budějovice, tedy bývalé silnice I/3. „Dle původního technického řešení měla být provedena recyklace na místě, ale bohužel skutečně zjištěný stav toto technické řešení neumožnil a bylo nutné provést odtěžení všech konstrukčních vrstev vozovky, vybudování sanačních žeber a vrstev v podloží a provedení kompletně nové konstrukce vozovky v rámci pravého jízdního pásu,“ uvedl Studecký. Projektová dokumentace i přes provedený geologický průzkum s tímto nepočítala.
Dálnici stavěla společnost Eurovia CS. Konkrétně jde o úsek Ševětín – Borek, jehož dostavbou vzniklo nepřerušované dálniční spojení Budějovic a Tábora.