Spartakiádní smyčka Dlabačov ožije, město ji chce pronajmout i s vyřazenou tramvají
Smyčka Dlabačov. Pramen: Hl. m. Praha
Tramvajová smyčka z roku 1948 byla postavena pro přesuny velkého množství účastníků a návštěvníků spartakiád.
To je slávy ale zajistit kulturní WC pro zaměstnance ani náhodou to se tam doveze suché WC a šmytec jako vždycky 👎
Pokud vím, říkalo se něco o tom, že tudy pojede tramvaj na Strahov, ne?
S opcí ? To je vtip, ne ?
Když víte, co to slovo znamená, tak ne 🤣🤣🤣
To je dobře, alespoň to tam nebude chátrat a dělat ostudu
Domníval jsem se, že smyčka se bude při rekonstrukci dolní části Bělohorské rušit.
Nejedná se o druhou? Oni jsou tam 2
Ta druha je o dost vyuzivanejsi, konci v ni 23, je az za zastavkou Malovanka, kde se sjizdi 22 a 23 z Pohorelce a 25 z Myslbekovy. Tohle je ta, co byla mnoho let bez vyuziti.
Na Královce ale pravidelně obrací/obracela linka 23 a další linky o výlukách, a Dlabačov doteď chátral bez využití. Královka má tu výhodu, že na ní jde jezdit jezdit ze tří směrů, zatímco na Dlabačov jen ve/ze směru Pohořelec. Takže zrušení Dlabačova by dávalo větší smysl než zrušení Královky.
Ovšem, dokud existuje možnost, že bude na Strahově fungovat v nové podobě velký stadion, a současně tam v té době nebude postavena zamýšlená trať, nechal bych obě smyčky v záloze pro případný návoz příznivců kopané. Kdosi kdesi psal, že obsluha Strahova pro sportovní akce je problematická, ale mám za to, že většina sportovních příznivců zdolá ten kus pěšky bez obtíží – mohou-li dnes chodit na Letnou od podzemní dráhy…
Zatím to však vypadá, že trať je bližší budoucnost než obnova stadionu – především proto, že má obsluhovat VŠ koleje.
A především spartakiadni-smycka-dlabacov–chce mesto jen pronajmout. Takže v záloze i tak zůstane.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajová_trať_Malovanka_–_Stadion_Strahov
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/studenty-strahov-praha-nova-tramvajova-trat-radni-magistrat.A190603_124616_praha-zpravy_rsr
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/studenty-strahov-praha-nova-tramvajova-trat-radni-magistrat.A190603_124616_praha-zpravy_rsr
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajová_trať_Malovanka_–_Stadion_Strahov
cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajová_trať_Malovanka_–_Stadion_Strahov
http://www.idnes.cz/praha/zpravy/studenty-strahov-praha-nova-tramvajova-trat-radni-magistrat.A190603_124616_praha-zpravy_rsr
Každá kolejová smyčka / spojka (i když aktuálně provozně nevyužívaná) je dobrá, když dojde k nějakému maléru (prasklé vodovodní potrubí apod.) … To je taková obdoba „státních hmotných rezerv“. Měli bychom si vážit toho, co postavili naši předkové (třeba pod ideologickým praporem návozu diváků na hopkiádu na stadionu postaveném v roce 1926 – tehdy měla KSČ pouhých 5 let) a ne bezhlavě likvidovat, jak činila komunistická Kapkova věrchuška v 70. a 80. letech minulého století ….
Smycku pronajmout neznamená bezhlavě likvidovat, v podmínkách pronájmu se dá ošteřit i její využití za maléru „prasklé vodovodní potrubí apod).
Vidíte to moc doruda…
Bezhlavě likvidovat je samozřejmě kravina, ale jsou věci, u nichž je pravděpodobnost, že znovu najdou smysluplné využití tak nízká, že je daleko úspornější je zrušit a případně to promile z nich, u kterého to bude omyl, postavit znovu nebo vyřešit jinak, než platit jejich údržbu a blokovat si prostor ve jménu „co kdyby“. Tady je fajn, že dlouhý roky chátrající smyčka najde využití, ale kdyby tam už dávno nebyla, nejspíš by se i ta historická linka vešla do sousední smyčky Královka, kde se otáčí jen polohistorická 23 a občas mazačka. Ostatně pokud by Královka nestačila, dal by se v ní… Číst vice »
Dobrá k čemu? Kvůli zachování obsluhy jediné zastávky na Pohořelci, a to jen pro případ, že by nastal „malér“ na těch zhruba 50 metrech od obratiště ke křižovatce?
Obratiště tam navíc docela překáží. Vjezdy zavazejí u křižovatky, chodník je úzký a lemovaný nepřívětivou zdí.
A co by se Vám tam líbilo? Nějaké kanceláře? Nebo jiný developersý projekt? Poté by byl pohyb po chodníku jistě bezpečnější….
Na tom chodníku jsem se cítil nebezpečně pouze když jelo po něm stádo na segwey.
Třeba parkovou úpravu otevřenou i směrem k ulici. Určitě lepší, než holý obezděný plácek s rozpadajícím se betonovým mostem odnikud nikam.
No…ten most by mohli postrádat…
A co by bylo dobré? Nějaké kanceláře či jiný developersý projekt? To by jste se na chodníku cítil bezpečně? Já osobně jsem se tam cítil nebezpečně pouze, když se kolem řítilo stádo na segway. Teď je tam klid….
Ano, případ nějaké nehody nebo výluky nebo zahlcení zrovna na té křižovatce je reálná možnost, ty dvě smyčky soudruzi pro umožnění kapacitní tramvajové dopravy na Strahov dobře.
Jo, pro potřeby dopravy na Strahov při akci, která zaplnila ten nesmyslně velkej spartakiádní stadion ty dvě smyčky smysl měly. Taková akce se tam už desítky let nekonala a doufejme už ani nebude. Pro potřeby normálního provozu, tedy zejména obsluhy VŠ kolejí a případně menších akcí na stadionech udělá daleko lepší a důležitější službu ta plánovaná trať z Malovanky na Strahov, než tahle záložní smyčka. Navíc je tam ještě jednokolejná spojka Hládkovem, takže v případě havárie na Malovance nebo vejš se tam dá tramvaj točit blokovou smyčkou kolem gymplu a armádních baráků.
Proč by se tam neměl konat koncert AC/DC nebo Rolling Stones?
Protože plochu zabralo tréninkové centrum Sparty (aspoň je nějak využitá), tribuny se čím dál tím víc rozpadaj a kvůli pár super-velkým koncertům jednou za pár let se je fakt nevyplatí udržovat, natož rekonstruovat.
Na velký koncerty je afaik použitelnej Eden, co se nevejde ani tam, se dneska spíš staví na zelený louce. V Praze v posledních letech hlavně v Letňanech, kde byli i ti AC/DC a Rolling Stones. Držet kvůli těm pár koncertům, co se nevejdou jinam, spartakiádní monstrum mi fakt nedává smysl.
Legrace by byla, kdyby vymysleli trať přes Hradčanské náměstí:
https://mapy.cz/s/bedusegada
I kdyby se ze smyčky vytrhaly koleje, tak to bezhlavé rušení nebude. O dvě stě metrů dál je točna Královka, která obslouží i zastávku Malovanka. Navíc tento záměr smyčku nelikviduje, pouze dává celému území po dlouhých letech využití.
Poruchu vodovodu se většinou podaří odstranit do 24 hodin. Držet kvůli tomu záložní tramvajovou smyčku, 30 roků nepoužitou a udržovat ji… Za ty peníze se dá vyměnit celý přilehlý vodovod preventivně.
Každá tramvajová smyčka se občas hodí. V Praze je tolik nepoužívaných smyček a kromě Dlabačova se každá alespoň občas využije. Ať už při výlukách, nebo při operativních mimořádnostech, které jsou v Pražském provozu téměř denně. Na některých místech dokonce jsou smyčky potřeba a chybí tam. Jakoukoli smyčku likvidovat je nesmysl, Dlabačov rozhodně není výjimkou.
Jenže jak vykoumat smyčku někde u Tylova náměstí nebo někde mezi hlavákem a Olšanskými hřbitovy…
U Tylova náměstí máte triangl na Zvonařce …. moudře zachovaný …
Mezi HLN a Olšanskými hřbitovy je tak malá vzdálenost, že tam žádný není třeba …
24 hod „byly viděny“ když prasklo potrubí v Ječné ….
I když přeložení tramvaje před halu (a ne na Bolzanově) přinese taky velký užitek…
Spíše vrácení kolejí do Opletalky ….
Ovšem v tomto místě jsou na zhruba 200 metrech dvě smyčky, tramvajová křižovatka a 2 semafory. Plynulosti provozu tramvají to vůbec nepomáhá, když tu musí tramvaje projíždět dvacítkou a ještě navíc stojí na světlech.
Provoz metra v Tokiu se podařilo zrychlit a zefektivnit, až když třetinu linek (a hlavně odboček na ně) zrušili.
ma tam v lete jezdit historicka linka 42 a mozna i 43…