Španělský CAF vyhrál velkou zakázku pro nizozemské dráhy, dodá 60 částečně dvoupodlažních jednotek
Nová jednotka pro nizozemské dráhy NS. Foto: CAF
Nové jednotky míří na vlaky kategorie Intercity.
Nové jednotky míří na vlaky kategorie Intercity.
Koncept „Kraken“ (ČSD 470) se čím dál více osvědčuje, jen u nás zatím ne.
Hm… Objednávka 2022. Začátek dodávek 2028
A? Lepší jak vypisovat výběrko 3 měsíce před vyjetím.
Ostatně, nebude to první „patrák“ v rámci Civity?
Raději měli objednat autobusy
A nebo rovnou v Nizozemí rovnou lodě.
Dobrý nápad
Proč je teď tolik částečně dvojpodlažních jednotek? Nevychází hmotnost?
Někde možná, ale jinak to primárně vychází z požadavků na bezbariérovost v regionech, kde se používá výška nástupišť 760 mm oproti „běžným“ 550 mm.
Zatímco 550 mm je v podstatě v úrovni podlahy spodního patra dvoupodlažní jednotky, u 760mm nástupiště už musí být schody nebo rampa směrem dolů.
Toto je kompromis, jak mít vozidlo bezbariérové, a zároveň vysokokapacitní.
Je zajímavé, že nízkopodlažní vstup mají jen krajní vozy. Já vím, že s výškou nástupiště 760 mm to tak moc nevadí a o hodně to zjednodušuje uspořádání patrových vozů, ale stejně je to v roce 2022 trochu zvláštní.