Španělský CAF míří k vítězství ve velké zakázce na vlaky pro SNCF
Vizualizace nové jednotky CAF pro SNCF Intercités. Foto: CAF
Hodnotící komise francouzských státních drah SNCF vybrala španělského výrobce železničních techniky CAF jako vítěze ve velké zakázce francouzských státních železnic
Paris – Clermont-Ferrand jezdím několikrát do roka a ty soupravy s několikrát modernizovaných vozů Corail jsou už na dnešní dobu přežitek. Letos na jaře tam osadili alespoň Wi-Fi, ale kvalita pokrytí okolo trati hrůza. Jediné co to má dobré, jsou podvozky, ale do ČR bych to nekupoval. Ojetiny z Rakouska byly na mnohem vyšší úrovni. Ví někdo, co to má být za jednotku od CAF? Ale už dělají zase kompromisy. Původně se totiž pro tyto IC jednotky uvažovalo s materiálem na Vmax 250 km/h. Na Paris – Clermont Ferrand a Paris – Limoges – Toulouse 200 km/h stačí. Na IC… Číst vice »
Mně Coraily připadají jako hodně pohodlné vagóny. Neříkám, že pro všechny linky, ale fakt to je o ligu výše než Bdpee a Bee 238.
Asi je to věc vkusu. Mě ty sedačky připadají hrozně měkké. To je jak když navštím babičku a sednu si na její příšerné křeslo v obýváku, kde se zastavil čas v 50. letech minulého století. A to jezdím i 1. třídou. Každý fyzioterapeut by vám řekl, že sedačka, kde budete sedět 4 až 7 hodin (cestovní doba z konce na konec u těchto relací) nesmí být ani tvrdá (viz Railjet 2.tř) ani příliš měkká (tento Corail). Musí být dobře tvarovaná v oblasti beder a krční páteře. Já osobě mám nejradši nové sedačky v Pendolinu, kde navíc ty kožené v 1.třídě… Číst vice »
A pak že si každý hýčká domácí výrobce …. vizualizace pěkná, ale takhle to bude vypadat i když to bude plnit TSI?
Takže koupíme ojeté Coraily a kupéčka po osmi budou i po vyřazení béček
Nic se kupovat nebude.
Kup si na zahradu nikdo ti nebrání 😉
Bylo by zajímavé srovnat toto třeba s Railjety z hlediska provozních nákladů…
Něco podobného by nebylo špatné mít na IC a EC i u nás…
28 jednotek by se nám také hodilo, ale penize už došly, takže tu stále budeme jezdit Béčky jako za socíku.
Pro ovečky z oné doby, které se dosud moc nepolidštily, stačí i béčka. Půl hodiny se s tím dá jet bez újmy na zdraví a duševní pohodě.