Španělský správce kolejí má šest zájemců o vstup na vysokorychlostní tratě
Nová vysokorychlostní trať do Granady. Foto: Adif
Španělský správce železniční infrastruktury Adif (plus Adif AV pro VRT) oznámil, že do soutěže o kapacitu na hlavních a vysokorychlostních
Garance přístupu na koleje jenom na 10 roků? Jak liberální! Když vozidla mají asi čtyřnásobnou životnost.
Už aby to bylo. Třeba tím pak půjde i jet, jestli konkurence trochu srazí ceny a vlak už nebude třikrát až čtyřikrát dražší než letadlo.
Třeba i ten jízdní řád pak nebude jak noty na buben. Jel jsem letos v září z Barcelony do Peñíscoli a musím říct, že takovej šílenej (ne)takt dálkovky jsem snad ještě neviděl.
Najvtipnejšie je ako eshop Renfe ani nevie nájsť spojenie ktoré vyžaduje prestup – keď chce človek ísť napríklad z Madridu do Toleda, musí vedieť kde prestúpiť a kúpiť si lístky samostatne.
To isté fyzicky na nádraží – samostatné automaty na S-bahn, konvenčné diaľkové linky a na AVE.
*z Barcelony do Toleda
To je nějaký divný příklad. Z Madridu do Toleda jede vlak bez přestupu, zhruba každou hodinu.
A e-shop renfe přestupy umí. Zobrazí to jako spojení „con enlace“.