Španělský CAF vyhrál velkou zakázku pro nizozemské dráhy, dodá 60 částečně dvoupodlažních jednotek

Nová jednotka pro nizozemské dráhy NS. Foto: CAFNová jednotka pro nizozemské dráhy NS. Foto: CAF

Nové jednotky míří na vlaky kategorie Intercity.

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Koncept „Kraken“ (ČSD 470) se čím dál více osvědčuje, jen u nás zatím ne.

Vtvt

Hm… Objednávka 2022. Začátek dodávek 2028

Jiří Kocurek

A? Lepší jak vypisovat výběrko 3 měsíce před vyjetím.

Kubrt

Ostatně, nebude to první „patrák“ v rámci Civity?

Vlaky

Raději měli objednat autobusy

Jira.H

A nebo rovnou v Nizozemí rovnou lodě.

Vlaky

Dobrý nápad

Geralt

Proč je teď tolik částečně dvojpodlažních jednotek? Nevychází hmotnost?

Juraj

Někde možná, ale jinak to primárně vychází z požadavků na bezbariérovost v regionech, kde se používá výška nástupišť 760 mm oproti „běžným“ 550 mm.

Zatímco 550 mm je v podstatě v úrovni podlahy spodního patra dvoupodlažní jednotky, u 760mm nástupiště už musí být schody nebo rampa směrem dolů.

Toto je kompromis, jak mít vozidlo bezbariérové, a zároveň vysokokapacitní.

Vojtěch Suchan

Je zajímavé, že nízkopodlažní vstup mají jen krajní vozy. Já vím, že s výškou nástupiště 760 mm to tak moc nevadí a o hodně to zjednodušuje uspořádání patrových vozů, ale stejně je to v roce 2022 trochu zvláštní.