Dopravci Železnice Železniční průmysl

Španělský CAF míří k vítězství ve velké zakázce na vlaky pro SNCF

Vizualizace nové jednotky CAF pro SNCF Intercités. Foto: CAF
Vizualizace nové jednotky CAF pro SNCF Intercités. Foto: CAF

Hodnotící komise francouzských státních drah SNCF vybrala španělského výrobce železničních techniky CAF jako vítěze ve velké zakázce francouzských státních železnic na dodávku 28 elektrických jednotek pro vlaky Intercités na tratě Paříž – Clermont Ferrand a Paříž – Limoges – Toulouse.

O vítězství CAF informovaly SNCF v tiskové zprávě.  Dodávka 28 souprav má hodnotu 700 milionů eur.

Součástí zakázky je opce na dalších 75 souprav. CAF podle tiskové zprávy získal nejvíce bodů v hodnocení, firma nezveřejnila, kdo další se zúčastnil. O nákupu má rozhodnout představenstvo firmy v říjnu.

Elektrické jednotky mají začít jezdit v roce 2023, postupně mají nahradit soupravy Corail s lokomotivou, které jsou přes 40 let staré a výrazně zvýšit kvalitu cestování. Jednotky budou jezdit 200 kilometrů v hodině, součástí každé bude místo pro deset jízdních kol.

CAF bude vlaky vyrábět ve svém francouzském závodě v Bagnères‐de‐Bigorre a ve španělském Besainu. Slíbil současně, že ve Francii investruje do závodu dalších 30 milionů eur a přijme 250 lidí.

10
Diskuze

avatar
4 Komentáře
6 Reakce na komentáře
9 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
9 Autoři komentářů
Michal ŠtěpánPřemekFilipTPal.AAA Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Michal Štěpán
Host
Michal Štěpán

Paris – Clermont-Ferrand jezdím několikrát do roka a ty soupravy s několikrát modernizovaných vozů Corail jsou už na dnešní dobu přežitek. Letos na jaře tam osadili alespoň Wi-Fi, ale kvalita pokrytí okolo trati hrůza. Jediné co to má dobré, jsou podvozky, ale do ČR bych to nekupoval. Ojetiny z Rakouska byly na mnohem vyšší úrovni. Ví někdo, co to má být za jednotku od CAF? Ale už dělají zase kompromisy. Původně se totiž pro tyto IC jednotky uvažovalo s materiálem na Vmax 250 km/h. Na Paris – Clermont Ferrand a Paris – Limoges – Toulouse 200 km/h stačí. Na IC… Číst vice »

TPal.
Host
TPal.

Mně Coraily připadají jako hodně pohodlné vagóny. Neříkám, že pro všechny linky, ale fakt to je o ligu výše než Bdpee a Bee 238.

Michal Štěpán
Host
Michal Štěpán

Asi je to věc vkusu. Mě ty sedačky připadají hrozně měkké. To je jak když navštím babičku a sednu si na její příšerné křeslo v obýváku, kde se zastavil čas v 50. letech minulého století. A to jezdím i 1. třídou. Každý fyzioterapeut by vám řekl, že sedačka, kde budete sedět 4 až 7 hodin (cestovní doba z konce na konec u těchto relací) nesmí být ani tvrdá (viz Railjet 2.tř) ani příliš měkká (tento Corail). Musí být dobře tvarovaná v oblasti beder a krční páteře. Já osobě mám nejradši nové sedačky v Pendolinu, kde navíc ty kožené v 1.třídě… Číst vice »

AAA
Host
AAA

A pak že si každý hýčká domácí výrobce …. vizualizace pěkná, ale takhle to bude vypadat i když to bude plnit TSI?

Pavel
Host
Pavel

Takže koupíme ojeté Coraily a kupéčka po osmi budou i po vyřazení béček

Lukáš Smolka
Host
Lukáš Smolka

Nic se kupovat nebude.

Filip
Host
Filip

Kup si na zahradu nikdo ti nebrání 😉

Gremli
Host
Gremli

Bylo by zajímavé srovnat toto třeba s Railjety z hlediska provozních nákladů…

Něco podobného by nebylo špatné mít na IC a EC i u nás…

Michal
Host
Michal

28 jednotek by se nám také hodilo, ale penize už došly, takže tu stále budeme jezdit Béčky jako za socíku.

Přemek
Host
Přemek

Pro ovečky z oné doby, které se dosud moc nepolidštily, stačí i béčka. Půl hodiny se s tím dá jet bez újmy na zdraví a duševní pohodě.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll