Španělský CAF vyhrál velkou zakázku pro nizozemské dráhy, dodá 60 částečně dvoupodlažních jednotek

Nová jednotka pro nizozemské dráhy NS. Foto: CAFNová jednotka pro nizozemské dráhy NS. Foto: CAF

Nové jednotky míří na vlaky kategorie Intercity.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Koncept „Kraken“ (ČSD 470) se čím dál více osvědčuje, jen u nás zatím ne.

Vtvt

Hm… Objednávka 2022. Začátek dodávek 2028

Jiří Kocurek

A? Lepší jak vypisovat výběrko 3 měsíce před vyjetím.

Kubrt

Ostatně, nebude to první „patrák“ v rámci Civity?

Vlaky

Raději měli objednat autobusy

Jira.H

A nebo rovnou v Nizozemí rovnou lodě.

Vlaky

Dobrý nápad

Geralt

Proč je teď tolik částečně dvojpodlažních jednotek? Nevychází hmotnost?

Juraj

Někde možná, ale jinak to primárně vychází z požadavků na bezbariérovost v regionech, kde se používá výška nástupišť 760 mm oproti „běžným“ 550 mm.

Zatímco 550 mm je v podstatě v úrovni podlahy spodního patra dvoupodlažní jednotky, u 760mm nástupiště už musí být schody nebo rampa směrem dolů.

Toto je kompromis, jak mít vozidlo bezbariérové, a zároveň vysokokapacitní.

Vojtěch Suchan

Je zajímavé, že nízkopodlažní vstup mají jen krajní vozy. Já vím, že s výškou nástupiště 760 mm to tak moc nevadí a o hodně to zjednodušuje uspořádání patrových vozů, ale stejně je to v roce 2022 trochu zvláštní.