Španělské rychlovlaky hlásí historický rekord, zájmu pomohla větší konkurence
Nové jednotky ETR 1000 pro Iryo. Foto: Iryo
Na hlavní trase mezi Madridem a Barcelonou již počet cestujících začal klesat.
Na hlavní trase mezi Madridem a Barcelonou již počet cestujících začal klesat.
Tak po VRT tratích ve Španělsku jezdí 8,4*4= 34 mil cestujících ročně (Španělsko přes 48 mil obyvatel). Mají 4000 km tratí
Správa železnic říká, že po VRT tratích bude jezdit až 130 000 cestujících denně = 45 mil cestujících ročně (ČR cca 10,5 mil obyvatel). Přirom jenom na trati Praha – Brno počítá s 50 – 60 tis. cestujících denně, to je cca 18 milionů ročně ( délka trati cca 200km)
Tady něco fakt nesedí, prosím vysvětlete mi někdo jak to SŽ počítá.
Protože ve Španělsku jezdí málo vlaků, které jsou beznadějně vyprodané pár dní dopředu i přes velmi vysoké ceny. S tím se opravdu nedá nic porovnávat.
Vysoké ceny, vlaky narvané k prasknutí, tak proč nevyplaví další, když je to takový kšeft. Poptávka je, ale vlaky nejezdí. přitom investovaní desítky miliard eur. Možná by se na to měla Evropská unie podívat.
Jako o ničem jestli mají 8 mega za 3 měsíce. Za rok 30-40 mega. cestujícíh. Za ty investice směšné. V malé čr měly čd 190 mil.
Já myslím,. že (vysoké) ceny tam mají ještě rezervy, a tudíž může na jakékoliv trati ještě cestujících přibýt. Je třeba brát v potaz také sezónnost, např. cesty na jih k moři.
Všechny tratě nejsou také ještě dodělané a ideální (osobně jmenuji jen Barcelona – Valencie a níže dolů po pobřeží, ale vůbec to nemusí být správný, nejsprávnější příklad).
Chci říct, růst má ještě ale velké šance.. A každopádně konkurence tam byla potřeba jako sůl. Po celé Evropě..
Ve Španelsku jezdí vlaky i na lokálkách minimálně 200 km/h a u nás se maximálně dává nový nátěr na šukafonu
Ve Španělsku víceméně žádné vyložené lokálky už v provozu nejsou.
Otázkou je, co je stále lokálka a co už regionální trať?
Předposlední odstavec je nějaký popletený – hádám, že odněkud vypadlo Renfe??
Díky, už ne
Taky by jsme potřebovali větší konkurenci na železnici. Momentálně je v ČR spolehlivější přeprava zboží než lidí.
Konkurence vám nezajistí spolehlivost, tu z většiny ovlivňuje stav sítě, tedy SprŽel.
Za technický stav vozidel ČD může SŽ?
Jak často prosím nedojede vlak, protože porucha na vozidle ČD?
A jak často protože problém s infrastrukturou SprŽel?
(a jak často nedojede vlak jiných dopravců..?)
Statistiky si nedělám, ale z toho, co jsem najezdil, jsem se u RJ setkal pouze s jedním problémem. A to bylo zpoždění cca 45 minut z technických důvodu, na což mě dopravce pravidelně informoval přes SMS a ve výsledku ho stejně vypravil, i když v podstatě jel méně než 15 minut před následujícím. Asi toho bylo víc, ale jelikož mě nic jiného momentálně nenapadá, zřejmě to nebylo nic, co by stálo za zmínku. S Arrivou moc zkušenosti nemám, takže nemůžu objektivně soudit, ale zatím jsem se u nich s problémem nesetkal. Ale ČD? O tom bych mohl psát slohovku. Navíc,… Číst vice »
Co je za problém s nákupem lístku na zpožděný vlak? Proč jste na tom prodělal? Já si takový lístek ještě nekupoval a nenapadlo by mne, že tam může být zrada.
Díky!
Správa plnící pokyny státního aparátu vycházející z politiky „páteří dopravy jsou dálnice“…
Jakoby ve Španělsku dálnice nebyly, nebyla tam žádná automobilka a ty VRT vymetaly všechny vesnice po cestě.
Kdo je to ten státní aparát?
Máte na mysli přepravu zboží kamiony, nebo spolehlivost s jakou nemohou nákladní vozi přez den vůbec jezdit na čas a ekonomicky, neboť musí neustále brzdit a dávat přednost osobákům?
Tou nákladní dopravou jsem myslel pochopitelně i kamiony. Většina tratí v ČR je pro nákladní dopravu z finančního hlediska nepoužitelná.
ŽESNAD to možná bude vidět poněkud jinak. Čekám kdy si dají slogan: „Osobka jede, náklady stojí“.
Tu nákladní dopravu jsem myslel obecně, takže i po silnici.